Annons:
Läst 3165 ggr
[nidlo1]
6/16/11, 3:34 PM

Sanningen om allt - De tio viljorna

Jag har arbetat med en text under några dagar, och har bestämt mig för att dela med mig. Den är inte riktad till någon speciell.

Får se hur formatering av texten blir så här i en tråd :)

Kommentarer/kritik välkomnas.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Sanningen om allt

De tio viljorna

Denna text innehåller sanning. Den är ett konstverk och vill så bli betraktad.

1. Kärlek 2. Vänner 3. Hat 4. Fiender 5. Partner 6. Kroppen 7. Demoner 8. Meditation 9. Sanning 10. Medvetande

1. Kärlek

Kärleken finns inom oss men kan inte komma ut. Inte innan du tar tag i ditt liv, och släpper fram dina hemligheter. Mellan människor känns kärleken ofta döende. Den lever inte och får inte leva. Inte för den som sviker sig själv, och genom det andra. Löftet är att säga vad som är sanning, och framför allt ta tillbaka friheten. När friheten släpps lös då spirar kärleken på alla plan, och alla nivåer. Kärleken inte bara för en själv, men för allt. Då lyser varenda liten sten, och varenda träd. Till och med himlen får en annan glans, och inte ens åskan skrämmer.

2. Vänner

Om du är min vän ta då tag i dig själv, och inse att jag inte vill dig illa endast väl. Ha inga ursäkter för om du är min vän då är jag din. En vän som inte sviker, som vet att vad vi gör är för att yttra vår frihet till varandra. Även om åskan går och vi är osams så vet du, och jag att det är för att gnistan ger oss den frihet vi söker tillsammans. Själva gnistan i vår sammandrabning finns för att frigöra vår innersta kärlek till varandra, och till det omkring oss. Därför bråkar vi. När vi är färdiga med varandra då kallar jag dig inte längre min vän. Då har vi sett det vi tillsammans skulle se för denna gång, och lämnar varandra i kärlek. Så som vi möttes i kärlek.

3. Hat

Hat är kärlek av annan karaktär. Vänder man på hatet blir det kärlek. Att älska den man hatar är att se kärleken som den är. Att hata den man älskar kan vara ett sätt att uttrycka sin sorg över den frihet man tror sig sakna till sig själv, och den andre. Vänder man på hatet är man inte längre fängslad i tron.

Jag hatar ingen längre. Jag har insett att hatet endast är ett uttryck av kärlek. I den insikten förvandlades jag tillsammans med mitt hat. På samma sätt kan du förvandlas, och med det inse att hatet du tror dig känna egentligen är kärlek av annan karaktär. På så sätt försvinner allvaret över hatet. Det blir illusoriskt och mister sin dystra framtoning.

4. Fiender

Fienden vill egentligen inget illa. Han eller hon visar sig med mask för ansiktet. Vem ser du bakom masken? Kan du greppa den personens helhet, eller gör du dig själv till offer för att skapa dramatik? Om du skapar dramatik tror du inte längre på dig själv. Du vill egentligen nå kärleken men den hittar inte till dig så länge du söker dramat.

Hata inte din fiende så som du hatar dig själv. När du förlåter de du tror vill dig illa då blir fienden till vän. Det finns ingen mening med våld. Våldet går att förstå sig på, och se att det bakom våldet ligger någonting djupare. Genom det kan man hålla stabiliteten även om havet gungar. Så frigör dig från det du inte tror på, ta dig loss ur segerns vilja, och ge upp. Det behöver inte handla om krig med vapen, det kan lika gärna handla om dramatik i ett förhållande eller i relation till andra människor.

Att vilja segra över fienden gör det svårare att finna sanningen, och att hitta hem. Minns du att det är vad du kom hit för? Att hitta hem till värmen. Ett yttre våld mot de du ser som fiende är ett tecken på inre konflikt hos dig själv. Ibland kan någon göra ett agerande nödvändigt från din sida, men det har inget med våld att göra. Att tro sig kunna bruka, och ha rätten till våld är att lura sig själv. Det gör saker svårare, och din färd blir längre. Finn lugnet inom dig, och sluta skyll på andra. Då upphör våldet mot dig själv, och genom det mot andra.

Just nu tror du att din fiende är elak. Men det är fel, eftersom anledningen till att du ser honom, eller henne som din fiende är att du tror att det är så det är. Du blir din egen fiende och är fast i tron. Ingen annan skapar fienden, det gör faktiskt du. Ett agerande kan alltså bli nödvändigt från din sida, men om det blir din ursäkt till våld och att hata fienden? Då är du inte rätt ute. Du är fel ute för jag vet att vad du söker är kärlek. Lika som din fiende gör. Han, eller hon söker kärleken precis som du.

5. Partner

Länge har du hatat de som inte ser ut som du. De som beter sig annorlunda. Den dagen du blir fri kommer du att finna ditt tidigare varande en lögn. Du kommer att inse att allt du har trott har varit lögn, allt du någonsin visste var lögn, till och med din partner var en lögn. Den lögn du valde att hata eftersom att partnern inte var som du. Allt du egentligen ville var att ha relation till dig själv. Vet du? Du har alltid haft en relation till dig själv. Som du hatade dig själv hatade du också din partner. Som du såg dig själv såg du din partner. Fram till den dagen du blev fri.

Älska de andra som inte tror som du. Älska dig själv eftersom att du är som de andra. Du tror som andra, och du tänker som andra. Du lever inte som andra, men det är ditt val. Ljug inte för dig själv, och lura andra att tro som du. För när du gör det ska du finna att dina demoner kommer tillbaka. Ljug inte för dig själv så som du ljuger för mig. Lev ditt liv som du vill, och låt andra ha sin egen frihet. Låt alla få älska sin partner, och genom ditt val kommer du att älska din. Tro inte på allt du hör eller läser. Tänk kritiskt eftersom att hur du än ser på det så kommer ingen bli den du vill. Döm inte andra, och lär dig genom det att inte döma dig själv. Om det inte finns någon återvändo gå då frammåt. Ljug inte för dig själv, och genom det tala sanning till andra. Den sanning du valt att leva.

6. Kroppen

Din kropp är en skapelse. Den är du. Den är skönhet, kärlek, men även hat. Den är allt du är tillsammans med dig själv. Din kropp är en evighet, och med den ska du vandra. Försök att se dig själv utan din kropp. Vem är du då? När inga tankar finns vem är du då? Är du din kropp? När kroppen dör var går du? Vem vandrar då vägen? Det gör faktiskt du. Men du har en kropp idag, och den är vacker. Kroppen är gränslöst vacker så länge du inte kritiserar hur den skapar sig själv genom dig. Om du kritiserar din kropp, och dess begär blir den ful. Då blir du din kropp, och du dör med den.

Hela din varelse behöver en kropp för att komma hem. En kropp att ge planeten liv. Genom din kropp finner du dig själv, och förändras. Idag är du din kropp, men imorgon är du fri. Den dagen du blir fri kommer du att finna att du alltid varit det. Det var din kropp som såg sig instängd, och därför valde du att hata den. Den blev din fiende. Se kroppen för vilken kroppen är. Då ska du finna att du inte var annat än en spegelbild av förgänglighet, och av död. Fram till du idag valde att bli fri. Älska din kropp för idag är den du.

7. Demoner

När du genom födseln trädde in i detta rike fanns ingen återvändo. Inte innan döden. Du valde ett paradis. Du valde liv. Nu ska du åter finna liv i dig själv genom att förinta den demon du har skapat. Inte genom våld, men genom kärlek. Så vackert att kunna älska sin egen demon. Den demon du skapade i ovisshet. Den du skapade då du inte visste bättre, och innan du kunde se. Inom dig finns många hemska tankar, och vilkor. Dessa har du skapat. Vad du har skapat kan du också förändra. Det är ingen idé att bruka våld mot sig själv, och sin egen demon. Det är ingen idé att hata sig själv, och med det sin demon. Det är ingen idé att döda sig själv. För när du älskar din demon på samma sätt som du älskar dina fiender, då älskar du dig själv, och med det universum.

Har du nu förstått vad en demon är? Den lever inom din egen världsbild. Den skrämmer dig, och gör dig rädd. Väljer du att försonas med dig själv upphör demonen att slåss. Då ser du att demonen inte var mer än din hjälpreda. Den var du. Med den insikten ger du liv åt förändring i stället för att förlora dig i mörker. Du skapar ljus, och acceptans.

8. Meditation

Meditation blir lätt missförstått. Att meditera är någonting vackert, då man för en stund vaknar ur drömmen. Att meditera är idag mer vanligt, och det ställer frågan om man inte borde gå tillbaka till den ursprungliga övningen? Med det menar jag att se sig själv, och alltet ur det klara perspektivet. I meditationen kommer du att besöka dig själv, och med det himlen. Du kommer att befinna dig i lycka för en stund. Genom meditationen kommer du att se klarare, och du kommer att försvinna in i dödens rike för att på så sätt återuppstå. Det är meditation.

Följer du vissa regler i meditationen? Då finner du inte dig själv, men reglerna. De är en del av dig, och hur du än väljer att se på det hela så blir du rädd. Att vara rädd är naturligt. Man kan till och med vara rädd för meditation som är något naturligt. Man kan fastna i reglerna, och man kan missa helheten. Den enklaste meditationen har få regler, och tar dig till en helhet. Du kanske inte ens vet att den meditationen finns, men då vet du inte vad meditation är. Då har du missat själva grunden. Missat att meditationen inte är annat än det enklaste. Det enklaste tillståndet utan regler. Avslappnad och fullkomlig stillhet. Den kan se djup ut för den som lever på ytan och inte är van. Men ju mer man blir ett med det naturliga tillståndet, ju mer ser man att meditationen är just det.

9. Sanning

**Absolut
**Ditt liv är relativt. Du är relativ, och kommer alltid att vara. När döden skiljer ande från kropp inser man att vi inte behövde se sanningen. Den såg oss. Det absoluta är inte längre nödvändigt. Det är ett faktum. Du är absolut, men ditt sinne är relativt. Dina kläder är relativa, din framtoning är relativ, och dina relationer är relativa, men Du är absolut. I den sanningen kan man leva. Vid döden stiger du, och ser saker ur ett annat perspektiv. Du är fortfarande relativ, men sanningen ser dig än. Sanningen är absolut.

**Relativ
**I ditt liv har du nu varit relativ till din granne, till din familj, till dina husdjur, din chef, och dina vänner. Efter idag är du fortfarande relativ, till och med till denna text. Efter idag är du relativ som du alltid varit. Sanningen såg dig. Du såg inte sanningen. Den sanning som är absolut.

10. Medvetande

Innan jorden föddes fanns du. Är du medveten om det? Är du medveten om var du kommer från? Vad är du medveten om idag? Dina känslor? Dina tankar? Din familj? Din bil, ditt husdjur, och din partner? Du är en medveten varelse.

Var befann du dig innan du föddes? På ett moln i världshimlen? På en mjuk kudde i himlen? Såg du ned på jorden med all dess skönhet? Var du rent Medvetande? Innan du frågar dig mer ta tid att förvandlas en stund. Se dig själv som du är. Det finns inget rätt, och det finns inget fel. Endast i din värld har du skapat rätt, och fel. Tillsammans med dig själv kan du återskapa hemligheten om allt genom att se dig för den du är, och att se dig i detta nu. Om du tränar på detta varje dag i till exempel meditation, kommer saker att klarna. Det finns ingen återvändo. Medveten har du alltid varit. Innan du föddes var du medveten, innan jorden kom till var Du medveten, och när du dör förblir du medveten på ett annat plan, men fortfarande Medveten.

Det är sanningen om allt, dig själv, och dina viljor att välja.

-Niklas Eriksson-

Annons:
[kajmal--]
6/17/11, 9:13 AM
#1

#0  medvetandet…………………..mänskliga medvetandet, det har hänt ofta genom världshisorien om att stora uppfinningar har kommit fram ungefär vid samma tidpunkt, utan att berörda uppfinnare har haft vetskap om sina kollegors arbeten.överlevnadsinstinkten och sexualdriften vi människor har överlevnadsinstinkten inbyggd i våra medvetanden, och där ingår även sexualdriften, för att vi ska överleva som art måste vi föröka oss sexuellt,så det sexuella måste vara yttersta av självbevarelsedriften i medvetandet före döden därför att arten ska överleva så freud psykologins fader har nog rätt i många avseenden, när han utgå rfrån det sexuella. homosexuella har satt denna överlevnadsinstinkt ,självbevarelsedrift ur spel,men har ändå driften inbyggd i sig, så skulle det högre medvetandet styra den (personer med högremedvetande) så hamnar de alla i den primitiva sexualdriften att föröka sej för att överleva som art.nu använder de sin primitiva drift att högljutt övertyga sina medmäniskor om sin rättighet till exixtens, men de är tyvär döda, utdöda för evigt, om de nu inte skaffar sig en avkomma i alla fall med det motsatta könet.det kollektiva medvetandet alla människor på jorden även djur ingår i det kollektiva medvetande tvi är som en stor organism, telepatiska men så intimt inbundna vid varandra som art att vi inte märker det, vi strycker oss under näsan om vi ligger lite över, snusar åt oss om vi ligger lite under,kliar oss på diverse ställen på kroppen, men det är bara tankar och känslor som rör sig hela tiden,genom den kollektiva kropp som kallas människor .förhöjt medvetande vi har besök från utomjordingar, andra världar, andra dimmensioner, definns över hela jorden sedan många tusen år. de har haft kontaktpersoner genom hela historien ändatill våra dagar. många så kallade genier och uppfiningar genom världshistorien, kan ha varit kontaktpersonervissa människor, över hela världen, dagens kontaktpersoner, får hjälp av sina vänner från andra världar, och det förekommer även operationer av den mänskliga hjärnan, för att höja deras kapacitet,till exempel, genom att koppla samman högra och vänstra hjärnhalvan, med man kan kalla detmikroskopiska nervtrådar, dessa operationer går otroligt fort och med en ofattbar skicklighet, utanatt det är några yttre synliga tecken på att en operation företagits, de människor som får förhöjt medvetanehet är medvetna om sina operationer .kontroll av medvetandet de människor som blivit tränade och eller opererade, har högre medvetande än den kollektiva mänskliga massan medvetande, och har därigenom överblick över hela världen, och kan även ingripa i det kollektiva medvetandet, för att placera in tankar, påverkan,för att få det mänkliga kollektiva medvetandet att gå framåt, göra framsteg mest med andlig inriktning, men även vetenskaplig påverkan. finns negativa krafter ? det finns även utomvärsliga och värdsliga krafter so är negativa för massans och världens framsteg.

[kajmal--]
6/17/11, 9:26 AM
#2

#0  högre medvetenhet, = kontakt med den högra och vänstra  hjärnhalvan..kontakt med den manliga och kvinnliga delen av hjärnan.  först hörs det som en liten bebis pratar i skallen i vänstra halvan, så tränar man upp sig, och det blir hörbara ord. sedan kommunicerar de båda hjärnhalvorna med varandra. för snabbare inlärning kan man få utomjordisk hjälp

[kajmal--]
6/17/11, 9:29 AM
#3

kanske några svar ett exempel……………. det mänskliga kollekiva massans medvetande jaget

ligger på ett plan, och det kosmiska medvetande jaget ligger på ett annat plan det mänsliga

jaget kan aldrig förstå det kosmiska jaget om det inte blir tränat av varelser från det

kosmiska jaget det är därför som en del uppfiningar kommer ungefär sammtidigt i världen

genom att tankar är en energi och olika tankar kan uppfattas eller komma som en dröm till

personer som håller på med samma saker som föder samma tankegångar, om nu en person

med det kosmiska jaget samtalar med en person som är kvar på det mänskliga jaget, vet den

personen med det kosmiska jaget hur den med det mänskliga jaget och ibland vad den ska

svara det gäller kroppens kordinationer ochså det kosmiska jaget vet bråkdelar före att den

med det mänskliga jaget ska göra någonting exempelvis höja handen detta beror på att det

mänkliga jaget omedvetande tar sats ur det kosmiska jagets lugn, detta för att det mänskliga

jaget härstammar från det kosmiska jaget det kosmiska jaget kan aldrig diskutera med det

mänskliga jaget utan att försöka förklara det kosmiska jaget, och för det mesta är det totalt

meninglöst om en person med dent rent mänskliga jaget inte får hjälp utifrån från………space

vi är som en stor organism, telepatiska men så intimt inbundna vid varandra som art att vi inte

märker det,

retep
6/17/11, 10:58 AM
#4

Kajmal--!

Även om det du skriver här är exmpel på en större sanning, så blir det bara som meningslösa fragment utan sin helhet. Dina påståenden blir bara missvisande och felaktiga!

Att

"jaget kan aldrig förstå det kosmiska jaget om det inte blir tränat av varelser från det kosmiska jaget"

…"meninglöst om en person med dent rent mänskliga jaget inte får hjälp utifrån från………space"

Är påstående som inte stämmer verken på det ena eller andra sättet.

Min erfarenhet är att mitt högre jag kan förstå ( även om det inte handlar om att förstå med tanken) det kosmiska jaget.

Att det skulle behöva tränas av…varelser från det kosmiska jaget…och får hjälp utifrån från………space, det är bara rent nys.

Om du däremot menar med hjälp av den inblick, den medvetenhet du har om det kosmiska…Det Rena Medvetandet? Då får du en verklighet som är betydligt mer sanningsenlig.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[kajmal--]
6/17/11, 12:32 PM
#5

detta med är människor som är andliga och säger sej förstå och har ett högre medvetande. det stämmer till så vida att de har satt sej in och fått inblick i olika saker………men ett högre medvetande, eller ska vi säga ett övermedvetande, får man bara med hjälp utifrån . de andliga ingår ochså i det kollektiva medvetandet, som bara åratals av evolution kan höja.. det finns många människor som haft utomjordisk kontakt, och fått hjälp/träning att höja sin medvetande nivå. och även påverka sina medmänniskor. det kan man bland annat läsa i psykologi proffesor jhon e macks bok  bortförd.  #4   att inte förstå med tanken . är för att du ingår i det kollektiva medvetandet.som alla i det har man ett själsligt och andligt liv. men medvetenhet eller övermedvetenet, det kosmiska medvetandet, som gör att man förstår och kan påverka  andra människor på jorden . innebär det inte.

[nidlo1]
6/17/11, 12:58 PM
#6

Jag har läst en del av "Bortförd", men efter ett tag blev den för läskig. Jag var då ganska ung.

Även om man skulle få hjälp av andra med att höja sitt medvetande så är det något som sker inom sin egen varelse. Därför blir en yttre påverkan inte nödvändig… Den är just en yttre påverkan. Verkligheten sker på insidan.

Det var intressant att läsa dina kommentarer, kajmal--, men jag håller även med om att det blir som text ur en större bok. Man vet inte riktigt vad som står på de andra sidorna i boken, och har därför svårt att bilda sig ett sammanhang angående alla orden du har valt.

Annons:
retep
6/17/11, 2:26 PM
#7

kajmal--!

Jag gav dig ett alternativ som handlar om att bli medveten om Medvetandet, vilket också inkluderar det kollektiva medvetandet.

Men du väljer att fortsatt påstå att "ett övermedvetande, får man bara med hjälp utifrån".

Att det finns många som haft utomjordisk kontakt och ev. fått hjälp att häj sitt medvetande betyder inte att det enbart kan ske på det sättet.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[nidlo1]
6/17/11, 2:43 PM
#8

Vilket annorlunda spår tråden fick. Kan inte säga att jag har haft kontakt med utomjordlingar, men upplevelser har jag haft. Konstigt nog känner jag mig ganska hemma i detta ämne även om det är lite främmande… He he.

Jag undrar ibland om min hjärna ska krascha då det känns som att den utvidgar sig. En isande känsla… Men tror inte att det är farligt.

allhealing
6/17/11, 9:29 PM
#9

#0

Tack Niklas Eriksson för en underbar förklaring av helheten på ett så vackert enkelt språk, tack.

Kent Asp

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[nidlo1]
6/18/11, 11:11 AM
#10

#9 Det är ett nöje att skriva :)

Nu skriver jag på något nytt, får se vad det blir. Svårt att riktigt veta innan det är färdigt. Har någon tips på hur man kan dela med sig av en längre text (t.ex. 20-30 A5-sidor)? Vet ju själv att blogg finns, hemsidor på internet. Även i bokform men är ju inte alltid det passar.

Namaste

allhealing
6/18/11, 12:42 PM
#11

#10

Använd Adobe.

Använd deras ikon

brevid ikonen gör du en länk med en text, kanske såhär? Här kan du ladda hem mer text om….

Namaste

(gud i mig ser gud i dig)

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[nidlo1]
6/18/11, 1:04 PM
#12

Tack :) Bra idé… Att man kan ladda hem på så sätt har jag inte ens tänkt på.

Namaste

Upp till toppen
Annons: