Annons:
Läst 10544 ggr
enola
2008-06-30 01:12

Energier i luften?

Jag har börjat se prickar/bubblor över hela himmlen på senaste, dom syns inte på en gång men sitter jag och stirrar mot himmlen på dagen, lite ofokuserat, så börjar dessa prickar dansa överallt på himmlen. Ibland ser jag liknande prickar när jag knäckt naken eller slagit till huvudet men då ser jag dem i några sekunder sen tynar dem bort.

Har någon märkt av nått liknande eller är det en synvilla?

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

  • Redigerat 2021-05-14 19:27 av FataMorgana
Annons:
[Mariann]
2008-06-30 10:34
#1

Nej, jag har inte märkt något märkligt alls på himlen, annat än att det regnar då Flört

Fast det som är mest märkligt i samband med ditt inlägg är, att i går kväll vid ca 21 tiden så tittade jag på himlen… och det glittrade till liksom åt vänster och min tanke gick så här:

Gud vad lätt det skulle vara å bara inbilla sig att se dessa glitterprickar och säga att man ser dem i massor. Berätta vitt o brett och människor som ju i flest är så begeistrade i fenomen, skulle förundras och också tycka man är speciell som ser sådant….

men eftersom denna pyttelilla snabba glitterprick fanns i mitt öga, som ibland kan komma av blodtrycksförändringar… jag hade mkt sådana när jag var gravid…

men just att denna tanke svävade förbi när jag mest satt o bara "sjönk bort" i himlen…

det är ju just mkt mkt märkligt att du nu då berättar om din upplevelse….Glad

Hur jag, ev vi ska tolka detta vet jag inte… Fundersam

Men det är det som är mest märkligt för mig just nu!!!  Generad

[Mariann]
2008-07-01 08:54
#2

Vaknade med en tanke om det kan vara eterkraften i luften du ser? Fundersam

Hoppfull
2008-07-01 11:17
#3

Jag får sådana när min nacke är för sned så att blodtillförseln är för dålig till huvudet. Just nu t.ex. får jag sådana om jag tittar åt sidan… jag har aldrig kopplat det till något annat än nacken… men vad vet jag :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
2008-07-01 19:05
#4

#3 om blodet til huvudet minskar.. händer inte det det samma vid högt eller lågt tryck…grunnar jag…

Fast jag vet att man kan se eterkraften mer som glitter fast det bör man kunna utan att "bryta nacken" om man så säger… Fundersam

Hoppfull
2008-07-01 19:36
#5

Ingen aning om blodtrycket påverkar… själv har jag ju i omgångar haft högt tryck och det kan säkert hända att det sammanfallit med detta, men det är inget jag lagt märke till.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Lionadh
2008-07-01 19:42
#6

När man slappnar av kan man uppleva ljusfenomen. Det beror på att ögat dilaterar och släpper in lite mer ljus. Detta enligt min läkare.

Men jag tror nog änglarna både kikar på oss och ändrar vibrationerna runt oss, om vi är öppna för det.

Kul är det i alla fall!

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Annons:
Hoppfull
2008-07-01 19:43
#7

För mig händer det tvärtom när jag spänner mig eller är väldigt trött. Jag tror att det är stressprickar jag ser och inte något himmelskt… tyvärr!!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

enola
2008-07-02 14:47
#8

Ja det här med blodtryck har jag märkt av, men jag ser nått helt annat på himmlen när jag slappnar av. Det börjar i sidan av synfältet och blir starkare ju längre jag slappnar av och bara stirrar. Och det blir inte några prickar, utan det är tusentals som fladdrar omkring.

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Mia65
2008-07-03 01:40
#9

Hej är ny här fast inte på iFokus!
Jag ser oxå såna där "prickar" när jag kollar mot himlen. Själv beskriver jag dom som såna saker man ser om man tittar i ett mikroskop. Dom far runt i oordnad ordning, lyser vitt i mitten o har nån gråliknande massa utanför det. Ser det när jag slappnar av..ungefär som när man ska kolla auran på nån. Har även ibland upplevt att dom här ljusen( fast då är dom bara vita prickar) sugs ner mot mig..men då ser det ut som om jag färdas framåt o snabbt i en stjärnhimmel.

Var nyligen hos ögonläkare o kollade mina ögon o det va inga fel! Tror att det kan ha att göra med ljuset ögat upplever mot det starka ljuset mot himlen. Har haft högt blodtryck, men käkar medicin för det nu o det är samma "blurr" på himlen.

För egen del..när jag upptäckte det första gången..hoppades jag på att det va nåt paranormalt..att jag kanske såg själar, eller nåt annat spännande!! Skrattande

Man vill ju så mycket!!

[Mariann]
2008-07-03 12:09
#10

Grunnar om det kan vara eterkraften ni ser…

vad tror ni själva?

Vera-Trollet
2008-07-03 18:24
#11

Ser detta ganska ofta numera. som liten såg jag detta mest hela tiden, kunde ligga på sommrarana i gräset och titta förundrat. Som tonåring och vuxen såg jag ingenting tills jag öppnade mej igen för andlighet och medialitet.Jag kallar det energier.Precis efter Tsunamikatastrofen såg jag hur mycket som helst. En väninna i en annan del av Sverige påtalade också detta just då.Så jag tror att det är någon form av energier som vi ser.Det har för mig ingen betydelse vilket väder det är, dom bara finns där.

Intressant att andra upplever samma sak!Skrattande

enola
2008-07-06 00:39
#12

Ja verkligen intressant att fler ser detta! Då är jag inte helt ensam om att vara sjuk i huvudet! Räcka ut tungan

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

[Cleopatra]
2008-07-06 04:06
#13

Det har en fysiologisk förklaring. Och det är inte övernaturligt.

Annons:
enola
2008-07-06 17:28
#14

#13 vad menar du?

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

camillal777
2008-07-07 11:49
#15

Jag har sett detta eller något liknande sedan jag var barn.När jag hade långtråkigt tittade jag på dessa "prickar" som dansade omkring. Fast jag vet inte vad det är…tänkte bara att detta ser nog inte så många så jag berättade aldrig heller.

camillal777
2008-07-07 11:52
#16

#9 Så ser jag också prickarna, som lysande små celler som oberoende av varandra dansar omkring :)

[Mariann]
2008-07-07 21:18
#17

I mina öron låter det omdelbart som att det är eterkraften i luften ni ser.

mmind
2008-07-08 03:32
#18

Jag tror jag vet vad du menar. Vissa av dessa prickar ser ut som silver blänk och är väldigt vackert. Sedan finns det andra prickar som ser är svarta. Jag kallar dessa silver prickar för foton energi och de svarta prickarna är jus svarta små prickar ormliknande saker, fast väldigt små.

camillal777
2008-07-09 12:40
#19

Du har nog rätt Mariann Glad

[Mariann]
2008-07-13 16:53
#20

Det skulle kunna vara eterenergin iaf… Fundersam

Annons:
Eremitha
2008-07-13 19:07
#21

"13 Cleopatra, det skulle varit intressant med en liten utläggning från dig.

Själv ser jag tre sinsemellan olika prick- eller stjärnfenomen framför ögonen vid skilda tillfällen. 

a) stjärnor som dansar runt efter att jag slagit i skallen, rest mig hastigt eller på annat sätt påverkat blodtrycket plötsligt. Försvinner ganska snabbt.

b)  små transparenta "celler", både enstaka och kopplade två eller tre ihop, som liksom flyter framför ögat. Dessa ser jag när fokus ställs in på extremt nära håll, och är antagligen små cellsträngar i ögats yta.

c)  små, glittrande, mycket ljusa "stjärnor" som i tusental dansar i luften, oberoende av min blodtrycksnivå. Fokus inställt på långt håll. Och ja, Mariann, det är etern!!!

Fler och fler människor kommer att uppleva en vidgad perception allt eftersom jordens frekvenshöjning fortgår.

Och Cleopatra: det är helt riktigt att det inte är något övernaturligt.

Fair Winds and Following Seas!

[Mariann]
2008-07-13 19:23
#22

#21

Skrattande

NagChampa
2008-07-13 20:47
#23

Åhhh … vad glad jag blir! Jag satt nämligen själv och funderade över det här i går … om det är fler än jag som upplever det. Själv har jag sett dess små dansande "lysmaskar" när jag tittar mot himlen sen jag var liten, men inte hört någon annan prata om det. Härligt att få svar direkt på mina funderingar! Synkronicitet när den är som bäst! :)

Personligen tycker jag att det är jobbigt att titta på lysmaskarnas dans. Blir yr i huvudet och mår lite illa. Och för min del har de aldrig uppstått i samband med slag i nacke eller huvudet. De bara är där på himlen om man tittar planlöst i det blå.

Andriel
2008-07-14 19:24
#24

Vill bara lägga ytterligare ett vittnesbörd om eterns befintlighet och synlighet till samlingen. Jag ser den på olika sätt beroende på hur jag ställer in mottagningen i mitt visuella sinne. Ibland som en plastfilm i luften som rör sig och ibland som rörliga mörkare prickar (knottsvärmar). Ibland precis så som beskrivits som partiklar av ljus( små stjärnor). Dessutom upplever jag alltid markens och skogens eterhölje som en förtätad zon där dessa partiklar trängs med varandra och bildar spiraler i dans.Kan om jag vill se samma zon som enbart en uppklarning i luften eller ett svagt rosa grönt band längs skogens konturlinje. Upp till 2 meter från trädens yttersta fysiska material.

enola
2008-07-14 21:48
#25

Nu när jag läste om att det fanns svarta prickar så började jag se dem också, har inte märkt av dessa tidigare :D

#24, Grönt och rosa har jag också sett i energier, typ mellan fält på nått sätt, svårt å beskriva sånt här! :P

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

NagChampa
2008-07-15 15:00
#26

Är fortfarande förbluffande glad över den här tråden! Och för att öka på synkronisiteten så hittade jag en artikel i senaste numret av Energivågen i dag. Den beskriver mycket av det som Andriel skriver i inlägg #25, bland annat om det gröna och rosa fältet ovanför träden och hur de små ljusbollarna liksom sugs in i dessa fält.

De små ljusbollarna i luften är det universella livsenergifältet och är alltså klot av orgon. Jag saxar ur artikeln (som är skriven av Lena Gylfe):

"Det lättaste sättet att börja se de universella livsenergifälten är att ligga på rygg i gräset en trevlig solig dag och se upp på en blå himmel och bara slappna av. Efter en stund kommer du att kunna se pyttesmå klot av orgon som skapar snirkliga mönster mot den blå himmeln. De ser ut som pyttesmå vita bollar, ibland med en svart fläck, som dyker upp en sekund eller två, lämnar efter sig ett svagt spår för att sedan försvinna igen.
När du fortsätter denna observation och utvidgar din syn så kommer du att börja se hur hela fältet pulserar i en synkroniserad rytm. På soliga dagar är dessa pyttesmå energibollar ljusa och rör sig fort. På molniga dagar är de mer genomskinliga och rör sig långsammare och i färre antal. I en stad med smog (tät avgasdimma) är de färre i antal, mörka och rör sig mycket långsamt."

Vill ni läsa hela artikeln så finns den i Energivågen nummer 147 på sidan 18. I denna pdf finns artikeln på de två sista sidorna:
http://www.energivagen.com/Media/Nr147/EV147_innerstinne.pdf

[Mariann]
2008-07-16 16:48
#27

Den ska läsas länken, intressant detta alltså Skrattande

Annons:
enola
2008-07-16 18:45
#28

Kul att det är så många som märker av fenomenet! Bra artikel var det också! :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

[Cleopatra]
2008-07-19 03:25
#29

Flytare i ögat kan vara halvgenomskinliga, grå eller svarta, de kan vara som prickar eller som fibrer, kallas också myggsyn och är "smuts" inne i ögat. Närsynta har fler av dessa.

 Silvriga blänk, stjärnor, är lågt blodtryck.

[Cleopatra]
2008-07-19 03:28
#30

Och jag tillägger; att jag blir besviken  över att så  många gör naturliga fenomen till något övernaturligt. Det gör att jag tvivlar på vad ni berättar om andra saker. Er önskan om att få uppleva övernaturligt förvrider er uppfattning om det som ni ser.

[Mariann]
2008-07-19 11:29
#31

#30

Det ligger något i det du säger, jag kan ibland också undra över detta behov och fascination av fenomen…

Men man ska ju ändå inte förringa människors upplevelser… de kan behöva den för att vakna till…

Det är väl den berömda balansen som även här ska uppnås. Men just nu är stora delar av svenska foket oerhört upptagna, beroende och fascinerade av fenomen.

Vi får vänta till mättnaden infinner sig…. att de börjar rikta blicken utåt och kikar på världens behov och inte hela tiden söker fylla sitt eget…

Eremitha
2008-07-19 18:53
#32

#29 Just det, du definierar de olika visuella fenomenen helt riktigt. Men som du väl såg i mitt inlägg #21 finns en tredje variant, nämligen det som allt fler ser och som kan benämnas etern. Detta är inte heller något övernaturligt, utan helt enkelt ett annat materieslag. Att vi människor kan utveckla vår perception till att uppfatta sådant är inget märkvärdigt.

De energifält som omger allt levande, det vill säga auran, är vetenskapligt belagd. Allt fler kan tillfälligt eller mer kontinuerligt se dessa fält med blotta ögat. Själv har jag sett auran runt en människa endast vid två tillfällen, men då var det oerhört tydligt och detaljerat. Jag var inte påverkad av vare sig någon drog eller något upptrissat emotionellt sammanhang.

Min hjärtevän är begåvad med en mycket väl utvecklad förmåga att se de lättare, finare materieslag vi ofta kallar energier. Han är dessutom en akademiskt, vetenskapligt skolad person med en sund skepticism inbyggd i bedömningen av det han uppfattar. Att konstruera några "syner" utifrån ett önsketänkande vore honom främmande.

Man ska dock inte tro att något är sant utan att själv ha konstaterat faktum, alternativt fäster hundra procent tilltro till vetenskapliga rapporter (vilket inte alltid är klokt). Man kan bedöma något som mer eller mindre trovärdigt, men sanning kan det inte bli förrän man sett/hört/känt/upplevt själv, och därmed har förstahandsinformation.

Fair Winds and Following Seas!

enola
2008-07-19 19:33
#33

#29/30 Du lyckas inte omvända mig till nån annan tro och jag tänkter inte omvända dig, men jag har sett dessa "flytare" och jag har fått blodtrycksfall med silverpicka. Det jag ser mot himlen är inte nått av dessa eftersom jag ser flytarna samtidigt som etern (eller vad det nu kan vara :)), och blodtrycksprickarna håller bara i sig för mig i några sekunder medans etern dansar omkring så länge solen är uppe.

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

[Cleopatra]
2008-07-20 03:37
#34

Ni pratar nog om fler saker än bara flytare och stjärnor men just de två fenomenen är naturliga. Om ni sen utöver det ser nåt annat så låt gå att det kanske är övernaturligt.

 Men man ska inte blanda hej vilt för det som är naturligt kastar sin skugga över era andra upplevelser. Man bör nog sortera noga i vad som är vad.

Annons:
[Mariann]
2008-07-20 09:49
#35

Jag är övertygad om att man kan se etern och även eterkroppen på allt levande…

och jag säger som Eremitha… det är inte övernaturligt att se etern….

men förövrigt finns det en stor glamour omkring fenomen… som bör avlägsnas…

Fast det hör visst tiden till och den negativa sidan av 7 strålen… iaf enligt artikeln Vattumannens tidsålder…

Andina
2008-07-20 15:06
#36

De glimrande "lysmaskarna" i skyn. Min uppfattning är att det är Ljuset - ljusets energier som vi ser. Solens sken består ju, som allt annat, av enbart energi och det är s a s större "ljuspartiklar" som vi ser. Troligtvis kan dessa "lysmaskar" delas in i ännu mindre partiklar - men kanske inte synliga för blotta ögat.

Så - i min värld har det alltid (sedan barnsben) varit Ljuset som jag sett - som Solen skickar ut till oss alla att absorbera.

Alla är vi Stjärnstoff och Solljus.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Mariann]
2008-07-20 16:34
#37

Vackert skrivit: Ljuset - ljusets energier

det många kallar eterkraften Skrattande

jag måste forska lite mer i detta ämne…

jag undrar om det inte stod något detta i vår artikel det eteriska närtverket..

Mia65
2008-07-21 23:32
#38

#29 Du menar det här

http://sv.wikipedia.org/wiki/Glaskroppsgrumlingar

Ja det har jag..ett par svarta prickar som följer ögat o som jag i början tog fel på. Trodde det va en fluga eller nåt. Men silverprickarna kan jag endast se om jag kikar mot himlen..o jag har högt blodtryck!! Själv har jag trott att det har med det starka ljuset att göra…men..givetvis, vore det en glimt av universums energi eller nåt annat kul…så vore det ju så mycket roligare!!

Skrattande

[Cleopatra]
2008-07-22 03:44
#39

Mycket trams tycker jag. Nivån är lite… lättlurad här.

Eremitha
2008-07-22 11:53
#40

#39 Det är sannerligen lätt att lura sig själv ibland. Särskilt om man har en stark önskan att uppleva så kallade övernaturliga saker.

Men när man ser till exempel eteriska strukturer, och prövar detta seende med en sund skepticism och en ifrågasättande attityd, men ändå kommer fram till att man faktiskt ser, då vore det att lura sig själv att förneka det.

Man kan också lura sig själv genom att ihärdigt förneka att det skulle kunna finnas någonting utöver den fasta, för alla (utom för blinda) synliga fysiska verklighet vi lever i.

Att det finns andra materieslag än det som skapar fysisk form, är för mig och allt fler ett reellt faktum. Att många dessutom förfinat och tränat sitt synorgan så att de kan se en del av dessa materieslag, är inte övernaturligt.

Fair Winds and Following Seas!

[Cleopatra]
2008-07-26 14:38
#41

Som sagt, man ska skilja mellan olika fenomen och inte svälja allt som "övernaturligt". Det är just denna förmågan att acceptera allt som något "speciellt" som ger tvivlarna luft under vingarna. Man förringar det som man själv tror på genom att tillskriva normala, naturliga fenomen något övernaturligt.

Annons:
po43
2008-07-26 17:09
#42

Visst set jag med dessa små dansande vite prickar i massor.Sen vad det är vet jag ju inte men har alltid sett dem.

[Mariann]
2008-07-27 09:24
#43

#40 #41

Ni har så rätt båda två…. ville bara säga att jag med ser det på båda sätten som ni beskriver…

Vi hade uppe detta i en annan tråd jag tror det är Vattumannens tidsålder och där står det om den negativa verkan av 7 strålen  att den har just denna sida… fascination av fenomen… och detta vi diskuterar här hamnar under det…

#42 Skulle tro att det är eterkraften du ser också… fast man får själv bestämma vad man ser och om det är övernaturligt eller naturligt… med sundt kritiska ögon Glad

Andriel
2008-07-31 01:10
#44

Man kan inte vare sig döma eller bedöma något som man inte kan förnimma. Där lever vi faktiskt i olika dimensioner, de som förnimmer etern med sina tillräckligt uppväckta sinnen och de som ännu inte förnimmer något utöver den tyngsta materien pga att dessa utvidgade sinnesfunktioner fortfarande sover.

Verkligheten är stor. Otroligt mycket större än vad genomsnittsmänniskan kan förnimma. En mkt högt utvecklad människa kan kanske förnimma ytterligare ett par tre nivåer av successivt lättare materieslag. De mest känsliga kan se tankar ta form. Tankemateria! Fantastiskt!

Men vi har ytterligare 47 nivåer av materia kvar att se.Men då är vi inte längre människor utan kallas nåt annat. Stämmer detta? Jag har all anledning att tro att så är fallet. Jag kan se de första nivåerna. De höljen som utgör människan och den omslutande avgränsningen utåt ( popcon som den kallas av inca)

Det jag ser av världen förklaras endast av den esoteriska kunskapen. Som är spridd över hela jorden från tibet via grekland till peru. Det är bara den kunskapen som förklarar den värld jag upplever. Exakt dessutom. Därför är den SANN för mig. Om den talar om 49 olika materieslag så finns det antagligen 49 olika materislag. Den respekten har jag fått för den formulerade kunskap som beskriver världen EXAKT som jag ser och förnimmer den. Det gör  nämligen inte den konventionella materialismen FYSIKALISMEN. Den är blind och död och beskriver inte de övriga slag av materia i eterform som är verkliga för mig. Och jag är vid mina sinnen. Vid sunda vätskor. Närmare sanningen än så här kan jag inte komma. TACK för ordet

enola
2008-09-05 21:03
#45

Jag var en sväng i Barcelona nyligen och jag märkte inte av detta "fenomen" där nere. Jag kunde urskilja ibland några få bubblor men dom var mycket mörkare och inte alls lika starka och "sprattliga" som här i sverige. Kan det beror på luftföroreningar?

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Freja15
2008-09-06 01:03
#46

Men vad intressant!

Jag ser åxå dessa dansande små "lysmaskar" då jag tittar upp på en klarblå himmel. Fast mest då jag ser genom ett fönster. Ibland när jag har tittat länge så utvecklar sig dansen hos detta ljusfenomen, mycket faschinerande och kul att höra att fler ser dem. Jag har aldrig berättat detta för någon faktiskt.

Ibland ser jag åxå en massa glitter som glittrar runt i mitt synfält. Kanske det har med mina ögon att göra men jag väljer att tro att det är änglarna som visar sig på det viset.

I kärlek//Eva

enola
2008-12-10 14:52
#47

Hur ser etern ut för er nu på vintern? Själv har jag svårt att fokusera fram det.

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

szirius
2008-12-10 15:56
#48

Jag ser också dessa prickar som flyger omkring när jag tittar på himlen länge.Jag har nog tänkt att det helt enkelt är energier som man börjar uppfatta.De kan fara lite hur som helst, vissa snabbt, vissa singlar ner, andra snurrar.Jag ser fler ju klarare luften är, tex ute på ett öppet fält långt inne skogen.Men det kan också vara ögat som spelar en ett spratt.Hur som helst tycker jag att det är lika naturligt för det : )

Annons:
enola
2008-12-13 00:46
#49

Jag ser inte lika mycket "prickar" nu på vintern, kan ju vara molnigheten som gör det.

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Choklad
2008-12-13 15:45
#50

#9

Det är ett  minne sedan du låg i din mammas mage …det är rester från fostervattnet! Alla har det….

U R us

bettis69
2008-12-14 12:13
#51

Andriel, det var bra skrivet! Jag håller med dig så väl. Jag har också sett prickarna i himlen. Jag kan inte förklara för mig själv vad det är, men jag ser dom. Jag ser dom bara på himlen,ingen annanstans.

ElectricBoogie
2008-12-17 11:23
#52

hah, intressant… jag minns att jag låg i somras och tittade upp i den blå himlen och funderade på varför jag hade sån fel på synen som såg en massa prickar överallt… undrar om det har nåt med ljuset som bryts mot ögat, eller om det är nåt "djupare"… jag störde mig iaf på att jag såg massa prickar som hoppade runt och att jag inte kunde få se en "klar himmel utan en massa brus från ögonen" :P

kul att läsa om det här då!

[Jeremina]
2008-12-17 20:19
#53

Om man har problem med nacken kan man när man reser sig och tittar upp snabbt se lysande prickar..kan det vara det du ser…eller?

bettis69
2008-12-17 20:24
#54

#53 nej det är inte såna. jag brukar se dom du pratar om också.. dom är mindre och silveraktiga… dom vi pratar om är som små genomskinliga bubblor.

fruhannaa
2008-12-18 21:31
#55

Detta har jag sett och funderat över, nu vet jag Flört

Trodde att det var någon form av energier, men visste inte vilken sort…

Det är i alla fall vackert tycker jag och helt otroligt att se hur det rör sig som om de pyttesmå glittrande prickarna leker.,

Annons:
[Jeremina]
2008-12-18 21:50
#56

#0 Märkligt idag för när jag hade släppt in en av våra kattor såg jag samma sak bredvid min katt som du såg och det berodde inte på min nacke för det var annorlunda….vem vet…Obestämd

s031720
2008-12-19 17:51
#57

När jag var liten brukade jag ligga och titta på prickar som flöt omkring framför ögonen. Jag kom fram till att det måste vara damm och andra partiklar som ligger och flyter på iris.

Men jag vet ju inte om det är det som denna tråd handlar om.

Jag har sett energier med, men bara när jag mediterar/slappnar av och då mer som plötsliga ljusblixtar.

bettis69
2008-12-20 21:09
#58

Tydligen ser många dessa bubblor, men vad det är, är en annan sak. Det är nog ingen som forskat i det ännu iallafall.

Choklad
2009-01-06 14:05
#59

Jag rekommenderar  filmen Phenomenon med John Travolta.. Den är mycket bra och tänkvärd…en underbar film som får en att tänka efter mer än en gång…

U R us

azlan
2009-01-06 15:42
#60

Energier i luften;

Ja just nu ligger Jorden som närmast Solen ,

Därav har vi 7 % starkare strålning än annorstädes .

Så på med solglas ögon o var rädd om eran syn …

moonflower
2009-01-06 18:43
#61

Har varit vid havet 2 somrar i rad, på samma ställe och har upptäckt att där finns något i luften som ser ut som små minifyrverkerier, vet ej hur jag ska förklara det. Ingen annan i familjen verkade se det - så jag höll tyst…Men vackert är det ialla fall - vad det än må vara!

Pinkmoon
2011-09-19 07:07
#62

Åh jag har sett massa glitter till o från senaste tiden, och då inte för att jag kollar upp i himlen. Det spelar ingen roll om jag tittar eller blundar så kommer stora glitterkorn oftast i en stark blå nyans - men ofta även röd/orange och grönt glitter. Fundera först på om de var något fel med synen. Men starr och fläckar e ju långt ifrån glitter. En gammal väninna som började utveckla sin medialitet vid den tidpunkten sade dock att min skyddsängel var en glad asiat som kasta glitter på mig o hade en 'trollstav' vet inte om ja ska tro på det eller inte men glitter ser jag utan tvekan. någon som vet vad det kan bero på? :)

Annons:
Indigobarnet
2020-04-19 18:44
#63

Ser också partiklar. Dels dessa som andra beskriver som dansar runt som knott.

Sen även i form av bubblor som på en lins. Helt beroende på vilket fokus jag sätter mina ögon i. Jag kan se dem när som helst om jag vill det :) 

Som många andra säger, skönt att inte vara ensam dum i huvudet ;)

Dioramabyggare
2020-04-20 21:01
#64

Jag är ibland med om samma fenomen som Eremitha beskrev i #21  a. Oftast bara två, tre millimeter stora cirklar, med ljus kant. Efter bara några sekunder försvinner de.

Upp till toppen
Annons: