Annons:
Läst 1901 ggr
[Mariann]
8/19/08, 7:48 PM

Medlemmar SE HIT

Vi här bakom sajten vill gärna veta lite om hur ni ser på artiklarna och inläggen.

Ni får några alternativ här att välja på.

Skriv gärna i tråden mer utförligt, om ni tycker att det var klent med alternativ.

Annons:
[Mariann]
8/19/08, 7:54 PM
#1

jag svarade givetvis annat… jag vill ju inte påverka… Oskyldig

Angel60
8/19/08, 8:12 PM
#2

Jag svarade: Intressanta,….

svårt att förklara varför…

[Mariann]
8/19/08, 8:25 PM
#3

Men vad roligt att du svarade intressanta! men lite svåra att förstå, ser jag…

Får man fråga vad är det som är svårt för dig?

Detta är ju jätte viktigt för oss att få kläm på vad som ev kan behövas förklaras, läggas mer fokus på, eller om det helt enkelt handlar om att smälta och tugga och efterhand förstå mer…

Eller förändra vårt språk ifall det nu är grekiska i vissa fall, till att bli mer svenskt  ;)

jag hoppas denna undersökning kan ge oss lite svar…

Rosan
8/19/08, 10:23 PM
#4

Jag tycker att det är svårt med olika invigningar som nämns och det och det behövs då för att det ska hända, det känns så låst då tycker jag. Om man är på en stråle så är man bara sån och nåt annat finns inte att utveckla ungefär. Det känns som om allt ska vara så inrutat och att man hela tiden försöker tolka in verkligheten i modeller istället för att leva verkligheten och se hur modellen passar in. Självklart är det intressant att veta mer och djupare om teorier men är de just inte bara teorier? Tycker det vore roligare med ett mer öppet förhållningssätt.

[Mariann]
8/19/08, 11:17 PM
#5

#4 Ett tack för att du bidrog med dina åsikter! Glad

Jag kan förstå att det kan upplevas låst och som teorier.

[Mariann]
9/2/08, 12:19 PM
#6

Fler åsikter någon?

Annons:
Elwin
9/2/08, 4:05 PM
#7

Väldigt intressanta, men man förstår ju inte allt då det är nya begrepp, ord, tankesätt och så vidare.

Men sånt är bara bra.

Vore hemskt om allt serverades lättbegripligt som i en Kalle Anka-tidning, då försvinner ju nyfikenheten samt önskan att lära sig mer.

Min åsikt alltså, vet att några inte håller med, men vad vi tyckte personligen efterfrågades.

[Mariann]
9/2/08, 4:11 PM
#8

Precis!

Tusen tack för ditt bidrag Glad

Tuva-Lena
9/4/08, 2:37 AM
#9

Intressant men förstår inte allt, svarade jag också. Ett annorlunda sätt att framställa andlighet på, och jag är inte så invigd i det, men jag hoppas kunna lära mig! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Mariann]
9/4/08, 8:08 AM
#10

#9

Kul att du kikar hit!! SkrattandeVälkommen!

Jag vågar lova att om man sätter sig in i det bara lite, dvs får lite kläm på orden, så kommer det att bringa många svar till en. Frågor som många har obesvarade.

Även om jag vet att det också finns de som inte ställer dom, frågorna alltså Flört, vilket är helt ok!

rosmarin90
9/4/08, 11:13 PM
#11

Jag svarade intressant….

Gillar verkligen den här sidan, men orkar inte läsa allt. Jag har läst mycket antroposofi tidigare under åren och tror att det gör att jag känner mig hemma. Tyvärr har jag svårt att läsa långa texter på datorn, men får väl ta och skriva ut de helt enkelt.

Du gör ett toppenjobb Mariann och det utstrålar mycket kärlek och värme från sidan.

kram Rose

[Mariann]
9/5/08, 8:05 AM
#12

Underbart att höra! Värmer i hjärteroten och om du är lite "antroposof" så förstår jag att du känner igen dig  ;)

kram

ps. Det är det bästa att göra, skriva ut artiklarna, många av dem är ju faktsikt studiematerial och tarvas att läsas många gånger. Det finns ju så många lager i de att förstå det hela på…

rosmarin90
9/6/08, 3:59 AM
#13

SkrattandeRoligt att du blev glad. Ja jag får nog skriva ut lite artiklar och läsa. kram Rose

Annons:
Tuva-Lena
9/6/08, 11:56 PM
#14

Jo, en annan sak som jag har tänkt på, och det gäller inte bara den här sajten utan nästan alla, och många inlägg också…

När man är nybörjare i ett ämne och skall plöja igenom en artikel -så lägger man ofta av sedan man läst 1/3 av den, på grund av att den är föööör lång. Man orkar inte som novis med, att sitta och läsa så många konstiga, nya ord och facktermer om artikeln dessutom är kilometerlång - som man upplever det. Så ett önksemål från min sida vore, att man hellre kortar ner artikeln, och kanske skriver den i flera delar istället. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Eremitha
9/7/08, 12:28 AM
#15

Man skulle ju kunna skriva ett sammandrag också. Och hänvisa till hela artikeln (indelad i kapitel) om intresset väcks.

Fair Winds and Following Seas!

[Mariann]
9/7/08, 10:00 AM
#16

#14 Jag förstår precis vad du menar. Vi delar så gott som alla i mindre delar, ev skulle man dela i ännu fler Obestämd.

Nu kan man ju se att de första blir lästa mer,  ja i alla fall att den har flest "lästa", än de efterföljande.

Jag tror det bästa är att ändå skriva ut, eller kopiera hem till datorn i ett t.ex. word. Då kan man läsa styckvis, hur korta delar som man själv önskar.

problemet med våra artiklar är ju att de är egentligen studiematerial (till viss del), och därför bli ytterligt svåra att läsa i många små stycken, om man inte har ett sjuhelsikes minne Flört

men jag förstår precis Glad

min tanke är ju också att genom att lyfta ett stycke, några intressanta meningar i någon artikel, så väcks förhoppningssvis intresset och man vill läsa mer för att förstå. Jag gör ju ofta så i alla fall med den förhoppningen.

Upp till toppen
Annons: