Annons:
Läst 2863 ggr
parsley
2014-04-05 15:43

Balansera chakran

Hur balanserar man chakran? Vad menas med att öppna och stänga dem? Hur går man tillväga? 

Tacksam för råd, länkar eller lästips.

Annons:
gonzo56
2014-04-07 02:26
#1

chakrana balanseras automatiskt när man till exempel mediterar eller yogar och jobbar med sig själv. När du blir i balans blir allt du är i balans. Är du obalanserad så är så klart chakrana (som ju är en del av dig) också det. Man behöver inte lägga sig i det där så mycket och försöka öppna och stänga dem för det där sköts ändå lite spontant att de är mer öppna eller stängda i vissa situationer/miljöer eller ens egna känsloläge f.t. 

Många lurar sig själv med det här att de känner av andra och behöver stänga av. Visst kan man känna av andra.. men om man mår dåligt av det så beror det med största sannolikhet på en obalans i en själv. En balanserad människa klarar sånt galant!

Omvärlden är en direkt spegling av en själv så saker man möter på i livet (i varje nu) är bara egentligen en själv som kommunicerar med sig själv. Bortom illusionen om separation är 'alla' du.. eller du 'alla'.. eller som rastafaris säger: I'n'I ;) 

Piz! /Gonzo

parsley
2014-04-08 19:36
#2

#1 Tack för ditt svar. Det är med andra ord inget jag behöver jobba med om jag inte vill. Meditation bör räcka.

gonzo56
2014-04-08 19:58
#3

Parsley: jo, meditation räcker.. och är så härligt! ❤️ Då löser sig allt det där andra automatiskt. 

Kram & lycka till! 🌈

ALPHIRA
2014-05-07 23:53
#4

Bästa parsley.

Försök förklara mig varför man ska balansera sina chakran OM man tycker själv att man mår bra!

Jag har aldrig riktigt fattat varför man mediterar, varför är det så viktigt…om man mår bra.

Min enda "meditation" är vid läggdags när jag tackar Gud för dagen och lite till.

Min "meditation" är också helt enkelt när det är TYST omkring mig. Kan det bli någon balansering av chakran på den vägen?

Jina.
2014-05-08 14:58
#5

#4

För mig är meditationen inte bara där för att man ska må bättre utan jag kontaktar på så sätt mina vägledare och släkt på andra sidan. Och sedan balanserar jag mina chakren för att även kunna ta emot varningar och information från mina kära på andra sidan. Jag har lättare för min intuition när jag har balanserat mina chakren.

Men det är ju upp till var och en om man vill eller inte meditera.

www.mediumjina.se

[Alder]
2014-05-11 16:28
#6

Å andra sidan när när man balanserar sina chackran så är det en meditation i sig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: