Annons:
Läst 2771 ggr
Gaiatri
3/12/12, 9:38 PM

Vimanas-forntida flygande farkoster

Det finns gamla beskrivingar på hur man bygger flygande farkoster i veda skrifterna. Dessa kallas för vimanas.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Annons:
Gaiatri
3/12/12, 9:40 PM
#1

En till…

Sajtvärd på Andlig utveckling

Gaiatri
3/13/12, 6:51 AM
#2

Detta är kunskap från en cykel av tidigare civilisationsutveckling. Denna gamla civilisation utvecklades under Atlantis. Enligt esoteriken går utveckling i cykler av perioder av vila och manifestering. Det omanifesterade går in i aktivitet genom födelse ner i det materiella livet och utveckling sker av av det som skulle manifesteras. Efter en "levnadsperiod" så går den cykeln mot sitt slut och upplöses.

Detta gäller både människor och större gruppcykler när vi utvecklas gemensamt genom tex en period av aktivitet på jorden. Mellan varje period av manifesterad utveckling så sker en viloperiod av omanifesterad utveckling. Mellan två perioder av civilisationsutveckling och aktivitet på jorden så sker en period av vila och då dör civilisationen ut och en mycket liten del av mänskligheten är inkarnerad.

När den nya cykeln av aktivitet startar så börjar man om men med vissa kvaliteter utvecklade i släktet. Precis som ett barn som föds in i en ny inkarnation startar om processen av utveckling som sker i den nya miljön. Barnet har med sig en del kvaliteter och färdigheter som utvecklades i den förra inkarnationen, men det tar ett tag innan alla dessa färdigheter visar sig och kanske utvecklas på nytt i en ny utvecklingsfas.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Gaiatri
3/13/12, 10:19 PM
#3

Vill man läsa mer om atlantis och tidigare utvecklingscykler så finns här några artiklar. Den esoteriska läran del 10 (atlantis) och del 9 (utvecklingscykler).

Sajtvärd på Andlig utveckling

suddis
3/14/12, 11:09 AM
#4

Intressant GaiatriGlad

lizaohman
3/16/12, 7:07 PM
#5

#2

Hur håller denna teori jämfört med vetenskapen? Kom ihåg att Atlantis endast existerar i en enda skrift, Platons, som dessutom levde 10 000 år senare - det finns ingen muntlig tradition mig veterligen och Platons uppgifter är dessutom hörsägen från en enda person som påstod sig fått information från prästerna i Egypten, inte mycket till bevis precis. Sista skriket, som faktiskt stämmer i tid, är att en del av den inte så särskilt stora ön Santorini, som sjönk i havet vid en jordbävning, skulle ligga till grund för sagorna. Men inte har man hittat något som helst belägg för kristallhjälmar eller kunskap utöver vad som kan förväntas av en högstående kultur vid denna tid och inte är den lilla ön en "hel kontinent" precis. Santorini har utpekats tidigare men ligger fel i förhållande till Platos geografiska beskrivning, så jag har alltid ansett det vara svammel att den lilla ön skulle ligga till grund för legenden. Jag har mer lutat åt norra Sydamerika, ifall man ska försöka finna en urgammal civilisation som gått under. Men nu är alltså sista skriket att forskarna faktiskt hittat en del kanaler och andra kännetecken som stämmer överraskande väl med Platontexten. Men inga kristallhjälmar, attans också Gråter så jag är fortfarande inte övertygad om att Atlantis funnits. Har ni hört om Atlantis via kanaliserande medier eller läst om det i böcker? Jag har bara läst om det och kan väl inte anse att någon av de böcker jag läst kan antas vara bevis.

retep
3/16/12, 9:14 PM
#6

Tänk om de som bodde i Atlantis är så högt utvecklade att de demateriliserade hela kulturen och sig själva och inte lämnade något kvar? Tänk om det är så att det är vi som skapar 2012 och vad som kommer därefter!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
Gaiatri
4/14/12, 7:28 PM
#7

#5 Det verkar inte finnas vetenskapliga bevis för en stor kontinent har funnits i atlanten, men det finns en hel del gamla skrifter från indien som berättar om gammal teknologi och också berättas det om krig med avancerade vapen. Det är beskrivet utförligt i dessa skrifter.

Det beskriver också att det fanns ett annat folk som kallades för "asvins" och som hade ännu mer avancerad teknologi. Se en intressant artikel: Tyngdkraftens hemlighet

En artikel på engelska som tar upp olika teorier om atlantis.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Upp till toppen
Annons: