Annons:
Läst 1691 ggr
Knorran
2015-01-25 05:35

Att vara medial.

Jag är medial, hur medial är du? Jag är ny medial. Den säger att jag är medial osv.

Känner ni igen er?

Detta ser jag allt mer i alla trådar.

Men nu ska jag berätta för er att vara medial är inget speciellt. Alla människor är mediala. Alla kan tala till andevärlden, ingen är mer speciell än den andra. Den mediala förmågan kan alla träna upp sen tror jag att vissa har olika områden som det är bättre på precis som i vanliga livet.

Jag tycker det är tråkigt att det nästan blivit en "grej" runt att vara medial, en nästan inne grej. Att folk ska tro att man är så speciell för att man är medial. Detta ska man ta emot med ödmjukhand. Alla besitter på denna kunskap och jag tror att allt fler kommer öppna sina mediala bit med tiden.  Så kort och gott var glad över att andevärlden tyckt att du varit redo att få ta del av dem.

Tack för att jag fick säga mina ord.

Annons:
Dara777
2015-01-28 00:49
#1

#0 Jag vill säga på det allra ödmjukaste sätt att du är vilse. Om du menar medial på det sätt att du kan "veta var saker finns" eller ta "kontakt med döda släktingar" osv. så är det Demoner. Du har rätt i att det inte är en grej. Ingen människa är magisk i sig själv, ingen har "talang" för sånt här. Allt andligt, medialt, magiskt som sker är med hjälp av andar. Människan är syndare och behöver Jesus. Det är det absolut, absolut, absolut nödvändigaste i livet. Valet är vårt men det är i slutändan inget val egentligen. Om andarna erkänner Jesus som herre är dom från Gud, allt annat är demoner som håller dig distraherad. Dom låtsas vara dina döda släktingar, dom vet allt. Deras erfarenhet av att lura och bedra är längre än jordens ålder. Låt dig inte bedras, på ödmjukaste sätt säger jag detta för att jag vet att jag har rätt. Fråga honom själv, han hör dig.

retep
2015-01-28 09:23
#2

Dara777! Du är visst lika vilse du! Svaren från Gud är givetvis olika beroende av hur medveten och nära Gud man är! Människor är syndare, men inte på det vis du tror En syndare, som missat det Sanna målet, är man om man är naiv och tror att…Om andarna bara erkänner Jesus som sin herre är dom från Gud. Då har man inte insett att de andar man menar är demoner, har förmåga att luras och säga att de är från Gud. Inte insett att Allt är från Gud, inklusive andar och demoner. Synden ligger enbart i att vi människor gör fel val. Miljontals människor säger sig ha valt Jesus som sin herre , men fortsätter likväl att göra fel val, dag efter dag.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Älvan
2015-01-29 09:45
#3

Retep är klok. Dock behöver man inte gå via Gud. Gå direkt till källan. Skaparen.

Knorran
2015-01-29 17:48
#4

Inte för att vara oförskämd men där fick jag ytterligare ett till kast från de enkelspåriga kristedomen. Som älvan säger retep är klok och älvan jag håller med att gå direkt till skaparen är bäst men jag brukar kalla skaparen för Gud :)

Älvan
2015-01-30 10:12
#5

Ordet Gud aktiverar ett felaktigt program som leder fel enligt mig. Jag undviker det då det är för de flesta stämplat med olika religioner. Religioner är vilseledande. Enl mig. Gå direkt till närvaron. Som jag kallar skaparen/källan.

anette02
2015-02-01 01:55
#6

Jag säger ingenting.. går och lägger mig :) - demoner .. ok  - Men .. Sorry Dara 777 har du inte också läst att .. vi är allesammans  gudar !! Och vad innebär det ?  Och man har ingen rätt döma andra människor..  - står också i Bibeln .. växen i kunskap! Ursäkta men blir så upprörd.., Varför? Jo,  har sett. upplevt så mkt positivt.. av 'medium' .. alltså .. ngt positivt!!  Och allt det som kan hjälpa en människa oavsett vägar anser jag  är ''gud'' .. Gud är kärleken… oavsett  i vilken form den kommer..

- inte katten är det demoner som ''hjälpt'' … hallo ?!?!

Annons:
Upp till toppen
Annons: