Annons:
Läst 1694 ggr
Blissis
6/17/08, 4:28 PM

Hur ofta mediterar du?

Annons:
[Mariann]
6/17/08, 4:33 PM
#1

jag svarade en gång per dag…

fast jag tar ofta många korta medtiationer varje dag, om man nu kan jämställa meditation med bön…och att vara utströmmande…

kanske jag borde svarat fler om dagen i det läget…

Blissis
6/17/08, 5:02 PM
#2

Har man många korta (kanske minst 10 min iallafall?) så kan man ju klicka på det alt. tycker jag Glad Det finns så många olika meditationsformer. Det viktiga med meditation är väl att kunna släppa taget om jaget i vardagen? Att kunna släppa de vardagliga tankarna , nå en stillhet och ett lugn i kropp och sinne?

gyllenehjartljuset
6/17/08, 6:58 PM
#3

Jag mediterar en gång om dag, ibland två gånger, i mån av tid

Lionadh
6/17/08, 8:03 PM
#4

Jag mediterar varje kväll. Ibland även på morgonen.

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

camillal777
6/17/08, 8:07 PM
#5

Jag försöker meditera varje dag, på olika sätt, en stilla stund i skogen, sittande på en plats i trädgården eller med musik inne. Varierar väldigt.

Rosan
6/17/08, 10:38 PM
#6

Vilken meditation tycker ni är bäst?

Annons:
Lionadh
6/17/08, 10:41 PM
#7

Det är nog olika för oss alla men att göra daglig öppning för ljuset är en bra början. Den meditationen hittar du under rubriken meditation.

Själv varierar jag mellan bön och kontemplation samt ljuskroppsmeditation.

Bara att sätta sig ner med lite musik på kan vara en meditation!

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

[Mariann]
6/17/08, 10:47 PM
#8

Jag ahr kört ljusmeditationen som Lionadh nämner i många många år…

men nu är det mer en form av dedikation jag kör som meditation och en mer utströmmande form av meditation…

Hoppfull
6/17/08, 10:49 PM
#9

Jag kör kristusmeditationen varje förmiddag i veckorna, så kör jag en enklare variant av den i sängen varje kväll, även helger.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Rosan
6/17/08, 11:30 PM
#10

# 7

Vad är ljuskroppsmeditation?

# 8

Vad är en utströmmande meditation?

Vad är en dedikation?

# 9

Kristusmeditation, vad är det?

Nya ord….

[Mariann]
6/18/08, 8:59 AM
#11

#10 Glad

En utströmmande meditation är mer som en ljustjänst. Man låter ljus och kärlek strömma genom sig till gagn för Jorden och mänskligheten…

Det som är bra med det är ju att det som man öppnar sig för och låter strömma genom sig det påverkar även den kropp som ställer sig till förfogande för det…

Så om jag öppnar och ber om att t.ex. Universums ljus och kärlek ska genomströmma mig och strömma ut över Jorden, så blir jag lika healad som Jorden och mänskligheten i samma ljus! :)

Dedikationer är ju de meningar jag säger och dedikerar mig till, man kan ju dedikerar sig till olika saker… det är ju oerhört många som är dedikerade ett gym….

Vet inte om detta var bra o förklarande svar…Fundersam

Lionadh
6/18/08, 9:59 AM
#12

#10 Jag mediterar på/med ljuskroppen. Jag har gjort en kurs som heter Awakening Your Light Body http://www.orindaben.com/db/dbstore/description.php?prodno=lb111 och det betydde mycket för min utveckling.

Har du läst nåt av Sanaya Roman?

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Rosan
6/18/08, 10:05 AM
#13

# 12 Jo det har jag och jag tyckte mycket om de böckerna.

# 11 och 12 Jo då förstår jag vad ni menar.  Jag ville bara vara säker på att vi talar om samma sak…Glad

Annons:
[Mariann]
6/18/08, 10:07 AM
#14

#13

Gör bra!!! Jag vill också gärna hellre fråga för mkt (om man nu kan det Fundersam) för å vara säker, än att  gå omkring o tro saker…ev fel … så Skrattande

[Mariann]
6/18/08, 10:07 AM
#15

#13 Hur gör du?

Rosan
6/18/08, 10:49 AM
#16

# 15

Jag brukar fokusera på ljuset i hjärtat.

[Mariann]
6/18/08, 10:55 AM
#17

#16

ok… du liksom märker det ljuset?

Föreställer du dig något med det? strömmar ut i hela din kropp, tom vidare kanske?

Vart menar du på att det ljuset kommer från, eller är det där alltid på alla människor?

kan ljuset växa från  t.ex. liten flamma till en mega stor… eller har den alltid samma storlek liv efter liv efter liv?

Hoppas det är ok att jag är nyfiken Generad

Rosan
6/18/08, 11:03 AM
#18

# 17

Jag vet inte… Jag bara föreställer mig ljus i hjärtat och hur det växer och fyller mig tills jag blir ett med det. Och så sitter jag i det. Jag tänker mig ett gudomligt ljus. Det har alltid funnits där för mig.

[Mariann]
6/18/08, 11:10 AM
#19

Skrattande

Lionadh
6/18/08, 12:45 PM
#20

#13 Kul! Hon och hennes böcker har betytt mycket för mig. Just nu gör jag banden till boken Själskärlek. Underbart!

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Annons:
[Mariann]
6/18/08, 11:16 PM
#21

Det är ändå rätt många som mediterar här, KUL!!!

[Mariann]
6/27/08, 9:42 AM
#22

Fortfarande många som mediterar´Skrattande

Solana
6/29/08, 7:05 PM
#23

Fundersam Lite dålig på det numera…..måste erkännas, men jag gör min Qigong varje dag och det är ju faktiskt meditation det med fast i rörelse då. Fast jag saknar ljusmeditationerna…….men som det är nu får jag inte ihop det, tyvärr. Jag är glad att det blir nåt av det Oskyldig

[Mariann]
6/29/08, 10:06 PM
#24

#23 ibland så är livet sådant bara… och precis som du säger man får vara glad för det lilla som går ibland! Glad

[Mariann]
7/4/08, 12:02 PM
#25

Fantastiskt, det är ändå 22 st som mediterar varje vecka!

Iofs är det ju en andlig utveckling sajt.. men ändå Glad

[Mariann]
7/13/08, 4:56 PM
#26

Lyfter denna, ifall några missat Oskyldig

jag tycker denna undersökning är intressant Generad

Upp till toppen
Annons: