Annons:
Läst 1018 ggr
missmagicscabinet
1/27/16, 5:49 PM

Skyldig att berätta om hemsökelse?

Tycker ni att en husförsäljare är skyldig att informera köpare ifall ett hus har rykten om att vara hemsökt?

Jag bloggade om det idag HÄR och vill gärna höra era tankar!

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Annons:
[Crystal93]
1/29/16, 6:58 PM
#1

Ja🙂Jag anser dem skyldiga till att berätta om mord eller hemsökelser i huset som dem ska försöka sälja. Skulle personligen inte vilja vara den som får veta av en granne t.ex att huset har en hemsk bakgrund.

Sagaliten
1/29/16, 8:27 PM
#2

Jag vet inte hur det är just med hemsökning eftersom det är mer subjektiva upplevelser många gånger, men mord eller olycksfall där någon dött (dvs ej av ålder eller så) tror jag att man ska ha skyldighet att berätta om. Sen om jag har fått det från amerikans tv eller om det är så även här, det vet jag inte. Men tycker att det är något som man både vara skyldig att berätta. Vad det gäller hemsökning så kanske det är något de berättar om man frågar, men inte annars. Tror att många inte skulle vilja nämna det utifrån rädsla av människors uppfattning om den saken.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

K.R.J.T
1/29/16, 8:38 PM
#3

Jag själv tycker man ska berätta att huset är hemsökt, och gärna nämna vad man själv upplevt, av respekt för den som ska köpa eller hyra bostaden.

Jag själv skulle tycka det var spännande med ett hemsökt hus, vissa kanske lite läskigt, och då kanske köparen vill leta vidare, så man gör isåfall en god gärning, oftast tror jag inte folk bryr sig, och tycker det är nonsens och då blundar för det, så vad köparen tycker om dig som säljare spelar föga roll.

gillar dom huset köper dom det förmodligen vare sig du säger att det är hemsökt eller ej.

min syster bor i ett hus där förra ägaren tog livet av sig, vilket dom fick reda på, och dom har haft en ande utdrivare i huset, men trotts det kan man på kvällen höra duns på ovanvåningen trotts att den våningen är tom, men somsagt jag själv tycker det är spännande med dessa saker.

Bärnstenen
1/30/16, 8:54 PM
#4

Jag tycker att man ska berätta oavsett om folk tror på det eller inte då har de i alla fall rent mjöl i påsen och kan lämna över med gott samvete. Tycker att det ska gälla även andra bostäder som man köper eller hyr.

[niklaeri02]
1/30/16, 10:23 PM
#5

Vet man att huset bidrar till obehag för den som bor där så tycker jag det är schysst att säga det, oavsett om det är spöken eller något annat.
🤔

Upp till toppen
Annons: