Annons:
Läst 2004 ggr
white lady
10/18/15, 9:34 PM

Finlandsfärjan

De tar Finlandsfärjan till andevärlden.

"En kvinna som heter Pamela Gunnarsson förevisar ett litet runt bord, ett trollbord. "

http://kadhammar.aftonbladet.se/chapter/de-tar-finlandsfarjan-till-andevarlden/

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Annons:
Tride
10/19/15, 12:19 PM
#1

Artikeln är ironisk mot spiritism, spådamer etc. Och mot dem som går på seanser samt anlitar dem som spår.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

white lady
10/19/15, 2:04 PM
#2

På vilket sätt då ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Tjohalia83
10/19/15, 8:11 PM
#3

#2 Läser du det sista han skriver så ser du nog.

Tride
10/19/15, 8:46 PM
#4

Som sagt. Läs!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Moon Light]
10/20/15, 2:34 AM
#5

Tack White Lady för länk 🌺

Visst är den ironisk men med all rätt för dom där billighets baserna kan andligheten gott vara utan.Allt handlar om pengar,allt handlar om att kränga sina prylar som inte ens har nån effekt.

Att dessutom dra nytta av andra sidans godhet som man gör på dom kryssningarna samt alla dessa oändliga alternativ mässor visar enbart på att människan helt har tappat sin ande i en uppsjö av materiella ting som ska ersätta och fixa ditten och datten när man istället bör söka i anden inte i alla alternativa hokuspokus hopkok.

Det är inte ovanligt att man möter reklam som köp den här flaskan med änglavatten och vips så kommer alla ärkeänglar till just dig om du bara betalar en så där 200 kronor eller mer och sen behöver du bara den här också för bara 150 riksdaler så har du änglarna i din hand 😮

Det är så mycket flum och så mycket trams inom det här numer där allt handlar om att tjäna pengar på andras olycka för många söker och går på att skaffar du det och det så får du det.Helt otroligt hur det har blivit och detta självutnämnda medium som anser sig vara bäst i Sverige bara rider på information som han fiskar efter i publiken eller med en sitter och vad för mediumskap är det när det saknar bevisföring ? inget alls för ett medium ska öht inte behöva fråga en endaste fråga utan direkt gå på med information från andra sidan utan att tveka en sekund då har vi ett bra medium men dom är få och dom flesta rider på att fråga typ vill du ha kontakt med farfar? har man verkligen kontakt med andra sidan då säger man med säkerhet jag har din farfar här och ingen tvekan råder alls för ett säkert duktigt medium förmedlar utan att ställa minsta lilla fråga till publiken eller sittern,dom fiskar inte efter information för det är mediet som ska förmedla informationen och inte fråga publiken eller sittern.

Det är bara bra att Aftonbladet är ironisk för det visar bara på hur mycket oseriöst skit det poppat upp inom det här och hade dom fått en äkta bevisföring från nån enda på den båten hade dom kunnat skriva på ett helt annat sätt men i avsaknad av bevisföringar så blir det så klart ett ironiskt resultat för det hela blir bara löjligt billighets tramseri som man skrattar åt för det är inte klokt hur en del håller på.

Jag fattar inte att folk går på sånt här,ta bara dumheten med att det finns mediciner som vart dolt för mänskligheten och nu plötsligt ska vi få kännedom för tiden är kommen och efter en veckas kurs jo jäsingen vilket enastående skitsnack för inget är dolt för oss,ingen är speciellt utvald att förmedla oavsett vad det gäller så har vi alla tillgången till hela universum och behöver inte en massa krimskrams för att nå kunskapen.

Ta bara Amazonas och här uttrycker man det på ett sätt som att där bor ingen så ingen har haft tillgången till medicinen tidigare men alla ursprungsfolk då som bott där i alla tider,finns inte dom heller och har haft tillgången till allt det där.Dom har ju funnits där i många långa tider men här agerar en Häggebrant som om hen besitter nåt alldeles unikt som endast kan nås och fås för 13800 kronor på en veckokurs.Fult agerat och bara penningar i sinnet och så långt från äkta andlighet man kan komma 😡

Allvarligt ser man inte det oseriösa i det här då är man verkligen blind för allt vi behöver är anden inte en massa annat billigt krimskrams som finns runt omkring och är helt världsliga saker när vi har tillgången genom vår egen ande och genom andra sidans underbara enkelhet.

Det finns så oerhört många självutnämnda typer inom det här och det är dom som förstör för dom som verkligen är äkta och seriösa i sin utövning och medium som tar över 1000 kronor för 20 minuters sittning borde veta hut för då utnyttjar man enbart människor och andra sidans godhet och kan dom dessutom inte ge en riktig bevisföring utan att fiska efter information då är dom heller inget medium.Andlighet och pengar hör inte ihop utan är nåt vi alla har full tillgång till och ska inte blandas med nåt så världsligt som pengar.

Det är bra att såna här billighets basarer visas upp och att vara ironisk visar enbart på hur man avslöjar bluffmakare för det här är inte seriöst och en dag plockar universum ner dessa självutnämnda från sina höga hästar för det håller inte i längden för sanningen den kommer alltid ifatt och dörrarna  öppnas istället för dom som verkligen gör det här från sina hjärtan utan att utnyttja varken människor eller andra sidans invånare.

white lady
10/20/15, 9:42 AM
#6

#3  #4   Jo jag la ut den av en anledning. och  jag har läst hela artikeln. Så ni tycker dessa jippon är helt ok gentemot Andevärlden .Tride och Thohalia83.

Jag tycker snarare det är som ett gäng gycklare som gör narr av seriösa.

Tack Moon Light för ditt utförliga svar och respekt för det andliga 🌺

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Annons:
Tride
10/20/15, 10:52 AM
#7

Jag reagerade mest på det han skrev om Indien och backpackers. Dessa rör sig ofta mellan ashram av olika slag, eller återkommer för att de fäst sig vi en speciell guru. Många av dessa gurus reser dessutom ofta till Europa och USA, där de drar miljontals följare. Alltså: "mystiken" finns på många sätt kvar i Indien. Mycket av detta kommer av gamla traditioner. Det handlar mindre om "andra sidan" än hur vi utvecklas i våra nuvarande liv och kontakten med det gudomliga. 

Jag har bott i Indien, där jag bla studerat olika buddhistiska traditioner samt Sri Aurobindos filosofi. Om detta kan ni läsa i  min sajt: Indien.ifokus.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tjohalia83
10/20/15, 1:53 PM
#8

#6 Ingen av oss hade väl ändå hade väl uttalat sig om huruvida det var rätt eller inte. Vill du hoppa på någon eller föda bitska diskussioner så är jag fel person att försöka dra med i leken, för sådant står jag över.

Är du intresserad av vad jag tycker, så tycker jag som så:  Utnyttja/lura människor = dåligt.

Då menar jag oavsett på vilket sätt man lurar/utnyttjar människor, inte bara inom saker som har med andlighet att göra. Nu vet jag inte vad som var fallet ombord finlandsfärjan, men säkert fanns det tvättäkta charlataner där också.

white lady
10/20/15, 4:12 PM
#9

#7 Med all respekt för dig och din Livsåskådning och filosofi. Men Gurus är än idag inte helt ok. Tycker jag.

https://www.youtube.com/watch?v=s8XedpJ4ZEs

#8 Men va……och ändå uppmanar du mig att läsa..! Tråkigt du inte skrev vad du tyckte i ditt första inlägg.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Tjohalia83
10/20/15, 4:39 PM
#10

#9 Du undrade på vilket sätt artikeln var ironisk (satirisk), så jag antog att du inte hade sett vad han skrev alternativt inte förstod. Tyckte verkligen inte att ett svaret på den frågan hörde ihop med mina personliga åsikter på något sätt. Men, men… Nu har jag förklarat mitt svar samt gjort mina åsikter kända, så då förklarar jag mig klar i den här tråden.  🌺

Tride
10/20/15, 6:07 PM
#11

Jag påstår inte att gurus är okej. Men att journalisten hade fel när påstår att mystiken i Indien inte finns kvar.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Upp till toppen
Annons: