Annons:
Läst 2264 ggr
Angel Ligera
2016-05-31 21:33

Hitta balans i naturen

###

Jag genomlevde nyligen ett av de svåraste uppbrotten hitills.

Jag hade fortfarande känslor kvar för personen i fråga men jag såg så mycket smärta i honom och ville bära det åt honom att jag till slut slukades av det själv. Jag ville förändra hans vibration för att vi båda skulle vibrera i samklang med varandra. Trots de inte så gynnsamma omständigheterna kring vårt förhållande så var jag väldigt kär och kände väldigt starkt i hjärtat för honom, och gör fortfarande.Vi kom till en punkt där det kändes som vi möttes vid ett vägskäl, antingen skulle vi försöka lite till och må dåligt i varandras sällskap eller så skulle vi avsluta och ge varandra utrymme att fortsätta vår resa på egen hand och växa i vår egna takt. Jag valda att lämna honom och ge honom den tid han behöver för sig själv. Det var bland det jobbigaste jag gjort men jag kända ändå någonstans inombords att det var det enda rätta att göra. Det var den största kärleken jag kunde ge mig själv och honom. Jag hoppas att han en dag inser det.
Under den här tiden spenderade jag mycket tid med min hund i naturen, Jag kramade till och med ett träd vid ett tillfälle. Hur tungt och mörkt allt än kändes så fanns det någon energi i naturen som gav mig ro. Jag började läsa djurens språk av Solöga och fascinerades av hur många djur i naturen som kom till mig med budskap. Alltifrån hackspetten som pickade i trädet i rätt stund, till svanarna som uppenbarade sig i vattnet precis när jag behövde det,  att sitta och kontemplera vid vattnet och kända brisen och doften av tång och hav. Det är ju egentligen ren och skär lycka i sig självt.

Bob Proctor pratar om att naturen är i perfekt vibration, när vi känner oss ur balans så kan vi gå i naturen och i skogen för att finna kraft och hamna i samma vibration. Börjar vi harmonisera och vibrera i samklang med vår omgivning så kan vi må bra och komma i balans oavsett på vilken plats på jorden vi befinner oss. 
Jag tror att ur det djupaste mörker kommer något gott, det kommer insikter och klarheter. En väg dit kan vara att vara tacksam för nuet och för allt som vi faktiskt har att glädjas åt, en väg dit kan vara att acceptera sin verklighet och en väg dit kan vara att bara vara in naturen.

Några djur som uppenbarat sig tydligt på senaste är knölsvanen, kopparormen och getingen. 
Nedan kan du läsa vad de ville säga.

###

Knölsvanen: Att utmärka sig är bra. Att tillåta dig att vara speciell och utvald, är även det bra. Genom att vara just så unik som du är, visar du vägen förmånga. Sång/din röst - det är din gåva. 

 

kopparormens visdom ”du har gåvan att se in i det förflutna och in i framtiden. Din gåva är tidlöshet” Här handlar det om att ej vara bunden av tid. Med andra ord för att hjälpa dig själv, släpp begreppet tid”

 
getingens
budskap: Det är dags att se över ditt hem/ditt inre.
Din gåva är att känna dig tillfreds med dig själv och ditt hem. -Lustigt med tanke på att de håller på och byter fönster hemma hos mig och jag planerar att göra om en massa.

/Angel Ligera
Annons:
[Loet]
2016-06-01 11:13
#1

Visst är det så naturen har helande kraft, om vi tillåter oss att ta emot den.🙂

Upp till toppen
Annons: