Annons:
Läst 1203 ggr
[niklaeri02]
2/18/15, 2:59 PM

Andlighet och "små" personliga bekymmer

Hej. Jag tror mig nu ha hittat en balans med yogan och resten av min vardag, för nu. Tränar yoga (först yogapositioner, kallat asanas, sedan andningsövning, och där efter djup meditation) någon gång i månaden då jag tycker mig ha tid, och ork. Får då upp emot en timmes avkoppling, och det är roligt. Även lär jag in övningarna för framtiden om jag skulle vilja göra övningarna oftare, och mer regelbundet. Känner dock viss obalans i det mer personliga, från och till. Jag har gått upp runt 30 kg på 1,5 år (vägde dock relativt lite innan dess). Man säger att det till viss del beror på medicinerna jag tar varje dag, men i det stora hela har det att göra med hur mycket man äter, och vad. Tycker mig äta för stora mängder i perioder, och för mycket sött (läsk, godis), även om jag försöker låta bli i perioder. Men även om jag äter mer lagomt en period, orkar jag inte "hålla ut så länge" och börjar äta onyttigt snart igen. Det är ungefär lika med en annan sak. Det kan låta obetydligt, men det är störande. Jag har nåt slags fixide att riva sönder naglar och dra bort skin runt naglarna… :-p det kanske låter som en småsak, jag blir dock öm runt naglarna och blöder. :-/ Kan andligheten hjälpa personlighetens brister, även om det är mer eller mindre småsaker/världsliga ting?? Om jag skulle meditera varje dag, skulle personligheten oro och brister lätta? Även de som handlar om det mer fysiska, som vikt och fixideer? Hoppas jag inte går allt för mycket off topic. Jag vill inte ge ut för mycket av mig själv så här via datorn heller, men här är jag ju rätt anonym så.

Annons:
Älvan
2/20/15, 8:13 AM
#1

Jag tror meditation hjälper mot ångest. Ångesten gör ju så man tröstäter osv. Mot dåligt mående är det ju visat att dagliga promenader och träning skyddar mot depressioner lika bra som vissa antidepressiva. Mat påverkar ju också. Jag får mer ångest av kaffe och socker exv. Det finns mycket att göra. Eft fungerar bra mot ångest. Kolla youtube.

[niklaeri02]
2/22/15, 1:43 PM
#2

Jag tog dagliga promenader, men tröttnade och började göra lite styrkeövningar var dag i stället. Har lite svårt att hålla uppe sådana rutiner nu, men det kan ha med skolan att göra, att det är så mycket rutiner där som tar kraft. Tror i vilket fall att den är viktig att gå färdig. Jag vet inte riktigt varför jag har dessa bekymmer. Men har haft värre problem, så dessa känns relativt lindriga iaf. Tack för tips.

Hugohugo
2/22/15, 4:36 PM
#3

#0 niklaeri02

Av alla andliga vägar  som jag läst om (fyra st som allra mest direkt via vissa böcker om dess), som då även betonar att lösa personliga problem, så att säga förädla egot och kompletterar och har bara lite eller någon variation i metoderna sinsemellan.

Det är något som därmed även i min praktik, om jag uppfattar den korrekt, är vad som står på vägen mot andlig utveckling.

Mer om detta: om jag får lov att PM:a dig angeånde just säga mer om dessa i någon grad av generell/allmän sort?

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

[niklaeri02]
2/22/15, 9:14 PM
#4

Det går bra att PM:a mig.

Upp till toppen
Annons: