Annons:
Läst 2203 ggr
k.calm
1/29/15, 6:31 PM

Vägen till livet 2

Du vill utvecklas andligen men vet inte vad det innebär. Du läser böcker, går kurser och frågar andra människor. Men svaren gör dig bara förvirrad eftersom ingen vet. Ingen har dom rätta svaren. Vad som händer är att du kommer längre och längre bort från dig själv och det du söker. I stället känner du ensamhet och tomhet. Du vet inte att du redan har och är allt. Du är din egen lärare.

Det finns bara en väg och det är genom ditt eget mörker. Det låter konstigt och trist. Måste jag verkligen göra allt på egen hand. Ja för om du blir en upptäcktsresande i ditt eget inre får du uppleva allt det du längtar efter och saknar. Men vad har detta med andlighet och göra. Tja, det är detta som är andlighet. Att vara andlig är att vara mer människa. När du är fri från allt som binder, hindrar och förtrycker dig kan änglarna nå dig. Hur skall jag veta om jag gör rätt? Enkelt börja med att lita mer på dig själv än på andra. Fråga sedan dig själv och du får svar direkt. Prova, testa om det stämmer.

En högt andlig människa söker inte, saknar inget. En högt andlig människa tar ansvar för sitt och låter andra ta sitt ansvar. En högt andlig människa är fokuserad, trygg och erbjuder trygghet, värme och kärlek men tar inte hand om andras bördor utan låter var och en bära sitt ok så gott dom kan på sitt eget sätt.

Lev väl

Anki

Annons:
retep
1/29/15, 8:27 PM
#1

K.calm! Nu skall du veta att vi är många här som länge varit engagerade i andlig utveckling. Tror visst att många redan vet att de har och är allt, är sin egen lärare. Tänker också att det finns de som vet och att det också är okey att läsa böcker och lyssna på andra. Enligt min egen erfarenhet så är det inte nödvändigt att gå egendom något mörker. För övrigt upplever jag det du sen skriver, så som jag själv ser på det. Dock kan en högt utvecklad människa ta på sig och avlasta en annan människas bördor.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

k.calm
1/30/15, 9:25 AM
#2

Hoppsan!

Där blev jag verkligen sågad. Har tydligen vänt mig till fel forum.

Lev väl

Anki

retep
1/30/15, 1:03 PM
#3

Anki!

Det var alls ingen sågning från min sida! 

 jag ger bara  kommentarer och synpunkter utifrån mina erfarenheter och den kunskap jag har att dela med mig av.

Det behöver inte bli eller vara någon motsättning i det!

Vet ju inte hur känslig du är eller om du har svårt att ta kritik, men tror inte att det behöver betyda att detta skulle vara fel forum för dig.

Kanske…om det är så att du bara har Änglar i fokus…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

anette02
2/1/15, 1:38 AM
#4

Ingen väg är kanske lik den andres… - Är kanske inte alltid lätt att 'hitta rätt' .. många inriktningar s a s. Men till sist finner man vad man söker. Det kan gå fort och det kan ta lång tid. Böcker var min vändpunkt !… Början.. till ngt nytt som jag överhuvudtaget inte trodde jag skulle anamma. Idag är min 'sanning' inte vad den var för fem år.. tio år … och framförallt inte för 20 år sedan! Den som söker den finner !! :)

vinden är min mor
2/10/15, 7:21 AM
#5

Intressant tråd!

För mej var böcker och kurs en bra inkörs port för mej men efter ett tag märkte jag att jag utvecklas betydligt mer av meditationer och kontakt med moder jord och min guide.

Jag älskar dock att läsa andliga böcker än och min nyfikenhet på livet och min andliga utveckling för mej ständigt framåt.

Viktigast är att man följer sin egen stig och den ser säkert olika ut för olika människor.

☀️Mörker är bara brist på ljus

Älvan
2/20/15, 12:56 PM
#6

Jag tycker inte det är nödvändigt att vända sig till änglar. Precis som du skriver har vi redan svaren inom oss. För mig är och har mörkret varit en viktig väg att hitta ljuset.

Annons:
retep
3/14/15, 8:44 PM
#7

Att följa sin egen väg…!?…en väg som hela tiden förändras! Som tar riktning och formas genom intryck utifrån och genom andras inflytande.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Upp till toppen
Annons: