Annons:
Läst 1508 ggr
ebbans
2/11/16, 3:53 PM

Andebesök

Hej! Jag har sedan några månader tillbaka besök av olika "personer" nattetid. Det är både män, kvinnor och barn. En del hälsar med en nick, andra bara finns där antingen sittande på min säng eller en bänk eller stående. En del av dem väcker mig  genom fysisk kontakt. Jag vet ju inte varför de kommer eftersom jag inte kan kommunicera med dem. Är här någon som kan ge mig tips hur jag skall kommunicera? Vill ju hjälpa om jag kan.

Annons:
K.R.J.T
2/11/16, 5:10 PM
#1

lättast är väl att gå till en person som håller på med andar och liknande som kanske kan kommunicera med dom ?

För övrigt låter det spännande:)

Elliid
2/14/16, 3:57 PM
#2

#0-Höres ut som et intressant sälskap. När under natten händer det, innan du somnar, när du vaknat mitt i, eller mot morgonen?

Upplever du dig själv innanför din fysiska kropp eller utanför(eller med icke-fysisk-kropp)?

Vad menar du konkret med att du icke kan kommunicera med dem, upplever du att dom icke kommunicerar med dig (bara håller på med sitt eget)eller att du icke kan kommunicera nåt tilbaks?

När du fokuserar på en av dom och forsöker "ta inn " helheten av personen, vad "kommer in" från den personen till dig (via kroppsspråk, beteende, gester eller vilka som helst andra intryck du känner just då…), hur "känns" den personen, kall (apatisk), intresserad, nyfiken, öppen, trist, sökande…?

Har du forsökt "skicka" en känsla (eller vad som helst..) till dom (helst jo en positiv sådan.. ), kanske som en "ljusboll" av god energi, empati, kärlek? Ifall ja, vad händte?

Allt gott.

Gesus Pettersson
2/14/16, 11:06 PM
#3

Läs på om sömnaparalys/hypnagoga och klardröm - det förklarar det mesta folk tror är spöken

https://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys

https://sv.wikipedia.org/wiki/Klardr%C3%B6mmande

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

natsage
2/15/16, 2:56 AM
#4

Hejsan!

Det bästa tipset jag kan ge är:

Fråga någonting och vänta sedan på ett svar.

Oftast så är det just exakt så enkelt. Om du är medveten om deras energi och vill kommunicera med dem så är det faktiskt bara att börja kommunicera. Det behöver inte vara svårare än så. 

Lycka till!

xx Nat Sage

Elliid
2/15/16, 3:33 AM
#5

#3- intressante länkar, tyvär ren pseudovetenskapliga teorier (camouflerad som "vetenskapliga" såklart) i dem, ingen belägg för någon av påstanden, ingen käll-referensar, bara ovetenskapligt teori- rant.

Läs på om pseudoskepticism, scientism :

http://www.skepticalaboutskeptics.org/examining-skeptics/dean-radin-the-limitations-and-failings-of-dogmatic-criticism/

ebbans
2/16/16, 2:36 PM
#6

Tack förr alla svar! 

Elliid svar på dina frågor: händer när jag vaknar på natten(vaknar flera ggr). Har ställt frågor och pratat men får inga svar (en liten flicka visade med sin händer för öronen, att hon inte hörde). Samtliga tittar direkt på mig även om de sitter/står med ryggen mot mig så vänder de sitt huvud direkt mot mig. Någon har pratat och gestikulerat men då har jag sagt att jag inget hör. Har inte försökt skicka någon känsla men ska prova det.

Annons:
Gesus Pettersson
2/16/16, 6:23 PM
#7

#5 Allvarligt?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Upp till toppen
Annons: