Annons:
Läst 2546 ggr
[Mariann]
10/3/08, 9:59 AM

Husdjur?

Vilken sorts husdjur har ni?

Berätta gärna och finns det bilder, så älskar vi att se på djur! Flört

(med andra ord lägg in dom i tråden)

Annons:
Farwuq
10/3/08, 10:02 AM
#1

Ett akvarium med en "fet" mal.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Mariann]
10/3/08, 10:02 AM
#2

Vi har ju en katt som nu är 6 år gammal. Det är en Brittisk Korthår. Givetvis urgullig, om inte gulligast i världen Flört

Han gillar att dricka vatten ur handfat, överallt, och springer gärna före in på toa när det är läggdags…

Han älskar också sällskap när han äter, ju hårdare klappningar desto bättre, då fullständigt gluffsar han i sig torrisarna! Förvånad

gillar också lapa apelsinjuice…

Vad heter han då?

RAMSES!!

[Mariann]
10/3/08, 10:03 AM
#3

attans sk*t att jag glömde fiskar Skrikandes

Hoppfull
10/3/08, 10:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det gick bara att kryssa i en… men vi har både hund och katt. Hunden är så crazy och störig så katten har i princip flyttat hemifrån. Det är sorgligt men jag har full förståelse för vår kissetös! Det här är en gammal bild av honom.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Lionadh
10/3/08, 10:20 AM
#5

Vi har två katter och den äldsta Simon har just tippat ut min frukost på hela bordet!

Det är gott med fil tycker han…

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

[Mariann]
10/3/08, 10:22 AM
#6

*asgarv*

#1 1 mal alltså i hela akvariet?

Annons:
Hoppfull
10/3/08, 10:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

En av katten

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
10/3/08, 10:29 AM
#8

Så gullig!!! Gillar dessa grårandiga

Hoppfull
10/3/08, 10:35 AM
#9

Jag med :) Hon är sååå fin! Men nu bor hon ju inte längre här Gråter

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Kurina
10/3/08, 11:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Mina älsklingar som jag var tvungen att lämna bort. Känns fortfarande tungt. Dom var bästa kompisar.

Hoppfull
10/3/08, 12:38 PM
#11

åh vad härligt. Vår hund går bara inte ihop med katten, hon hatar honom!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Farwuq
10/3/08, 1:24 PM
#12

#6 Jupp, en stor baddare och några vanliga små fiskar som lever mer eller mindre på nåder.

Jag skulle gärna ge bort dem till någon som är snäll mot dem, de övriga i min familj sk*t*r total i de arma djuren.

Gråter

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Eremitha
10/3/08, 2:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Vilka härliga bilder på alla era djur! Det är en stor rikedom att få ha djur i sitt liv, tycker jag. En väldigt speciell relation.

Kurina:Det måste ha varit smärtsamt svårt! Så fina dom är!

Jag har en hund, alaskan malamute, pojke, 4,5 år. Han är som en gåva från himlen till mig. Jag var svårt pälsdjursallergisk från tretton års ålder och uppåt, och det var en livssorg för mig att aldrig mer kunna ha en hund (vilket vi hade när jag var barn, vi fick lämna bort vår boxer för att jag blev sjuk).

Men för några år sedan upptäckte jag att jag kunde vistas bland djur utan att bli dålig, och prövade mig fram. Undulat, dvärghamster, det gick bra. Katt (norsk skogkatt med lite inblandning av något annat), gick bra. Lånade hund ibland, gick bra.

Så då vågade jag! Hade hört att polara raser var mest "allergivänliga", så då fick det bli en "varg" från Alaska.

Fair Winds and Following Seas!

Annons:
[Mariann]
10/3/08, 2:43 PM
#14

Vilka vackra djur ni visar upp! Skrattande

Jag lider med dig Kurina, det är en stor smärta när djuren försvinner på ett eller annat sätt…

Freja15
10/3/08, 11:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Jag har två katter varav en har vi tagit hem från Sydafrika. Han heter Bottie. När vi skaffade Bottie i Sydafrika så sa ägaren att Bottie betydde bror på afrikaans. Vi tyckte att det passade med ett Sydafrikanskt namn *L* Sedan sa de att han var född den 5:e oktober.

När den femte oktober kom (då vi bodde i Sydafrika) tittade jag i min svenska almanacka och såg vem som hade namnsdag… vem hade namnsdag tror ni? Jo Bror!!! Det är lite spooky måste jag säga. Han är en mycket vacker katt.

Eremitha
10/3/08, 11:33 PM
#16

Vilka blå ögon!

Fantastiska!

Fair Winds and Following Seas!

Tatsja
10/4/08, 10:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Har hund. Bara en nu. Detta är Tatsjagumman

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Angel60
10/4/08, 11:40 AM
#18

Hos oss har vi ingenting, resten av min familj är alla allergiker.Gråter

När jag var liten sa jag att jag skulle ha en sköldpadda och en varghund när jag blev stor.

Man kan ju ha en sköldpadda fast man är allergiker men det har inte varit aktuellt hos oss.

Kram

gyllenehjartljuset
10/4/08, 12:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Jag har tre katter och en hund. Jag har också varit/är allergisk mot pålsdjur och div annat sen jag var 15, men för sex år sedan efter div behandlingar akupunktur, homopat medicin, healing mm, märkte jag att det blivit bättre, så då provade vi med en norsk skogkatt/husjattblandning, och det gick bra. Hon heter ZeldaSkrattande

Sen fick jag för mig att köpa min äsklingskatt, helig birma,han heter Amos, sen blev det en till, Alice också helig birma.

Sen fick jag för mig att jag skulle ha hund också, så kom Minnie hem till oss i midsomras, hon är en chuhuahua/papillonblandning, och det sötaste som finns. Hon liknar en liten gremling medsina stora öron.Skrattande

Till saken hör att jag tål mina djur, men inte alla andra hundar och katter, bara en del.

Ska se om jag fixar att lägga in foton också..Obestämd 

om det funkar är detta Zelda

gyllenehjartljuset
10/4/08, 12:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Här är Amos

Annons:
gyllenehjartljuset
10/4/08, 12:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Här är Alice

gyllenehjartljuset
10/4/08, 12:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Sista bilden, här är Minnie, hon är 4,5 månader på bilden nu är hon lite mer än 5

Tatsja
10/4/08, 12:48 PM
#23

Har en granne som har katter. Tyvärr är jag väldigt allergisk, så det blir att preparera sig ordentligt.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Mariann]
10/4/08, 1:35 PM
#24

#19 Otroligt gulliga! Små mumsbitar allihop!!

Eremitha
10/4/08, 2:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Jag känner mig så ömsint och varm i hjärtat för varje bild av ett älskat djur! De är verkligen våra vänner på hjärteplanet.

#19 Du och jag har visst liknande historia med allergi som blivit bättre. Det är den största gåvan i livet på det personliga planet att jag kan ha en hund idag.

Jag sätter in en bild på Stjärna också, den första katten i vårt hem. Mest norsk skogkatt, är hon alltså.

Fair Winds and Following Seas!

lenmor
10/4/08, 2:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Min underbara Norfolkterrier och dotterns lilla hund står och tigger mat.

Enok säger: Kan man få en köttbulle till om man sitter så här fint på rumpan och viftar lite med tassarna?

gyllenehjartljuset
10/4/08, 3:30 PM
#27

#25 Ja jag är så tacksam att jag har mina djur. Jag är uppvuxen med hundar och katter, så det blev väldigt tråkigt när jag blev allaregisk, men nu är e här och jag är så glad för det. Kan ha lite känning av nysningar ibland men det får det vara värt. Man lär sig tåla sina egna djur, vet inte om de ympar in sina allergener när de bits och rivs, så man tål dem bättre.

#26 Man har alltid sällskap vid kyskåpet nu för tiden, "ska du äta nu igen?, får jag också smaka?"Skrattande

Annons:
Kurina
10/4/08, 11:09 PM
#28

Så fina små vänner ni visar. *Suckar* nån dag ska jag till kattkommandot och se om det finns nån kissemisse som vill ha ett hem. Just nu är det inte passande, tyvärr, så jag får vänta.

[Mariann]
10/5/08, 10:10 AM
#29

#26 Så sööööt!

#25 Efter in första ilskna katt tänkte jag att ska jag ha katt någon mer gång så ska det vara en skogis…. de är ju så läckra Glad

men när det väl blev katt så blev det ju inte så…

Britterna är en kattsort som passar mig utmärkt med precis det temperament den har…

Eremitha
10/5/08, 2:21 PM
#30

På tal om att vilja ha katt så finns det att hämta här (södra Hälsingland). Min hjärtevän har en granne som tappat greppet totalt på grund av sjukdom. För fem år sedan hade han två katter. Nu är det minst tjugo i olika storlekar, de minsta bara några veckor gamla. Fler är på gång för man ser dräktiga honor i flocken.

Vi har kontaktat djurskyddet i stan, men de kan inte ta emot så många. Grannen öppnar inte dörren när man går dit och knackar på för att be om hans tillåtelse att hjälpa till. Problemet har vuxit honom långt över huvudet, och det är katterna det går ut över.

Följden har blivit att de tar sin tillflykt till Andriel, som självfallet ger mat till de uthungrade katterna. Många är inte rumsrena, har inte lärt sig gå på lådan, så vad det innebär kan ni räkna ut.

De måste få hem, goda hem, snarast! Vi vill annonsera, men behöver grannens tillstånd. Med fler kullar på gång är problemet på väg mot en närmast olöslig situation. Att katterna ska avlivas är inte ett alternativ.

Fair Winds and Following Seas!

[Mariann]
10/5/08, 3:29 PM
#31

Ååå vad jag ösnkade man kunde hjälpa!!

kankse kan ni inne på katter i fokus fråga om det finns hjälp att få?

Eremitha
10/5/08, 3:35 PM
#32

Bra idé, det hade jag inte tänkt på, tack för den Glad

Fair Winds and Following Seas!

Hoppfull
10/6/08, 10:21 AM
#33

I helgen har vi varit och tittat ut en kattunge… vår tös har ju som sagt flyttat men vi tänker att om vi tar en som är bebis så kanske han vänjer sig vid hunden från början. Så om några veckor är han stor nog att flytta hit. Han blev dotterns "egen" som hon ska betala med sin veckopeng :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
10/6/08, 11:11 AM
#34

då vill vi se foto snart på lilla goingen!

Annons:
Hoppfull
10/6/08, 11:11 AM
#35

Hehehe, ja så fort vi kan… han bor ju fortfarande hos sin mamma.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

rockygubben
10/28/08, 6:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Det här är min prinsessa Tia,hon är 6 år.

solblomman47
10/28/08, 7:01 PM
#37

Jag har inga egna djur för tillfället men det har varit många under åren..Det brukar komma en grannkatt som nog skulle vilja flytta in. Min kisse som jag hade i nästan tretton år var en förvildad sommarkatt som min dotter kom hem till mig med den höll på att frysa ihjäl det var i november månad det blev min lilla fina katt. Men för två år sen blev den sjuk så nu är han i katthimlen som en änglakatt.Men min dotter har fyra katter som jag brukar fara till när hennes familj inte är hemma.

Hoppfull
10/28/08, 8:02 PM
#38

I morgon ska vi hämta vår lille Sigge! Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Eremitha
10/28/08, 8:03 PM
#39
#36 Vilka ögon - hjärtevärmare!

Fair Winds and Following Seas!

lolloann
10/28/08, 9:39 PM
#40

Vi har katt som husdjur. Han är en norsk skogkatt som heter Tiger och blir 1 år den första november. Han är mycket social och ska helst springa mellan fötterna på oss var vi än går. Otaliga är de gånger man hållit på att snubbla på honom. Han pratar jämnt och jag som uppskattar och verkligen behöver tystnad runt mig rätt ofta håller stundtals på att bli tokig.

Tyvärr har jag varit lite dålig på att kamma hans päls på ett tag så vi måste nog göra ett besök hos veterinären snart. Och i samband med det så kastrerar jag honom.

lolloann
10/28/08, 9:40 PM
#41

Oj. Glömde att vi har ett gäng dammråttor också. Men dom är inte namngivna eftersom de byts ut med jämna mellanrum. Skäms

Annons:
[Spanaren]
10/28/08, 9:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Vi har en blandras på 9 år som heter Odi. Ser ut som en schäfer men är en blandning mellan schäfer, golden och lite collie. Ett tag hade vi två hundar en tik och hane och det var skojigt vid löp *fniss* Tiken fick vi ta bort pga. ålderdom plus sjukdom förra hösten.

Före det fanns det lite olika katter i olika omgångar. Växte upp med djur och jag kan inte tänka mig att leva utan djur heller.

På bilden ser ni våran goding ligga och mysa på soffan Flört

MoonFairy
10/28/08, 10:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

jag skall lägga in en bild här på min snuttis-vovve *leeer*

han e gatuvalp från Malaga (sos-animals) vi var 4 fosterhemmet på han totalt - å är nu hans familj för evigt =)

[Mariann]
10/29/08, 8:10 AM
#44

Vilka vackra djur! Skrattande

Hoppfull din Sigge vill vi se bild på sedan. Oskyldig

solblomman47
10/29/08, 8:16 AM
#45

#7 Hoppfull.          Precis så där såg min Fjodor ut han var en kraftfull stor herre. Jag saknar honom.

[Mariann]
10/29/08, 8:19 AM
#46

#37 Ledsamt att förlora sina djur, mycket…

Jag har också fått njuta av andras en lång tid, men sedan 6 år så har jag en katt, vilken jag gosar ihjäl (tycker han i alla fall).

Hoppfull
10/29/08, 10:50 AM
#47

#45 Vår kille är ganska liten för sin ras faktiskt och det är vi ganska glada för :) Jag ville ha en liten hund nämligen.

Vi ska fixa bild av Sigge… men först kattsand och hämtning :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

rockygubben
10/29/08, 8:27 PM
#48

Tack #39!Skrattande

Annons:
Hoppfull
10/29/08, 8:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Här är han nu… Sigge!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Hoppfull
10/29/08, 8:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Och en till…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

solblomman47
10/29/08, 8:38 PM
#51

Vilken liten fin gossevänn, jag längtar också efter en ny liten vänn.men eftersom jag fått astma ska vi inte ha något mer djur får nöja mig att hälsa på min dotters katter.En stor kram till Sigge.

Eremitha
10/29/08, 8:40 PM
#52

Måste bara säga, trots att det är emot min sofistikerade, kontrollerade natur Flört:

Ååååååååååååååhhhhhhh, så söööööööööt!!!

Sigge, alltså …

Fair Winds and Following Seas!

Hoppfull
10/29/08, 8:47 PM
#53

Visst är han :) och han är så tuff mot hunden, perfekt! (hunden är så på så det behövs en stark liten en för att fräsa ifrån och markera)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
10/30/08, 7:59 AM
#54

Väldigt gullig tissetatt! Vacker täckning och dessa ytterst små gulliga vita tassar  mmmm  Skrattande

Tatsja
10/30/08, 9:08 AM
#55

Väldigt söt kisse. Tyvärr är jag allergisk mot katt, men jag tål hund. Tur det. Har det själv. Grannen har 4 söta valpar. Jack Russel, högbenta. En är helvit och hon kommer springande till mig när jag kommer in. Denna lilla flingan är så söt.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Kvaser
10/30/08, 11:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Här kommer mina små vänner =)

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

[Mariann]
10/30/08, 11:19 AM
#57

Fina vovvar… som verkar gilla å bada Glad

Kvaser
10/30/08, 11:41 AM
#58

Absolut…dom älskar vattnet…

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Eremitha
10/30/08, 11:47 AM
#59

#56 Så fina! Den grå liknar min lite.

Fair Winds and Following Seas!

solblomman47
10/30/08, 12:21 PM
#60

# 56   Vad fin dina hundar är, är det havet dom badar i.

Kvaser
10/30/08, 1:36 PM
#61

#56

-Ja, utanför där vi bor….stället kallas för "Nackabommen". Varför vet jag inte…

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Britt-Marie
10/30/08, 5:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Det här är min katt Cremis

Annons:
solblomman47
10/30/08, 6:04 PM
#63

#62 Viken fin katt du har (när jag var liten hade jag en  vit katt) Är det någon speciell ras.

Britt-Marie
10/30/08, 8:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

# 63

Det är en Helig Birma.

Hade en go katt innan denna och det var en bondkatt som hette Gose. Sätter in en bild även på honom här. Han är saknad, blev nästan 16 år. Fick somna in 16 Februari 05 och skulle ha blivit 16 år den 9 April samma år.

[Mariann]
10/31/08, 8:26 AM
#65

#64 Vilka  vackra katter, helt underbara o kramgoa… 

vackert taget det sista med spegelbilden Cool

Hoppfull
10/31/08, 10:19 AM
#66

Jaa, oj vilka fina djur ni har allihop!

Vår lille Sigge är hur cool som helst :) en riktig pärla verkar vi har fått tag på! Han sover och är lugn hela natten coh sen när vi går upp och han får frukost får han värsta racerfarten och leker som en galning i någon timme…. innan han lugnar sig igen. Han är en riktig myskatt!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Britt-Marie
10/31/08, 10:25 AM
#67

# 65

Den bilden på vår älskade Gose som finns i sin katthimmel nu är tagen då han sitter en kväll och tittar ut genom köksfönstret och då blev det denna spegelbild. Jag tycker väldigt mycket om det fotot själv med.

fridelfina
11/2/08, 12:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Fyra Gerbiler och ett stycke hittekanin bor hos oss. Här kommer bild på en gerbil

 
 

[Mariann]
11/2/08, 10:34 AM
#69

#68 Så söt! Glad

Annons:
Hoppfull
11/4/08, 12:40 PM
#70

Vår lille kattbebis tog sin första mus idag… otroligt att den lille knatten fixade det så direkt. Den förra katten fick vi lära… Det här är kanon, vi har såååååå mycket möss och de är så äckliga när de pinkar och skiter i våra skåp och möbler.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

gyllenehjartljuset
11/4/08, 3:47 PM
#71

Underbar misse, hoppfull. Det är så härligt med kattungar och hundvalpar, skulle kunna skaffa en ny varje år (harnästan gjort det) men jag får besinna mig lite nu. Det blir dyrt med försäkringar och händer dert något så man måste till vet blir det ännu mer.

Kram och lycka till med din nya råttjägare.

annsa
11/4/08, 5:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Har två hundar, pappa och son som är 8 och 13 år. Så har vi en padda som är ca 20 år.

annsa
11/4/08, 5:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Första bilden är sonen, här är pappa

[Mariann]
11/5/08, 8:40 AM
#74

Underbar grå täckning tycker jag din hund har i #74 Glad

Kvaser
11/5/08, 6:50 PM
#75

Jag måste säga att, det var mycket fina djur vi alla har =)

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Hoppfull
11/5/08, 6:55 PM
#76

Visst är det så :) Husdjuren förgyller livet för många av oss!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
annsa
11/5/08, 10:45 PM
#77

Jag blev helt sugen på katt när jag såg alla fina katter, har haft två tidigare men fick ge bort dom efter att en av pojkarna blev allergisk. Bara mot katter tack o lov. Tror det är bra för barn att växa upp med djur, ser man bara på en av pojkarna som börjat djurvård på gymnasiet och stortrivs att få hålla på med djur i alla former nästan dagligen. När jag blir rik ska jag nog köpa en sån där allergifri kisse.Glad

Hoppfull
11/6/08, 9:04 AM
#78

Jag tror också att det är bra för barn att växa upp med djur när det fungerar. De lär sig mycket och får en massa antikroppar som är viktiga för kroppen.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

enola
11/7/08, 12:47 PM
#79

Räknas inte flickvänner som husdjur? Nä skämt å sidå, har ingen men skulle så gäärna vilja ha lite kissar hemma. :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

[Mariann]
11/7/08, 1:43 PM
#80

#79 *asgarv* hoppas hon inte läser här Flört

fast nog är respektive klappvänliga så Cool

Mavios
11/7/08, 1:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Vi har en hund, eller om det är hunden som har oss? Glad
En tio månader ung vit herdehund. Rymmare om man inte låser dörren. Han öppnar både utåt och inåt - helt självlärd. För det är ett av de dummaste trick jag känner till annars… Då jag varit lite krasslig under hösten, så har vi ite fortsatt med någon mer hundkurs efter valpkursen, vilket ändå är tanken framöver. Han är inte tänkt till något särskilt, men om vi tycer det är kul med någon bruksgren, så kanske vi fastnar där? Han är även utställd två gånger som valp med mycket gott reslutat. Jag ska ställa ut honom i alla fall en gång som vuxen också (med träningsutställningar till dess). Om några månader har jag också tänkt mentaltesta honom, för att veta ungefär vad jag har i kopplet.
Vad vi lärt känna under den här tiden vi har haft honom, så är det en väldigt trevlig och lite busig kille som älskar att springa. Barnen kan göa vd de vill med honom (fast jag hindrar dem ju förstås) och han är med vid natttningsritualerna i deras rum till stor glädje för pojkarna. Maken som aldrig har haft hund är helt i hundens våld.
Han kan en del småtricks som "high five", "vinka", "pang " (spela död) och "sitt fint" (på bakbenen, med framtassarna prydligt nedvikta) mm. Kul att lära in för både mig och hunden.

Dessutom har jag ett akvarium med Malawiciklider (5 golden och 6 röd aulonocara), 4 ancistrus och 2 snäckor. Jag har försökt fotografera akvariet, men de bilderna är raderade - man ser bara inredningen. Fiskarna vill inte vara med på bild! Ska se om jag kan lura dem framöver, med lite mat först och kameran sedan.


Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Blackfeather
11/7/08, 10:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Sonen har små söta pygmeémöss som inte är större än en halv tumme. Vi hade bara honor från början…trodde vi. En katt bland hermelinerna hade smugit sig med och roligt hade dom!

Så det blev många möss alldeles för snabbt.Förvånad

Nu har vi bara 26 st hanar kvar:). Det blev enklast så. Som tur var så tog Zoobutiken emot "överskottet".

Men söta är dom och min son älskar dom.

Se själv Glad

Blackfeather
11/7/08, 10:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

En till bild…

Annons:
[Mariann]
11/8/08, 7:10 AM
#84

Urgulliga helt enkelt! Glad

fridelfina
11/8/08, 7:33 PM
#85

#77

Kolla på katthem så kanske du hittar någon som du har råd med?

#82

Urgulliga möss! Men vad glad jag är att vi inte har "bara" 26! Det räcker utmärkt med 2+2 (killar och tjejer lever i olika burar)

 
 

[kjamtessa]
11/8/08, 11:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Ojoj det blir många att räkna upp..

Har en katt som heter Trullsan och är en Perser.

Två illrar som heter Laban & Diesel.

Har även en marsvins uppfödning och ligger runt 20-30 marsvin.

På bild är Skinny marsvinet Roger More.

[Mariann]
11/9/08, 7:57 AM
#87

#86 Coolt namn på en mycket coolt marsvin!!

[kjamtessa]
11/9/08, 11:47 AM
#88

#87 Tackar =)

Här finns bilder på fler ;)

http://www.freewebs.com/theresesskinnybarare/

Zartha
3/6/09, 2:14 AM
#89

"Svart" Katt, "Vit" Kanin

& "Silver/Vit" RåttaCool

(Bilder kommer senare på min sida)

--------------------------------------------------------------

ObestämdFörst när vår hjärna ser ett mönster och en aha-upplevelse kommer ur det påstådda, sker en klang mot den egna erfarenheten och kunskap uppstårFörvånad

Aldebaran
3/6/09, 2:26 AM
#90

Tonårsdöttrar!!!  Räknas det??  Glad

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Farwuq
3/6/09, 7:27 AM
#92

#91 Ja, det gör det!

Flört

De kan både rivas och fälla hår!

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Mariann]
3/6/09, 7:33 AM
#93

*fniss* ni e la roliga ni!!

hatchepsut
3/6/09, 9:47 AM
#94

Har 3 katter, Katten Jansson svartvit huskatt 13 år, Pikkashu blå brittisk korthår 9 år och Jonny The Rocker siames 1år. Sen har jag en raggig gubbe 59 år och två älgkalvar (söner) 24  och 20 år…Crazy

Farwuq
3/6/09, 10:00 AM
#95

#94

Oj, du har ett riktigt zoo!

Tungan ute

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

hatchepsut
3/6/09, 10:07 AM
#96

Ja nu när du nämner det…Man kanske kunde ta betalt?Flört

Lionadh
3/6/09, 10:13 AM
#97

Skrattande

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Annons:
nillanb
3/6/09, 10:14 AM
#98

Jag har en femårig blandrastik Svea (schäfer,labrador,gordon setter).

8 årig valp (dotter),21 årigunghund (son),24 årig tik ut flyttad med egen kull (dotter med tvillingtöser) gammel hunden (gubben).

Gamla vakt tiken är väl jag dåFlört Dog 13 

 

Lionadh
3/6/09, 10:29 AM
#99

Fin självbild nillanb Gulligt tryne! LOL

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Choklad
3/6/09, 12:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Vi har 2 katter, 2 ganska stora akvarier, en gecko hade en chilespindel men den smet ut Obestämd jag hittade den dödRynkar på näsan för ett tag sedan. Och om en snar framtid planeras det in att det blir antingen en hamster eller en fågel. ( Få se vad katterna säger om det) På bilden är det Akilles han kom till oss liten och rädd och övergiven av någon. Hans mamma och syskon hade förmodligen blivit utslängda av ägaren..vi kunde inte fånga in de andra ungarna och mamman.

U R us

cillaj
3/6/09, 5:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Och jag har en tokig hankatt, Fritz the cat.

Han är 10 år, en blandning av Norsk Skogskatt/bondkatt/Siames. Den du!

BORTSKÄMD, var namnet, gör som HAN vill.

szirius
3/6/09, 11:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Det här är mina två favoritdjur här hemma.Vår vizslavalp och så min kramiga nallebjörnFlört

[Mariann]
3/7/09, 9:17 AM
#103

Vilka gosiga djur ni alla visar upp!

tack! Skrattande

penke
3/7/09, 6:26 PM
#104

Tomtar på loftet och spindlar i källaren.. :- )

Husdjur har jag ..inte haft så många.en underlat (blåklädd som sin namne Fantomen) tills brollan blev allergisk (av sin "stålmannen" ?)

därefter har det bara varit halva hundar o halvakattor,nu behäver ingen oroligt ringa djurskydsombudsmannen,det var bara sköttseln som jag avsåg

 joo,en tiondels häst oxå.. *skratt* och ½ goja och ..! oj,det är ju flera.men de bodde ju redan där när jag kom,så jag kan väl inte kalla dem "mina" djur,se´nn är jag lite kluven,tycker liksom inte att man kan äga en annan varelse

penke

/som väntar på MINA starar o lärkor *ler*

Annons:
[KinaSylejmani]
3/7/09, 7:20 PM
#105

Jag har inga djur alls.

Mitt älsklingsdjur genom alla tider har ju (och är) varit katt; de är helt underbara. Kyss

Jag hade två katter i mitten av 80-talet; Maja och Ville hette de.

Hankatten blev tvungen att avlivas på grund av att han blev dålig och det inte gick att göra något åt det och honkatten dog en naturlig död, så att säga.

Sorgen och saknaden (och smärtan över att de inte längre fanns) efter dem gjorde att jag inte orkade att skaffa fler katter. De blir som barn/familjemedlemmar och lämnar ett stort tomrum efter sig.

Sen i mitten av 1990-talet började jag bli överkänslig för fåglar (undulater mest) och jag känner också av överkänslighet av hundar (inte alla raser dock) och katt, så därför kan jag inte ha något djur.

#104. Kan nog hålla med dig om detta med att man inte kan äga en annan varelse. Djur är, precis som människor, levande varelser och är det inte lite utav att man har dem "till låns"?!

[Kaninfluff]
3/7/09, 11:21 PM
#106

Jag har haft en väldans massa djur under mina 15 år: Katter, hund hästar, fiskar, undulater, ankor, höns, kråka, uggla, kaniner, ödlor… Ja, jag kommer liksom inte ihåg alla xD

Just nu har jag 4 kaniner, en ödla, 2 undulater, 5 hönor och 2 tuppar.

Håller med er #104-5. Jag tyckr att mn kan kalla dem för sina sambos. :)

Mona22
3/8/09, 4:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

vi har just nu 3 kissar,exotic,cornish och skogis. sen har vi 10 möss och en orm.

lägger inte ut bilder på mössen och ormen då vissa kan tycka det är obehagligt, men katterna får ni en på ,men det är svårt att ta kort på dem samtidigt då alla vill olika så därför är den inte så bra.Oskyldig

[Kaninfluff]
3/9/09, 12:05 AM
#108

#107 Möss och ormar är väl inte obehagligt? :o

[Mariann]
3/9/09, 7:43 AM
#109

#108 Somliga människor har fobier för just ormar, möss och spindlar säkert andra djur också. Vilket gör att de inte ens kan se djuret ens på bild utan att få obehag.

Min dotter var tex mycket mycket rädd för hundar i flera år… dock ej fobi som tur var…

Mona22
3/9/09, 1:41 PM
#110

108 vissa tycker illa om det så det är av respekt för dem jag inte lägger ut bilder.

Upp till toppen
Annons: