Annons:
Läst 2340 ggr
[Mariann]
7/8/08, 9:03 AM

Stenar och kristaller

Hur många här använder sig av stenar och kristaller?

Berätta gärna hur också Glad

Bergkrystall

Annons:
[Mariann]
7/8/08, 9:09 AM
#1

Jag använde stenar på mig mkt förr för ca 10-15 år sedan… gjorde healingar med dem på mig själv osv

Nu omger jag mig med dom, de ligger lite varstans hemma och någon gång ibland använder jag dom vid healingar och meditationer. Glad

Hoppfull
7/8/08, 10:30 AM
#2

Jag har några stenar som dräller runt men att jag använder dem vore fel att säga :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

umbra55
7/8/08, 6:31 PM
#3

bär några/någon( olika) med mig som stöd, förutom rosenkvartsen som ligger på Datorn hela tiden..

Lionadh
7/8/08, 6:34 PM
#4

Jag har kristallkluster och bergskristllspetasr runt mina blommor i fönstren. Den renar och sprider ett fint ljus. Jag har några för healing och några för meditation.

Jag fick min första bergskristall när jag var 7-8 år av pappas kusin, och då väcktes en otrolig nyfikenhet. Somnade många gånger med den i handen och drömde om andra världar. Jodå, den har jag kvar också…

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Ayena
7/8/08, 7:23 PM
#5

Brukar använda vid meditation och när jag lägger tarot. Sen kan de  vara bra att "balansera" med  om man skulle behöva. Eller om jag ska göra någon ceremoni till exempel vid nymånen.

Jag skulle behöva köpa hem fler - har en benägenhet att ge bort dem Glad

Lionadh
7/9/08, 9:36 AM
#6

Det var länge sen jag laddade kristallvatten, det kanske vore bra… Jag är förkyld ju!

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Annons:
[Mariann]
7/9/08, 9:40 AM
#7

Precis! jag gjorde så också mkt

jag har sten för varje chakra som jag gjorde reningskur med… en sten i en vecka och sedan byte… gick från rotchackrat o uppåt….

kanske också vore läge….

camillal777
7/9/08, 11:10 AM
#8

Jag har mina vackra stenar runt om i huset. Använder dom lite i healing ibland men inte så mycket som innan.

Jaa och så vackra stensmycken, dom tycker jag om!

Hoppfull
7/9/08, 11:22 AM
#9

Är det speciella stenar för de olika chakrana Mariann?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

FiaH
7/9/08, 1:55 PM
#10

Jag bara älskar stenar och kristaller, jag har 2 när jag sover, bär några med mig dagligen, har även endel i hemmet, samt i vissa halsband. Även vid vissa healingbeh använder jag mig av domSkrattande

Solana
7/9/08, 6:59 PM
#11

Jag använder dom inte så mycket på mig själv (min kropp) utan har ställt rosenkvarts vid tv och dator och sedan finns det ju många runtom i huset, i fönster mm, tycker det är trevligt med stenar Glad

[Mariann]
7/9/08, 10:43 PM
#12

japp…

om jag minns rätt

karneol för sakral/navelchakrat

malakit för solar plexus

aventurin o rosenkvarts för hjärtat

lapis lazuli för halsen

flourit för tredjeögat

o bergskristall för kron

rot minns jag inte just nu…

men det msåte ju inte vara exakt dessa stenar…

MagnusProjektSol
7/10/08, 8:11 PM
#13

Jag har några stenar på mitt altare.  Vid behov tar jag med mig några av dessa i fickan under dagen. Använder en bergskristall pendel för att hitta energilinjer och kryss punkter. Runt halsen bär jag en citrin infattad i ett silver kors under denna hänger en röd rubin på en lotusblomma i silver och underst i mitt halsband hänger en ängel i grön aventurin. Så nu vet ni hur jag ser ut om vi möts.Glad

Annons:
[Mariann]
7/10/08, 8:34 PM
#14

WOW!!! vad läckert det låter :)

jag ska hålla ögonen öppna efter någon med detta runt halsen;)

Upp till toppen
Annons: