Annons:
Läst 8059 ggr
Hoppfull
2008-03-27 17:37

Änglaidentitet

Innan jag kom i kontakt med det här forumet hade jag ärligt talat aldrig hört talas om inkarnerade änglar Generad

Jag undrar därför om vi skulle kunna starta en "diskussion" kring detta. Ni som vet, hur vet ni? Beskriv hur ni fick veta, vad det innebär för er och hur ni hanterar det… snälla…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
[Mariann]
2008-03-27 19:05
#1

Jag fick ju veta det i en clairvoyance att jag helt ursprungligen var luftdeva och vid något tillfälle under den evolutuionen valde "jag" att övergå till ängla evolutionen. Jag ska nu befinna mig i Marias änglahierarki.

Veta går ju inte på det viset, men det känns rätt. Men jag känner helt klart att jag har en stor del av Kristus + Maria i mig.

Jag känner igen mig i de delar som beskriver änglar. Främst i boken om Stjärnmänniskor och änglamänniskor, där ju det står mkt mer om det.

Jag ska ta itu med 1 kapitlet snart…

[Mariann]
2008-03-27 19:15
#2

Saken är ju också den att denna kunskapen är så ny att man vet inte så mkt. Asger och Yvonne  har ju forskat i detta genom hennes calirvoyancer med just änglamänniskor och Asger genom sina Kristusterapier med änglamänniskor. Därur har den boken kommit till.

Så detta är så nytt….

[Mariann]
2008-03-27 19:19
#3

http://www.123hjemmeside.dk/dgcn/2316982

ev kan man hitta nått här

celeste
2008-04-03 00:06
#4
Ijin
2008-04-03 11:13
#5

Och hur vet man om man är en ängel.. och finns det krigande änglar?

[Mariann]
2008-04-03 11:20
#6

Veta går ju inte (kanske), "veta" kan man ju bara göra själv…

krigande änglar vad menar du? Tänker du på ärkeängeln Mikael?

Annons:
Gronstedt
2008-04-03 11:25
#7

Eller ärkeängeln Lucifer, snarare? Men alla ärkeänglarna (om man nu ska hålla sig till den traditionella beskrivningen) har väl svärd?

[Mariann]
2008-04-03 11:27
#8

Har de? Det vore ju intressant  att veta!

Gronstedt
2008-04-03 11:28
#9

Satte inte ärkeängeln sitt svärd utanför paradisets port för att stänga ute Adam och Eva när de förvisats?

[Mariann]
2008-04-03 11:28
#10

om lucifer enligt esoteriks ordbok finns att läsa HÄR

[Mariann]
2008-04-03 11:39
#11

#9 vet ej…

är inte insatt i den kristna grejen omkring ärkeänglarna… borde kanske studa lite sådant…. det är ju detta med ingen rök utan eld ;)

Laufey
2008-04-03 15:53
#12

#9 Tror det var Uriel som stod där och vaktade så de inte skulle smita in igen.

[Mariann]
2008-04-03 16:02
#13

#12 Ok! Glad

Annons:
Ijin
2008-04-03 21:33
#14

Tror knappast att dom inte var krigande:p Men hur beskriver man en ängel, egentligen?

camillal777
2008-04-04 01:07
#15

Jag är själens krigare med kärleken som vapen…. kanske är det så ärkeänglarna krigar, så som DiLeva sjunger Flört

Ijin
2008-04-04 09:13
#16

Snälla nämn inte DiLeva…  Han vet ju inte ens vad elektricitet är…

[Mariann]
2008-04-04 09:18
#17

Man får nämna nästan vem man vill ;)

Di Leva är skön…

Ijin
2008-04-04 09:31
#18

Okej… men jag bara stör mig så stort på han. Har nästan rätt att kalla han idiot.

[Mariann]
2008-04-04 09:35
#19

Man får också störa sig på vem man vill

(ifall man har det behovet Flört )

Hoppfull
2008-04-04 10:07
#20

Hahaha, Ijin, han som är så underbar, befriande frigjord från alla våra inskränkande normer om beteenden och åsikter!! Jag hyllar hans frigjordhet! :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
[Mariann]
2008-04-04 10:35
#21

Oskyldig

camillal777
2008-04-04 10:59
#22

Jaaa, en man i rosa klänning,(kaftan)  åååh han e så go!!! Flört Jag tycker verkligen det!

Hoppfull
2008-04-04 11:01
#23

Samma här! Och vilket mod, så hånad och bespottad som han har blivit och ändå står han fast vid sin övertygelse! Imponerande!!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Laufey
2008-04-04 11:08
#24

Jag är också förtjust i Di Leva hans texter var verkligen till tröst och hjälp för mig i sommar efter min separation. Har iofs alltid gillat honom och Håkan Hellström *s*

[Mariann]
2008-04-04 11:12
#25

Håkan gillar jag med!!

Hoppfull
2008-04-04 11:18
#26

Me to… :D

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Gronstedt
2008-04-04 11:28
#27

DiLeva får gärna finnas, det som stör mig är det verkar som om det borde vara hans rättighet att bli sedd av mig. Han låter erbarmligt illa i mina öron, men stänger man av radion när han börjar låta så betraktas man som reaktionär kulturfiende. Suck!

Annons:
Hoppfull
2008-04-04 11:34
#28

Av vem då?

Det är ofta jag stänger av radion eller tv:n och betraktas som både det ena och det andra, ex när Charlott Perelli sjunger, eller Linda Bengtzing… lyssnar inte heller på finkulturella pratprogram, stänger av när det är Så ska det låta eller Let's Dance… inte bryr jag mig om att andra tycker saker om mig för det…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Laufey
2008-04-04 11:35
#29

Kulturfiende he he…min dotter har också en hel del att invända mot honom så hon håller med dig Gronstedt. Stäng du av radion :-)

[Mariann]
2008-04-04 11:38
#30

*fniss*

Ijin
2008-04-05 18:57
#31

#20 Jag har inget beteende eller normer i mig, men jag går inte runt och lallar om konstiga saker… Och att avsäga en sak som att "Elektricitet finns inte"  är ju rätt sjukt. Det är ingen norm eller någonting, det är vetenskap.

[Mariann]
2008-04-05 19:10
#32

Elektricitet finns… säger DiLeva att det inte finns?

Ijin
2008-04-05 19:39
#33

#32 Ja. Eftersom han inte förstår att en glödlampa kan lysa, så… Is simpel.

[Mariann]
2008-04-05 19:41
#34

Shit…Förvånad

 ja ja även solen har fläckar…

Annons:
[Cleopatra]
2008-06-24 03:10
#35

Änglamänniskor? Det tycker jag låter nästan hädiskt. Borde man inte hitta ett annat ord för dessa människor?

[Mariann]
2008-06-24 08:18
#36

Välkommen hit! Skrattande

Mkt möjligt att man borde det… Fundersam

men då grunnar jag över

Varför har vi inte problem med ordet stjärnmänniskor?

marias777
2008-06-24 09:52
#37

#22 varför blir jag inte förvånad SkrattandeCamilla att du har en förkärlek för just ROSA och sen klänning då ,kan det bli bättre för din delSkrattande(en liten parentes - kunde inte låta bli att blanda mig i)…..

Hoppfull
2008-06-24 10:55
#38

#35 hädiskt… hur menar du då?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Cleopatra]
2008-07-06 04:05
#39

Hädiskt som om vi människor skulle påstå oss vara änglar. Änglar är inte mänskliga.

Hoppfull
2008-07-06 14:55
#40

Aha, då förstår jag… har du läst artiklarna om vad som avses? Det kan vara en ide så att du får grepp om vad man menar med detta :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
2008-07-07 09:08
#41

#39

I vår förståelse så kan änglar och devor välja att inkarnera som människor. Dvs det finns människor vars inre väsen är en ängla/devaidentitet. Detta väljer änglar och devor att göra för att utveckla sitt hjärtcenter mkt fortare och djupare. Vägen som de annars går (på de inre planen) kan kallas för "the way of least resistance", och genom inget motstånd skulle det ta eoner av tid att utveckla ett hjärta….

så ser vi  på det iaf…

Annons:
[Mariann]
2008-07-13 16:55
#42

#39 Det vore kul om du mer utförligt kunde berätta hur du ser på änglar! Glad

Hoppfull
2008-07-13 17:33
#43

Instämmer med Mariann, jag är oxå nyfiken på din syn på detta Cleopatra. Vore jättespännande om du ville berätta mera.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

NagChampa
2008-07-13 21:07
#44

#40 Vilka artiklar syftar du på? *nyfiken*

Hoppfull
2008-07-13 22:50
#45

Om du tittar under fliken artiklar och bläddrar ner till rubriken Stjärn - änglamänniskor så finns det ett par artiklar i ämnet där :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Cleopatra]
2008-07-19 03:32
#46

Änglar är Guds budbärare och medhjälpare och de har de utseendet som de väljer när de visar sig för oss. Egentligen ser de inte ut på något sätt alls, liksom Gud eller alltet inte heller har ett utseende. De är helt egna väsen som inte är mänskliga och inte bor i kroppar. De är här för att hjälpa och stödja och göra positiva ting.

[Mariann]
2008-07-19 11:31
#47

Jag tror och är övertygad för min del att de även kan inkarnera i kroppar. Inte de högt utvecklade änglarna, utan de som ska utveckla samma förmåga som de stora änglarna… de väljer att göra det genom en kropp, eftersom utvecklingen då går fort och det är det enda sättet att utveckla ett stort omslutande hjärta!

Kurina
2008-07-19 16:37
#48

Varifrån inkarnerar själarna som väljer en jordisk kropp? Dom har ju sitt ursprung någonstansifrån. Vi är inte alla skapta som människor i andlig mening.

Annons:
[Cleopatra]
2008-07-20 03:31
#49

Änglar föds inte som människor. De kan ta sig mänsklig skepnad när de visar sig för oss, men de lever inte som människor i kroppar. Det finns inte människor som är änglar.

Lionadh
2008-07-20 09:48
#50

Det är ju också så att man med tiden kan få allt bättre kontakt med sin egen Solängel. Så visst har vi en änglaidentitet förknippad med oss alla.

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Hoppfull
2008-07-20 13:42
#51

Kanske är det oxå omöjligt att säga att man vet med säkerhet att det inte är si eller så… hur kan man veta något sådant så tvärsäkert när det finns människor som absolut upplever detta både själva och genom kontakt med andra väsen.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Kurina
2008-07-20 16:07
#52

Det är någon som har sagt att vi är andliga varelser med en mänsklig upplevelse snarare än mänskliga varelser med ibland andliga upplevelser.

[Mariann]
2008-07-20 16:39
#53

#52 jag har också hört det uttrycket… och i grunden är vi ju alla andliga, vår ande/monad är ju det, en gudomsgnista…

Det är ju danden/monaden som tar sig en själ, som sedan nedsänker sig - tar sig en personlighet och kropp….

men grejen är ju den att inget av dom har något medvetande och det är det som byggs genom inkarnationerna….

Kurina
2008-07-20 17:00
#54

Jag är inte insatt i det här med danden/monaden. Kan du rekommendera någon läsning?

Samma väder där som här? Mulet med några solglimtar. Snart tar jag en promenad till stranden. Jag kan vinka åt dig. :-)

[Mariann]
2008-07-20 17:04
#55

vad härligt det låter en strandpromenad vid havet… vinka gärna  ;)

och så bor du i zon 1-2 vad avis jag blir….

Ok anden/monaden… ska leta lite….

Annons:
[Mariann]
2008-07-20 17:05
#56

här kan man läsa

http://www.andligutveckling.ifokus.se/Default.aspx?ThreadId=b9a5f026-3056-422b-9f07-dcd654454bf4

jag fortsätter gärna en diskussion där om anden  Skrattande

Kurina
2008-07-20 17:17
#57

Tack Mariann. Bli inte avis. Jag saknar skogarna, blåbär och trattkantareller på promenadavstånd. Jag har inte ens badat i år än!! Men visst är det vackert här, ska inte klaga.

Kurina
2008-07-21 11:47
#58

#56

Jag har läst och jag känner igen det från någonstans. Men Mariann, jag känner mig inte kvalificerad för att diskutera ämnet måste jag erkänna.

Kram

[Mariann]
2008-07-21 13:38
#59

#58 kvalificerad Fundersam det tror jag nog…

alla kan väl diskutera anden/monaden…. tror jag Generad

Sirmerlin
2008-09-08 01:58
#60

Svar till Kurina om "Varifrån inkarnerar själarna som väljer en jordisk kropp? Dom har ju sitt ursprung någonstansifrån. Vi är inte alla skapta som människor i andlig mening."

jag vet inte om du har en uppfattning om högre exsisten men alla är av en eller flera orsaker. Det är något i varje liv vi måste lära oss. För att gå in mer på "Varifrån" så finns det en yttre dimension av universum, det sägs att andevärlden ligger en halvmeter upp från markytan och att övergången syns tydligast vid skymmning då himlen skiftar färg från blått till rosa/röd färg. Dock är det varje själs tro och uppfattning om hur andevärlden ser ut, men i större perspektiv är den lik jorden, med få undantag. En del mottages vid en hamn, andra via ett tempel i vitt, en annan del via andra vägar, det är tanken som räknas, där ens själsliga familj väntar. Dit man verkligen man känner att man hör hemma.

Nedgången kan te sig annorlunda än vad andra människor säger, dock har min uppfattning ändrats hur detta sker, i början fick jag förklarat att man väljer sin nya väg genom ett samtal med flera guider. Däruti väljer man svårigheter, lättheter, osv och även avslut. Men också att man väljer i princip själv vilka delar man vill göra under pågående process.

i en bok som jag läste beskrevs 2 blåa torn. Det som jag kan minnas är ett tunt silkesdraperi med ett podie i mitten. själar står och gör rörelser runt omkring en själ som ligger på podiet. medans dom gör rörelserna så försvinner själen ner i ett ljus. därefter förflyttas det till en speciell kammare där guiderna som man samtalat med granskar det. under denna tid så som jag läste det så är man på resande fot och är under bevakande process en kort tid.

Nåväl, kanske för invecklat men det är en lång process som är omständig att förklara. Det är vad jag tror man måste uppleva själv återigen för att kunna förstå. Tron och tanken är stor som man säger.

Tyvärr kommer jag inte ihåg författaren..men tror det var något på Brown.

SagaSimone
2008-10-17 22:08
#61

Inkarnationerna tar aldrig slut, en evighet? Varför måste vi människor alltid eller ofta vilja se ett slut? Är vi rädda för det som ryms utanför våra trygga ramar? Bortom. I grunden är allt ljus?  Är tankens kraft det enda som exicterar. Vår egen personliga sanning. För vad är sanningen? Finns det någon över huvud taget? Varför ställer jag en massa frågor? Glad Jo min tro är min och din tro är din…..

Zynell
2008-10-18 01:45
#62

#60 Kan det vara Silvia Browne du menar? Hennes bok "Livet på andra sidan"? Om det är så, så har jag också läst den och anser att det är en spännande och annorlunda läsning samt uppfattning om hur livet ser ut efter "döden". Sätter det i citattecken för döden finns ju inte, eller? :) Hennes teorier slog mig hårt och mycket av det hon skrev kändes rätt! Sedan börjar kritiken och skeptiken i mig tala. :P Hur kan hon veta så mycket och så detaljerat?

Hur som helst. Rekommenderar boken starkt!

Annons:
[Mariann]
2008-10-18 10:35
#63

Inkarnationerna tar visst slut (för de flesta), som jag ser det, om man menar fysiska inkarnationer. Vissa själar väljer ju föralldel logosvägen och då antar ju de i viss mån en fysisk kropp dvs en planet.

SagaSimone
2008-10-18 15:07
#64

OkejGlad Jag säger inte att det är så jag säger bara att jag tror vi väljer vår egen sanning. Tänk på alla böcker vi läser, hur många olika budskap och vägar finns det inte? För mig finns ingen sanning, jag skapar den. Vi är alla skapare/ Ljus och kärlek!

[Mariann]
2008-10-19 10:38
#65

#64 Klart vi gör det! Glad

Lionadh
2008-11-30 14:43
#66

Jag lyfter upp denna eminenta tråd igen, eftersom vi har fler änglamänniksor på sajten…

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

luxplyr
2008-11-30 21:16
#67

jag viste själv för jag har har upplevt ljus-skenet brevid mig och då stirrade jag in i det vackra ljus-skenet en stunnd och kände att det va min ängel som va där med migSkrattande

vitwraight
2009-05-20 02:15
#68

Jag har svårt att tro att vi människor kan ha något samband
med änglar, med tanke på dess oerhört kärleksfulla väsen.
Om man ser hur människans ego helt kan ta över i vissa
situationer och då jämföra oss med dessa, det är för mig
helt omöjligt. Och vilken människa klarar att för en enda dag
ha till 100% positiva tankar, både vad gäller sig själv och
våra medmänniskor ? Jag tror inte att det finns någon som
klarar detta, hur gärna jag än skulle vilja det för egen del.
För mig är det hela alltför stort för att kunna jämföras. Glad

Kram !

vitwraight
2009-05-20 02:15
#69

Jag har svårt att tro att vi människor kan ha något samband
med änglar, med tanke på dess oerhört kärleksfulla väsen.
Om man ser hur människans ego helt kan ta över i vissa
situationer och då jämföra oss med dessa, det är för mig
helt omöjligt. Och vilken människa klarar att för en enda dag
ha till 100% positiva tankar, både vad gäller sig själv och
våra medmänniskor ? Jag tror inte att det finns någon som
klarar detta, hur gärna jag än skulle vilja det för egen del.
För mig är det hela alltför stort för att kunna jämföras. Glad

Kram !

Annons:
Ijin
2009-05-20 02:21
#70

#69 vem har sagt att en ängel är någonting sådant?

[Mariann]
2009-05-20 08:55
#71

#69

Det är ju inte så det funkar riktigt, de av oss som har ett inre änglaväsen är varken snällare eller styggare än andra människor. Det handlar ju om ens själ och vilket ursprung den har, ingen människa förrän vid minst 2 eller ännu hellre 3 invigning syns själen.

Dvs att alla har en personlighet och ett ego och ju längre fram i evolutionen man går och genomgår dessa medvetandeutvidgningsprocesser (invigningar) så blir ju själen mer talande och de som då har sitt ursprung i en ängla/deva värld eller från andra håll i universum får ju då fram sin inre identitet mer och mer.

Så märkligare än så är det inte.

Problem uppstår när vi tror att änglar ska vara något speciellt. Änglar är något speciellt när de befinner sig på höga utvecklingsnivåer, men det är ingen skillnad på dem och människor på samma nivå exempelvis mästarna.

Jag tror att många har en gammal syn på änglar som hänger med från kristendomen, att de alla är någon form av superupphöjda väsen…. vissa är det givetvis, men precis som inom all utveckling finns det grader av den.

vitwraight
2009-05-20 17:50
#72

Från vitwraight: Vad jag menade är vad jag t r o r, inte att det
absolut ska vara så. För v e m, av oss sitter egentligen inne med
den rätta sanningen ? Jag skulle aldrig kunna skriva att det ÄR så,
för tänk om jag har helt fel ? För tänk så många böcker som man
har läst där man verkligen tror på att de har kontakt, att de har
upplevt NUD, är änglar o s v. Men hur kommer det sig att många
av dessa "stora" författare tycker helt olika  ? ? ? 
Jag tror på änglavakt och att de tillfälligt kan vara som människor
för att smälta in i en viss situation men en ängel i en människokropp ett helt jordeliv, det känns för mig lite svårare.
Men kanske att jag ännu inte är mogen för den tankegången ?!

vitwraight
2009-05-20 18:17
#73

Tillägg: När jag sitter och läser igenom inläggen så här efteråt
så verkar det kanske som om jag har "plankat" från er andra,
men jag skrev precis som det känns för mig. Hade jag läst
era lite bättre så hade jag hoppat över mina rader !

[Mariann]
2009-05-21 08:36
#74

#73 jag upplevde ingen plankning ObestämdSkrattande

jag förstod att det kändes så för dig.Glad

[budewabo]
2009-05-21 14:49
#75

Ijin -kan det vara så att du missförstått DiLevas uttalande? Jag tror hans avsikt med att uttala sig om elektricitet var att dra paralleller till det andliga.

Gällande andlighet, healing, andar, väsen, änglar, devor, plejader, astralplan, kausalkroppar, ekoplasma, galaxer, 2012 osv så kan nog ingen av oss säga att vi VET, att vi fullt ut FÖRSTÅR detta. Vi anar snare än VET.

Och för att 'förklara' sin andighet brukar en del människor dra denna paralllell till något som de flesta människor i vår del av världen använder dagligen utan att fatta så mycket av så brukar man lyfta fram elektriciteten. Vi kan inte se den, vi kan inte riktigt greppa den, den är flyktig, momentan och de flesta människor kan inte definiera den i teorin osv men likt förbaskat är den så självklar i vårt dagliga liv.

DiLeva må uppfattas som 'out there' av många men någon dumskalle är han inte.

vitwraight
2009-05-26 02:22
#76

Tycker att det var mycket bra skrivet budewabo !

Annons:
vitwraight
2009-05-26 02:32
#77

#62 Hej  Nellieclind ! Jag har har också alla hennes böcker men
nu så här efteråt så är jag mycket tveksam till det hon skriver.
Och så denna inställning att just detta, och inget annat, är det
rätta får mig också att känna mig ännu mera tveksam. Allt är
för detaljerat. Och min sista kommentar, helt obetydlig egentligen,
helt olika utseenden på de olika böckerna……Nja, jag lämnar nog
böckerna till de som vill ha dom. Läser just nu Mirakelboken och
kämpar på med de dagliga övningarna. Någon annan som också
gör det ?  Med varma hälsningar från Anette

Ijin
2009-05-26 18:23
#78

#75 Jag är övertygad om att jag hörde rätt. Men det var många år sen jag hörde han säga det.

Jag står fast att han har sagt så, men om han fortfarande tycker eller tänker så vet jag inte.

Och man kan se elektricetet.. Aldrig sätt blixten?

[budewabo]
2009-05-26 20:16
#79

#78 Du får gärna vara säker på din sak och lägga din störningsenergi var du vill. Jag lyfte fram en tänkbar förklaring som jag själv hört och som relaterade till det du skrev.

Det är dock inte nödvändigt att göra dig putslustig och sänka nivån på dialogen i denna tråd. 

Jag tror de flesta seende människor på denna planet sett blixten vid ett eller flera tillfällen i livet. Eller vad tror du?  Blixten är mer att likna vid en urladdning á la kondensator. I inlägget #75 pratade jag om elektricitet som löper i ledningar och som vi 'ser' först när den blir till värme/ljus, friktion, rörelseenergi etc. Lampor som tänds, vispar som snurrar, ja du fattar.

En annan sak som de flesta av oss accepterar utan att fatta ett dyft av egentligen är tiden. Vetenskapens Värld sände ett program för någon vecka sedan som hette "What time is it?". Och vi vet faktiskt inte vad tid är. Ingen på hela denna planet kan förklara den. Många har försökt, ingen har ännu lyckats. Teorierna är många. Personligen känner jag en allt större ödmjukhet inför både det självklara i vår vardag såväl som det vi inte riktigt är vana vid eller greppar/accepterar lika lätt. Bara för att ta ytterligare ett exempel till av samma dignitet.

Så.

Stör dig gärna på DiLeva, han kanske, eller kanske inte, har sagt det du påstår.

Zynell
2009-05-27 20:15
#80

Vitwraight: Anledningen till att jag blev så fångad av Silvia Brownes böcker är just för att de är lättförståeliga. Jag har läst många böcker om hur livet på andra sidan är osv och i när jag läst färdigt de har jag inte riktigt greppat vad författaren försökt säga - just pga otydlighet.

Däremot går jag inte och säger att jag trot blint på vad Silvia skriver. Iden och tanken är tilltalande, men samtidigt är jag skeptisk.

Det som tilltalar mig är det jag hittar bekräftelse på i fler böcker/filmer osv. Sådant där de flesta författarna är överens om får en att börja undra. :)

Mirakelboken ligger här i bokhyllan. Har inte tagit mig tid att blädda i den än.

amitae
2009-06-07 00:29
#81

jag är en inkarnerad ängel. Amitae är mitt änglanamn.

jag är en solängel/ljusängel och tillhör änglarna som vid tidernas begynnelse nedsteg till jorden, som en av de första som inkarnerades i människor.

jag har alltid känt mig annorlunda ,som om om jag inte hör till denna världen.

när jag fick veta av min andliga rådgivare att jag är en ängel, föll alla bitar på plats - jag fick svaret om vem jag är.

Genom det har jag utvecklat min kärlek för mig själv och mina medmänniskor och blivit en bättre människa. jag accepterar mina brister och förmågor och försöker leva i kärlek.

jag vet att Moder /Fader Gud finns i mig och allt runtomkring mig.

jag vet att det som händer mig är det högsta bästa för mig just nu.

jag behöver inte oroa mig för framtiden utan kan leva här och nu, för livet är oändligt rikt på kärlek och genom inkarnation har jag evigt liv.

Ljus och Kärlek AMITAE

[Myy2000]
2009-06-07 01:24
#82

Jag hade en dröm en natt, där jag var på studiebesök hos ärkeänglarna. Där fick jag följa med Mikael på en tur där han lade ut som en skyddande dimma över ljusarbetare, som var på den mörka sidans "hitlista". När jag undrade över hur han stod ut med att känna allt lidande i världen, förklarade han att änglar kände på ett annat sätt än människor.

 De visste hur det kändes att känna som en människa, men de levde som utanför känslorna på något vis. Usch så snurrigt det blev. Men jag kan inta förklara på något bättre sätt.Skäms

[budewabo]
2009-06-07 02:01
#83

#82

Jag tycker det låter som att du fick vara med om ett fint studiebesök…

Det sägs om de utomjordingar eller vad man skall kalla de som besöker oss här ibland att de saknar känslor. Att de utvecklades så fort på andra plan att de saknar könsorgan, urinrör/blåsa, njurar osv. Det är de tre lägre chakrorna som står för våra känslor och som de alltså saknar…

Annons:
[Mariann]
2009-06-07 09:19
#84

#81 varmt välkommen hit till oss! Skrattande

och ett jätte tack för att du delar med dig av dig och din inre identitet.

Jätte viktigt att det kommer mer och mer fram att det faktiskt är så att änglar inkarnerar i människo kroppar, precis som andra stjärnmänniskor gör från andra planeter och solsystem, inte mer märkvärdigt än så.

Oftast kommer nog de inkarnerade änglarna från Jordens olika änglahierarkier…

Zynell
2009-06-08 10:16
#85

Vad för slags olika änglar finns det? Läste inlägg #81 och såg att en av dem är solänglar. Jag misstänker att jag kan vara en inkarnerad ängel, för det kändes rätt när jag läste om det första gången, men vad vet jag … Däremot känns det fel när jag försöker tänka mig som en solängel, därför undrar jag var man kan läsa om vilka olika änglar det finns? Jag är nämligen inte alls insatt i detta.

Känner jag efter blir det mer en auktoritär/mörkare känsla liksom som lockar än sol och ljus. Säger det er något? Eller är jag ute och cyklar?

[Mariann]
2009-06-08 10:24
#86

#85 Kanske en deva?

här finns mer att läsa

om du kikar till vänster i länken så har du hela tre artiklar att välja bland i ämnet. Säg till om du inte hittar dem.

Zynell
2009-06-08 13:21
#87

#86 Ingen aning.

Har läst artiklarna men lyckas inte riktigt få grepp om vad en deva egentligen är. Har svårt att förstå artiklarna. Kanske för att jag är nybörjare och förstår inte betydelsen av orden som används i texterna. Försöker fortfarande få grepp om det här med fadern, modern osv. :P Kanske du kan hjälpa mig?

[Mariann]
2009-06-08 15:11
#88

vad menar du med fadern och modern? Obestämd kan du visa var ifall det står i en av texterna?

Zynell
2009-06-08 16:47
#89

#88 Nu ser jag att det inte fanns med i några av de tre deva artiklar jag läste, utan måste ha funnits på en annan om fadern och modern. Hur som helst. Det är inte det inlägget handlar om. :P

Jag kan uppleva att artiklarna är invecklade i allmänhet, inte bara de om devor, för någon som inte är särskilt insatt. De fånger inte mitt intresse eftersom jag inte förstår dem. Ord som ex ljusarbetare, kristusvibrationer osv. Ord som jag ännu inte har fått grepp om dyker upp hela tiden. Många meningar i artiklarna som jag vill ha förklaringar på, men eftersom de blir för många orkar jag inte sätta mig in dem. Artiklarna känns mer riktade till de som vet mer än jag som är nybörjare och då menar jag NYBÖRJARE med stort N. :P

Observera att detta är inte ngt påhopp mot dem som har skrivit artiklarna eller så. Jag försöker helt enkelt bara förstå vad jag läser och vad en deva/ängel är. De flesta här på forumet är antagligen bra mycket mer insatta i detta än jag är har det antagligen som en självklarhet, men för mig är det inte det. Därför undrar jag om jag kan få en "idiotförklaring" istället på vad en deva är.

[Mariann]
2009-06-08 22:23
#90

Deva är ett naturväsen och inget kan existera utan dem, de är med i all uppbyggande av allt. Cool

Kanske denna artikel kan skapa mer klarhet i just deva riket?

Annons:
Liljan25
2009-09-15 23:58
#91

Hihi sitter & läser er allas inläggTungan ute

Vilka härliga inlägg ni skrivit…

Iaf så för några år sedan var jag & träffade ett medium..

När jag kommer intill henne så frågade hon mig hur gammal jag var.. Hon sa då att direkt när jag kom in så kände hon sig dels väldigt trött (mådde inge bra den perioden) Men även så såg hon direkt att Jag har en väldigt gammal själ jag går omkring med..

Även att jag är en Ängel med vingar… Hon förklarade för mig att många är änglar men väldigt få har kvar sina vingar:) Kändes lite små pirrigt i början att få veta… Men eftersom tiden gick så insåg jag vad de betydde…

Har alltid varit en sådan människa som ställer alla framför mig själv innan jag gör något åt mig… Kände då att det jag vill göra är att hjälpa andra som har det svårt, även att vara där när någon ska träda över…

Har alltid fascinerats av det andliga & även änglar…

Vill även tacka för en helt underbar sida:)

/angel

[Mariann]
2009-09-16 08:59
#92

#91 Skrattande

Joo, många av oss änglar blir så mänskliga (och ska så bli) att vi "mister" våra vingar, dvs auran blir äggformad som en människas aura. Den liksom trycks ihop lite istället för att vara utåt uppåt och neråt utåt, om ni förstår bilden….

Så här ()  stället för så här )(

Glad

SuperMegaNova
2013-01-23 22:00
#93

Hej! Vilken underbar tråd! När jag läser artiklarna och vad ni skriver och detta med att jag alltid "vetat" att min pappa inte var min pappa, att jag aldrig passat in… Kanske är man en änglamänniska?! Tänk att äntligen få hitta hem… Någon som är bra på detta med tidigare liv, reinkarnationer osv?

SuperMegaNova
2013-02-04 19:48
#94

Puffar på tråden lite…

Liealiaa
2013-07-31 16:58
#95

Jag fick höra av en healer, som har stor andlig kontakt, när jag var 13 år att jag är en ängel. Hon sade att jag var för mycket ängel än vanlig människa för att befinna mig på jorden. Och så frågade hon mig: " Va gör du här??"

Det enda jag själv vet är att jag har en öppen dörr till ande världen och att jag är jätte känslig för energier. Men hur ska jag kunna besvara frågan varför jag är här?

Kan någon förklara mer tydligare åt mig? Känner mig lite förvirrad när jag börjar tänka på det.

Yon
2013-07-31 20:51
#96

#95 Du ska vara här på jorden. Du har kommit rätt. Jordeänglar kan ha en stark längtan hem, eller att de längtar bort från jordelivet. Livet här kan kännas främmande på många sätt och de kan uppleva att de inte alls passar in. Det kan vara lockande för dem att söka sig bort genom att försöka hålla sig utanför samhället. Änglar på jorden ska dock göra tvärt om. De ska lära sig livet här på jorden. När de har blivit vana vid livet här, först då kan de ta fram sin sanna potential, och deras styrka och vishet blir ett ljus för oss alla här på jorden. Tidigt i livet kan de tvivla starkt på sig själva, men det förändras med åren.

Vad du gör här på jorden kan bara du veta. En sådan fråga är svår för vem som helst att svara på. Själv kan jag inte beskriva fullständigt i ord varför jag är här. Vi kan veta från stund för stund vad som är rätt att göra, utan att kunna förstå allt ur ett större perspektiv. Du behöver ej kunna svara på den frågan. Svaret kommer dock mer och mer till dig ju fler erfarenheter du samlar på dig genom livet.

I min mening kan du vara mycket ängel, men inte "för mycket" :)

Liealiaa
2013-08-01 08:07
#97

#96 TACK! Det du sade om jordeänglar beskriver mig starkt. Jag är så glad att äntligen fått det mer tydligare beskrivet för mig :) 

Tusen Tack, Kram!

Annons:
iMrtin
2014-01-05 16:27
#98

Finns det inte en "liten" risk att man fastnar på jorden efter att man dött när man "hjälper" healers/magiker osv . När meningen är att man ska med Jesus till paradisiet?


Upp till toppen
Annons: