Annons:
Läst 3668 ggr
Anngerd
3/27/12, 10:50 AM

Andlig guide

Hej!
Jag skulle vilja veta lite mer om andliga guider. Jag har i meditation mött en man vid några tillfällen. Han visar inte sitt ansiktet, det är dolt. Är det min andliga guide? Har vid några tillfällen sett en grupp stjärnor som rört sig i vardagsrummet. Var det guiden? Hur kan jag kommunicera med honom i så fall? Hur får man reda på vad han heter osv. Jag är nyfiken men vet inget om andliga guider. Tar tacksamt emot information om andliga guider.

Anngerd

Annons:
lizaohman
3/27/12, 2:53 PM
#1

Har du i meditationen bett att få träffa din andlige ledare/guide så är det hen - din känsla är avgörande. Be att få ett tecken som identifierar hen i framtiden, så vet du alltid att det är rätt ande som kommer till dig, särskilt ifall anden ska fungera som portvakt när du behöver kalla på t ex en healingande. Kanske är stjärnorna er signal? Det kan också vara en doft, men oftast är det nog en fysisk känsla av värme, klåda e dyl på ett särskilt ställe.

Personligen kände jag en enorm glädje, ja ren salighet, när jag träffade min andlige ledare första gången, så jag tror att man ska vara uppmärksam på vilken känsla man får!

Men det finns de som vet mer än jag här inne. Det finns ju också böcker och internet att söka på.

[trewq]
3/27/12, 9:50 PM
#2

Mötte min "andliga guide" när hon behövdes som mest. Har alltid funderat på om hon verkligen existerar. Nu för tiden är det någon jag i stort sett aldrig tänker på, men om jag är ärlig så känner jag oftast hennes närvaro.

Jag vet inte hur man får kontakt med guider om man känner att man vill, fråga kanske guiden om ett tecken. Minns att jag såg en fågel, vilket enligt min dåvarande kunniga vän skulle vara ganska vanligt.

z12
3/27/12, 9:52 PM
#3

Om det var jag skulle jag vara skeptisk, och tacka nej till att tro det. Ska man kanske falla för lätt? Är det lätt att få tag i bra saker? Nej, det tror jag inte. Det är mycket som vevar omkring i luftens. Man får nog en säker känsla om det faller på plats.

lizaohman
3/28/12, 12:20 PM
#4

Kan också rekommendera dig att gå en kurs i att få kontakt med din andlige ledare/guide eller stärka den kontakt du har. Känns tryggt, så man inte släpper in vilket bös som helst :)

Googla på kurs kontakt guider ledare, så hittar du säkert nåt i närheten av där du bor. En del kursgårdar erbjuder gratiskurser också, så det behöver inte bli dyrt. Redan nu i helgen har Ramsbergsgården i Bergslagen en sådan gratiskurs, men boende och mat kostar förstås.

[trewq]
3/28/12, 12:35 PM
#5

Haha, man ska visst gå kurs i det mesta nu för tiden. Kurser är rätt poppis :D Men det kan vara ett bra tips, speciellt om du vill träffa människor som också är intresserade av att träffa sin andliga guide… (lmao)

Ghosthunter
3/28/12, 3:59 PM
#6

Man behöver inte gå på kurs för det. Det finns en mängd guidemeditationer både på nätet och på CD-skivor……Googla!!!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
lizaohman
3/29/12, 5:19 PM
#7

Men Ghosthunter, det var ju det jag skrev i mitt första inlägg.

Ghosthunter
3/29/12, 5:33 PM
#8

Oj ursäkta mig….läste inte alltSkrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

crikarlshamn
4/1/12, 12:09 PM
#9

Ghosthunter,

Kul att du har Swedenborg i din signatur, lätt att glömma de som stàr oss närmnast.

Namasté

Ghosthunter
4/1/12, 3:43 PM
#10

Tack crikarlshamn….han var bra. Inte för ingenting som han kallades för Spiritualismens fader och jag tycker om hans kaxiga uttalande som han har i signaturen….jag tänker likadant!!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

crikarlshamn
4/2/12, 5:21 PM
#11

Ghosthunter, har du komit i kontakt med Edgar Cayce (The Sleeping Prophet) eller Seth/Jane Roberts?

Kanske skulle du uppskatta ?

Exempel

http://www.intuitive-connections.net/2003/book-soulmates.htm

crikarlshamn
4/2/12, 5:28 PM
#12

Här är den jag letade efter :o)

Channeling your higher self:

http://www.intuitive-connections.net/2003/book-channeling.htm

Chapter 2
Listen To Your Intuition: The Channel of Your Guardian Angel

1) Intuition exists through our essential oneness with creation. As you
become consciously one with life, you become more consciously intuitive.

2) Intuition
arises from our sympathetic attunement with the object of our intuition. Empathy
is a form of attunement. Love is the highest form of attunement.

3) A need to
know something, usually for protection or guidance, stimulates intuition.

4) Intuitive
knowledge comes from within. Look within for intuition.

5) Intuition
requires an acceptance of what spontaneously comes from within. It's usually our
very first thought, feeling, or image.

6) Genuine
intuitions are consistent with our highest values or ideals.

7) The best way
to honor our intuitions is to act on them.

Ghosthunter
4/2/12, 5:36 PM
#13

Ska kolla, tack!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Upp till toppen
Annons: