Annons:
Läst 2670 ggr
älvses
8/1/12, 1:02 AM

Måla en dröm.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er! Ville bara dela med mig utav en bild jag målade, målade en dröm jag hade för några dagar sen då jag inte kunde släppa den.

Som ni ser så är det en solnedgång, två månar och en annan planet. Det är som att man är på jorden men är ute i universum på samma gång.
Har ofta sånna här drömmar, ville bara dela med mig utav denna.

Någon som kan tyda lite om min dröm? Målat mig själv som står och pekar på den planeten som jag drogs mest till i min dröm.
Har ofta drömmar om andra planeter och universum och då är jag inte så insatt i det alls, är nu de två senaste dagarna jag blivit det.
Kram på er alla!Skrattande

När någon kastar sten mot dig, ge bröd tillbaka.

Annons:
retep
8/1/12, 11:07 AM
#1

Hej älvses! Fin målning du gjort! Jag tänker att det i drömmen sker mycket fördolt, mentala bilder som skapas på finare medvetandenivåer när vi sover och drömmer. Kanske har du hört om astralresor, som kan ske under djup sömn och dröm, då vår astralkropp kommer i kontakt med vårt högre Jag. Astralkroppen är inte bunden till det fysiska utan kan ge sig iväg ut i det blå och mer intuitivt uppleva andra dimensioner. Vårt medvetande har egentligen inga gränser och med gynnsamma förutsättningar då vi är djupt i stillhet, under drömtillståndet eller i vaket meditativt tillstånd, kan sådana medvetandexpansioner ske. Som konstnär kan jag berätta att det kan också ske andra vägen! Genom skapandet, då du försjunken och närvarande i att t.ex. måla en tavla, blir så förfinad i din sinnesupplevelse att du för ett ögonblick eller mer expanderar ditt medvetande till att uppfatta en högre verklighet.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

älvses
8/1/12, 12:15 PM
#2

#1

Hej! Jag var med om en ur ut kroppen upplevelse i vaket tillstånd en gång så jag vet vad astrala resor är och träffade även en som var medial häromdagen och hon sa att jag var väldigt öppen och känslig och rådde mig till en medial vägledning.

Hon frågade mig även om jag var extremt trött på morgonen även om jag sovit länge och det var alldelles rätt! Har även väldigt tydliga och verkliga drömmar om planeter osv.. Då förklarade hon att jag är ute och reser väldigt mycket och att min kropp får vila men inte mitt sinne.

Väldigt roligt att du säger så om denna bilden, massor av nära och kära som sett den och säger samma som du!

Kram!Glad

När någon kastar sten mot dig, ge bröd tillbaka.

z12
8/2/12, 9:40 PM
#3

Vi har ett materiellt kosmos, stjärnor och planeter i hur många? Materien är stor och bortom ligger det ickemateriella som ger oss mer kärlek, tillfredställelse och evighet. Vi vill till en stadig planet som inte är besvärlig, och man kan peka ditåt och längta.

Upp till toppen
Annons: