Annons:
Läst 1687 ggr
cholmqvist
5/4/16, 8:07 PM

Bilder i mitt undermedvetna

Hejsan! 

Igår hände något som hänt två gånger tidigare vilket fått mig att fundera. Jag stod och talade med en ny arbetskollega som jag aldrig tidigare mött. Vi började så småningom tala om andlighet och vi var båda överens om att vi tror att det finns något mer än detta jordeliv. Hon berättade att hon ibland brukar känna sin bortgångna hund nosa på hennes ben och hon berättade hur mycket hunden betydde för henne. I just det ögonblicket fick jag i mitt undermedvetna upp en bild på två hundar av rasen schäfer. Det var ingen bild jag kunde se tydligt som om man skulle hålla upp ett foto framför mitt ansikte, utan den dök upp i mitt undermedvetna. Jag frågade således kollegan vad det var för hund hon hade haft. Då svarar hon "schäfer." Jag frågade då hur många schäfer hon haft och hon svarar då att hon haft två stycken sådana. Jag berättade inte för henne om bilden jag fick upp i mitt undermedvetna för då hade hon förmodligen tyckt att jag vore galen!

Tidigare har det hänt att jag fått upp bilder i mitt undermedvetna på hur främlingar bor. Jag har kunnat säga detaljer som ingen skall kunna veta om man inte varit där själv - så som blåa köksluckor av trä, färgglad trasmatta längst med köksbänken, husets position, omgivningen kring huset o.s.v. Då har det dock varit under en träff med andra som är intresserade av det andliga, så kanske har det gjort mig mer öppen just då. Är det någon annan som får budskap på detta vis? Hur kan man vidareutveckla sin andlighet? Jag litar inte alltid på de bilder jag får upp i mitt undermedvetna för det känns som att jag hittar på. Hur bör jag gå tillväga för att lita på det jag får till mig? 

Tack snälla för att ni orkat läsa er igenom denna text! =) // En nybörjare som beundrar er kunskap

Annons:
[Hukanson]
5/6/16, 8:40 AM
#1

Du har nog en medfödd medial begåvning. Gå en kurs vetja!

allhealing
5/7/16, 3:14 AM
#2

#0, cholmqvist

Det du tror på, känner och tänker blir du. Under livet samlar vi på oss mängder med kunskap som blir det som definierar den vi är kunskapsmässigt. Vi litar på kunskapen och gör den till det vi definierar som vår sanning. Det vi kommer att kalla vår verklighet.

Det du förnimmer i det du beskriver matchar inte med det sätt du fått lära dig att tolka det du uppfattar som verklighet. Logiken du använder när du sammanställer informationen med din hjärna och ditt intellekt saknar en logisk förklaring på det du upplever.

Därför blir det du förnimmer ifrågasatt av den logik du lärt dig att lita på och definiera som det som är det du tror på. Det som du kallar för sanning.

Se det istället såhär. När du förnimmer det som ligger bortom din logiska förmåga att förstå informationen. Välj att vara neutral i observationen. Döm inte den information du tar emot bara för att din nuvarande logik inte kan förklara den.

Förstå att det som nu sker är att du får information från ett perspektiv som ligger bortom det du med din nuvarande logik kan förklara.

Om det du fram tills nu definierat som din sanning är det som befinner sig inuti boxen. Då är det du nu börjar förnimma förklarbart med en logik som existerar utanför boxen.

Du kan alltså välja hur du vill definiera det du framöver kommer att kalla din sanning. Stannar du kvar inuti boxen eller väljer du att expandera det du hittills fått lära dig är det som ska kallas verklighet?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[Hukanson]
5/7/16, 7:20 AM
#3

Ditt undermedvetna Cholmqvist är nog mer intelligent än ditt medvetna vill erkänna! Du kanske medvetet skäms för alla begåvningar som du döljer i ditt undermedvetna! Du delar problematisken med alla andra människor. Det är därför man säger "växer upp" och menar att det tar tid att bli medveten om allt man redan är och kan i sitt inre. Som Allhealing säger så bygger man sin kropp med vad man tänker, säger och gör. Om du bygger en medveten förståelse för hur andra lever med sin aktiva intuition kommer din egen situation säkert att förändras till det bättre när du kan göra medvetna bättre val.

[YogiFredd]
6/5/16, 11:00 AM
#4

Förmågan att läsa av information kommer naturligt när ens själsliv fördjupas och man blir mer öppen. Jag ser förmågan som ett tecken på själslig sundhet.

Jag har liknande upplevelser från och till. Universum är synkroniserat mycket mer ingående och på en djupare nivå än vad vi vanligtvis är medvetna om. Du får exakt den information du behöver när du behöver den. Jag tänker mig att ni upplevde någon sorts samhörighet - ni var på liknande frekvens - och därför blev den informationen tillgänglig för dig. Rätt information, och rätt förmågor, blir tillgängliga i rätt stund, och behöver egentligen inte utvecklas medvetet. Men man kan också ha ett särskilt intresse av att utveckla de förmågorna, vilket såklart är upp till var och en, och beror på ens egna väg i livet.

fossingen
8/12/16, 6:19 PM
#5

#0 Född Medial helt enkelt. Har samma som du.


Upp till toppen
Annons: