Annons:
Läst 3092 ggr
Hogkl12
3/2/15, 9:41 PM

Exorcism?

Jag har av en katolsk präst fått veta att det står 160 personer i kö för att få hjälp bli befriade från demoner. Vad vet ni om demonisk påverkan? I bibeln spec. i evangelierna står ju mycket att läsa om alla som varit besatta. T o m  Maria av Magdala hade ju sju demoner i sig. Ingen protestantisk präst vill höra talas om detta.  Märkligt! Vad har ni för uppfattning om detta. En exorcist har själv skrivit en bok " An exorcist tells his story". Mycket intressant.

Annons:
white lady
3/3/15, 12:05 AM
#1

De  protestantiska prästerna kanske har en rädsla för ämnet.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Juel70]
3/10/15, 2:37 PM
#2

Människor blir av med demoner regelbundet inom olika kyrkor, speciellt inom frikyrkliga, men det kallas inte exorcism eller andeutdrivning direkt.   Man ber i Jesu namn och man märker under bönen om den människan behöver bli fri och då är det Guds helige ande som gör jobbet och inte människan. Kristna har ju olika uppgifter också. Inte alla har urskillningsförmåga, inte alla kan predika, osv osv

Här är ett exempel: 

https://www.youtube.com/watch?v=39m0vFArKu8

white lady
3/12/15, 8:36 AM
#3

2  Knappast att man blir av med demoner på detta viset.!!!!!

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Juel70]
3/12/15, 8:58 AM
#4

#3 Du kanske aldrig varit med om det tidigare? Man kan bli fri under vanlig handpåläggning och bön, det är helige ande som visar vägen och gör jobbet.  Jag har själv blivit fri för ett antal år sedan.   Jesus var sträng mot orena andar.

white lady
3/12/15, 9:16 AM
#5

Jodå vist har jag. Men inte med handpåläggning och kvick fix.

Mannen i klippet är  så mån  om att alla ska se och höra vad han  utför så  NEJ han jobbar defenetiv inte med den ljusa sidan.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Juel70]
3/12/15, 9:21 AM
#6

Anledningen till att dom filmar är ju för att andra ska få se och lära. Han har en skola i Danmark som heter Pioneer school tror jag det var. Det är många som filmar idag, för att kunna ett bildligt vittnesbörd.  Han håller även på med en långfilm om helande.  Vad menar du med Kvick-fix?  Måste andeutdrivning vara lång och utdragen menar du?  Jesus sade bara: -Ut, lämna honom.

Annons:
white lady
3/12/15, 10:27 AM
#7

Och varför måste andra se ?  Det anser jag endast vara en EGO boost att göra.

Jo jag vet om hans skola. Du kan ju kolla upp antalet förvirrade själar han har på sitt samvete.

Han utför kvick fix. Människans ande måste oxå förstå vad som händer.Inte chockas.

Detta är inte Guds värk snarrare Djävulens.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Juel70]
3/12/15, 10:31 AM
#8

Förklara gärna vad som inte är Quick-fix 🙂  Hur gör man på ditt sätt? 

(Du vet väl vad fariseerna sade om Jesus när han drev ut demoner?)

[Juel70]
3/12/15, 10:52 AM
#9

Sätter in lite bibelord om ämnet.

En gång drev han ut en demon som var stum. När demonen for ut började den stumme tala, och folket häpnade. 

15Men några sade: ”Det är med demonernas furste Beelsebul som han driver ut demonerna.” 

16Andra ville sätta honom på prov och krävde att få se ett tecken från himlen. 

17Men han visste vad de hade i tankarna och sade: ”Varje rike som råkar i strid med sig självt blir ödelagt, och hus faller över hus. 

18Och om nu Satan råkar i strid med sig själv, hur skall hans rike då kunna bestå? Ni säger ju att det är med Beelsebul som jag driver ut demonerna.

19Men om jag driver ut demonerna med Beelsebul, med vems hjälp driver då era anhängare ut dem? De kommer alltså att bli er dom. 

20Men om det är med Guds finger jag driver ut demonerna, då har Guds rike nått er. 

 Luk 11:14

35Men Jesus hutade åt honom: ”Tig! Far ut ur honom!” Demonen kastade omkull mannen mitt ibland dem och for ut ur honom utan att skada honom. 36Alla greps av bävan och frågade varandra: ”Vad är det med hans ord? Med makt och myndighet befaller han de orena andarna, och de far ut.” Luk 4:35

Och han lade händerna på var och en och botade dem. 41Från många for det också ut demoner, som skrek: ”Du är Guds son.” Han hutade åt dem och förbjöd dem att säga mer, eftersom de visste att han var Messias. luk 4:40

”Herre, vill du, så kan du göra mig ren.” 13Jesus sträckte ut handen, rörde vid honom och sade: ”Jag vill. Bli ren!” Genast försvann spetälskan. Luk 5:12b

42Medan pojken ännu var på väg fram kastade demonen honom till marken och slet och ryckte i honom. Jesus hutade åt den orena anden och botade pojken och lämnade honom tillbaka till hans far. 43Alla överväldigades av Guds storhet. luk 9:42

”Mästare, vi såg en som drev ut demoner i ditt namn och försökte hindra honom, eftersom han inte följde dig som vi.” 50Men Jesus sade till Johannes: ”Hindra honom inte. Den som inte är emot er, han är för er.”

17De sjuttiotvå kom glada tillbaka och sade: ”Herre, till och med demonerna lyder oss när vi uttalar ditt namn.” 18Han svarade: ”Jag har sett Satan slungas ner från himlen som en blixt. 19Ja, jag har gett er makt att trampa på ormar och skorpioner och att stå emot fiendens hela styrka, och ingenting skall skada er. 20Men gläd er inte över att andarna lyder er, utan gläd er över att era namn är upptecknade i himlen.” Luk 10:17

white lady
3/12/15, 12:00 PM
#10

Du kan komma dragandes med hur mycket bibeltext du vill  Juel70.

Det är för mig ungefär som att äta efterätten innan man insett att det finns förätt

Sedan undrar jag var i Bibeln står det att skelettet knakar/knastrar när Jesus utförde  helande på människors kropp o A nde.

Du kanske ska läsa in  lite historia.Jesus hade en kunskap han aldrig delgav alla människor.

Hade du läst mitt inlägg  7.så hade  du fått svar på kvick fix.

Om du jämför Jesus med denna  pajas är det skandal.

Jag håller inte på med sånt här. Och min privata erfarenhet behåller jag för mig själv.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Juel70]
3/12/15, 12:23 PM
#11

Ja jag tycker det är underligt att man inte läser Guds ord utan skapar sig "egna sätt". Om man inte tar bibeln som exempel och undervisning för ämnet, var isåfall hämtar du din kunskap?

"Sedan undrar jag var i Bibeln står det att skelettet knakar/knastrar när Jesus utförde  helande på människors kropp o Ande."

- Ofta när man blir befriad så blir man också ofta helad från sjukdomar samtidigt;  som demonerna kommit dragandes med. Det är olika. Beror ju på vad det är för ande och hur många dom är. 

Men jag tänker inte hålla på tjöta om det här. Ville bara tala om "andeutdrivning" såsom Jesus gjorde det.

Apropå Ego boost och TV… även Jesus helade ute bland folk, men då fanns inte kamera.   Jag tycker inte jag fick någon bra förklaring i #7 på vad en Quick-fix är.

white lady
3/12/15, 12:43 PM
#12

11    Han utför kvick fix. Människans ande måste oxå förstå vad som händer.Inte chockas.

Han är inte ens medveten om att han går satans ärende. Tragiskt. Men kolla gärna upp hans skola och hur många  själar han skadat.

Du kan ju börja med Michael Tellinger. Du kan ju se en kvart om gången.Dessutom är det långt innan Bibeln skrevs.

Lägger länken här om du vill se  Juel70.

https://www.youtube.com/watch?v=2Ln-pO2bqKM&list=UULF2DONV6JCJUs6eK6POaxg&t=1243

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

white lady
3/12/15, 1:06 PM
#13

11   En sista fråga Juel70.  Var har du lärt dig att det skulle knaka/knastra när en demon försvinner ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Annons:
[Juel70]
3/12/15, 1:37 PM
#14

#13 Du fick svar på det i  #11:

- Ofta när man blir befriad så blir man också ofta helad från sjukdomar samtidigt;  som demonerna kommit dragandes med. Det är olika. Beror ju på vad det är för ande och hur många dom är.  Symptomen när dom lämnar är OLIKA.

Jag förstår ju att ni här inne har många alternativa vägar till Gud. Druid & shaman, tarot, spiritualism osv osv. Men jag är bokstavstrogen. Jag tillber bara Gud; fadern, sonen och helige ande som är ETT.

white lady
3/12/15, 2:34 PM
#15

14  Nej det fick jag inte, min fråga var…  Var har du lärt dig att det…...

OO  nej du förstår ingenting om min väg till Gud inte andras väg  heller..Sorry

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Juel70]
3/12/15, 5:12 PM
#16

#15  …Lärt mig att det "knakar" när demoner drivs ut? 

Jo jag skrev ju: I samband med att man blir fri, så blir man ofta samtidigt kroppsligt helad. Det betyder inte att det knakar hos alla som blir fria 😃men han hade ju uppenbarligen både fel i axlar och nacke m m om du såg hela videon. 

Du kan läsa av bibelverserna där och se att Jesus både drev ut demoner och befriande från sjukdomar samtidigt. 

Men många vanliga tecken på när man blir fri är: illamående, hosta, och att hjärtat rusar.

white lady
3/12/15, 6:25 PM
#17

16 .Lärt mig att det "knakar" när demoner drivs ut?

Ja det skulle jag vilja ha svar på, och inte massa om och men….Snälla

Fick de som Jesus drev ut demoner på,,,,,illamående,hosta,och hjärtan som rusa ?

Jo jag såg hela klippet annars hade jag inte uttalat mig.

Men vet du Joel70 Satan har oxå en Jesus o Gud som han vilseleder människor med. Paralella världar.

Har du själv fått befriat din själ någon gång ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Juel70]
3/12/15, 7:37 PM
#18

#17

Som sagt, satan kan inte driva ut sig själv. Då kan hans rike inte bestå.

Matt 7:16-20

På de­ras frukt skall ni känna igen dem. Ploc­kar man kanske dru­vor på törnen el­ler fi­kon på tist­lar? Så bär var­je gott träd bra frukt, men ett uselt träd bär dålig frukt. Ett gott träd kan in­te bära dålig frukt, in­te hel­ler kan ett uselt träd bära bra frukt. Var­je träd som in­te bär bra frukt huggs ner och kas­tas i el­den. På de­ras frukt skall ni alltså känna igen dem.

14Den oandlige tar inte emot vad Guds ande säger, det är dårskap för honom, och han kan inte förstå det eftersom det måste bedömas på ett andligt sätt. 15Den som är andlig däremot kan bedöma allt, men själv kan han inte bedömas av någon. 16Vem känner Herrens tankar så att han kan upplysa honom? Men vi tänker Kristi tankar. 1 kor 2:14

white lady
3/12/15, 7:44 PM
#19

 Bättre att vara blind seende än seende blind  ☝️

Vart tog dina svar vägen ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Juel70]
3/12/15, 7:47 PM
#20

#19 Du verkar inte  varken se eller förstå mina svar. Även bibelverserna är svar.

Jag tror jag är klar här inne med att säga mitt.  Ha en fin kväll. 🌛

Hogkl12 - Om du vill ha svar på bibelfrågor så är du hjärtligt välkommen till Jesus i fokus.

Annons:
white lady
3/12/15, 7:53 PM
#21

Nej men satan kan driva ut själen ! Det var därför jag ville du skulle kolla upp hans

fantastiska skola. 😕

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Juel70]
3/12/15, 8:04 PM
#22

#21 Nej, satan har ingen makt över Jesus.  Det är Gud som ger LIV.

white lady
3/12/15, 8:10 PM
#23

Nej det har han inte men över mannen som utför satans verk.

Jag hittade inte svaren i din text.

**Har du själv fått befriat din själ någon gång ?
**

Fick de som Jesus drev ut demoner på,,,,,illamående,hosta,och hjärtan som rusa ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Juel70]
3/12/15, 8:15 PM
#24

Och med vems kraft driver han ut demoner och botar sjuka?

white lady
3/12/15, 9:40 PM
#25

Han driver inte ut demoner vad han däremot gör är att andvända kraften från satan och fixa till mannens kropp. Att han samtidigt tar själsfragment är ju inte den gamle mannen  medveten om .Men det är det som händer 13.07 in i klippet. Mannens själ kämpar för att få bort pajasens arm. Och att hans medarbetarn med tofsen skapar  knakande/knastrande är ju bara patetiskt. Tur att inte ungdomarna gick på hans vidriga  sätt.

Menar du på fullt allvar att demonen är i kroppen?,     Då  ska vi inte diskutera detta mer.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Juel70]
3/12/15, 10:02 PM
#26

Jag vet inte vad du har för tro, men den är inte biblisk! Du får tro på vem du vill, men jag följer Jesu exempel som också är min Herre och Frälsare. Det finns många röster men bara en leder till Gud och det är via Jesus Kristus.

white lady
3/12/15, 10:46 PM
#27

Och för mig får du vara bokstavstroende.

Och om jag ska avslöja vad Jesus och Gud väntar på, så är det att satan blir så ren att han kan sitta på Guds vänstra sida.

Den ända tron jag har är på mig själv och Gud. Jesus har jag oerhörd respekt för vad han uträttade i sitt jordeliv.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Annons:
[Juel70]
3/13/15, 8:22 AM
#28

#27 Ja du har då inte läst bibeln och har du läst den så tror du inte på den. Där står det vad som ska hända med Satan och hans anhängare.

Apropå vänstra sidan…

41Sedan skall han säga till dem (getterna)  som står till vänster: ’Gå bort från mig, ni förbannade, till den eviga eld som väntar djävulen och hans änglar. 42Jag var hungrig och ni gav mig inget att äta,43jag var törstig och ni gav mig inget att dricka, jag var hemlös och ni tog inte hand om mig, jag var naken och ni gav mig inga kläder, sjuk och i fängelse och ni besökte mig inte.’ Matt 25:41

Observera; EVIG eld.

white lady
3/13/15, 9:28 AM
#29

Helt rätt Juel70 Jesus sa så . Men jag skrev oxå att när satan är ren  då kan han inta vänster sida.

Dom du hänvisar till i texten går fortfarande kvar på jorden med satans påverkan.

Krig,I  ISIS och andra kärlekslösa själar.

Men vet du Juel70    jag är stark övertygad om att vi människor kan skapa ett  paradis här på Jorden med  Guds hjälp, kunskap  och förlåtelse.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Juel70]
3/13/15, 9:57 AM
#30

Du gör Gud till en lögnare genom påstå allt som du påstår just nu. Jag avstår från vidare diskussion med dig och jag tar avstånd från din tro. Tack för mig.

white lady
3/13/15, 10:50 AM
#31

Självklart ska du det Juel. Jag  tror och hoppas i alla fall att Guds kraft kommer besegra Djävulen som hämtar sin kraft genom satan här på Jorden.

Detta skedde ju även mot Jesus, men han stred aldrig emot att satan tortera och döda honom.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Hugohugo
3/16/15, 12:01 PM
#32

#0

Hej Hogkl12

The Order of the Essene, rekommenderar T.B. Joshua, som en godkänd person som bla ande utdrivare/exorcism. I fall du inte har något emot att resa till Afrika, där på kontinenten finns det många som skulle kunna hjälpa. 

En plats jag skulle söka svar på denna fråga är i facebook gruppen (The Order of the Essene) Om du vill få ett alternativ av säkert och kvalificerat råd, så får du ta någon tid till höra efter om de (åtminstone Rabbi Désirée och/eller M. Netivot) annars kanske kan tips om några andra länders andeutdrivare. Allt arbete som denna Order gör är välsignat av F-d-r J-s-s ,eller så att säga är andligt gott. 

Min uppfattning* av processen:

Att ändra så man blir av med orena andar är en förändring som går via den andres fria vilja, ingen kan hela på annat sätt det som är andligt än att detta uppfylls. Hastigheten i att få bli av med tex en oren ande, är likgiltig inför att ha någon relevans i att förståelsen saknas i något av fallen av långsam eller snabb utdrivning. Men det går inte att själv göra en snabb utdrivning på sig själv om man inte bemästrar konsten/metoden, så pga detta så vänder man sig gärna till andra. Ingen kan ge en någon andligt försämrad hälsa om man själv är i sin strävan mot det goda. Men om man försöker sig på hela något mycket svårt, så kommer man lättare misslyckas av de frestelser man finner är mycket starkare och mer omedvetna. Såvida man inte har stöd i finna vägen i klarhet av medvetenhet, samt därmed även tar det andra steget av verkställa den. Det är bara ignorans som gör att man är utom säkerhet till klara av göra eller utvecklas i det goda.

´*´ = Min uppfattning av studier som finner skäl och/eller är utifrån det mönstret som går tillbaks till F-d-r G-ds ord (än om jag erkänner att det kommer ur och grundar sig på den generellt omoderna dagens bibeln, osv, .Skrifterna är gjorda av människor med en kulturell prägling till stor del, så de är inte den enda aktoriteten/källan, så i alla fall är det ett sunt förstånd osv, vad man ändå alltid kommer tillbaka till… (för att även förbigående nämna att alla har en personlig version av tro att fördjupa sig i, som ligger inom någon kulturell och religionens samfunds allmänna form).

Frid. Allt gott.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Upp till toppen
Annons: