Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktuella världshändelser Andlig utveckling - Psykologi Astrologi Boktips Bön - Invokation - Affirmation Chakran - Psykiska kroppar - Hälsa Devor - änglar - naturväsen Esoteriskt/Teosofiskt Evenemang - Retreats - Kurser Gud Healing - Hälsa Hjärtat - Kärlek Humor Inspiration-Förebilder Konst - foton Livsprocesser - Utvecklingsproblem Ljusarbete - Tjänande Läsvärt - tänkvärt Meditation Medlemspresentationer Medvetande - själen Musik - Film - Youtube OT - off topic Om sajten/om iFokus Omröstningar - undersökningar Ordförklaringar Själen - anden Stjärn - Änglamänniskor Tal och symboler Universum Upplevelser Övrigt
Medvetande - själen

Det fria valet

2015-07-11 15:39 #0 av: allhealing

I kärnan av mitt väsen där all min sanning bor, där är jag alltid kärlek där är jag alltid stor.

I kärnan av ditt väsen där är du alltid fri, där mötas vi i frihet och ni blir alltid vi.

I kärnan av vårt väsen där är vi alltid nu, där är vi aldrig ensam för bortom det är du.

I ekot av den tomhet som rymden här oss ger, är fylld av liv och kärlek om blott du bara ser.

Din syn är fylld av kärlek av allting som är nu. Så titta med ditt väsen och vi blir du med du.

Du är i alltet alltid, du är i nuet nu, i tidens värld är valet, att välja vem är du?

Att leva nu i nuet, att göra allt till sitt? Det står oss alla fria att välja mitt och ditt.

Du väljer det du väljer, det är att välja fri. Så väljer du att dela, så väljer du att ge? Då väljer du att hela, då väljer du att se.

Din vilja fri är alltid. Din vilja fri är nu. Vad väljer du att välja, vad väljer du som du?

Kent Asp

kentasp.com

förändring är alltid en möjlighet

Anmäl
2015-07-11 15:40 #1 av: Himmelsblå

Jag väljer att låta slumpen avgöra...

Anmäl
2015-07-13 08:10 #2 av: [niklaeri02]

Fin text!

Anmäl
2015-07-13 10:28 #3 av: mulac

Bra!   Synd bara att man glömmer så fort då det så mycket "oväsen" i vardagen .

Anmäl
2015-07-15 07:46 #4 av: rore

Hjärta

VågDet förflutnas läxa. Blir framtidens lärdom Regnbåge

Anmäl
2015-07-15 10:33 #5 av: Hukanson

Allt man gör...gör man av fri vilja...enligt principen om att man måste vilja att göra det man sedan gör...allt annat är kriminalitet och mörker.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2015-07-15 10:38 #6 av: rore

Den " Fria viljan" Kan ta sig olika förklädnader.....

VågDet förflutnas läxa. Blir framtidens lärdom Regnbåge

Anmäl
2015-07-15 16:52 #7 av: retep

Den så kallade fria viljan är fortfarande en illusion!
Först som upplysta har vi en fri vilja! Fri för att det är först då vi känner till och är medvetna om viljan och frihetens ursprung och vårt samspel med Det Kosmiska och Naturlagarna.

Anmäl
2015-07-15 17:23 #8 av: Hukanson

Illusionens bärande lag är lagen om fri vilja....om det fanns en lag om obligatorisk upplysning skulle det inte vara fri vilja.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2015-07-16 21:24 #9 av: retep

Upplysning är naturligt obligatorisk även att det kan dröja tusentals liv!
Lagen måste först vara känd, först då vet vi att vi levt i en illusion!
Lagen om fri vilja tillåter förstås oss att få välja...och att få uppleva konsekvenserna av våra val. Ökad utveckling och medvetenhet hjälper då såklart oss att göra, skall vi säga bättre val med mer gynnsamma konsekvenser. Likväl är de rent sanna, fria valen ännu inte de vi gör, inte de vi är medvetna om att kunna göra.

Anmäl
2015-07-16 21:55 #10 av: retep

Gillar det här...
"I kärnan av mitt väsen där all min sanning bor, där är jag alltid kärlek där är jag alltid stor.
I kärnan av ditt väsen där är du alltid fri, där mötas vi i frihet och ni blir alltid vi.
I kärnan av vårt väsen där är vi alltid nu, där är vi aldrig ensam för bortom det är du."

Anmäl
2015-07-23 20:32 #11 av: Alwyn

Första två raderna ekar in i mitt inre!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.