Annons:
Läst 8096 ggr
zezzan83
2012-03-01 16:15

ljus varelser

Har fått höra att jag är en ljusarbetare/ljus varelse/ljus kropp/astral beeing osv av olika människor med mediala gåvor.

Det som förbryllar mig är att att jag också hört att dessa begrepp inte "finns"?

Så jag undrar:

  1. finns dessa begrepp och vad innebär dem?
  2. hur vet man om man är en av dessa begrepp och vad innebär det?
  3. om jag nu är något av ovanstående hur vet jag vad det innebär för mig?
Annons:
retep
2012-03-01 20:47
#1

Samma svar från mig här… Du måste själv komma underfund med dessa frågor. Inte mycket hjälp kanske…Ta frågorna med dig i bakgrunden på din väg, svaren kommer att visa sig efterhand och på sätt som du inte kan veta eller förväntat dig.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

crikarlshamn
2012-03-02 11:11
#2

Hej Zezzan,

Dessa betydelser och uttryck har nog blivit översatta fràn engelska och kommer fràn olika esotheriska skolor.

Till exempel:

Seth/Jane Robers beskriver att vi alla tillhör en utav 9 olika typer utav  familje medvetanden.  I den skolan "tillhör" de som är ljusarbetare/healer Tumold familjen.

En ljusvarelse -being of light är en typ utav energi man kan möta i meditation, en guide, ditt högre jag och änglar.  Jesus och Buddha var ljusvarelser är pà jorden.  Människor vi träffar pà i vardagen kan vara ljusvarelser, de hjälper och guidar andra utan att begära eller förvänta sig nàgot tillbaka.
http://www.newagelive.com/index.php?page=you-are-a-being-of-light

Ljusarbetare - lightworker -är en ljusvarelse som arbetar med ljuset, betyder helt enkelt att man är intresserad utav eller kunnig tex innom healing, eller att hjälpa andra, pykiatiker eller socialarbetare.
http://lightworkers.org/what-is-a-lightworker-are-you-a-lightworker

Vissa ser endast att det är endast innom "det andliga" och "högre medvetandet" som man kan vara en lightbeing och light worker men, för mig finns det änglar runt omkring oss och i mycket vardaglig form och innom mycket sk enkla arbeten. Det är det innre ljuset som gör storheten.

An energy being or astral being - nja, det är en energi form och finns inte normalt i fast form i vàr värld.  Det är en energi, en själ som lever i/ pà astralplanet.  De finns i myter och legender.  Ofta har böcker och film lànat detta begreppet och utvidgat det.  Sedan finns det en grupp som talar om att de kommer fràn stjärnorna och de gör stort väsen utav detta… Nu är det sà att vi är alla/har alla/ kommer alla fràn stjärnorna/stjärnstoft. Men känner de sig bättre med denna tron ;o)

Mitt ràd skulle vara att ta ned saker och ting pà jorden. I grund och botten betyder det de sagt till dig att du är en snäll och vänlig person som har möjlighet att växa innombords och kunna hjälpa andra pà deras väg.

Ljus kram,

The Nine Families of Consciousness Sumafi (Su-ma’-fi)

SETH: deals primarily with teaching, passing on their knowledge or that of others.

ROB: to transmit “originality” through teaching.

Milumet (Mil’-u-met)

SETH: composed of mystics, most of their energy is directed in an inward fashion, deeply involved in nature, in that sense more highly attuned psychically than most.

ROB: to mystically nourish mankind’s psyche.

Gramada (Gra-ma’-da)

SETH: specializes in organization, founders of large businesses, statesmen, politicians, vital, active, creatively aggressive.

ROB: to found social systems.

Vold

SETH: primarily reformers, activists, revolutionaries, with excellent precognitive abilities in terms of probabilities, one purpose in mind: to change the status quo in whatever the area of primary interest.

ROB: to reform the status quo.

Ilda (Il’-da)

SETH: they deal primarily in the great play of exchange and interchange of ideas, products, social and political concepts. They are travelers, carrying with them ideas of one country to another, mixing cultures, religions, attitudes, political structures. Seth has great affection for these folks!

ROB: to spread and exchange ideas.

Sumari (Sum-mar’-i)

SETH: innovators, naturally playful, humorous, relatively unfettered. They are impatient however. They will be found in the arts and in the less conventional sciences.

ROB: to provide the cultural, spiritual, and artistic heritage for the species.

Tumold (Tu-mold’)

SETH: primarily devoted to healing, though don’t have to literally be practicing medicine, found as psychics, social workers, psychologists, priests/shamans, florists, politicians, royalty in past history.

ROB: to heal, regardless of individual occupation.

Zuli (Zu’-li)

SETH: involved mainly with the fulfillment of bodily activity, athletes, dedicated to perfecting the beautiful, elegant, and performance capacities of the body, often appear at the beginnings of civilizations where direct physical bodily manipulation within the environment was of supreme importance.

ROB: to serve as physical athletic models.

Borledim (Bor-le’-dim)

SETH: deals primarily with parenthood, often have large families, focus on nurturing healthy children with brilliant minds, healthy bodies, and strong clear emotions. Their ideas often spring to prominence before large social changes, and help initiate them. Closest to Sumari.

ROB: to provide an Earth stock for the species through parenthood.

tina-stina
2012-05-20 20:12
#3

läst ljusfolket av benny rosenkvist?  Annars är det ett tips Glad

theone2
2012-05-21 07:37
#4

Det säger många vars upplevelse av dig är bra. Man missbrukar detta ofta.

Alla kan ses som ljusa beroende på vilken sida av en komflikt du står som exempel.

Hitler sågs i början av många tyskar som en ljus person som skulle befria Tyskland. Så hade du frågat folk när han kom till makten hade de nog sagt samma om honom. Men detta var kanske inte så sant med facit i hand för när han tillät folk dö, då ändrades även synen av denna man.

Så summan av detta, ljus varelse ses oftast ur betraktarens ögon mer än hur sant det är…

lizaohman
2012-05-22 08:36
#5

Hej Zezzan (min minsta kisse heter så, finfint namn),

om jag hade varit du skulle jag fråga de som sagt det VAD de lägger in i begreppet och därifrån gå vidare med att fundera över hur du ska använda dig av informationen. Kanske de kan ge tips på det också!

Upp till toppen
Annons: