Annons:
Läst 1317 ggr
C o e X i s T
2016-08-23 23:23

Alltings hjärta

Jag såg en ängel som lyste i en oändligt tom rymd. Ängeln höll en nyckel i sin hand och sa: "Detta är nyckeln till verklighetens port." Porten öppnades och jag såg min födsel, mitt liv och min död. Därefter såg jag åter igen ängeln men en nyckel i sin hand. Och ängeln sa: "Detta är nyckeln till evigheten." Evighetens port öppnades och jag såg en oändlig rymd av liv och ljus utan slut. Efter detta såg jag ännu en gång ängeln med en nyckel i sin hand. Och denna gång sa ängeln: "Detta är nyckeln till alltings hjärta." En gryning av oändlig kärlek strålade vid horisonten och jag omslöts av livets fullkomlighet. Och jag frågade ängeln: "Hur kommer man hit?" Ängeln sa: "Nycklarna till verkligeten, evigheten och alltings hjärta tillhör allt och inget. De är gjorda utav en och samma kärlek och är i allt som lever och finns till. Också i evigheten, verkligheten och tomheten finner du alltings hjärta." Och då jag frågade ängeln: "Vem är du?", fick jag svaret: "Jag är din inre vägledande röst. Jag finner mig till rätta i var hjärta som öppnat upp för mig och som längtar till alltings hjärta. Och även då många hjärtan avvisar mig, kommer jag aldrig att överge dem."

Annons:
Tjeja
2016-08-24 05:01
#1

Så vackert

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: