Annons:
Läst 4187 ggr
trollsländan
2/11/14, 10:19 PM

Vad är mest troligt?

Vad är mest troligt? En resa tillbaka i tiden eller att man kommer in i en annan dimmension?

Annons:
iMrtin
2/11/14, 11:17 PM
#1

en annan dimension såklart. bara Gud kan resa bakåt i tiden (eftersom han vet om framtiden så är det ju bara att boka en biljett)-


trollsländan
2/12/14, 8:23 AM
#2

Okej, jag har funderat då jag har varit med om en mycket märklig sak för exakt 20 år sedan.Jag och en till har varit med om det så vi vet  båda att vi upplevde detta och ingen av oss trodde på det övernaturliga på den tiden.Vi har många gånger funderat på om vi ska gå in där igen men av rädsla inte vågat.Personen som jag hade med mig har sagt att han ångrar att vi inte sprang emot det för då skulle vi ha svaret på det som vi upplevde. Hans teori  är en förskjutning i jordkorpan så att vi flyttades tillbaka i tiden för några sekunder som kändes väldigt lång tid. jag har svårt att tro på tidsresor och är lite skeptisk till andra diemenssioner.Men det vi upplevde var ingen jordbävning, tromb, eller sprängning i berg dessutom förändrades ljuset så väldigt, det gulnade och jag minns att jag funderade få några ögonblick i vilken tid jag befann mig i då det kändes som om vi skulle bli översprugna av en hjord barschusaurussar. Endast så stora djur skulle kunna åstadkomma sådana skakningar i marken.Vi vart jagade av något som vi inte kunde se eller om vi var så rädda att vi inte vågade titta bakåt.Marken skakade så väldigt att jag tappade balansen och föll. Jag låg där och försökte ta mig upp helt säker på att jag skulle slukas av det som kom bakom oss eller att marken skulle gå sönder och jag ramla ner.Men min vän tog tag i mig och fick upp mig på benen i gen och vi har nog aldrig sprungit så fort i våra liv. Efter händelsen när vi kom ut från skogen tror jag han var mest skärrad.Jag var bara tyst och sa åt honom att vara tyst och aldrig prata om det. Jag funderade mycket på detta och frågade min familj som var hemma på gården om dom också upplevt jordbävningen.Dom tittade på mig som om dom funderade om jag verkligen mådde bra och när jag fick den blicken av dom bestämde jag mig för att inte tänka på det för att vi kanske överreagerade på något vis, men på något sätt har denna händelse hängt med mig.Efter 18 år vågade jag åka till öppningen där vi gick in men jag bara satt där i bilen och tittade på öppningen.Han som jag hade med mig har gjort samma sak åtskillig gånger men inte vågat kliva ur bilen.Kanske borde man gå in där och undersöka platsen för att kunna släppa det och slippa fundera?

allhealing
2/15/14, 12:12 AM
#3

#1,

gud reser ingenstans, gud är.  😉

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

iMrtin
2/15/14, 2:54 AM
#4

Sant (eller vem vet? jag kan tänka mig massor av saker om jag hade varit allsmäktig) men chansen att han ordnar så att vi kan åka bakåt i tiden låter inte rimligt. 

Dock verkar det som att vi är på väg emot en ny eftersom en istid hotar på jorden och oljan tar väl snart slut.  Back to stoneage.🙂

Trollsländan: aha, en mycket gammal barndomshistoria? Sådana är kända för att inte vara i samklang med verklighten alls. Visst, det kan säkert vart en fruktansvärd situation men eftersom barn så gärna vill göra orationella saker så ökar den risken när de är fler än en. Då snackar de ihop sig.. Följden blir efter alla år att de tror lögnen  kopplade till historien är mer verklighetsbaserad än verklighetsförloeppet.  Finns ju teorier om att Dfjinns/går runt på planeten och gör livet svårt för icke-muslimer.. 

Hans teori är en förskjutning i jordkorpan så att vi flyttades tillbaka i tiden för några sekunder som kändes väldigt lång tid

Tidsreseargumentet var bara LOL

_Har du kollat upp bergskred? Sök på norska sajter, där finnsvinner hus då och då.
_


retep
2/15/14, 3:25 PM
#5

#3 Gud Är och reser ingenstans ur sitt eget Varande…och samtidigt är Gud alla resor i tid och rum.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

trollsländan
2/16/14, 10:40 PM
#6

Jag har googlat på massor ska kolla upp det du sa absolut.Andra som varit in på det stället säger att luften är väldigt tung där. Tydligen har han som upplevde detta tillsamans med mig besökt platsen för inte så länge sen, men bara vågat en bit, det tar stopp sen. Jag har bara setat i bilen och tittat in,men något lockar mig att åka dit.Idag höll jag på att åka dit,men eftersom jag inte vet vad det är så är jag rädd. Jag kommer kolla upp detta mer för jag vill verkligen ha en förklaring. Den som har varit med om något liknande får gärna berätta.Barndomshsitoria observera att jag var 15 år och min vän 20 och vi hade båda fötterna på jorden.Vi var ute och gick en vanlig sommar dag och patade inte om några mystiska saker alls för sådant trodde vi inte på.

Annons:
Eliiza
5/5/15, 7:19 PM
#7

Hej! "Vad är mest troligt? En resa tillbaka i tiden eller att man kommer in i en annan dimmension?" Det är samma sak. Ett universum inom vårt eget Universum = en plats som skiljer sig från vår tids-rums-gestaltning (dvs. framåt eller bakåt i tiden) = en annan dimension = ett parallelluniversum = ett multiuniversa. Med vänlig hälsning, Eliiza

Upp till toppen
Annons: