Annons:
Läst 1242 ggr
Mikalela86
2015-12-09 19:59

Känna av människor

Jag har varit hos ett medium och detta medium säger att jag är en människokännare, t.ex. att mina känslor är som en bergodalbana, och det kan jag ju känna igen själv, jag är ibland glad och ett par minuter senare kan jag må dåligt eller ha en annan känsla i kroppen, när jag går in i en affär kan jag ha en känsla, men sen när jag går ut ur affären en annan.

Jag jobbar med människor och ibland har jag väldigt ont i kroppen, kan det kan va så att jag känner av mina patienters värk i min kropp?

Finns det någon här som känner av människor som kan förklara lite mer?
Samt hur ni gör för att hantera detta. För det är väldigt jobbigt med känslorna som går upponer.

Annons:
allhealing
2015-12-09 23:15
#1

#0, Mikalela86

Mycket bra fråga du ställer. Det finns ett begrepp för det här, HSP Highly Sensitive Person. På svenska kan man säga höginkännande person. Läs lite om det så får du en känsla för var det handlar om. Fråga gärna mer när du läst och smält de intrycken.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

K.R.J.T
2015-12-12 16:54
#2

Hej Mikalela86

kanner igen mig i det du sager, man kanner av vad andra manniskor kanner.

Ar ofta att jag kommer in i ett rum dar folk ar nervosa och sa kanner jag mig nervos aven fast jag inte ar nervos.

och det har med energi falten i folks auror att gora, da allt vi upplever satter sig i auran, sa om folk ar stressade eller nervosa sa satter sig den kanslan i auran, och ar man da kanslig mot andra manniskor sa kanner man av vad andra kanner, vet inte om det ar nagot man kan skydda sig emot.

Men min mor hade en satt att hon borstade av sig alla daliga kanslor ifran sig sjalv nar hon hade umgats med folk som hade daliga kannslor i sin aura.

ungefar som att du borstar av dam ifran trojan, sa gjorde hon nar hon hade umgats med manniskor som inte madde bra, jag sjalv kor med denna tekniken och tycker den fungera.

Men i slut andan sa blir det att jag inte umgas speciellt mycket med folk som mar daligt,da det paverkar mitt humor mycket.

Som att ga och handla sa handlar jag ofta pa morgorna da det ar mycket pensionarer ute och dom har inte mycket stress runt sig sa dom paverkar mig inte sa mycket.

Hoppas du soker det du finner, 🙂

nypisnina
2015-12-16 14:56
#3

Säger som #1, du är troligen en högkänslig person, högkänslig personlighet säger man också. Läs gärna om det, det finns väldigt bra böcker skrivna om ämnet så att man ska kunna förstå sig själv bättre, kanske få råd och hjälp hur man ska förhålla sig till det osv.
Sen jag förstod att jag är en sån person så har jag blivit mycket mer förlåtande mot mig själv och jag förstår så mycket mer vad jag behöver.
Som hsp så tar man in väldigt mycket mer intryck än vad människor som inte är hsp gör, lukter, ljud, sinnesstämningar, bilder, känslor och även andra människors fysik, men det kan också vara olika från person till person.  
Det är väldigt svårt att förstå hur det funkar även om jag har läst en del om det men det är verkligen en hjälp.

Jag tar in folks smärtor, sinnestämningar och det mesta om hur de verkar må, hur de ser ut och sätter min in väldigt mycket i varje människa jag träffar. Läser av människor väldigt mycket helt enkelt.

Eftersom jag är intresserad av andevärlden så har jag pratat med likasinnade människor och mitt sätt att stänga av andra människors värk (har nog med min egen) så använder jag mig av samma "öppna och stäng" som medium gör.
Men jag föreställer mig ett stoppljus istället. Det är vääääldigt svårt att stänga av när det sitter en människa med svår migrän i passagerarsätet i bilen och jag kör, men det går om man övar sig. Problemet är att det lätt kommer tillbaka.

natsage
2016-02-15 10:24
#4

Du kan vara HSP men du kan ocksa vara en Empat - vilket jag faktiskt tror mer pa!

Jag kanner ocksa av manniskors energier direkt och kanner igen mig i allt du skriver!

Jag har precis upptackt att jag till och med kanner nar andra manniskor gor sig illa. Om jag ser nagon ramla och sla i knat t.ex. sa kanner jag en stark fysisk sensation i mina egna ben. Det har har jag trott att ALLA gor, tills alldeles nyligen da jag insag att det ar faktiskt ganska unikt! 

Men det kanske du ocksa gor?

Jag har jobbat mycket med min egen empati och skapat en relativ halsosam balans mellan att kanna in andra men att inte bli uppslukad av deras kanslor. 

Mitt basta tips ar att satta granser. 

Satt granser for vilka slags manniskor du vill ha kring dig och vilken sorts miljo du vill leva i. 

Det ar ocksa viktigt att bli bekvam i ALLA kanslor pa hela din kansloskala, sa att du latt kan ga vidare nar nagon har en valdigt intensiv energi som du helst inte vill stanna i sjalv!

Jag kan babbla pa i evigheter om de har haha!

Sag till om du har nagra fragor!

<3 

xx Nat Sage

Upp till toppen
Annons: