Annons:
Läst 1740 ggr
PsykosyntesForum
6/24/14, 12:43 AM

Jag, Yeshua. Väckaren.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är ny medlem i Andlig Utveckling i Fokus. Jag har studerat En Kurs i Mirakler sedan 1986, vilket fick mig att byta yrke från ingenjör till psykoterapeut och livscoach.

Ett tag sedan, började jag studera modern historieforskning om en fattig timmerarbetare i en okänd liten by i en avlägsen provins av det romerska imperiet, som med sina ord och gärningar påverkat mänskligheten under mer än två årtusenden: Yeshua bar Yosef från Nazareth.

Inspirerad av detta, har jag skrivit en skönlitterär berättelse, det "evangelium" han hade kunnat skriva själv: "Jag, Yeshua. Väckaren". Även om den baseras på historieforskning, speglar den också min personliga övertygelse om vad hans budskap var, ibland i kontrast till "officiella" tolkningar.

Boken går att köpa som pappersbok eller som Kindle ebok på Amazon, och som ebok i fyra format på http://psykosyntesforum.se/Svensk/Yeshua.htm .

Annons:
Kryddis
6/24/14, 10:55 PM
#1

#0

Vet du om att psykoterapeut är en skyddad titel och att det är olagligt att använda sig av den om man inte är legitimerad av socialstyrelsen? Det räcker inte med ett diplom från någon "akademi".

Jag förutsätter att sajtvärden kommer att ta bort ditt inlägg då det bryter mot lagen (Patientsäkerhetslagen 4 kap) och iFokus regler.

Kryddis
6/25/14, 12:01 AM
#2

Edit: "om det bryter […]

Upp till toppen
Annons: