Annons:
Läst 2084 ggr
blåbärspajen
10/25/15, 10:44 PM

Tecken?

Hej Hur har ni blivit troende? Har ni sett tecken från Gud?

Annons:
[loveisall]
10/26/15, 9:49 AM
#1

Min morfar var kristen och läste ofta för oss ur bibeln till frukost. Han hade en broderad tavla på väggen, där det stod: - Herre, led mig på din väg.

Jag undrade ofta.. Vem är den där Herren och vart leder vägen…  Sen när jag hamnade i väldigt jobbig situation, så bestämde jag mig för att med tro och uppriktighet att knäböja och knäppa händerna och be till Gud. Han svarade mig ! och hjälpte mig i den situationen. 

Sen var det inte förrän jag var 16 år som jag återigen tog upp min tro på allvar och börja läsa bibeln och söka Gud.  En natt hade jag (troligen halsfluss) och jag hade så ont i halsen och kunde inte svälja. Min hals var jättesvullen.  Då gick jag upp klockan 0300 på natten och satte mig vid mitt skrivbord och knäppte händerna.

Jag bad att Gud skulle hjälpa mig, hela mig från min smärtsamma halsont.  Jag bad säkert intensivt i 15 minuter, men inget hände… då blev jag lite ledsen och fundersam och satte mig på sängkanten och undrade vad jag gjorde fel när jag bad.

Då plötsligt blir jag uppfylld av en kraft som är så stark att jag inte kan röra mig. Jag var inte rädd. Jag blundade och kunde se ett  ljust sken framför mig, även om jag blundade.  Kraften kändes som om någon hällde varmt smält smör över mig och sen kände jag hur kraften koncentrerades till min hals.

Jag blev helt överväldigad, både av kraften (Helige Ande) och kände sådan enorm tacksamhet att min mun började tacka Gud av sig självt nästan.

Jag blev omedelbart helad, inte en tillstymmelse till halsont kvar. Jag kunde fortfarande känna helige ande i halsen, precis som i cirkulära rörelser. Hela natten kände jag det.  Jag kunde ju inte sova efter det! Jag bara låg och tackade Gud som hade hjälpt mig.

På morgonen så hade min lillasyster problem med en fot, hennes häl var full av vårtor, så hon hade jätteont när hon skulle sätta på sig skorna och gå till skolan. 

Jag var fortfarande så överväldigad av Guds godhet och kraft och bestämde mig för att be för hennes fot.  

-Gud kommer att hela dig från dina vårtor. Imorgon är dom borta, sade jag. 

…Och helt fantastiskt….  Vårtorna var  borta nästa dag!   Nästa dag sade min lillasyster till mig:

-Vad gjorde du egentligen?? Vårtorna bara försvann.

-Det var inte JAG.. det var Gud som helade dig :)

På den vägen är det. Jag har fått uppleva mycket av Guds nåd i mitt liv.  Livet är inte alltid lätt även om man tror, men vi kan alltid vända oss till Honom, gärna både med tacksägelse och i nöd. Det är underbart att ha en levande daglig relation med Gud och låta sig ledas i Hans vilja.

Ha tro!🙂

Tant Grön
10/27/15, 6:31 PM
#2

När jag var ung så funderade jag mycket på om Gud fanns. En dag när jag var ute så såg jag en fjäril. Bad då till Gud: Om du finns så låt den där fjärilen sätta sig på mig. Genast flög fjärilen fram och satte sig på min sko, sedan flög den upp och satte sig på min mage.

För att bli riktigt säker så bad jag en annan gång: Gud om du finns låt mig få höra sången "Should old acquaintance be forgot" i dag. Var med mina föräldrar då och vi satt och tittade på TV. Så gick dom till köket och jag skulle följa med men blev plötsligt så otroligt trött. Kom inte ur fåtöljen och så började en serie som hette Törnfåglarna. Brukade aldrig titta på tv-serier för jag gillade mer att vara i stallet, men blev så obeskrivligt trött så jag blev sittande. Men blev klarvaken när jag plötsligt fick höra "should old acquaintance be forgot"…..

Upp till toppen
Annons: