Annons:
Läst 1398 ggr
papauggla
9/7/16, 12:37 PM

Boktips :: Medial utveckling.

Vilka böcker har hjälpt er att öppna upp för andevärlden? 

Eller sidor på nätet? 

Youtube-klipp kanske?

Annons:
Carmarino
9/7/16, 12:58 PM
#1

Lär dig kanalisera av Sanaya Roman och Duane Packer är nog den bok som jag lärt mig mest av. Läste den på danska, eftersom den inte fanns i svensk översättning då.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/7/16, 12:58 PM
#2

Dubbelpost.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
9/7/16, 10:16 PM
#3

http://www.bokborsen.se/Lidfors-Lennart/G%C3%A5van-Fr%C3%A5n-Stj%C3%A4rnorna/5989763
Även hans bok "Den flytande elden".
"Bron mellan då och sedan" av Richard Bach.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
9/8/16, 9:26 AM
#4

#3 Ja just det. De böckerna tillhör också mina favoriter. Kan också lägga till Richard Bachs "Ett", som är en fantastisk bok. Tycker faktiskt att den t.o.m. är bättre än "Bron mellan då och sedan". En annan bra bok är "Kinship With All Life" av J. Allen Boone. Den kom ut redan 1954 så förmodligen går den inte att få tag i, men skulle ni hitta den på något antikvariat så rekommenderar jag verkligen att ni köper den. Den är visserligen på engelska men språket är inte alltför svårläst. När jag läst den så hade jag helt ändrat min syn på vanliga husflugor (och även en del andra djur).


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

The_iller
9/8/16, 1:03 PM
#5

Bra inlägg det här =D Väntar med spänning på att höra mer vad andra säger om detta! :D

Carmarino
9/8/16, 2:07 PM
#6

Så att "Kinship With All Life finns att köpa på Amazon, ifall någon skulle vilja läsa den. Den kostar 11.01 dollar och frakten är 3.99 dollar, vilket blir 126,95 svenska kronor (dagens kurs).

Numera kallar jag alla husflugor för Freddie. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Tarotstollan
9/8/16, 8:29 PM
#7

#4. Jag har "Ett" men har inte läst den ännu.
#6. De flesta av mina flugor släpper jag ut. Utom några få som katterna får fånga….😕! De måste ju också få leva som katter…🤫

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
9/9/16, 3:43 PM
#8

#7 Då har du en intressant lässtund framför dig. 🙂

Jag släpper också ut flugorna - om jag kan, men jag talar också om för dem att de får stanna inomhus om de inte besvärar mig. Gör dock klart för dem att det är på egen risk, för katterna jagar dem. Skrattar

Säger för övrigt samma sak till alla andra "kryp" som kommer in, och jag måste säga att det är förvånansvärt få kryp som besvärar mig. När alla andra har jätteproblem med getingar eller mygg så ser jag knappt till en enda. Jo, det händer att det kommer in några, men de brukar hålla sig undan. De få som inte gör det gör jag vad jag kan för att släppa ut.

Dödar inga djur, merän möjligen av misstag (trampar på dem, spolar ner dem i vasken när de kommer för nära vattnet). För några år sedan hade jag dock stora problem med ett antal myggor som inte ville lyssna, så jag gav dem ultimatum: om ni inte håller er undan så är det krig! De fortsatte provocera (stack mig när jag sov), så då tog jag fram flugsmällan och slog ihjäl dem. Sedan dess har jag inte haft några problem med myggor. De har börjat lyssna istället. 😉

Flugsmällan använder jag för övrigt bara till att hjälpa krypen ut. Det är lättare att få dem att krypa upp på den, än att jag ska försöka ta dem med händerna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

papauggla
9/10/16, 11:51 PM
#9

Flugor just?

papauggla
9/10/16, 11:52 PM
#10

Tack för intressanta lästips! 🙂

Tarotstollan
9/10/16, 11:58 PM
#11

#10. Alla kryp som inte har inne att göra!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

papauggla
10/4/16, 12:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Vad är detta? Kan ju vara intressant. 😊 Seriealbum om medial utveckling. Jag såg att det fanns fler album i den här serien om andeguider o tidigare liv. https://www.adlibris.com/se/sok?q=opening2intuition

Tarotstollan
10/4/16, 9:29 PM
#13

#12. Intressant!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Maria-Mia]
10/6/16, 9:41 PM
#14

James van Praaghs böcker. Betty Shine - är en annan som skrivit om sin erfarenhet som medium.

ionah
10/22/16, 7:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15
Upp till toppen
Annons: