Annons:
Läst 1786 ggr
[Hukanson]
2016-11-22 19:41

Andlighet och depression

Ärkeängeln Mikael skriver i sin senaste kanalisering;

"Människorna som fortsätter att vara i den Tredje Dimensionen vi denna tid av Uppstigningen är kvar i drama, fattigdom, girighet, korruption, hat, krig, våld i hemmet och djup depression. Om de inte kan börja höja sitt medvetande ur de låga vibrationerna, kan de hamna i situationer som är  förskräckliga."

Det finns verkligen så mycket fler glada och lyckliga människor idag än förut…människor som trivs och hittar tacksamhet omkring sig. De har hittat hem till Fjärde Dimensionen i vår kollektiva uppstigningsprocess. Men det finns också de som inte har gjort det…de som har svårt att se tacksamhet, glädje och bara går ner sig i depression och negativiteter. Vad kan vi som är intresserade av andlig utveckling ge för råd till dem? Vad vore för utvecklande att dela med sig av till en person som är kvar i drama, fattigdom, girighet och korruption, hat och våld?

Annons:
[rore]
2016-11-23 15:27
#1

Av olika anledningar så brukar jag inte komma med oombedda råd till andra människor.

Det är bara mitt eget fokus på mig och mitt egna förhållningssätt som jag kan påverka och där igenom hoppas på en spridning av Livets ljus till andra.

[Hukanson]
2016-11-23 21:26
#2

Rore som jag ser det är det en föråldrad attityd präglad av Gårdagen då man skulle uppfylla villkor för att tillhöra de bättre som inte skulle umgås att besudlas av de sämre. Men om vi alla är en mänsklighet utan krav eller villkor är helheten beroende av att alla detaljer eller individer mår bra. Vi har inte bara en skyldighet att hjälpa…vi blir hjälpta av att hjälpa.

[rore]
2016-11-24 06:09
#3

Jag tror du missförstår hur jag menar Hukanson.

[rore]
2016-11-24 09:19
#4

Är inte dessa rader som kanaliserats även de föråldrade och vinklade till att känna rädslan till att möta svåra straff Om *man* inte lyckats stiga upp i dimension????

*"Människorna som fortsätter att vara i den Tredje Dimensionen vi denna tid av Uppstigningen är kvar i drama, fattigdom, girighet, korruption, hat, krig, våld i hemmet och djup depression. Om de inte kan börja höja sitt medvetande ur de låga vibrationerna, kan de hamna i situationer som är  förskräckliga."

Jag skrev att jag trodde att du missförstod mig. Jag menar att du helt missförstår vad jag skrivit.

Det är aldrig fel att hjälpa någon! Men jag anser att det är fel att påtvinga andra sin tro eller sin egna ideologi.

[Hukanson]
2016-11-24 10:41
#5

Rore en ärkeängel är ingen tro eller ideologi inte ens en religion…Gud och Ärkeänglarna finns oavsett du tror eller inte…de är vår högre renare verklighet och vad de säger är Ordet som vi måste lyda därför att det är vår natur…vår kärlekspsykologi.

[rore]
2016-11-24 10:55
#6

Jag tvivlar inte på Ordet,  Änglar eller en Gudomlig existens,,,,,,,, Medvetande - Universum eller vad vi nu väljer att kalla det.

Jag tvivlar på människans budskap om dem och hur människans tolkning  formuleras……….

Vi har alla Gudskärnan inom oss - kontakten -  flödet

Medvetet eller Omedvetet.

Därför blir det så svårt för mig att tro på något som inte kommer inifrån mig själv. För om jag inte KÄNNER  detta - så är det ju inte sant för Mig- även om det är sant för Dig eller alla andra,,,,,,,,,

Och jag tänker att det Är så för alla andra också.

Andlighet kan och ska inte pådyvlas någon. Den kommer när vi blir redo för den förändringen och då sker det inifrån.

Sen tycker jag det är fantastiskt att få ta del av andras erfarenheter och givetvis dela med mig av mina. Det är i dessa utbyten som ORDET får betydelse i mitt Liv. För jag kan Känna det.

Annons:
[Hukanson]
2016-11-24 18:33
#7

Rore, vi är nog skapade olika…jag tror att mannen har lättare att ta till sig ett mentalt budskap emedan kvinnan behöver emotionell övertygelse. Därför Guds princip är att förena man och kvinna att göra helt och sant. Kärleken är den förunderliga makt och kraft som låter det ske och hända. Så…har du nåt för dig i helgen..? ˋ﹏ˊ-_-b (hi hi skojar)

Janne73
2016-11-24 23:16
#8

jag har dött 3ggr hitills och nästa kommer vara den sista tror jag och allt i livet som jag verkligen vill.. så blir det så.vet inte hur men konstigt är allt… och att jag kan se allt är ännu mer kontigt har lärt mig handla dessa gåvor nu efter alla år

[Wildfire]1
2016-12-19 14:03
#9

Man kan ju be direkt till Jesus istället för till änglar, och läsa bibeln. Där finns alla instruktioner för att bli hel.

[Enfristjärna]
2016-12-31 20:50
#10

Vi måste börja organisera oss och nå ut mer.  Ge olika sidor av andlighet. Skapa tillsammans. Utan varandra är vi ingenting. Kraften ligger i oss, för du är jag och jag är du. Vi är alla en och samma.

Namasté

Upp till toppen
Annons: