Annons:
Läst 3218 ggr
trollsländan
11/29/14, 9:27 PM

vad har ni för förmågor?

När jag var liten kände jag mig aldrig älskad av mina föräldrar inte så konstigt eftersom de inte var mina riktiga föräldrar tom min biologiska mamma ville inte ha mig. Men jag har alltid flytt in i min egen lilla värld och haft länder som Narnia och fanatsien. Min mormor har nog alltid älskat mig och hjälp mig att öppna upp min mediala förmåga. En sommar dag när jag var 10 år och  ledsen såg jag en så underbart stor och vackerblå fjäril komma flygande .Den gav mig ett budskap om att jag inte var ensam,sedan den dagen har jagalltid haft någon med mig som jag aldrig har förstått vem. När jag grät fanns denna alltid med mig inte i formen fjäril utan något annat, något oerhört starkt och vackert. Första gången jag upplevde något övernaturligt var som 15 åring tillsammans med en vän. Något väldigt  märkligt som inte händer på riktigt och jag intalade mig att det var en dröm, tills för 2 år sedan när personen jag upplevde detta med tog kontakt med mig och sa att hen behövde prata med mig om det vi upplevde. Sedan många år tillbaka har jag upplevt så många saker allt från spöken,änglar till andra dimensioner. Nu på senare tid har jag också börjat kunna se folks öden samt lycka.Samtidígt försöker jag hålla distans till sånt här för jag vet att man kan blir lite knäpp av för mycket av det här. Jag har många gånger funderat på om jag har mycket fantasi för det sa alltid de vuxna när jag var liten.Men samtidigt vetjag när det kommer gå mycket bra för en person, jag vet när en människa ska dö för jag ser det i dennes ögon, även om någon kommer gå i genom en riktigt jobbig period. jag ser också vilka som har kommit väldigt långt i sin andliga utveckling så det är inte bara fantasier. Jag har även  två väldigt mediala barn redan som 3 åringar såg de katternas aura, katterna var ju gröna och blåa. Det ena barnet pratade om energi fält redan som 6 åring vilket vi aldrig kommit på tanken att prata om. Funderar på om jag ska fortsätta att utveckla mig eller om jag sak stänga ner. Jag  tror min förmåga är att kommunicera med änglar. Vad har ni andra för förmågor och är det något ni tar betalt för?

Annons:
Alltidnyfiken
12/4/14, 5:39 PM
#1

Jag är fortfarande ganska grön på det mesta men har alltid fått höra att jag är medial. För att få bevis om detta gick jag till två helt olika medium och båda sa att jag är väldigt medial och en hel del annat som stämde nästan läskigt väl.. 
En av de sakerna var något som det första mediet sa, att jag har med mig två andar som följer mig överallt som var två indian män varav den ena såg på mig som att jag var hans syster och den andra kunde hon inte placera riktigt men det var en gammal man. Vad som gjorde att jag valde att tro henne är att jag har i princip alltid varit fascinerad av indianer samt älskat deras kultur och känner mig lite som än. En annan sak som jag inte kommer glömma på länge är den att hon även sa att jag hade två djur med mig, en varg (som jag trott ganska länge så det var en  skön bekräftelse) och en iller. Det med illern blev jag fundersam över men när jag sedan berättade det för min mamma sa hon att jag hade fått syn på ett illergosedjur en gång när jag var mindre och tjatade om den som en galning i affären samt att jag verkligen älskade den illern. Så ju mer jag tänker på det ju mer känns det rätt! 

Jag har även två kortlekar av änglakort som jag använder för att utforska lite och sen sa även ett av de medium jag nämnde tidigare att jag har en speciell kontakt med djur. Det har jag försökt arbeta vidare med och jag tror jag har en starkare koppling till djurandar men jag är inte helt övertygad än… 

Så tja, det var väl allt om mina "gåvor" egentligen, BE BLESSED!

bearmeanswolf
12/6/14, 8:58 PM
#2

Tack för att du delar med dig av dina upplevelser. Alltid intressant att få höra hur andra upplever världen runt dem. Ett förslag: Både fortsätt utveckla dina förmågor och öva dig på att stänga av.  Ju mer du övar upp dina förmågor desto enklare får du också att stänga av förmågorna.

The_pearl
12/17/14, 11:32 AM
#3

Jag går på en meditations/utvecklingscirkel hos ett medium, jag har upplevt en massa saker, jag känner mycket. jag blev ett tag rädd och stängde ner, har haft ett hårt liv å har ett helsike att röja blockeringar och komma vidare och öppna helt igen. jaghar enligt mediumet en helt unik gåva. Enligt henne kan jag gå väldigt långt. jag har tyckt att jag känner väldigt mycket. Ex kan jag känna andra människpr ibland att de har ont tex eller känner deras oro eller vad det nu kan vara. När andar är nära mig o vill mig något blir jag väldigt känslosam. Men jag är i utvecklingsstadium och ser fram emot vad som kommer att hända. :)

anette02
12/25/14, 11:53 PM
#4

Jag har också hört att jag är medial… för ca 1 månad sedan. Jag har sett 'bilder' m m och förstått att ngt är det… men också känt att jag är extremt känslig för energier. Bara jag lägger en hand på en person så känner jag av dem. Men inga klockor ringde för mig :) tills jag gick till ett medium som sa att jag behövde skydda mig.. för jag tog in andras energier ! Det förklarade mina turbulenta humörsvängningar. Började nästan tro det var ngt fel på mig… men nu vet jag bättre. :)

trollsländan
1/18/15, 7:27 AM
#5

Tack för svar! Ja det är spännande och intressant att vi lever så nära ande världen. Vi får se hur jag kommer att göra.

retep
1/18/15, 5:14 PM
#6

Min förmåga är att jag inte vill ha eller behöver några förmågor! Tänker att…varför skulle jag vilja kunna veta och se om någon skall dö?! Hur kan jag alls veta hur andligt utvecklad någon är?! Varför är skyddsandarna så ofta indianer, en värg eller ett gosedjur? Hur kan det vara att så nuförtiden att så väldigt många är mediala och enligt andra mediala, kan komma så långt?! Varför är det så ofta så att mediala är så fantasifulla och känsliga, att de måste måste skydda sig och lära sig att stänga ner? Kan vara ett detta inte alls är intessanta och relevanta frågor för mediala personer?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
Älvan
1/21/15, 8:12 AM
#7

#6 Jag håller med dig. Jag har sk "mediala" förmågor. Det är inte viktigt för mig. Jag har fått det utan jag bett om dem och använder de inte aktivt och utvecklar dem inte. När det spontant för mig händer en "medial" upplevelse kan jag dock lyssna och jag ser det då mer som intuition. Det finns risker med "mediumkurser" och annat inom området. Man måste använda sin hjärna och intuition. Detta är människor som vill tjäna pengar givetvis. För att göra det är det ju smart att övertyga deltagare att de har förmågor. Det finns även dem som skrämmer upp deltagare så dessa tror de måste gå kurser just för att stänga ner och annat. Eller att man måste gå på healing eller andra tjänster de erbjuder. Om man är intresserad av andlig utveckling är det inte viktigt med mediala kunskaper och förmågor. Ibland leder detta till irrvägar och man kommer inte utvecklas andligt alls. Man ska inte lämna ifrån sig sin egen kraft. Frågorna vi vill ha svar på finns inte hos andra. Om vi lyssnar för mycket på andra tappar vi vår inre röst. Vi ska öva att lyssna inåt. Om vi är intresserade av att lära känna oss själva och därmed allt som finns. Detta är min åsikt.

[Silverräv69]
1/22/15, 7:59 PM
#8

Jag får sanndrömmar och känner av energier. Önskar jag var mer öppen för meddelanden och liknande, men precis som med allt annat kan man öva upp det med tiden om man har intresset.

vinden är min mor
1/29/15, 7:41 AM
#9

Jag har alltid haft mycket hjälp och kontakt med andevärlden men jag är inte så intresserad av att vidare utveckla den biten. Faktiskt mindre och mindre ju längre jag kommer.

Däremot mediterar jag mycket vilket har utvecklat mej enormt mycket mer än den mediala kursen jag gick för några år sedan.

Men jag lägger mest energi på att ägna mej åt moder jord och djuren.

Känna av energier och kommunicera med min guide.

☀️Mörker är bara brist på ljus

The_pearl
2/6/15, 5:43 PM
#10

#6, #7 Alltså. Jag hoppas ni förstår att vi själva inser rätt o fel även inom det mediala. Vårt vett försvinner inte för att vi märker av saker. Vi har själva inte heller valt att vara känsliga eller att se och höra saker. En som vet var man är i ens andliga utveckling är anragligen en som är i kontakt med ens guider eller bortgågna. Det är inget dom hittar på bara för skojs skull. De som är kunniga inom det mediala, som jag känner till, gör inte det för pengarna. Dom gör det för att de har fått till sig att de ska göra det. kan poängtera med att vi betalar för fikan i princip i min cirkel. Vi blir inte påtvngade o ilurade saker, vi är där för fri vilja, för att vi fått till oss att vara där. Vi för allt själva. Mitt medium säger vad vi ska göra, jobbet och utvecklingen är vår egen. Men det är bra att ni är så duktiga. Synd ni har så skev bild av allt bara. Föresten stängde jag ner för jag fick besök av otrevligheter och jag kunde inte kontrollera det. Man kan även göra det för att man blir trött och mår dåligt. Är man mottaglig så är man. Det är inget man inbillar sig eller blir ituttad av någon annan…..

jodoms
2/10/15, 2:41 PM
#11

Jag är en gröngöling som en dag skulle vilja arbeta med healing. Jag får känslor till mig och har extremt lätt för att känna av djur och typ deras vilja eller vädjan. Vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig. Jag har även transuella egenskaper som jag inte planerar att utveckla förrän jag är redo och har proffesionell hjälp. Min guide visade mig sitt namn i bokstäver framför ögonlocken och kroppsbyggnaden fick jag känna i min egen. Efteråt har jag mött honom under meditation . Min uppfattning av det mediala folket är att de är otroligt varma människor som absolut inte arbetar för pengarnas skull. Har de däremot startat ett företag så måste givetvis inkomster finnas men det man får i förhållande till priset är ovärdeligt. Att vara medial handlar inte bara om den andra sidan, det handlar om att utveckla och begrunda sig själv, utveckla sig själv. I förhållande till att göra detta jättearbete med sig själv på ett ickemedialt sätt via professionella exempelvis psykologer så är det en extrem prisskillnad. Och ja, varför vill man hänge sig i sin mediala förmåga? Det är samma sak som att fråga sig själv varför man inte vill lära känna sig själv. Rädsla, vill jag svara på det. Rädsla för att se sig själv på djupet, se sina sämre sidor, svagheter och tillkortakommanden.

Sajtvärd på Astralresor iFokus

[Torpedtass]
2/15/15, 11:16 PM
#12

Intressant läsning, verkligen.

Frågan är om jag vågar skriva vilken förmåga jag har, aldrig berättat det öppet på ett forum endast min närmsta omgivning vet om det och finner mig ytterst kuslig pga det. Lite min rädsla som gör att jag inte är speciellt aktiv här inne heller trots att jag vill vara det så med risk för att bli halshuggen…

Jag är inte medial, kan inte prata med andevärlden som jag läst många kan här inne utan jag har förmåga mer riktat till den levande världen.

Kan ge ett exempel; Min far var hemma hos sig och jag hos mig, 100 mil mellan oss ska tilläggas. Jag mindes något viktigt jag var tvungen att säga till honom så jag tog telefonen och ringde honom, i samma ögonblick som han svarar "Hallå" säger jag "Nu får du sluta kasta pinne till hunden för jag har något viktigt att berätta"… Min far smällde av och sa "hur u h*lvete visste du att jag stod och kasta pinne till hunden?".

Kusligt? Typ ja.

Ett annat exempel är när jag var hos en kompis, vi satt i soffan och prata och ur det blå nämner jag "När du ändå ska till köket kan du väl snälla ge mig vatten" kan säga att min kompis höll på att skita på sig och sa "Hur visste du jag skulle till köket?"…

Sista exemplet och det bästa av allt är när jag gick i skolan och klassen satt och vänta på att läraren skulle dyka upp. Helt plötsligt fick jag upp en bild av läraren i huvudet och nämner till klasskompisarna "läraren är i korridoren nu" och de bara titta på mig och skaka på huvudet varpå jag säger "nu är läraren här" och i samma ögonblick klev läraren genom dörren. Klassen bara titta på mig och jag fick sen smeknamnet "Örnen" då de ansåg jag hade örnhörsel men det var inte hörseln som gjorde att jag "såg" läraren.

Ibland får jag andra bilder upp i skallen på saker folk gör, folk jag inte känner men kusligast är väl de jag känner utom att jag lyckats skrämma slag på en läkare en gång också.

Det är som om jag ser vad som sker/på väg att ske i det ögonblicket det sker, som att världen spelas upp LIVE i mitt huvud.

Blir jag uppäten nu? Är jag tokig på något sätt, aldrig förstått mig på denna förmåga? Sammanträffande, lucky guess bara eller?

Min far har sagt till mig flertal gånger att sluta upp med "detta beteende", men svårt att sluta med något man inte styr över.

Älvan
2/16/15, 8:19 AM
#13

Torpedass Din förmåga låter inte konstig för mig. Jag kan också se saker på andra ställen. En del kallar det att resa astralt, men jag är inte säker. Tänk på samerna. En del hade förmågan till "fjärrsyn" så de kunde lokalisera renarna. Denna förmåga har mänskligheten haft länge.

Annons:
[Torpedtass]
2/16/15, 4:17 PM
#14

#13 Jaha, detta låter väldigt intressant och visst kände jag till det om samerna. Kan man lära sig mer om detta? Läsa någonstans? Kanske kan man börja förstå sig själv mer då. :)

INCRI
2/18/15, 2:29 AM
#15

Vill dela med mig av en text som jag skrivit, till er alla underbara medmänniskor: Vilken människa är ute i en båt, på stormigt hav, utan flytväst? Vilken kapten delar inte ut flytvästar till sin besättning, innan båten ger sig ut på det oroliga havet? Och vilken kapten räddar inte den som trillat i vattnet? Båten är världen. Det stormiga havet är världens hat. Flytvästen är kärlek. Kaptenen är livets källa. Besättningen är människosläktet. /Ljus och glädje! 🌈

Upp till toppen
Annons: