Annons:
Läst 1236 ggr
papauggla
2016-08-14 08:12

Fenomen vid meditation

Vid meditation upplevde jag lätta "störningar" omkring mig. Det blev tydligare med tiden och därför kom idén att nästa tillfälle borde filmas. Sagt och gjort.

Det var en trist och händelselös film att gå igenom. Ända till strax innan slutet. Där fanns något som rörde sig. Det var så vagt att jag fick trixa med kontraster för att kunna se det lite bättre. 

Det som syntes på filmen var en avlång skruvform som for förbi huvudet. Den var lika vag och ljus som orber tycks vara. Det ser ärligt talat ut som att den går rakt in på vänster sida av huvudet, över öronen någonstans. För att sedan komma rakt ut på den högra sidan, vid halsen. 

Är det någon här som på rak arm känner igen vad detta kan vara?

Annons:
_Fisken
2016-08-14 08:20
#1

Det har fångats en hel del skruvaktiga (spiraler med viss längd) former på film och det var nån som skrev att detta fenomen uppkommer av att flugor/fåglar flyger förbi en videokamera (vet ej vilken typ) som filmar.  Det är samma fenomen som när man ser hjul rulla bakåt på filmer. Det har nåt med uppdateringsfrekvensen hos videokameran och sen flugans/fågelns vingslag per sekund. 
Detta är jag inte helt bergis på, men som sagt, jag har läst eller hört detta som en förklaring. Fråga inte var och när…

papauggla
2016-08-14 08:26
#2

OK! Har du någon länk? Låter som en förklaring.

_Fisken
2016-08-14 09:11
#3

Nja, minns ej. Det var på en UFO-sida. De hade sett spiraler komma upp ur en grotta och det visade sig sen vara fladdermöss (eller nåt sånt) som skapade dessa fenomen. Nån sån där filmanalytiker hade listat ut det.

Sparklingponi
2016-08-15 18:56
#4

Det kan ha att göra med fps (frames per second) på videon. Det är till och med möjligt att filma så det ser ut som att vatten rinner uppåt. http://www.nyteknik.se/teknikrevyn/se-vattnet-rinna-i-spiral-6404459

Sparklingponi
2016-08-15 18:57
#5

Det borde fungera på samma sätt med fåglar som flyger i en viss hastighet och har en viss rörelse på vingtagen + fps för att det ska bli en synvilla! :)

Sparklingponi
2016-08-15 18:57
#6

Det borde fungera på samma sätt med fåglar som flyger i en viss hastighet och har en viss rörelse på vingtagen + fps för att det ska bli en synvilla! :)

Annons:
fossingen
2016-08-15 19:06
#7

#0 Här har du en video från en tävling. Håll koll vid sekund 4 på nedre hindret så ser du en insekt flyga förbi. Håll koll vid sekund 6 på "Anti mobbning" hindret så får du se ett fenomen :) https://www.youtube.com/watch?v=uYjFyPVftu0


Upp till toppen
Annons: