Annons:
Läst 2066 ggr
saradormin
2015-05-30 22:23

Hjälp med gud och andliga

Jag har snart i nära ett års tid befunnit mig i konflikt med gud och andliga, gud varit så hemsk mot mig och jag blivit så besviken på hans ändringar i mitt liv som tagit så hårt på mig, innerst inne vet ja gud stänger och öppnar de rätta vägar men de är i slutet man ser de, fastän ja vet han gjort de rätta så tycker jag ändå de varit fel och inte ge mig ny chans eller ha tålamod med mig. Jag är andlig men jag är en fysisk person också och klarar inte så mycket lidande, ja ber gud dagligen men de känns som ja blivit avstängd från andliga, jag ber är som har kontakt med andliga och be till gud för mig, jag vet gud är besviken på mig, och jag vet vad jag lovade gud och inte höll, jag ber gud om ny chans men då måste han öppna min väg för jag ska kunna gå på hans väg och utvecklas.

sajtvärd  drömmar ifokus

Annons:
Granny Smith
2015-05-31 14:02
#1

Hej Saradormin !

För det första behöver jag säga (för att du skall förstå att jag inte bara hittar på det jag skall förklara nu) att jag praktiskt, fysiskt, andligt och spirituellt verkligen har kontakt med och arbetar professionellt med det du säkert skulle kalla Gud. För de andra har jag själv gått igenom många, jobbiga och väldigt intensiva upplevelser inom detta område men samtidigt också ej gjort detta hela mitt liv, så jag vet hur det var innan också.

Det jobbiga som du upplever nu är ej Gud som bestraffar dig, han/hon jobbar inte på det viset, det är en gammal felaktig föreställning/uppfattning om detta som tyvärr finns kvar.  Gud är kärleksfull, god, rättvis, hjälpsam, förstående och inte alls dömande, krävande och bestraffande. De jobbiga grejer du går igenom, vilket jag också beklagar, har ingeting med Gud att göra, det är en blandning av dina energiblockeringar (tidigare jobbiga känslomässiga händelser), händelserna på Jorden vi just nu går igenom (människans evolution/det spirituella uppvaknandet/mörka sidans förstörelse), nuvarande känslor och attityder på grund av de andra sakerna inklusive andras sådana i en ända stor rörig mix. Jag jobbar med allt detta, så jag är hyfsat insatt (smile).

Jag beklagar att du behöver gå igenom en massa jobbiga saker i ditt liv, du har min sympati, det kan vara mycket tufft. Många andra gör det också just nu på grund av allt som händer men det kan naturligtvis vara olika saker, olika mängd och olika styrka på dessa. Vi är dessutom verkligen på väg till något mycket bättre, läs gärna mitt andra svar till dig angående Light Forces, som också finns inom detta forum.

Om du vill och känner dig bekväm med det här på forumet, skulle jag kunna hjälpa dig med en del av dessa jobbiga saker, att förstå dem och eventuella tips på hur man kan hantera dem på bästa sätt. Det finns också mycket bra hjälp att få utanför detta forum, både självhjälp och hjälp av andra jag kan rekommendera. Så även om man går igenom mycket jobbigt i sitt liv, behöver man ej göra det hur länge som helst och ej själv om man inte vill det. Fundera på vad som känns rätt för dig och hör av dig om du vill ha en del hjälp med detta, jag finns här. 

Ta hand om dig!

saradormin
2015-05-31 14:25
#2

Jag håller med dig och vet att gud inte straffar, men gud är bestämd och rättvis och jag får lida som fysisk person, skulle ja däremot varit upplyst så hade de varit annorlunda. Jag lovade gud något och jag fick allt ja önskade mig, när ja inte höll de så ändrade han så ja förlorade allt ja fick. Jag vet han ändrade för min utvecklings skull, ja är besviken på hur gud blev bestämd fastän ja såg mitt misstag och kämpade för stå på guds väg och under hans andliga lagar. Jag fick svar igårkväll när dörrarna kommer öppnas för mig, för ja befinner mig i nån sorts vänteläge just nu,

sajtvärd  drömmar ifokus

white lady
2015-05-31 23:08
#3

2 Spännande saradormin. Hoppas du delar med dig,när flödet är igång.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[rore]
2015-06-01 12:49
#4

När jag gör motstånd mot Livet

Mot det som Är……….

Vänder jag min inneboende källa ryggen!

Jag kommer på kant med Gud som ju Är Livet och allt det som Är. (för mig)

******************

När är det som jag gör så?

Jo, när jag inte har orkat ta i tu med den smärta/sorg eller de händelser som uppstått.

Då var det inte Gud/Universum eller Livet som skadade mig. Det var Mitt ego som inte ville känna/eller veta av det som skedde.

För i Egots värld är det tankar/känslor och föreställningar som styr. Och det är precis Där som det är så lätt att gå vilse i sig själv.

Granny Smith
2015-06-01 13:05
#5

Hej Saradormin !

Jag är helt övertygad om att det lidande du just nu upplever inte har med Gud att göra överhuvudtaget, utan snarare helt andra saker ex skuldkänslor och effekter av det vi alla går igenom för tillfället/Jorden vilket skapar en massa dystra, jobbiga och negativa känslor samt att du eventuellt har tappat tron litegrann på grund av att du ej förstår vad som händer. Skuldkänslor går att rena bort, inga problem, Jorden-arbetet är över snart och med det får du säkert också tillbaka din tro igen. 

Var också noga när du har att göra med något i andra dimensioner/andra sidan. Alla är ej Gud, vårt Högre Jag eller Högre Livsformer. Det finns också en hel del annat som ej är lika bra att ha att göra med där och som gillar att både luras och utnyttja andras energier. Det är lätt att dras med i detta, har själv gjort det (de kan förställa sig och verka både snälla och hjälpsamma utan att egentligen vara i närheten av det). Försök använda din intuition och bedömningsförmåga så mycket du kan och säg nej till saker som ej är bra och för ditt högsta bästa.  Nu när det stora arbetet sker (se nedan) händer det också mycket med andra närliggande dimensioner vilket betyder att vi alla kommer i kontakt med helt andra "väsen" än vi gjort tidigare. Så var uppmärksam!

Alla som är på Jorden (i stort sett alla), väntar just nu på att de stora arbeten som görs med planeten och omkring den skall bli klara, vilket troligtvis kommer att ske inom kort. Det är därför många nu har en känsla av att det inte händer något, att det krånglar ovanligt mycket eller ej fungerar som det brukade göra innan. Många känner också att det är svårare att få kontakt med sitt Högre Jag och andra Högre livsformer eller känner sig till och med helt avstängda ifrån dem.

Arbetet med planeten handlar om att frigöra saker som ej skall vara kvar på Jorden och runt Jorden och som ej var där från början. Det placerades dit medvetet och mot de flestas vilja av väsen som ej har vårt bästa i åtanke, det är ingenting vi behöver eller mår bra av och ingår ej i den Gudomliga planen. "Grejerna" på planeten är också ihopkopplade med oss alla, det är därför vi som personer är beroende av detta viktiga arbete som görs med vår planet vilket mycket handlar om att bli fria ifrån saker som ej är bra för oss. De stora arbetet får vi hjälp med men de mindre skall vi göra själva (se nedan). 

Gud och våra Högre Jag är en del av oss och kan aldrig lämna oss, så de är fortfar-ande med oss även om kontakten med dem ibland kan växla som under nuvarande omständigheter. Jag är övertygad om att de inte heller skulle vilja att det var som det är för tillfället men just nu behövs detta stora viktiga arbeta bli klart och då får vi ge oss till tåls ett litet tag till. Om jag förstår det hela rätt har de också fullt upp med detta just nu, så de kanske också behöver göra annat (inklusive vila eventuellt, då detta är ett ganska krävande arbete). De jobbar just nu också för allas bästa och det lämpligaste för närvarande är därför att bara tillåta dem att göra sitt jobb. Snart kommer vi att ha kontakt med dem igen och då kommer det dessutom att bli ännu bättre än det vara innan (i alla fall om man räknar hur det har varit sedan 1996).

Efter färdigställandet av detta arbete kommer det att bli helt annorlunda både på Jorden och med oss alla. Mycket bättre på alla sätt och mer positivt och alla kommer att få information om detta när det är dags vilket är ganska snart. Det bästa ni kan göra under tiden är att vila, äta näringsrikmat, se till att må bra, utveckla er andligen/ personligen och göra det ni trivs med. Det är också viktigt att hålla sig ren energimässigt, jorda sig och vara i balans så mycket man kan (se bifogad fil). Vila behöver ni både för att underlätta det nuvarande arbetet och för att ha kraft till allt det positiva som kommer att hända snart och då blir det fullt upp. Så ta det bara lugnt, det blir bra.

[Silverräv69]
2015-06-01 13:33
#6

Jag har haft en hel del motgångar och trauman i livet och själv känt mig straffad, vilsen och stillastående. Jag hade frågor som inte fick svar, visste inte var jag kunde vända mig och vilka av "sanningarna" som var de rätta. Det är ångestfyllt att känna sig stillastående, lämnad åt ödet, men det är inte Gud som straffar dig,,det är Du själv! Jag snubblade över 4 st böcker förra året som talade rätt till mitt hjärta och min själ! I böckerna stod det om hur Gud agerar, vad Gud är för oss människor och vad vårt förhållande till honom är. (Jag säger honom, för det känns rätt för mig) Efter Jesu återkomst till himlen förstod Gud oss människor bättre, eftersom Jesus är en del av honom själv kunde han känna och följa hans fysiska existens på jorden. Kunskapen fick Gud att fullständigt ändra synsätt om oss och agera annorlunda än som det beskrivs i första testamentet i Bibeln, där han ständigt varnar och straffar mänskligheten. För mig personligen är Bibeln ganska åldrad och passar inte vår moderna tid, tänkesätt och levnadssätt, Bibeln för mig är alldeles för cencurerad, alldeles för många böcker har blivit bortagna och feltolkade med alldeles för många mänskliga faktorer inblandade, boken användes som en maktsymbol och spred skräck om man inte följde den. Det är inte så Gud agerar i nutid. Gud är fullkomlig kärlek och ljus, vi människor är skapade av hans ljus och det är vår själ. Den fysiska tillvaron är så svår på jorden och i våra samhällen, att vi människor stänger kontakten till vår själ och med det vår ständiga kontakt med Gud av rädsla och smärta. Vi glömmer vem vi är, hur viktiga vi är, vad vi ska göra på jorden och att vi är älskade och beundrade av Gud. Jag har alltid trott att ondskan i världen var elaka människor, storartade onda handlingar, frestelser utöver det vanliga..men faktum är att ondskan är mer som en parasit i vår tillvaro. En tanke, rädsla eller osäkerhet kan få dig ur balans och stå stilla i din utveckling mot ditt livs mål. Det räcker med en negativ tanke, som föder fler, sen är din tillvaro rubbad och du är osäker, frustrerad och arg. Men det är inte Guds straff, Gud, änglarna och allt gott vill att vi ska sträva efter ljuset och kärleken, att med kunskapens hjälp föra ditt liv och mänsklighetens utveckling framåt. Det är inte bara den fysiska kroppen vi behöver ta hand om och tillföra näring till, vår andliga "kropp" behöver exakt lika mycket engagemang och kunskap, för att få en riktigt långvarigt lyckligt liv, där vi känner oss öppna i anden också, hela och sammansvetsade. Hjälp finns alltid till hands, man ska bara helhjärtat be om den, du är ALDRIG ensam och utelämnad, det är en känsla vi själva skapat. Så be högt, var inte arg på dig själv, förlåt dig själv…så kommer dina inre dörrar att öppnas för dig! Kram och lycka till!!

Annons:
saradormin
2015-06-01 14:11
#7

Jag tackar för råden, och vill tillägga att ja är medveten om att gud inte straffar, ja menade att gud är så bestämd och rättvis, och de är värre än straff för mig, jag har varit sökare så länge ja minns och har upplevt nästan all lidelse och de fått mig växa otroligt som människa, jag har kunskapen och erfarenhet för gå mot bli upplyst, men min svaghet och de många frestelser som börjar dyka upp när man går mot utveckling, ja bett gud om träffa nån för hjälpa mig och motivera mig mot utveckling, ja fått många av gud innan men puschade bort de,

sajtvärd  drömmar ifokus

[Silverräv69]
2015-06-02 19:26
#8

#7 jag förstår dig helt och helt och hållet! Mitt allra största hinder för lycka och ro är rädsla och den sätter käppar i hjulet i hela min utvecklingsprocess.

Men det är nåt att jobba med, jag vet att jag kommer att lyckas!

Upp till toppen
Annons: