Annons:
Läst 1191 ggr
BG33
2016-12-30 02:02

Vad är det som händer? Andligt uppvaknande?

Det började tidigare ikväll vid 8 tiden efter att jag läst om det ockulta, esoteriska och mystik, jag har varit intresserad av dessa ämnen i en stor del av mitt liv och tillhör till en order sedan några år tillbaka(en av de större i norden) där vi intresserar oss för dessa ämnen. Men jag har aldrig läst om just mystik på Wikipedia förut. 

Hursomhelst efter det så hörde jag vissa toner och upplevde en ökad känslighet i min hörsel. Som tur va så slutade det efter en timme ungefär. 

Men jag har haft en sorts värmande, brännande känsla mitt i bröstet i ungefär 5 timmar nu. En ganska härlig "upplevelse"(vet inte hur jag ska förklara det) som jag har upplevt förut, men aldrig i sån här utsträckning. Så för skojs skull testade jag testade jag att googla på "värmade känsla i bröstet och andlighet" och gick in och läste på det första som kom upp som var andligt uppvaknande. 

http://varnyavarld.ning.com/profiles/blogs/andligt-1

Jag insåg att många av det saker som stod där har börjat hända mig dom senaste månaderna. En sak är t ex att jag  inte kan äta kött längre utan har i princip blivit vegetarian och börja ifrågasätta om jag kan fortsätta med jakt ens då jag känner så starkt för våra djur och natur. Jag älskar djur och natur och har gjort sen väldigt ung ålder. Allt sånt här har alltid varit en massa "new age" svammel för mig tidigare men känner nu att det är det rätta att göra. 

Det känns som att jag på slutet har börjat hitta "tillbaka" till vem jag egentligen är och jag har kommit till stora insikter på senare tid. Jag kände bara att jag behövde skriva av mig lite. 

Är detta ett andligt uppvaknande?

Annons:
retep
2016-12-31 15:55
#1

Du tillhör en orden säger du, intressant att veta vilken. Är det en orden med andlig inriktning, undrar jag då. Ett andligt uppvaknande sker under många år skulle jag säga. Men visst är det så att det du upplever är sådant som kan hända när man börjar öppna upp för det andliga. Mer intressant och viktigt enligt min mening är hur man väljer att gå vidare. Nu förtiden så är är andlighet något som folk har väldigt olika uppfattningar och erfarenhet av, så vad är det för andlighet du söker, eller vill finna?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Upp till toppen
Annons: