Annons:
Läst 1698 ggr
Seerina
2016-02-27 19:36

Att ge upp viljan

Min andliga utveckling började för tio år sedan. Jag var nyfiken men samtidigt livrädd och när mystiska saker började hända gjorde jag stort motstånd utan att lyckas. Jag med min enormt starka vilja tänkte aldrig någonsin vika mig inför Gud och vägrade låta honom bestämma min väg i livet.

Nu tio år senare har han lyckats. Tio år av lidande, sorger, motgångar och mängder av inre/yttre kamp har brutit ned mig totalt. Häromdagen grät jag och gav min vilja till Herren. "Den bara förstör för mig för jag får ändå aldrig min vilja fram" sa jag och passade även på att ge honom alla mina personliga önskningar, min innersta längtan, mina drömmar och mina framtidsmål. "Ta min vilja och gör vad du vill med den" sa jag och kände att jag förlorat mitt krig mot Herren. Kriget om mitt ego. Kriget om vem jag är. Kriget om mitt jag. Jag förlorade men jag slipper åtminstone kämpa mer.

En del älskar Gud och ger honom gärna sin vilja för att följa honom i hans fotspår.
Andra är arga på Gud och vägrar ge upp sig själva. Jag tillhör den senare. Han har aldrig hjälpt mig hur mycket jag än bönat och bett, varför skulle jag med vilja följa honom? Nåja, nu gav jag upp i alla fall och det känns faktiskt som att ge bort sig själv, att fullkomligt överge kampen om sig själv. Just nu är det lugnt i bröstet och en slags tomhet fyller min kropp.

Min andliga utveckling har bara varit ett rent lidande  fyllt av tårar, ångest, rädsla, andlig ensamhet och andra hälsoproblem så nu hoppas jag verkligen att det vänder.
När sjutton kommer de SKÖNA känslorna som alla pratar om?

Annons:
retep
2016-02-27 20:31
#1

De kommer när du inser att det är du som skapar dem!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Otroulig
2016-02-28 19:34
#2

Seerina, ibland behöver vi ge upp tror jag. Jag är nyfiken på hur utvecklingen blir nu, när du kapitulerat. 

Jag har också lite den känslan och fått rådet att ge upp mina drömmar. Det känns lite som att jag sviker mig själv..men kanske är det förmätet att tro att jag = mitt ego, ska vet vad som är bäst för mig?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

natsage
2016-03-02 13:34
#3

De kommer nar du slutar se din kamp som nagot negativt och istallet som ett tillfalle att vaxa. 

Din smarta ar riktig. Den ar dar. Den gor ont som fan. 

Men att klamra fast vid den ar ett val. Alltid. 

Du klamrar fast vid den genom att aterberatta samma historia for dig sjalv t.ex. 'Livet Ar En Kamp' (vet inte om du kan relatera, det ar bara ett exempel)

Varje nytt andetag ar en ny borjan. Nuet ar som ett canvas, du fyller det med vad du vill. 

Det later som att den upplevelsen du nyligen hade ar borjan pa nagot viktigt. 

Mediterar du eller liknande? 

Inre stillhet och sjalvinsikt ar ovarderliga redskap pa den andliga resan. 

Du ar pa ratt vag. Alltid. 

All min karlek, Nat

Sagaliten
2016-03-08 08:26
#4

Jag tänker att du kanske borde strunta i gud och fokusera med på dig. Tänker även att du pratar mycket om rädslor och oftast får vi det vi fokuserar på, även om vi fokuserar på att vi inte vill något. Tex jag vill inte vara rädd är ändå fokus på rädsla. El jag vill inte strida mer är fortfarande fokus på strid. Försök kika på hur du han vrida ditt tankesätt till positiva tankar istället. Jag är stark (istället för jag vill inte vara rädd) Jag vinner (istället för att inte vilja strida) Kan tyckas låta lätt men det är betydligt svårare än man kan tro. Man ska försöka ta invanda mönster och göra något bättre av den. Börja med att försöka införa 1 god vana kanske varannan vecka eller 1 gång i månaden och försök samtidigt bestämma dig för att släppa något negativt samtidigt som något positivt läggs till. Gör gärna någon typ av ritual när du rensar ut det gamla också. Det förstärker det hela. Önskar dig all lycka och framgång och tänk på att det är du som styr vilken väg ditt liv ska ta. Ta tillbaka kontrollen istället till atr vänta på att Gud ska hjälpandes. Utnyttja din fria vilja att bestämma själv vad som får DIG att må bra 💞💕💗💕💞

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Upp till toppen
Annons: