Annons:
Läst 1249 ggr
Sagaliten
2016-01-06 09:18

Amora Bergskristalls VS Reiki VS Kundalinireiki ?

Undrar om någon lite kort hade kunnat summera skillnade mellan dessa och kanske vilket som är mest omfattande. Har med kursval att göra. Känns svårt att jämföra på sidan för någon är skriven i punktform, någon i text vilket gör det rörigt. Och vet från erfarenhet att tydliga svar inte är lätt av kursledaren… Aromatisk Bergskristall healing är visserligen längre 6-12 månader, men känns lite begränsat med bara bergskristall Reiki healing är upp till master men står ingen tid. Kundalinireiki är också upp till master men är totalt 8 veckor (2 delar, grund och master) Samtliga med certifikat Någon kunnig som kan hjälpa till

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
fridelfina
2016-01-10 22:06
#1

Det enda jag har erfarenhet av är Reiki enligt Mikao Usui som jag gick en kurs för många år sen på Hälsans hus i Sthlm.

Här finns info om grundaren till all Reiki: http://www.reiki.org/faq/historyofreiki.html

 
 

Sagaliten
2016-01-11 03:15
#2

Slutade med att jag faktiskt tog alla. Varje innebär Certifikat så tänkte att det är ändå något man kan använda rent konkret 😊 Tack för Reiki-grunderna. Ska absolut kika på de innan jag börjar med den kursen. Eller egentligen är väl alla kopplade till Reikin men ena är specifikt Reikin.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Upp till toppen
Annons: