Annons:
Läst 2221 ggr
allhealing
2015-03-20 23:47

Är din sanning mer sann än andras sanningar?

Jag har sista dagarna lagt märke till att personer kommer i konflikt med varandra som aldrig tidigare skulle komma på tanken att konfrontera varandra. Det har fått mig att fundera på vad det kan bero på.

Jag har själv senaste året blivit medveten om att jag under hela mitt liv använt mig av ett tankesätt som jag kopierat från min omgivning när jag växte upp. Jag fick lära mig att kapsla in min i mig själv och skydda mig från en väldigt rädd omgivning. Människor som sa en sak och menade någonting annat. Jag formades själv till att följa det mönstret och det skulle ta 37 år innan jag kunde börja min förändringsprocess bort från den verklighetsförståelsen. Idag 12 år senare har händelser som utspelat sig sista dygnen i mitt liv fått mig att förstå att jag inte längre är fången i detta sedan 49 år livslånga mönstret. En djupare insikt har väckts till liv som fått mig att inse att jag levt i ett slutet system där definitionen av det som kallas verklighet är att det inte finns tillräckligt av kärlek, glädje, passion, liv, lust, omtanke, hjälpsamhet o.s.v. Däremot finns det hela tiden ett överflöd av rädsla, hat, ångest, skräck, hot, terror, krig, otillräcklighet, nedvärdering, åtskildhet, rasism, fanatism, förtäckta hot, behovet av att förminska andra och förstora sig själv såväl som i singularis som pluralis.

Det är inte konstigt att det går runt mängder med människor på på den här planeten som hela tiden känner en inre gnagande känsla av oro i sin mage utan att förstå varför det är så. Det är naturligt att befinna sig i ständig balans på samma sätt som det är onaturligt att befinna sig i det motsatta tillståndet. Ändå är det just detta motsatta tillståndet vi hela tiden uppfostras till att leva efter och så undrar vi varför saker och ting inte fungerar i samklang med varandra på vår planet. Det är dags nu att börja göra någonting åt det här och här och nu är ett bra ställe att börja på. Vad skulle du göra om du började din egen inre revolution redan idag?

Det var den här texten jag skrev här nedan tidigare idag som satte igång de här tankarna jag nu delat med mig av till er här ovanför.

All beskrivning av vad verklighet är som utgår från fundamentet att min sanning är bättre än din sanning kan aldrig upprätthålla den illusionen i oändlighet. Ett avslöjande där masken faller är oundvikligt oavsett om det sker nu eller längre in i framtiden. Vad betyder då det här?

Tänk dig att du lever med en världsbild där ditt sätt att uppfatta och definiera det du kallar verklighet bygger på ovanstående beskrivning. Dvs att jag är lite bättre än andra människor eftersom jag vet mer. Det betyder att jag i mina tankar kanske tänker en sak men i mitt agerande mot omvärlden förskönar jag beskrivningen av det jag tänker. Jag deltar i rollspelet där man ska vara artig mot omgivningen. Vilket givetvis betyder att jag behöver flera versioner av vad sanning är. Där en version är det jag tänker och en annan det jag säger och visar utåt. Detta betyder att jag inte är ärlig mot mig själv eftersom jag säger en sak men menar en annan.

Oavsett hur det här yttrar sig måste det här samspelet interagera tillsammans med den grundläggande förståelsen att min sanning är bättre än din sanning. Därför är jag aldrig sann mot min omgivning eftersom det jag tänker och därför även definierar mig som inte matchar den verklighet jag ger sken av att vara när jag för omgivningen visar en annan version av vem jag är. En mer teatraliskt perfekt version i alla dess uttrycksformer.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
white lady
2015-03-21 00:13
#1

Vilken insikt du fått allhealing.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[NeferNefer]
2015-03-22 16:08
#2

👍

Upp till toppen
Annons: