Annons:
Läst 3617 ggr
Rödluvan
2015-09-04 00:28

Oförklarad SKRÄCK!

Det lever något i min skugga. Något som blir starkare när det är mörkt ute. Min reaktion är: när det är mörkt ute och jag är ensam så känner jag mig rädd hela tiden. Om jag inte tittar ner och alltså inte ser mina fötter och ben så känner jag mig jätterädd för att någon/något ska ta tag i dem. Varje gång jag går runt ett hörn så blir jag livrädd för att någon/något ska attackera mig, samma  sak om jag öppnar en dörr. Det känns hela tiden som om någon står bakom mig och bara tittar på mig och jag vet inte vad han/hon/den/det tänker göra med mig. Jag vågar inte vända mig om eller sätta ner fötterna på golvet. Jag har alla lampor tända dygnet runt och TV:n på för att försöka lugna ner mig men så fort jag rör mig så blir jag stel av skräck igen. I gryningen när dagsljuset kommer tillbaka är jag alltid förvånad över  att jag har överlevt natten.

Oftast så somnar jag mitt i natten tack vare mina sömnmediciner men jag har inte hittat en medicin som hjälper mot den här fruktansvärda skräcken.

Känner någon igen det här? Hur blir man av med det/den/dem??

Annons:
Huygens
2015-09-04 00:45
#1

Kanske är det en förlorad aspekt av dej själv som vill tillbaks hem till dej?

Rödluvan
2015-09-04 00:59
#2

#1 Hur  menar du? En demonisk sida av mig som jag har blivit avskild ifrån?

Huygens
2015-09-04 01:48
#3

Nej, en helt vanlig sida av dej, som kanske tog stryk vid något tillfälle och behövde dra sej undan för att tillvaron var som den var. Andra tuffare aspekter av dej tog antagligen över den svåra situationen och utgör idag tillsammans ditt nuvarande jag.

Nu när du är äldre, kan din mer omtåliga aspekt känna att du är redo att kunna ta tillbaks aspekten i ditt inre, som en del av ditt jag. Det kan vara lite tubulent att ta emot en aspekt av sej själv, som en gång i tiden tagit känslomässigt stryk, men om aspekten söker sej tillbaka kan det vara tecken på att man kan välkomna den.

Den obehagskänsla du känner kan vara din stackars aspekts känsla av att vara isolerad och ensam, men du kan nu ha styrkan att hjälpa den hitta hem.

Du kan känna en liten upplevelse av att håret reser sej på dej när aspekten kommer tillbaka. Det kan också orsakas av andlig energi som du mottar utifrån.

Rödluvan
2015-09-04 11:36
#4

#3 Men det här är ondskefullt! Det gömmer sig i min skugga och suger i sig min kraft så att bara skräcken finns kvar.

[niklaeri02]
2015-09-04 16:27
#5

Om man mår för dåligt kan man alltid söka hjälp för det, jag menar inom psykiatrin. Men det kanske du redan har gjort om du äter medicin för sömnen…

Rödluvan
2015-09-04 21:58
#6

#5 Jag har sedan tidigare kontakt med psykiatrin men det här har de inte kunnat hjälpa till med sen det uppkom

Annons:
Internettan
2015-09-04 22:15
#7

Jesus är svaret! Han är den enda vägen som leder till Gud och till befrielse. 

Joh 14:6 Jesus sade till honom: "Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig.

Den här sajten är en hyllning till det mörka men folk har för lite kunskap för att förstå. De kanaliserade budskap som ligger till grund för de här olika lärorna kommer från demoner och det har till syfte att få folk att välja bort Jesus.

2 Kor 11:14  … _Satan själv förklär sig till en ljusets ängel. 15 Då är det inte underligt om även hans tjänare förklär sig till rättfärdighetens tjänare. Men de ska få det slut som deras gärningar förtjänar.
_

Bibeln är Guds ord till människorna och där finns alla svar. Be till Gud att han ska visa dig. 

En berättelse om en f.d. "new age-troende".

"Every point of view is a view from a point."

retep
2015-09-05 22:44
#8

Rödluvan! Jag håller med Niklas #5! Det du lider av är inte onda andar eller någon demon! Vill också uppmuntra dig, till att söka mer hjälp inom psykiatrin, med samtalsterapi och bättre medicinering.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

retep
2015-09-05 23:31
#9

Internettan! " Ajaj att du tillåter dig att säga såhär " Den här sajten är en hyllning till det mörka men folk har för lite kunskap för att förstå. De kanaliserade budskap som ligger till grund för de här olika lärorna kommer från demoner och det har till syfte att få folk att välja bort Jesus." Här visar du verkligen att du tappat bort dig själv och förlorat ditt goda omdöme!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Internettan
2015-09-06 18:19
#10

Eller så har jag hittat sanningen. Jesus dog för att folk inte accepterade honom och hans lära. Precis så är det även idag. Den sanna kristna läran är inte tilltalande för den stora (ofrälsta) massan, för världen är Satans rike och människorna är hans barn. Kyrkor går mer och mer vilse och anpassar sitt budskap så att folk (världen ) ska gilla det. Och även ert budskap på den här sajten är sådant. "Mörkret finns inte, det är bara ens egna föreställningar" brukar det låta. Ungefär samma argument som Satan använde mot Eva i Edens lustgård. 

Artikeln "Den luciferiska läran" sammanfattar de budskap som olika läror inom New Age står för och som motsäger det som Bibeln lär.

1 Joh 5:19 _Vi vet att vi är av Gud och att hela världen är i den ondes våld.
_
1 Joh 4:1-6  _1 Mina älskade, tro inte varje ande, utan pröva om andarna kommer från Gud. Det finns ju många falska profeter som har gått ut i världen. 2 Så känner ni igen Guds Ande: varje ande som bekänner att Jesus är Kristus som kommit i köttet, den är från Gud, 3 och varje ande som inte bekänner Jesus, den är inte från Gud. Detta är Antikrists ande, som ni har hört skulle komma och som redan nu finns i världen.
 
4 Ni, kära barn, är från Gud och har besegrat dem, för han som är i er är större än den som är i världen. 5 De är från världen, därför talar de utifrån världen och världen lyssnar till dem.6 Vi tillhör Gud. Den som känner Gud lyssnar till oss . Den som inte är av Gud lyssnar inte till oss. Det är så vi känner igen sanningens Ande och villfarelsens ande.
_

"Every point of view is a view from a point."

retep
2015-09-06 19:12
#11

Internettan! Du har blivit alltför aggressiv och dömande i ditt förhållningssätt till oss andra här och på mänsklighetens framtidsutsikter och möjligheter. Med det synsättet du och bibeltrogna har kommer endast en liten % av mänskligheten att ha en framtid. Min tro på Gud är större än att han i all sin Allsmäktighet skulle tillåta och överlåta merparten av jordens befolkning till den onde! Alla ikke rätt troende, alla muslimer, hinduer, människor från alla övriga religioner, samt alla ikke troende, alla skulle de brinna i helvetet i den ondes våld!!!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Internettan
2015-09-06 19:54
#12

Fast Gud har givit oss Bibeln och Jesus. Det är upp till var och en att ta emot dem. 

Men alla säger som du gör: Jag kan inte tro… (Eller jag vill inte tro..)

Men läser vi Gamla testamentet ser vi Guds natur. Han är helig, en Gud att frukta (folk som syndar dör) men också rättvis, barmhärtig och kärleksfull. Han dömer ingen orättvist.  Men vi har alla fått vår fria vilja att välja. Och väljer vi inte Jesus kan vi inte umgås med Gud. Då dör vi för sådan är Guds natur och vår syndanatur kan inte vistas i Guds närhet. Gud blir till en förtärande eld för alla som inte är heliga.

Det är inte jag som är aggressiv, Jesus är ganska tuff, han också:

Matt 10:34  Tro inte att jag har kommit för att skapa fred på jorden. Jag har inte kommit för att sända fred, utan svärd. 35 Jag har kommit för att skilja en son från sin far, en dotter från sin mor och en sonhustru från sin svärmor , 36 och var och en får sin familj till fiender 

Fundera i alla fall på det. Tänk om jag har rätt och att vi inte kommer till Gud om vi inte accepterar Jesus som Bibeln lär? Skulle du inte vilja att jag berättade det då? Eller påminde dig? Kanske är det Gud som vill påminna? Se det som ett tillfälle att fundera en extra gång på vad du tror på och om du kan lita på det. Be Gud om hjälp.

Jag vet att jag verkar jobbig men jag är så övertygad om att jag har rätt att jag bara MÅSTE komma hit och varna. Förlåt! Men sök ändå efter sanningen!!!!!!!!!

"Every point of view is a view from a point."

Internettan
2015-09-06 19:54
#13

Fast Gud har givit oss Bibeln och Jesus. Det är upp till var och en att ta emot dem. 

Men alla säger som du gör: Jag kan inte tro… (Eller jag vill inte tro..)

Men läser vi Gamla testamentet ser vi Guds natur. Han är helig, en Gud att frukta (folk som syndar dör) men också rättvis, barmhärtig och kärleksfull. Han dömer ingen orättvist.  Men vi har alla fått vår fria vilja att välja. Och väljer vi inte Jesus kan vi inte umgås med Gud. Då dör vi för sådan är Guds natur och vår syndanatur kan inte vistas i Guds närhet. Gud blir till en förtärande eld för alla som inte är heliga.

Det är inte jag som är aggressiv, Jesus är ganska tuff, han också:

Matt 10:34  Tro inte att jag har kommit för att skapa fred på jorden. Jag har inte kommit för att sända fred, utan svärd. 35 Jag har kommit för att skilja en son från sin far, en dotter från sin mor och en sonhustru från sin svärmor , 36 och var och en får sin familj till fiender 

Fundera i alla fall på det. Tänk om jag har rätt och att vi inte kommer till Gud om vi inte accepterar Jesus som Bibeln lär? Skulle du inte vilja att jag berättade det då? Eller påminde dig? Kanske är det Gud som vill påminna? Se det som ett tillfälle att fundera en extra gång på vad du tror på och om du kan lita på det. Be Gud om hjälp.

Jag vet att jag verkar jobbig men jag är så övertygad om att jag har rätt att jag bara MÅSTE komma hit och varna. Förlåt! Men sök ändå efter sanningen!!!!!!!!!

"Every point of view is a view from a point."

Annons:
retep
2015-09-06 20:41
#14

Tack för din omtanke!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[niklaeri02]
2015-09-06 21:24
#15

Rödluvan: Jag kände mig starkt förföljd av en skugga för ett antal år sedan, men jag fick det berättat för mig att det var min egen skugga som förföljde mig. Jag har känt lite som du, och beskyllt demoner och annat, när det bara var jag som mådde dåligt inombords och behövde hjälp. Jag tror som Peter att rätt medicin och att prata med någon regelbundet som kan sin sak skulle hjälpa, i annat fall kan det gå så långt att man behöver mer ingående vård… :-/ I övrigt: Jag tror bibeln ljuger om den tycker man ska ta till svärd. Jag tror inte på en Jesus som var alls våldsam. Mvh

Rödluvan
2015-09-06 22:39
#16

#8 #15 Jag ska träffa min psykiatrisjuksköterska imorgon, förhoppningsvis har hon några goda nyheter gällande vad läkaren har sagt angående medicinering och behandling.

retep
2015-09-06 22:54
#17

Fint Rödluvan! Hoppas du får en bra kontakt och god hjälp…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Internettan
2015-09-06 22:56
#18

niklaeri02:  Vi ska inte ta till svärd - svärdet (Guds Ord) skiljer däremot mellan sanning och lögn och människor som tror på det ena eller det andra hamnar i konflikt. Sanningen är viktigare än något annat, på sanningen bygger allt. Kärlek utan sanning är ingen äkta kärlek. Att tro på en egen trevlig bild av Gud ger ingen frälsning.

Jesus gav sitt liv för oss och vi får gratis ta emot nåden om förlåtelse och evigt liv. Men det erbjudandet varar inte för alltid. Avfärda inte Bibeln utan att VERKLIGEN ta reda på sanningen. Även om den verkar otrolig. Vi har vuxit upp med evolutionen, med förakt för överhet, med en filosofi som går ut på att jag själv är viktigast, att det inte finns något rätt eller fel, att vi aldrig ska finna oss i något vi själva inte vill osv. Klart vi inte klarar av att tro på en Gud som är tydlig med att det finns en absolut sanning och att vi måste böja oss för honom och göra hans vilja till vårt allt. Men om vi gör det ger han oss allt. Om vi inte gör det så får vi klara oss själva - och det gör vi inte. 

Sverige (och USA m.fl.) har varit kristna länder. Om vi ser oss omkring i världen - vilka länder har haft det bra? Och vilka länder lider människor i och flyr de ifrån? Gud har haft sitt beskydd över kristna länder. Men nu, när vi avskaffat den kristna tron från offentligheten och anammat evolutionen, abort, samkönade äktenskap mm - då kommer Guds domar. T ex ekonomisk kris till en början. Och sen kan man läsa i Bibeln om naturkatastrofer, om våld osv. Vi människor har fått så många chanser, men vi väljer att gå vår egen väg.  

Videon på den här sidan är jätteintressant:

http://www.apg29.nu/index.php?artid=20796

"Every point of view is a view from a point."

Internettan
2015-09-06 23:00
#19

Rödluvan: Förlåt att jag stulit din tråd. Menade inte att spåra ur från ämnet. Jag hoppas också att du får bra hjälp.

"Every point of view is a view from a point."

[rara]
2015-09-07 15:25
#20

#12

Jag tycker det som du skriver här är hemskt och du använder dig av satans verktyg att sprida rädslor bland folk. Om jag nödvändigtvis vill tro på en gud så är det helt säkert inte den högmodiga, svartsjuka  guden som är full av vrede som beskrivs som Jahve i det gamla testamentet. Jag förväntar mig av en gud att han är på en högre andlig nivå än vad jag själv är på och jag inte lika vredfull och hämndlysten och har fortfarande alla hästar i stallet.  Jesus talar om en helt annan gud som är kärleksfull och förlåtande och som inte dömer människor för att dom är så som dom blev skapade.

Högmod, avund och vrede är tre av de sju dödssynderna och en gud som uppvisar dessa kan för mig inte vara en gud. I andra budordet skriver "han"; ty, jag är herren din gud, en svartsjuk gud som låter straffet för fädrarnas skull drabba barnen intill tredje och fjärde led". Vem som jobbar på sabbatsdagen blir dödad, men eftersom jag fortfarande lever kan jag inte betrakta det som någon sanning heller. I budorden står att man inte ska ha begär till sin nästas slav eller slavinna och det nämns i samma mening som hans oxe eller åsna eller något annat som tillhör din nästa. En gud som anser att det är okey att äga en annan människa, precis som man kan äga hans åsna eller oxe kan för mig inte vara en vis eller kärleksfull gud. Den guden som beskrivs som Jahve är helt enkelt inte den kärleksfulla guden som beskrivs i det nya testamentet som älskar människorna så mycket att han offrar sin egen son för att förlåta människornas synder.

För mig är Jahve en psykopat som man kan jämföra med Hitler och som är full med personlighetsstörningar och vansinne. Hitler var också god mot alla som tillbedjade honom och han hanterade kritik på samma sätt som Jahve. Det står heller inte i bibeln att Jahve någonsin skulle ha sagt till människorna, jag är er skapare, utan han säger bara, jag är din gud. Den som beskrivs i bibeln som skapade människorna är Elohim och han var en gud för alla människor och inte bara för israeliterna.  En kärleksfull gud för alla människor skulle inte straffa sin skapelse för att dom är så som han skapade dom, men en självutnämnd gud har förstås inga hämningar att sopa bort det som någon annan skapade. Det är alltid konstnären som är ansvarig för bilden som han målar och inte bilden själv. En konstnär älskar också bilderna som inte blev så bra och han gör inte bilderna ansvariga för resultatet. Han skulle arbetata över dom en gång till ända tills han är nöjd och han skulle inte bli arg på bilderna och straffa andra för hans egen oförmåga.

Tydligen är Elohim inte samma gud som Jahve. Jahve var bara den som befriade hebréerna från egyptens farao. Om du tittar i 5 mos 32:8 står det "när den Högste (Elohim) gav land åt folket och skiljde dem från varandra. när han fördelade deras områden efter gudasönernas antal, då blev Jakob Herrens andel, Israel hans arv och egendom"

"Herren" Jahve var alltså bara en av de nio gudasönerna som fick vara herren för israeliterna och som hämnades på människorna för att han inte var nöjd med det som han fick av sin far och att alla människor inte var så som han önskade sig.  När Jesus sa till judarna att de har djävulen som fader och att han alltid har varit en lögnare menade han säkert Jahve.

Men egentligen är ju hela bibeln bara myter och i bästa fall liknelser av någonting och på den tiden var människorna väldigt vidskepliga och okunniga. Ingen människa med vett i huvudet kan väl leva efter den gojan. Skulle det inte finnas något annat alternativ än Jahve skulle vi alla vara i pisset och blivit dödade minst ett par hundra gånger.

Och du, till vad du skrev i inlägg 13 om att be gud om hjälp så har jag bett, men  aldrig fått hjälp av Jahve när jag t.ex haft ont. Men om jag ber min man om hjälp och han använder sig av Reiki brukar smärtorna ofta försvinna eller åtminstone bli bättre.

Annons:
[niklaeri02]
2015-09-07 15:56
#21

Jag tror att sanningen finns på insidan för den som söker, inte i några texter eller biblar. Lycka till, till dig Rödluvan.

Rödluvan
2015-09-07 19:27
#22

Det här är vad som hände idag:

Var hos sjuksköterskan idag, hon trodde inte på det som jag berättade att jag upplevde utan tyckte att jag skulle bli inlagd på psyk. Jag vägrade och gick därifrån. Hon sa att om jag inte går med på att träffa en läkare i veckan och svara när hon ringer imorgon förmiddag så kommer hon att be en läkare att skriva ett vårdintyg så att jag blir inlagd på LPT. 

Jag försökte verkligen berätta om de här varelserna och deras underhuggare som finns i vissa "människor" och hon lyssnade men förstod/trodde mig inte!

Jag tänker svara imorgon om jag har lyckats undvika varelserna med livet i behåll i natt så att hon inte ser till att det blir LPT.

[niklaeri02]
2015-09-07 19:56
#23

Jag tillbringade fyra månader på psyk. Det var jobbigt till en början, men blev bättre. Jag blev hämtad av polis, för jag ville inte åka dit frivilligt. Nu i efterhand vet jag att dom månaderna var mycket värda för mig, och detta förändrade allt. Jag fick bra behandling och många vänner/bekanta.

När jag läste din tråd kom jag att tänka på psyk. Det kan vara det bästa för dig även om det inte känns så just nu.

Hälsar

Rödluvan
2015-09-07 20:57
#24

Jag har varit inlagd på psyk i sammanlagt ca 2 år på 5 år. Jag vet hur det är men det är inte det jag behöver nu, jag behöver bli tagen på allvar! Det här är på riktigt, jag kan inte vara den enda som ser det?!

Internettan
2015-09-07 21:31
#25

Här kommer mina svar till rara och niklaeri02. (Vill inte förstöra Rödluvans tråd)

"Every point of view is a view from a point."

[niklaeri02]
2015-09-07 21:35
#26

#24 Menar inte att förminska dina upplevelser, men även om det vore sant är det ohälsosamt att låta det ta över vardagen tror jag. Jag har haft upplevelser, har det än…men jag passar mig för dom. Kanske är jag rädd att sugas in i det igen… :-/ Ibland får man vara på psyk tills man har hittat rätt mediciner, och tills man inte är fara för sig själv eller andra mer. Det är nog bara att acceptera :-/

Rödluvan
2015-09-07 21:41
#27

#26  Men det är ju jag som är i fara, har inga planer på att göra någon annan illa!

Annons:
[niklaeri02]
2015-09-07 21:57
#28

Okej, jag har nämligen slagit någon då jag var som djupast i psykos, jag menade aldrig att skada någon eller mig själv, det bara hände, och det är vad som oroar mig lite. Jag menar bara att det skadar aldrig att ta emot den hjälp man blir erbjuden. Antar att det är därför LPT finns. Det ordnar sig nog.

Rödluvan
2015-09-07 22:00
#29

#28 Jag vet inte vad jag ska svara på det eftersom jag inte är psykotisk

[niklaeri02]
2015-09-07 22:03
#30

Du behöver inte svara. Antog bara att det handlade om psykos då du riskerar LPT, och har dessa upplevelser.

Rödluvan
2015-09-07 22:05
#31

#30 Skrev bara vad min ssk sa idag när jag var där.

retep
2015-09-07 22:14
#32

Rödluvan! Det kan vara bra för dig att veta att alla inom psykvården kommer att se dina berättelser om varelser och underhuggare, som att du har psykos.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Rödluvan
2015-09-07 22:28
#33

#32 Då kan jag inte ha kontakt med dem utan får leta  efter en annan lösning.

[niklaeri02]
2015-09-08 16:42
#34

Tack för ditt inflikande retep!

Hoppas du finner en lösning, Rödluvan.

Annons:
[rara]
2015-09-09 12:24
#35

#Rödluvan

Tänk om lösningen skulle vara att du möter dina rädslor. Tro mig när jag säger det här, men det är dina rädslor som är problemet och inte skuggorna. Skuggorna gör dig precis ingenting och det lär du märka om du släcker ljuset och stänger av tv´n och möter dina rädslor i stället för att försöka fly undan dem med att tända ljuset och sätta på tv´n. Du skriver ju om hur du alltid blir lika förvånad när gryningen kommer och du överlevt natten och det är precis därför du alltid överlever natten, för att skuggorna inte gör dig någonting. Det är inte skuggorna eller mörkret som suger din kraft utan dina rädslor och det är dessa rädslor du måste arbeta bort. Du måste komma till insikt om att det inte finns någonting att vara rädd för, att det inte finns någonting i dina skuggor som kommer att göra dig illa och för att komma till denna insikt måste du möta dina rädslor och göra denna erfarenhet. Bara genom att stå där ensam och överlämnad åt mörkret, öga mot öga för det som du är rädd för kommer du att se att det som du var rädd för att skulle hända aldrig hände.

retep
2015-09-09 13:49
#36

…och för att orka med att ta hand om sina rädslor, behöver man stöd och hjälp.

Att  ha kontakt med psykvården, psykologer och läkare kan kännas fel och oviktigt, särskilt när man känner sig så övertygad om att skuggorna är på riktigt och att de kan skada en.

Men även om man känner så, så är det viktigt med de kontakterna. Att man tar emot all hjälp man kan få!

Att man försöker se och förstå värdet och betydelsen av regelbunden samtalsterapi och att man får rätt medicinering. vågar tro på familj, vänner och bekanta, att de bryr sig och vill en väl, även om de inte förstår eller vet hur de skall kunna hjälpa.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Rödluvan
2015-09-09 14:53
#37

Jag sov ute en natt för en av de som ser ut som människor jobbade natt (jag bor på ett LSS-boende) så att den inte skulle veta var jag var och få tag i mig. 

När jag är i mörker t.ex. i korridoren utanför min lägenhet så får jag sådan panik, pulsen är 180, jag kan inte andas och det känns som att jag ska svimma. Något omfamnar mig på ett väldigt ondskefullt sätt. Tillslut får jag en sån adrenalinkick att jag slår mig fri och springer in i min ljusa lägenhet igen.

 Jag har även mkt stöd av en vän som jag har berättat en del av det här för och hon sa att jag får sova på hennes soffa om jag inte känner mig säker ensam i min lägenhet. Hjärta

Jag har fått en akuttid till min läkare (överläkare inom psykiatrin) på fredag som jag har lovat att gå på även om jag snarare behöver en exorcist än en läkare.

Har ännu inte bestämt mig för om jag ska ta emot mediciner som de tror kommer hjälpa mig…..men om jag inte gör det kanske jag blir inlagd på LPT och missar skolan som är väldigt viktig för mig (jag går på komvux). Men tänk om medicinerna gör mig svagare så att varelsen i min skugga blir ännu starkare eftersom jag inte orkar kämpa emot lika mkt.

retep
2015-09-09 15:17
#38

# 37

Jag förstår din rädsla och funderingar kring att ta medicin. Men jag vet att det idag finns bra mediciner som hjälper. De tar inte bort problemet och det jobbiga helt, men de hjälper och gör att man blir litet lugnare och slipper de jobbigaste panik attackerna. I början kan det kännas konstigt och litet jobbigt innan man vant sig och medicinerna ställt in sig. Men sen kommer de att hjälpa dig att hålla de mörkaste skuggorna och den värsta ångesten på avstånd.

Så bra att du har en kompis som du kan prata med, som lyssnar och kanske förstår att du har det jobbigt.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Rödluvan
2015-09-09 16:13
#39

#38 Jag förstår bara inte hur mediciner skulle kunna hjälpa mig förutom att de kanske kan agera som lugnande men det är ju inte grundproblemet.

retep
2015-09-09 16:47
#40

Om du tycker att det okey och att det kan vara bra att ta medicin  för att det kan kännas lugnande? Då kan du faktiskt ta medicin av den anledningen.

Flera av de mediciner som används idag verkar på mer än ett sätt. Två tre små tabletter om dagen gör dig lugnare, tar bort den värsta ångesten och mycket av det jobbiga du upplever. Det kan verkligen kännas bättre för dig  och de är inte så skadliga som du tror. Faktiskt är det ju också så att du lider och tar skada av att ha så mycket ångest, panik och jobbiga upplevelser hela tiden.

Tänker att om du faktiskt visste vad grundproblemet är. Då skulle du säkert inte behöva att fråga någon om tips och  råd. Då skulle du veta hur och fixa det själv…

Jag är inte psykolog eller läkare, men jag har följt och försökt hjälpa min son med liknande problem i tio år och kan se  hur han nu mår bättre och bättre.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Rödluvan
2015-09-09 20:54
#41

#40 Du har rätt i att jag tar skada av hur det är nu och jag har tidigare testat en mängd av mediciner (har 7 st just nu) men  som jag skrev så är jag rädd att fler mediciner ska göra mitt försvar ännu svagare. 

Får se vad läkaren säger på fredag om behandling eftersom hon inte heller lär tro på mig.

Hoppas att det går bra med din son.

Annons:
[rara]
2015-09-10 11:04
#42

#Rödluvan!

Nu talar jag bara för mig själv och inte för vilka val en annan ska göra när det handlar om pskykiatrin och mediciner. Men jag har själv varit i kontakt med psykiatrin både på det ena och på det andra sättet när jag för ca 10 år sedan mådde väldigt dåligt med en fruktansvärd ångest, panikattacker, socialfobi och andra problem. Jag fick både den ena och den andra medicinen men ingen av dessa hjälpte mig att bli bättre utan tvärtom blev jag bara sämre av medicinerna. Bland annat fick jag en psykosmedicin trots att jag inte befann mig i psykos och denna medicin gav mig hemska biverkningar med ryckningar i kroppen och muskler, hög puls, dimsyn, yrsel osv. En annan medicin som jag fick gav mig raynauds syndrom medan en annan gav mig ännu mer ångest än vad jag redan hade. Som mest åt jag närmare 5-6 olika mediciner på samma gång och allt bara för att psykiatern skrev ut alla dessa åt mig, men ingen medicin fick mig att må bättre på något vis.

Vändningen kom när jag träffade en man som lärde mig Reiki och som lärde mig en massa om kost och hälsa och han hade också mer kunskap i psykologi än vad min egen psykiater hade trots att han aldrig studerat på ett universitet. Jag avbröt kontakten med psykiatrin och slutade med medicinerna utan att tala om detta för läkarna som behandlade mig och det var det bästa jag någonsin gjort. Jag började att arbeta pskyologiskt med mig själv samtidigt som jag behandlade mig med reiki varje dag. Jag ändrade mina kostvanor helt, slutade bland annat med kött (blev vegetarin), godis, färdig mat och raffinerat mjöl och socker och började att äta en hälsosam kost med fullkorn, frukt, bär, grönsaker, baljväxter och annat nyttigt. Yoga och Meditation var också något som jag började med.

När jag mådde dåligt såg jag också hemska varelser, speciellt när jag låg i sängen och skulle börja sova såg jag en massa hemska ansikten framför mig. Ansikten med hemska grimaser som såg ut som lik som jag trodde skulle flyga på mig. Var så rädd att jag tvingade mig vara vaken tills jag till sist somnade framför datorn eller tv´n, med lamporna tända. Mannen som jag träffade som utövade schamanism förklarade för mig att jag själv skapar dessa väsen med mina egna ångester och energier.

Han hjälpte mig att lösa upp varelserna i schamanska resor och rekommenderade mig att alltid ha en liten påse salt med mig eftersom saltet har upplösande verkningar i den astrala världen. Jag skulle också bära stenar som t.ex svart turmalin och snöflingeobsidian. Till min stora förvåning hjälpte det verkligen och jag kunde för första gången på länge gå ut på stan och vistas bland folk utan att få ångest och dom hemska varelserna försvann också. Nu efteråt vet jag att det var jag själv som skapade dessa varelser genom mina rädslor och ångester och ju mer rädd jag blev ju värre blev dessa varelser.

Om du själv vill lära dig reiki eller att låta dig behandlas med reiki så måste du vara försiktig med vem du går till. Inte alla vet vad dom syslar med och inte alla har så mycket kunskap att dom kan hjälpa en med så svåra problem. Själv mejlade jag flera stycken innan jag träffade rätt man och när jag sen berättade om mina problem var de plötsligt inte intresserade mer. Många vill bara tjäna pengar på ett enkelt sätt. Mannen som hjälpte mig hjälpte mig helt gratis för att han visste att jag som sjukskriven hade ont om pengar. Här är ett par studier om Reiki och ångest :

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24582620

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21998438

Nu i dag mår jag otroligt bra, jag ser inga hemska varelser längre för jag vet som sagt att det bara var något som jag själv skapade genom mina rädslor. Jag har ingen panikångest (fast läkarna sa att det är något som inte går att bota och att jag måste lära mig leva med det) och ingen socialfobi längre. Jag är själv reikimästare. Det gick så bra för mig att jag flyttade till ett annat land, lärde mig ett annat språk och jobbar nu som avdelningsledare i en stor mataffär trots att det var något som jag aldrig hade kunnat föreställa mig när jag mådde dåligt. Så kan livet vända sig och det kan helt säkert vända sig för dig med. Men jag är inte så säker på att psykiatrin har den rätta hjälpen att erbjuda. Jag kom också i kontakt med en massa andra av psykiatrins patienter och ingen av dom blev friska, år efter år gick dom dit för att läggas in en tid och sen skrevs dom ut för att återvända igen och dom såg alla lika likgiltiga ut, utan känslor som zombies.

Vad kanske också skulle kunna hjälpa dig är Dr Bach´s blomsterterapi http://www.aromacreative.se/dr-bach-blomsterterapi

white lady
2015-09-10 15:54
#43

Jag hoppas verkligen du får den hjälp du behöver Rödluvan. Råd har du redan fått.

Så många lycka till 🌺

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Silverräv69]
2015-09-11 14:51
#44

Gud va ni människor tjatar om psykiatrin och mediciner. Man skulle kunna tro att sidan "andlig utveckling" var öppen för sådant man i första hand inte förstår! Ödmjukhet är ju en grundpelare!

Ska vi skicka alla våra reiki-helare och medium till psykiatrin också för att bli "botade"? Eller varför inte dem också vars hem är hemsökta av rastlösa, vilsna andar/själar?

Tjejen mår dåligt, det andliga påverkar det fysiska och självklart tar hennes kropp stryk och obalans uppstår. Därför depressionen, dödsångesten och rädslan. Om hon säger att hon ser varelser/andar i sin och andras skuggor..ja, då får man vara öppen för det man inte ser eller förstår och försöka hjälpa henne utifrån sin erfarenhet. Om man inte har det, kommentera då inte.
Och bibelcitat är inte till hjälp för henne, den ger inga konkreta svar på hennes problem i nutid eller ger råd om hur hon ska bli av med andarna, det är en ganska dålig handbok för det verkliga livet.

Tänk efter gott folk, vad är mörkrets och ondskans motsatser? Vad är det som kan rubba dess grepp, inverkan och styrka?

JO, Ljus och Kärlek!
Ge henne råd om hur hon kan använda dem för att göra sig fri!

Rödluvan
2015-09-11 15:32
#45

Blev inlagd på en psykosavdelning med LPT efter att ha pratat med min läkare. Det här känns helt fel!

[Silverräv69]
2015-09-11 15:42
#46

Om din magkänsla säger att det är fel, så är det förmodligen det. Du beskrev ju att det inte var av  dem du behövde hjälp. Men gör det jag skrev till dig förut, be tyst för dig själv i ditt rum om ljus och kärlek, be om hjälp att rensa rummet, dig och din kropp. Säg det om och om igen som ett mantra och visualisera det, för ju mer du själv tror på det, desto större kraft kommer det att ha!

Du kan för tillfället låta människorna ta hand om dig på LPT, försök att ta till sig deras råd om ändrade tankegångar och försök känna dig trygg där. De är där för att hjälpa ditt köttsliga/mentala jag, de förstår sig inte på det andliga och det de inte ser. Googla och sök info om dina andar, du kommer att hitta svar!

[niklaeri02]
2015-09-11 18:48
#47

…och ändå var det "andligheten" som till stor del fick mig att inbilla mig overkliga saker om allt och alla, det som höll på att förstöra hela mitt liv!

Man kan vara öppen, men behöver inte vara dumdristig.

Har läkaren bedömt dig så, Rödluvan, så tror jag att det är riktigt, och det är mina års erfarenhet av psykosvården, och med diagnos psykossjukdom som säger detta! (plus ett stort uns av förnuft)

[niklaeri02]
2015-09-11 18:50
#48

En diagnos blir bara ett problem om man ser det så.

Jag har fått mycket ut av min diagnos, sådant jag inte kunde föreställa mig.

Och har på det blivit mer sunt andlig…

Annons:
[loveisall]
2015-09-15 14:38
#49

Innan jag hittade Gud/Jesus så led jag av "nattskräck", men jag blev fri från det till slut.  Fruktan är en känsla bara, det går att komma över det.    Det finns mycket i bibeln om att vi inte behöver vara rädda. Jag gillar speciellt psaltaren 23:

HERREN är min herde, mig skall intet fattas,
han låter mig vila på gröna ängar; han för mig till vatten där jag finner ro,han vederkvicker min själ; han leder mig på rätta vägar, för sitt namns skull.

Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, fruktar jag intet ont, ty du är med mig; din käpp och stav, de trösta mig.
Du bereder för mig ett bord i mina ovänners åsyn; du smörjer mitt huvud med olja och låter min bägare flöda över.

Godhet allenast och nåd skola följa mig i alla mina livsdagar, och jag skall åter få bo i HERRENS hus, evinnerligen.

C o e X i s T
2015-09-21 01:00
#50

#0 Nedanstående två råd bygger på egen erfarenhet då jag under perioder i mitt liv omvandlat energier på sjukhus och välsignat/renat hem så att bestående frid börjat råda. Alla har vi denna makt över mörkret, då hjärtats kärlek är större än allt hat i världen. Dock har jag samtidigt stor respekt för medicin, då man kommit fram till rätt sort/rätt dos och då biverkningar minimeras i största utsträckning. Och om tron på Kristus och Gud är en god väg för många är naturligtvis det gott. Och det ena behöver inte utesluta det andra!

1. Vi har makt att omvandla energin: Den som går in i ett rum där tung energi härskar, men som har ett öppet hjärta för livets ljus, omvandlar mörk energi till ljus energi, genom sin närvaro och inre bön eller tanke. Den positiva energin är många gånger starkare än den negativa energin och upphäver därför denna många gånger om. Detta är en underbar universell lag som gäller i världen och överallt där kärleken finns och verkar. Det är också sagt: "Mardrömmar bekämpas med goda tankar." Ett glas fyllt till bredden med vatten rymmer inget mer. Ett hjärta fyllt till bredden med kärlek rymmer ingen rädsla. Den rädsla som ändå finns är vår inre ”kompass”.

2. Den som värnar om sitt hem visar "inbrottstjuven" ut ur hemmet på det goda sätt han finner lämpligt. Efter det förseglar han sitt hem och ber därefter för "inbrottstjuven" och för att denne i klart ljus ska förstå sin orättfärdiga handling, känna sann ånger och därigenom finna frid. Det djupaste av mörker skingras inför Skaparens ljus, som flödar genom sitt kärleksväsen: människan.

Frid!

[niklaeri02]
2015-09-21 16:48
#51

Du har en god tanke med ditt inlägg, men jag vill bara varna för att det var i sådana tankegångar min sjukdom uttryckte sig när den var som värst, goda och onda energier och att jag själv kunde ändra dem/heala dom.

saradormin
2015-09-23 07:42
#52

#0 Jobba med din rädsla, de är den som blivit stark, och bearbeta dig. Du måste våga och kliva över när du blir rädd, Psykiatri vet inget om rädsla, de har ju själva problem, de fyller dig med psykofarmaka och så godnatt så sover du dag och natt. tills du blir zombie.

sajtvärd  drömmar ifokus

C o e X i s T
2015-09-24 22:45
#53

Principen "fötterna på jorden och händerna i himlen" är den goda princip jag använder mig av på alla plan i livet. Frid!

[Silverräv69]
2015-09-25 11:54
#54

#53 Det var jättefint skrivet! Det kan bli mitt nya mantra. =D

C o e X i s T
2015-10-03 04:33
#55

#54 Det är fint!

Annons:
Upp till toppen
Annons: