Annons:
Läst 1363 ggr
Vargbettan
2016-07-04 18:32

Möte med andliga guider

Har vid flera tillfällen gjort trumresor. Bl a träffat mitt kraftdjur som är ett lodjur.  Har även träffat mina guider. Är nu uppe i tre stycken och alla är från järnåldern! Hur många guider kan men egentligen ha och hur kan jag utveckla detta? Än så länga är mötena ganska rörliga, det beror väl på att detta är ganska nytt får mig. Får inga egentliga budskap från dem, utan de visar mig bara runt på/till olika platser. Någon som har några bra förslag vad jag skall göra.

Ha det så fint!

Annons:
Eufemismer
2016-07-06 22:48
#1

Jag menar att du kan principiellt ha obegränsat med guider. Dock brukar man oftast ha två återkommande enligt mina vittnesmål :) Jag tycker du ska reflektera mycket!

Guider är precis som det låter, guider. De vägleder dig, men du tar beslutet. Detta är centralt. Kombinera detta med en reflexiv ödmjukhet så kommer din resa bli fantastisk 🙂

Fred, kärlek och ljuvlighet

Mandra
2016-07-20 05:53
#2

#1 Håller i princip med. Fast jag kallar det väl inte riktigt för guider. Bara de som guidar kallar jag för just guider. De som skyddar i första hand kallar jag väktare, kraftdjur ger i första hand kraft (energi) så de heter ju kraftdjur, inte guider. Ett bra övergripande ord för de hjälpare man har som shaman är just "hjälpande". :)
Personligen har jag betydligt fler än 2 stadigt återkommande och flera hundra att tillgå när de behövs (jobbar som shamansk healer).
Håller definitivt med om att du ska lyssna på hjälpandarna - men att det är DU som fattar beslutet och bär ansvaret. Det är alltför vanligt inom det andliga att man bara gör som någon guide eller hjälpare säger utan att tänka efter alls. Det här lämnar fältet vidöppet för lögnandar och skadliga väsen - och dom utnyttjar detta till max - tro inget annat.

Mit råd: Res och samla erfarenheter bara till att börja med. Försök inte tolka för mkt, det funkar inte bra när man är nybörjare. Bygg upp en pålitlig relation med dina hjälpandar. Vilket betyder att de ska känna att de litar på dig, men de ska också bevisa att de är trovärdiga för dig. 
Var öppen. men också kritisk.
Att det är rörigt är inget konstigt - är så för de flesta i början. Beror mkt på att man är ovan vid de shamanska världarna och på att ens inre andliga sinnen är otränade. Det blir bättre ju mer du reser (tränar). Följ bara med hjälpandarna när de visar dig saker och notera dem. Så småningom kommer du att förstå vad de gör och vad de vill visa.
Att dina hjälpandar (guider) är från järnåldern skulle jag tolka som att din egen Andes "urhem", din andliga tillhörighet finns där (i någon lära som fanns då). :)
Intressant - har aldrig stött på någon med andligt ursprung så långt bak i tiden.

papauggla
2016-09-06 12:57
#3

Mandra; kan du rekommendera bra böcker på shamanism?

Upp till toppen
Annons: