Annons:
Läst 2607 ggr
ulraxe
5/20/08, 12:01 PM

Astralresor

Ville bara ta upp det ämnet för att se om någon av er haft någon sådan??

Själv så hade jag en sådan för några år sedan.Då fick jag som jag kände det komma till"väntrummet/slussen" där de själar som lämnat det fysiska livet kommer för att slussas vidare dit de ska.

Det var min döda syster som visade mig vägen.jag såg inte henne men jag kände henne.när vi "gick" genom korridoren så mötte vi 4-5 lysande punkter som åkte förbi oss.min syster talade om för mig att det var själar som bara passerade vidare..som varit barn i det fysiska livet.

Hon visade även mig dit där min döde pappa fanns..Han var placerad i ett speciellt rum.Hon berättade för mig att han fanns där pga allt ont han gjort på jorden.Han var under "rensning".Hon sa att jag hade möjlighet att påskynda det åt honom om jag själv ville.Men jag var inte mogen för att förlåta honom vid det tillfället så jag avstod det.

Den känslan och de bilderna jag fick i huvet..sitter som etsat i mig..och jag kan fortfarande känna vilket privilegium jag fick som fick detta visat av min syster.

Har ni några synpunkter så vill jag gärna höra dom…

Annons:
[Mariann]
5/20/08, 2:28 PM
#1

Nej, jag har ingen sådan resa haft.

men jag tror vi har haft en tidigare tråd om ämnet… vet inte men kanske kan söka på just astralresor eller liknande.

kram på dej

Mariann

[Mariann]
5/22/08, 12:27 PM
#2

Har du lyckats få fatt på nån mer info?

ulraxe
5/22/08, 4:34 PM
#3

jag har hittat lite här på forumet..men mest då när man reser till någon annan levande…

bara jag tänker på den där astralresan så får jag en härlig lugn men upprymd känsla. 

Kram!

[Mariann]
5/22/08, 5:30 PM
#4

Underbart!!! Bevara den i ditt hjärta…

lkn02001
5/22/08, 7:28 PM
#5

jag undrar hur du gjorde för att uppleva detta, om det var något speciellt som utlöste det eller så?

Farwuq
5/23/08, 9:43 AM
#6

Det lär finnas en del metoder för att få detta att funka, själv har jag inte testat dem men andra har.

Torbjörn Sassersson har ett forum där sådana saker tas upp.

http://www.sasser.net/forum/viewtopic.php?t=5976

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
ulraxe
5/23/08, 9:51 AM
#7

För att svara på din fråga Ikn02001 så var vi på semester i Kolmården vid det tillfället.

Vi var in i Kolmårdens vackra kyrka..där inne bad jag för att få göra en astralresa.

Sedan när jag hade gått och lagt mig på hotellet så bara hände det.Jag tyckte inte att jag gjorde mer än så..det räckte med att be om det från hjärtat och så skedde det:)

Det var och är en fantastisk känsla..den astralresan hjälpte mig att gå vidare och släppa min jobbiga barndom.

lkn02001
5/23/08, 10:30 PM
#8

fantastiskt!

Alwyn
3/14/17, 8:17 AM
#10

Det finns en fantastisk bok om en som lärt sig mycket genom att astralresa. Genom nyckelhålet, heter den!

Farwuq
3/14/17, 7:01 PM
#11

Den ska jag kolla upp.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Hukanson]
3/15/17, 5:55 PM
#12

Att uppleva att man lämnar sin biologiska kropp för att resa är en variant… en annan variant är att göra en resa (med någon) i det inre tänkandet…man är egentligen kvar i kroppen. Ulraxe är egentligen med om en guidning av en Spiritual Guide…hennes döde sysater som ville att hon skulle hjälpa sin döde far att komma till ljus och försoning.

Jag tror att det skulle vara nyttigt för Ulraxe att växa litet i förmåga att vara i Ljuset och be för sig själv och sin far om ljus och välsignelse att övervinna känslor av negativiteter.

Vardenduär
3/15/17, 10:46 PM
#13

#10 Alwyn, det är möjligtvis inte "Genom NÅLSÖGAT" av Mats Olsson som du menar? Den handlar nämligen om "ut-ur-kroppen-upplevelse". Den finns isåfall här: http://www.adlibris.com/se/bok/genom-nalsogat-en-vag-mot-hogre-medvetande-9789163302794

Annons:
Alwyn
3/16/17, 12:26 PM
#14

#13 JO så hette den visst haha. Virrig är jag!

Vardenduär
3/17/17, 8:15 AM
#15

#14 Då är du inte ensam! ;)

unbreakable8
3/20/17, 5:26 PM
#16

Det var en fin upplevelse få förunnat!  Jag har själv haft liknande. Angående din pappa, så kan du be Gud om hjälp att förlåta, för då blir även han fri. Kram

Sommarek
3/24/17, 9:15 AM
#17

#16 Du antar alltså (nio år efter att inlägget gjordes) att TS är kristen?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

tarantass
3/25/17, 4:34 PM
#18

#12: det är alltid nyttigt att växa. Men bara i sin egen takt, inte för att man "ska". Annars är det inte ens att växa och man får mer att arbeta med i stället för mindre. (Vilket säkert du också vet, men vad jag ser kan inlägget missförstås.)

Beträffande vad saker "egentligen" är återkommer jag till en av mina käpphästar på det här området: att det finns många bud och inget facit. Ändå tvistar folk om vems upplevelse-plus-tolkning, eller tolkning-utan-upplevelse, som är den riktiga, som om det funnes något facit.

Jag tror inte det är på långa vägar lika tillväxtvänligt som att vara mer ödmjuk och öppen för de olika sätt det tydligen kan vara, eller man kan tolka vad-det-nu-är, på. Mindre troende att man vet och mer öppen för att lära sig. Även om saker kanske verkar komplicerade och motsägelsefulla.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

ulraxe
4/12/17, 6:42 PM
#19

#12 som sagt det är 9 år sedan jag skrev detta.. det är fortfarande fast etsat i mig.. det var min själ som var på resan.. min döda syster bad mig inte att förlåta honom.. hon sa att jag kunde göra det om JAG själv ville det. Just då tyckte jag inte att han var värd det..efter allt han har gjort.. Nu har jag däremot bearbetat allt och förlåtit honom..för MIN skull.. Och jag tror på Gud för den som undrade 😃 jag vet vad jag var med om…behöver ingens förklaring mer 🤗

Upp till toppen
Annons: