Annons:
Läst 4188 ggr
Hogkl12
2/21/15, 7:34 PM

En otäck väsande röst

För en tid  (c:a 1,5 år) sedan hörde jag tydligt orden:1) "Du ska dö 2)" Din slyna. 3) Du ska svälta ihjäl."  Efter dessa tre budskap (förmedlade under tre olika dagar = dagtid) har jag inte kunnat sova alls utan sömnpiller, inte läsa en bok eller utföra de enklaste vardagssysslor som att städa eller laga mat. (Är akademiker).

Har försökt med allt för att bli "fri från fladdret" inuti kroppen. (Även besökt John of God i Brasilien) utan att få någon befrielse. Allt är fasansfullt. Har någon något råd att ge mig skulle jag vara oerhört tacksam!

Annons:
Tjeja
2/21/15, 7:46 PM
#1

Sök hjälp hos psykiatrin. De har faktiskt bra hjälp bara man får komma in.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

tarantass
2/21/15, 9:23 PM
#2

Väldigt svårt att säga något när man inte bara inte känner varandra, utan det också är över nätet. Men rent allmänt är det nog bra att först undersöka medicinska förklaringar, som om det kan vara rösthörning (googla på förslagsvis "höra röster") eller något liknande.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

catcult
2/22/15, 8:32 AM
#3

Sök hjälp hos psykiatrin så fort som möjligt är mitt råd! Gå till vårdcentralen eller din husläkare först och berätta för denne exakt vad du skrev här och be om att få en remiss till psykiatrin, då kommer du få hjälp snabbare än om du kontaktar psykiatrin direkt. Ett annat alternativ är att åka direkt till psykakuten och hoppas på det bästa, men det kan sluta med att du får vänta i tio timmar för att sedan bli avspisad då dina problem inte anses tillräckligt akuta.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[niklaeri02]
2/22/15, 1:36 PM
#4

Jag hörde röster, och det slutade med att jag fick en diagnos på sjukhuset. Så att kontakta vården är nog inte alls fel, så kanske du slipper massa onödigt trubbel.

Hugohugo
2/22/15, 5:28 PM
#5

#0 Hogkl12

Allt följande är vad mitt förstånd och uppfattningar  därvid/därtill som är bekanta för mig, om än kanske inte helt säkra (har inte avgjort det grundligt nog, är min uppfattning och gissar jag):

Medvetenhet om saker som angår en själv, som sådant som de sidor av lärdomar som går att återfinna i detta (nu så talar jag bara alternativet att de kanske bara är ditt eget sinne och något "sinnligt"/sinnesmässigt). Inte är jag säker på om detta är tillräckligt om saken som jag talar främst om här, i alla fall för att börja: …….

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
2/22/15, 5:29 PM
#6

#5

(FORTSÄTTNING)

Att höra något i sina tankar (som jag mest klara av lyssna på och söka igenom, då jag ger mig själv egen-tid), skulle möjligen vara en "tanke-röst" av någon vrå inom dig själv. En del stress som uppstår av att man tappar bort ge sig själv tid, gör väl att en del sidor i sig själv tränger sig fram på då kanske udda och starka sätt. Men det behöver inte vara mer än en tillfällighet. Att bli uppjagad över det provocerande och otäcka i den (eller andra egenskaper den, eller rättare sagt om det bara var "tanke-röster" av dig själv, så kan den spela sådana roller). Att bemöta sig själv och passa in sina tex yrkes-atkiviteter eller sociala umgänge, så de kommer i harmoni med sig själv, är i så fall avgörande som faktor. Att sådana här fenomen även kan intolkas med en annan rädsla, som hämmar ens liv, är bara i din egna makt av din friavilja/det fria valet av välja reaktion och livsinriktning. Vilken sida av livskompassens nål väljer du att se på (är glaset halvfullt eller havltomt?) ? …….

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Annons:
Hugohugo
2/22/15, 5:31 PM
#7

#6

(FORTSÄTTNING)

Det är en myt om man tänker sig att all rädsla är negativ, tex både kärlek och rädsla mfl emotioner och känslor har allesammans två skilda sidor i var och en för sig (en del andra känslor namnger via olika, än om de är sammanlänkade som två sidor av samma mynt). Så ens inre kan bli upproriskt eller krigiskt av sig om det blir pressat. Om du var pressad dessa dagar och kanske även däromkring i tiden, så skulle dessa röster ha en sinnlig förklaring, även bara vara friskt att höra dem. Man har genom hört dem fått mer information om vad man själv bär på, om än bara tillfälligt aktiverat, eller ständigt fördolt i sitt inre. …….

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
2/22/15, 5:32 PM
#8

#7

-----

(FORTSÄTTNING)

Här efter så att säga det förenklat: Att det skulle vara någon andlig varelse, skulle vara krångligt att lösa för dig. Ändå finns det väl mer av en lösning från att utgå från de Tio Stora Budorden, så väl som träna sig i beskydd som styrka. Det finns många eller flera andligt kunniga att vända sig till som skulle bidra eller hjälpa med något av detta, om än vissa av dem skulle uttrycka sig annorlunda än mig. Att lära andra är en konst i sig, att förstå lärdomarna utan att vara kunnig lära ut dem är en annan tillräcklig för sig själv att vara en konst.

Jag är inte säker var jag ligger mest i angående att vara med förståelse elller ävan lära ut den didaktiskt (och vara pedagogisk). Men jag skulle väl PM:a ("Privat Meddelande") dig och utväxla fler ord om detta, om du är intresserad? Annars är min plan B: Att Det finns väl fler än jag här? Jag känner mig väldigt färsk i mina ord, än om jag vänder och vrider på saker så gott det går för att komma tillrätta med dem i mitt förstånd.

Frid vare med dig.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

[krysopras]
2/22/15, 9:31 PM
#9

Om man faktiskt hör röster bör man börja med att uppsöka psykiatrin. Det kan du göra antingen direkt genom att ringa till en psykiatrimottagning i det område där du bor,  eller via din husläkare/vårdcentral.

Dina röster säger inga snälla saker, så jag tycker absolut att du bör ta itu med detta. Du ska inte behöva  må så här dåligt. Jag tror du blir tagen på allvar om du berättar det du har skrivit här.

Hugohugo
2/23/15, 4:14 PM
#10

###¤¤¤000

Hej igen, vänligen läs även detta om du orkar: Jag  ska bara tydlig göra några viktiga saker (hur viktiga de är totalt sett är jag fundersam över, i alla fall) OM DU SKA PÅ ETT PSYKITARISKT BESÖK SÅ FÖRBERED DIG GÄRNA MED FÖLJANDE FRÅGOR (och det jag tidigare sade (angående rent personliga och sinnliga faktorer, OK?):

#0

#9

Så som det redan sagts håller jag på sätt och vis med, eller rättare sagt har bara att tillägga något mer till det som redan sagts, utan ändra på deras tips och råd i sig. Men att om du vill så är det jag säger här värt att tänka på och fråga de du möter på psykiatrin om, så du kommer rätt med sakerna (du behöver inte ens blanda in frågan om det är gissningsvis någon andlig varelse som sade något enstaka till dig, OK?, men de borde väl var kompetenta hanter sådana frågor också tycker jag, förhoppningsvis är de insatta nog att ge något konstruktivt som bejakar faktumet av andliga varelser, men jag ska inte prata mer om det andliga här, utan tar just nu bara upp det av faktorer i det sinnliga och personliga, OK?):

Jovisst att testa gå till en psykiatrimottagning, skulle jag hoppas kunna försäkra dig om det är några sjukliga röster eller om de bara råkar vara så att du som jag i andra fall själv känner till har hänt: nämligen att en del människor lever sitt liv i flera tiotals år utan någonsin hör sina egna tankar på ett tydligt sätt så som att någon form av röst från dem säger något, och  ger sig till känna, jag hoppas att de på psyikiatrin är bekant med denna fråga, alltså  om detta faktum finns till?…

På ett sätt är det kanske ändå så att det IBLAND inte går att mäta med teknik och apparater om man är psyikiskt sjuk och hör sjukliga röster, eller? Jag funderar på om detta är nämligen BARA IBLAND, därtill hur lite eller mycket det är frågan om som i dagens läge är tekniskt omöjligt, vet jag inte. 

Apropå dessa saker här är vad även jagoberoende av det du skrivit något: Jag kommer att kolla upp såsmåningom, i alla fall.

Det är så som jag märkt att man mitt i det hela då man är på besök, skulle få frågan om det man menar är någon form av röster, "vad tror du själv?". Alltså om man är ovan att höra sina egna tankar så kan man inbilla sig att man hör röster (alltså sjukliga sådana). Alla människor har väl negativa tankar i vanliga fall, så att det är otäcka röster gör ingen vetenskaplig grund att det är sjukliga röster. Jag menar att det är väl någon skillnad på det man kallar "diagnosen"schizofreni och det udda inträffandet att man hör ovanligt negativa tankar som tar sig ett tydligt röst tonläge. OK?

Frid vare med dig.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
2/23/15, 4:33 PM
#11

#0

Ett annat tips (här nedan), som kanske passar dig (åtminstone vissa personer passar det sklle jag gissa):

Även de okej mottagningarna är ändå med mänskliga begränsningar, så om man inte är vidare bekväm att prata personliga saker med någon främmande expert på en psykiatrisk mottagning så skulle det vara lite tips i den följande texten här:

Jag tänker det är värt att fråga efter att de är särksillt didaktiska av sig, så de inte uttalar sig om saker på ett försvårt sätt och att de får prata på (förmycket) och du inte finner dina  egna funderingar om vad som händer dig. Men det är väl svårt att undvika att man kommer inte alltid rätt med vad man ska säga någon alltid på första försöket, om båda inte är beredda på att prata med varandra om saken, en bra hjälp är då be dem bolla igenom ämnet mer allsididigt, och du får det nerskrivet och får fundera på det för dig själv på egen hand eller med andra du känner. För att tex sedan skriva upp frågorna du kommer fram till, så du vid nästa besök kan ställa dem.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
2/23/15, 4:52 PM
#12

#0 av: Hogkl12

Bare en fråga om det uttryck du hade i main-inlägget (´#0´), om ingen annan vill eller är kappabel säga vad det står för:

Är det en känsla eller förnimmelse i kroppen eller tänker du på dina tankar/röster (i din kropps huvud, om man så vill säga det på det sättet) då du säger: "fri från fladdret" inuti kroppen.

Alla har inte samma bruk av språket eller samma uppfattning av saker och ting, det är därför jag inte är säker på att jag känner dig som jag frågar eller sagt som: jag känner dig inte som person.

Jag är ändå själv bekant att fenomenet att plötsligt en dag som från ingenstans höra konstiga röster, som först eller någon gång vid ett samtal  gissade och kanske inbillade mig var diagnos-sjuka röster, men som jag senare sett blivit hanterade som vilka nadra tankar som helst. Vårt intellekt har inte bara en röst åt gången, alla språkliga tankar som vi har som människor, de är som röster inom vårt intellekt. Ibland hör vid dem på distans eller bara dovt, tex de som vi själv säger oss själva aktivt. ANDRA GÅNGER så hör vi tankar som kommer från det undermedvetna eller från andra håll från oss själva (vilka kan tyckas vara främmande, det är inte så att man alltid känner sig själv, då man sysselsätter sig med annat), utom den rösten/tankarna vi själva väljer säga exakt i varje nytt nu, som så vi vill på ett möjligt nytt sätt, jämfört med den personliga eller karaktärs präglade sidan av vårt jag, som har uppfostrats till ha en eller flera egna röster, från allt vi byggt upp genom inlärning (vi kan tacka detta varande för att den ger oss vad vi själva släppt in i oss själva och det på ett automatiskt sätt, säger vi inte emot det så kommer det bara fortsätta).

Vissa sidor som vi tycker är dåliga och elaka i oss, som visar sig i vissa tillfällen lättare än i andra, de kommer vi inte på en gång kunna göra något åt, utom i bästa fall undvika ge dem utrymme i något direkt i vår vardag. Att ens gränser prövas ibland är vad som sker oavsett om vi känner oss själva eller gör det. Men vi kan välja göra något så konstruktivt vi kan av saken vill jag säga. Jag har då inte funderat ut lista upp vad dessa konstruktiva saker är, men jag gissar att jag gör dem nu, så som andra personer även då skulle göra, för sanning är objektiv (min uppfattning).

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
2/23/15, 4:57 PM
#13

#0

Åtminstone eller bara ett tillägg till att betona, som kan TAS FRÅNSKILLT ALLT JAG SAGT HITTILLS:

Om du inte orkar läsa tips och råd här på tråden, så återstår att förlita sig på följande:

Annars så sköter de på den psykiatriska mottagning för mig gissningsvis om ATT GÅ IGENOM ALLA DESSA FRÅGOR OCH ANDRA SOM KANSKE ÄR MER RELEVANTA med dig, på något vis. För de ska vara professionella och experter på sitt område.

Frid.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Annons:
INCRI
2/27/15, 9:32 PM
#14

Att med hjälp av vården kolla upp eventuella psykiska symtom är alltid viktigt. Det finns många rutinerade psykiatriker/läkare inom vården. Kan de bidra med något som förbättrar läget är ju det gott.

Detta är, för övrigt, något jag brukar ha med mig i tillvaron:

Vi har makt att omvandla energin: Den som går in i ett rum där tung energi härskar, men som har ett öppet hjärta för livets ljus, omvandlar mörk energi till ljus energi, genom sin närvaro och inre bön eller tanke. Den positiva energin är många gånger starkare än den negativa energin och upphäver därför denna många gånger om. Detta är en underbar universell lag som gäller i världen och överallt där kärleken finns och verkar.

Hoppas detta kan vara till någon hjälp!

✨ Pax! Ljus och liv.

Hogkl12
2/28/15, 5:28 PM
#15

Tyvärr glömde jag säga att jag varit på psyket och där fick jag ingen som helst hjälp. Jo jag fick sömntabletter, men dessa löste ju inte problemet. Tack för vänligheten att bry er om detta mitt stora överhängande problem.

Kan det handla om en otrohet tror ni?  Vi är ju omgivna av väsen som säkert kan följa våra göranden och låtanden. Så är det ju.

tarantass
2/28/15, 5:37 PM
#16

Det där med otrohet förstår jag inte utifrån något du har skrivit här.

Men jag vet att psykiatrin är permanent underfinansierad och inte alltid drar till sig de bästa läkarna, så tyvärr kan man behöva propsa och söka vidare tills man hittar någon som går att tala med, eller ha närstående som kan göra det åt en.

Och/eller så kan du gå till ett medium eller liknande, om du har kollat så gott det går att det är en seriös person som också är medveten om att saker kan ha psykiatriska komponenter och inte försöker fippla med dem utan sakkunskap. Men även där gäller tyvärr att man kan komma fel och behöva göra flera försök, och det kan också bli dyrt.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Hogkl12
2/28/15, 5:40 PM
#17

Synd jag inte gick in här tidigare eftersom i princip alla ni som svarat råder mig besöka psykiatrin. Vet inte om någon varit på en psykiatrisk mottagning och sett hur lite de engagerar sig tyvärr.

Jag har även varit i kontakt med en överläkare på en annan psykiatrisk klinik. Denne tror att de flesta psyksjukdomar kommer av brist på vitaminer/ mineraler.

Inte lätt veta hur gå vidare. Kanske en exorcist skulle kunna vara sista utvägen?

Tack än en gång alla ni vänliga själar som orkat engagera er!

Hogkl12
2/28/15, 5:46 PM
#18

Tack för ditt råd gå till medium! Även det har jag prövat liksom shamansk healing, en nigeriansk healer, kristallbädd mm mm. Jag har nog lagt närmare 80 000 kronor på allt sökande.

tarantass
2/28/15, 6:03 PM
#19

Ja, då verkar du veta minst lika mycket som jag om det här. Har du provat det där med vitaminer och mineraler, eller verkade det för ogenomtänkt?

En seriös exorcist kanske kunde vara värd att tala med i alla fall? Kanske i någon väletablerad kyrka, de har väl åtminstone ögonen på sig.

Eller att tona ner din egen oro för det här, om det går? Du skriver som att rösten kom vid ett enda tillfälle – även om du har haft efterverkningar sedan dess. Med all respekt för att efterverkningar kan vara verkliga nog – kanske det var en engångsföreteelse? Ett ögonblick av "galenskap" någon enstaka gång är vi nog en del som har upplevt utan att det har blivit något mer av det.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Hugohugo
2/28/15, 8:36 PM
#20

#15

Hogkl12

När du säger otrohet, så tänker jag på det som i bibeln formuleras vara ett uttryck för idoldyrkan. Men att bryta löften är väl också "otrohet", om man är flexibel i användandet av ordet.

En sak som varit bäst för mig att göra är att bekanta mig mer ingående med och leva med det som är och kopplas till det Tio Stora Budorden.

I alla fall, hade du något intresse av andlighet innan du hörde den rösten/tankarna?  Det gjorde visst stort intryck på dig, för att det där fladdret finns kvar nu?

Mvh

Hugohugo

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Annons:
tarantass
2/28/15, 9:12 PM
#21

Om vi nu ska tala om otrohet utan att TS har förklarat så får man nog räkna med att det kan vara egna skuldkänslor som talar, eller om det är en ande någon som kanske inte är så mogen och som man kanske ska akta sig för att följa. Enligt min erfarenhet av människor finns det inte en käft som förtjänar sådana repliker som dem rösten väste till TS.

Det är klart man kan göra fel. Man kan göra grovt fel. Men det är skillnad på att fördöma gärningen, och lära något av sitt misstag, och att fördöma människan. Är man en känslig natur händer det dessutom att man tycker sig ha gjort fel utan att ha gjort det. Man kan döma sig riktigt hårt helt i onödan.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

[niklaeri02]
3/1/15, 3:32 AM
#22

#17 Jag har varit på psyk i runt fyra månader i sträck. I min situation var det förändrade, även om jag inte hade lust att vara där då. Var på tvång. Sedan började jag på ett ställe där man bor under veckorna tillsammans med andra med samma bekymmer, och det hjälper mycket. Även tar jag mediciner var dag, mot tankar och röster… Tråkigt att psykiatrin inte funkar för dig.

saradormin
3/1/15, 9:52 AM
#23

#0

De är negativ energi inom dig som börjat vakna.

sajtvärd  drömmar ifokus

[rara]
3/1/15, 4:07 PM
#24

Du säger att du inte kan sova och utföra några dagliga sysslor efter att du hört de där budskapen för 1,5 år sedan?  Är det dina rädslor för vad du hörde som är det fasansfulla eller vad är det som gör att du inte mår bra och inte kan utföra dina sysslor? Om du inte hört något liknande efter det är det ju bara bra eller? För att någon här ska kunna hjälpa dig skulle du kanske kunna förklara dig lite tydligare. Jag förstår inte vad det är som är så hemskt? Det finns väl inget som tyder på att det du hörde kommer att inträffa eller hur? Men som sagt måste du nog förklara lite mer om någon verkligen ska förstå vad det handlar om och kunna hjälpa.

Hogkl12
3/2/15, 9:15 AM
#25

Tack "rara". Svårt förklara bara. Det känns i kroppen att jag har väsen i mig som far runt hela tiden. Detta hindrar mig tänka klart, sova, läsa laga mat m m. Känner ej heller vad mat smakar.

Köpte boken "An exorcist tells his story" som en katolsk präst rekommenderade mig. När jag läst den så misstänker jag att jag har onda väsen i mig s kl demoner. Eftersom jag pendlar m pekare har jag även fått fram deras  namn. De är fyra stycken. Kan förklara mer för den som är intresserad eller lägga upp en ny tråd.

[rara]
3/2/15, 10:44 AM
#26

#25

Har du försökt med salt? Salt löser upp negativa energier och kan ibland hjälpa. Du lägger en skål med salt i under sängen för nätterna och på dagarna kan du lägga  lite salt i en burk som du sen lägger i fickan (typ en filmrulleburk eller något liknande). Saltet ska du sen inte äta upp utan det ska slängas bort.

Drabbades själv för flera år sedan av "ångestväsen" som egentligen var något som jag helt omedvetet själv skapade genom mina rädslor. När jag skulle sova och stängde ögonen såg jag riktigt hemska och fasansfulla ansikten framför mig och dessa var så verkliga att jag trodde dom var helt reala och ju räddare jag blev ju fler "demoner" dök det upp. Det här gjorde också att min panikångest som jag hade bara blev värre och värre och jag kunde heller inte sköta några vardaliga sysslor på grund av det här (och annat som är för mycket att skriva om här) och det tog också så fruktansvärt ont i hela min kropp.

Träffade sen en schaman som gav mig rådet att använda mig av salt som enligt honom skulle lösa upp dessa negativa energier och han sa även att jag skulle köpa fyra stycken snöflingeobsidianer som jag skulle lägga i var sitt hörn under sängen. På dagarna kunde jag lägga en i var sin byxficka och bära dom med mig och även om  jag inte trodde det minsta på det här gjorde jag allt som han sa och det hjälpte mig verkligen.

Plötsligt kunde jag gå ut utan att få ångest och dessa hemska varelser försvann för att aldrig mer dyka upp igen. Men jag fick också rådet att inte vara rädd för han sa att det är mina egna rädslor som är grunden till att dessa varelser existerar. På något vis är det som att dom manifesterades av den negativa energin som jag själv genom mina rädslor spred ut ur mig. När jag insåg att det inte finns något att vara rädd för och att det bara är mina egna rädslor som ställde till det för mig försvann också en massa andra problem som jag hade och jag blev plötsligt helare än någonsing.  

I alla fall hjälpte allt det här mig, men om det kan vara till hjälp för dig vet jag inte. Du kan ju i alla fall testa och se om det fungerar. Om  exorsism och sånt har jag absolut ingen kunskap och kan inte därför inte hjälpa dig mer än så.

 Annars kan du ju gärna skriva lite mer om hur allt började. När fick du dessa budskap till dig och vad sysslade du just med i det här tillfället och vad hände sen?

Hogkl12
3/2/15, 9:34 PM
#27

Jag hade avbrutitt en relation och träffade några olika män, men var inte riktigt ärlig så en vacker dag., jo det var dagtid, och jag skulle låsa dörren till min nya bostad hörde jag först "Du ska dö" Dagen efter när jag vilade kom samma väsande röst igen "Din slyna" och några dagar senare när jag var hos min f d sambo så fick jag en rejäl genomgång hur jag skulle dö- jag skulle lägga mig ner, inte svara i telefon och svälta mig till döds. Det lät helvetiskt. Tänkte att nu hamnar jag i helevetet. Jag frågade om jag skulle träffa min mor o mormor, men fick ett nekande svar.

Bara jag tänker på dessa händelser får jag gåshud och skakar i hela kroppen. Märkligt och mycket skrämmande. Varje minut är fruktansvärd för jag känner hur det far omkring i mig. En katolsk präst har lovat söka exorcist. I Sverige har vi en som har 160 st före mig i kö.

Annons:
[Juel70]
3/2/15, 9:53 PM
#28

#18 Be till Jesus, det är gratis. Han kan hela allt. 🌺

INCRI
3/2/15, 10:44 PM
#29

Tankar och känslor är som årstiderna - de kommer och går: att genomleva smärtan för att komma ut på andra sidan - genom meditation - är som då en häst instinktivt galopperar rakt in i elden för att nå den mark som blivit bränd och där elden inte längre härjar. Men elden närmar sig hästen så länge hästen försöker fly ifrån den. En levande meditation är livet.

Alltså: Låt destruktiva impulser, tankar och känslor "ånga av sig" - utan att verkställa dem i ord eller handling. Identifiera dig inte heller med dem, håll inte heller fast vi dem. På samma sätt observerar vi molnet, men vi är inte molnet (i sammanhanget, för att vara "ett med allt" är något annat). På så sätt renar vi vårt sinne och "det grumliga vattnet" blir klarare och klarare…

Samtidigt: Allt som är gott är ju gott! Om det funkar att be till Jesus Kristus är naturligtvis det gott likväl som att meditation (det jag beskriver) är en väg, likaså terapi eller rätt medicin (och rätt mängd av denna), etc…

Lycka och frid önskar jag er! Verkligen!

🌈

attunement
3/3/15, 6:44 AM
#30

Hej Hogkl12

Du skriver att du är akademiker, vid 3 tillfällen inom 3 dagar erhåller 3 omskakande budskap samt att du, därefter och sedan 1,5 år, är egentligen invalidiserad.

Egentligen delar du din situation med, i princip, alla människor som, till och från, får möta mycket smärtsamma och omskakande upplevelser. Detta är människans, i bland och mitt i skeendet, outhärdliga och smärtsamma  gåva. Det är en gåva till dej när du väl, som hästen ovan, har passerat igenom och kommit ut på andra sidan. En återfödelse såsom en ny människa med vidgad erfarenhet. 

Du har full tillit till exocisten som nu har 160 i kö för djävulsutdrivning. Denne skulle inte ha så många som väntade om inte denne har lyckats. Driva ut demoner?  Men vad är då en demon? Till detta återkommer jag längre nedan.

Nu  vill jag gärna utgå ifrån din akademikerbakgrund i det att du i dina studier lärt dej att systematisera din kunskapsuppbyggnad och nu har du chansen till en mycket spännande sådan.

Du kan faktiskt bli din egen exorcist.

"Varje minut är fruktansvärd för jag känner hur det far omkring i mig".

Har något, rent objektivt, hänt dej när detta farit omkring i dej? Om inte, passa på nästa gång det händer att försöka få "syn" på det som far omkring. Försök att få gestalten att bli kommunicerbar med dej. Gå in i dialog med väsendet med en, faktiskt, enkel fråga, Vad vill du? När du har överbryggat ditt eget motstånd, att närma dej detta väsen så har detta väsen tappat i initiativ på dej och du börjar nu ta över detta initiativ. Du börjar nu kunna hävda DIN vilja. Nu är du i något mycket, mycket spännande i det att du nu förhandlar om lösning och en upplösning. Nu är det upp till din egen nyfikna skicklighet att nå framgång och en uppgörelse. Sök dej nu, i dialog, fram till den uppgörelsen, Hogkl12.

Vill du lyckas i detta så kommer du att lyckas och, som sagt, med en rejäl erfarenhet rikare. Dessutom, kanske, med en vänskap med ett väsen som du låtit få komma till tals. Du har nu, med din välvilja, vänt ond energi till god energi för dej.

Så rådet ovan bygger på ditt nyfikna mod att söka dialog och förklaring. Också utifrån din vetenskapliga skolning och att få äga din egen situation.

Nu kan  vän av ordning kanske fråga hur jag kan ge ovanstående råd? Jo, faktiskt genom vetenskaplig nyfikenhet parat med ett ständigt sipprande genom väggarna till mej som rum i den metafysiska "verkligheten". Sipprande oförklarligheter som väntar på logiska svar. Intill dess, utestående frågor för mej.

Jag mötte en vän för något år sedan. Afrikan och verksam i avancerat, teknisk yrke. Parallellt med detta, också verksam som traditionell massör, reiki"massör" samt djävuls- eller djinn-utdrivare på basis Islam. I de samtal vi hade, också i direkt anslutning till en lyckosam "djinn-utdrivning", redogjorde han för ovanstående tillvägagångssätt.

Vad är demoner eller änglar också för den delen? För så många är det realiteter men inte fysiska och vetenskapliga diton. Då är det en realitet för den som det är reellt, med de  budskap detta för med sig samt med den räckvidd i reell konsekvens som detta har.

Tillvägagångssättet ovan är min väns när han djävuls-djinnutdriver. Det mest intressanta för mej var när han beskrev de olika dialoger han förde beroende på den persons djinn/djinns han mötte. Alla av olika bevekelsegrunder, motiv och individuellt olika.

Nu kan vän av ordning igen fråga, kan detta vara sant?

För mej och rent vetenskapligt har jag ej erhållit  bevis i sak då vetenskaplig grund saknas. Däremot är jag övertygad i konsekvens då det han beskrev hade reell verkan. . Jag gissar att Katolska kyrkan har samma ståndpunkt. Därav åtminstone tillåtelse. 

Nu önskar jag dej lycka till Hogkl12 samt mod och nyfikenhet att närma dej din demon. Ge inte upp efter första försöket. Det kanske behövs några återbesök av din demon innan Ni är på  god "speaking-terms".

Gör nu ond energi till god energi. :-)

Parallellt med ovanstående är absolut inte psykiatrisk hjälp att utesluta.

Vänligen :-)

Jane-Lyzell
3/10/15, 2:28 PM
#31

Måste bara skriva - gud vilka bra råd ni givit i denna tråden - eloge🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hugohugo
3/14/15, 7:57 PM
#32

Med tanke på att hålla med om det jag ser här:

"#29 av: INCRI

Tankar och känslor är som årstiderna - de kommer och går: att genomleva smärtan för att komma ut på andra sidan - genom meditation - är som då en häst instinktivt galopperar rakt in i elden för att nå den mark som blivit bränd och där elden inte längre härjar. Men elden närmar sig hästen så länge hästen försöker fly ifrån den. En levande meditation är livet.

Alltså: Låt destruktiva impulser, tankar och känslor "ånga av sig" - utan att verkställa dem i ord eller handling. Identifiera dig inte heller med dem, håll inte heller fast vi dem. På samma sätt observerar vi molnet, men vi är inte molnet (i sammanhanget, för att vara "ett med allt" är något annat). På så sätt renar vi vårt sinne och "det grumliga vattnet" blir klarare och klarare…

Samtidigt: Allt som är gott är ju gott! Om det funkar att be till Jesus Kristus är naturligtvis det gott likväl som att meditation (det jag beskriver) är en väg, likaså terapi eller rätt medicin (och rätt mängd av denna), etc…

Lycka och frid önskar jag er! Verkligen!

Regnbåge"

Så rekomenderar jag även att läsa detta blogg inlägg:

Om makten över/med sitt liv.

..frid och frihet välsignar jag er (åtminstone eller bara) via detta sätt.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Gaiatri
3/19/15, 6:09 PM
#33

Hur har det gått för dig Hogkl12? 

Du har fått många bra råd i den här tråden. Har du provat att använda salt tex som rara skriver om i #26.

Sajtvärd på Andlig utveckling

[Juel70]
3/20/15, 2:55 AM
#34

Verkar som texten i TS blivit redigerad i efterhand och förkortad? Varför?

Det där är faktiskt typiska angrepp från den onde i ung ålder, speciellt om Gud har en plan för ditt liv.

Annons:
[Juel70]
3/20/15, 3:02 AM
#35

(Joh 8:32) och Den Sonen gör fri , han är verkligen fri

Gaiatri
3/20/15, 6:30 AM
#36

#34 Det går inte att redigera inlägg eller kommentarer efter en timme som man postat dem som medlem och jag har heller inte redigerat inlägget.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Upp till toppen
Annons: