Annons:
Läst 7569 ggr
MariahMagdalena
2009-01-29 20:23

Varenda önskning går i uppfyllelse...

Jag och två vänner har startat en magnetiseringsgrupp enligt en modell som Orin och Sanaya Roman beskriver i en av sina böcker.

Det går ut på att alla i gruppen skriver ner två önskningar var och sänder dem till kvällens gruppledare, varpå ett schema görs.

Sedan magnetiserar alla i gruppen varje önskan under fem minuter, efter det uppställda schemat. Att magnetisera kan vara vad som helst som passar just dig. Kanske ser du framför dig hur din väns önskan går i uppfyllelse, kanske ber du att den ska göra det, du kanske sänder energi på en symbol som representerar din väns önskan osv. Det viktiga är att man gör det tillsammans samtidigt.

Jag önskade mig bland annat en filmroll, mina vänner önskade sig varsitt förstahandskontrakt (vi bor i Stockholm, där den allmäna uppfattningen är att det råder bostadsbrist).

Sedan specificerade vi deadline för dessa önskningar. Det har nu gått en månad, och allting som vi önskade skulle ske INOM EN månad har slagit in.

Jag vill ge den här övningen vidare till er och hoppas att det ska komma någon till gagn.

Kram!

Annons:
Ylva-Mia
2009-01-29 22:39
#1

Grattis till dig och gänget, det låter underbart Skrattande

Jag har läst några av böckerna som Orin via Sanaya Roman skrivit men jag känner inte igen den där övningen, vilken bok är det ni läst?

Tack för tipset!

szirius
2009-01-29 23:45
#2

Det är underbart med gemenskap där det positiva får flöda.Men jag blir alltid skeptiskt till påståendet att "alla dina önskningar kan slå in".

Jag kopierar en bit jag skrev i ett annat inlägg:

Jag har läst att för att en bön ska kunna besvaras behöver den uppfylla vissa villkor:

* den får inte gå stick i stäv med Guds plan för din själ eller ditt karma.

* den får inte vara skadlig för dig eller någon annan

* tidpunkten måste vara den rätta.

Jag menar absolut inte att skriva något negativt, men det kan vara så lätt för människor att bli besvikna och lägga skulden på sig själva och tro att de gjort något fel om deras önskningar inte slår in.

Det här med vad som sker i ens liv är nog mer komplext, som jag ser det…tankens kraft - absolut - men inte bara.

MariahMagdalena
2009-01-30 13:23
#3

# 1 Jag minns inte längre vad boken heter, men det kan jag ta reda på. Tror att övningen heter Magnetisering, rätt och slätt.

=)

MariahMagdalena
2009-01-30 13:27
#4
#2

Vi gör alltid ett tillägg i varje önskan som lyder ungefär - …jag önskar att detta ska vara för mitt högsta goda (och därmed automatiskt för alla andras högsta goda) och - låt detta eller någonting ännu bättre komma in i min erfarenhet.

Här ingår alltså även tidpunkten.

Och naturligtvis kan man aldrig önska någon annan skada.

Jag är stark anhängare av lagen om attraktion, så jag tror definitivt på att tanken är det som får saker och ting att manifesteras omkring oss och inte att vi är i någon annans klor.

Detta hämtar jag delvis från Abraham Hicks.

Kram!

Mads
2009-01-30 13:42
#5

Låter spännande ! Tror inte heller alltid det behöver vara så svårt, vi gör nog gärna det svårare än vad det är många gånger tyvärr.

Kramar M

Amor Vincit Omnia

[Mariann]
2009-01-30 13:46
#6

Jag själv tänker också så som #2 Glad

Annons:
lkn02001
2009-01-30 13:52
#7

jag håller med #2 och #6, men samtidigt kanske varken filmroll eller förstahandskontrakt går stick i stäv med de villkoren? Som att jag utifrån lagen om attraktion i några månader tänkte mig att jag skulle ha en saab 9-5. Vi krockade därefter vår gamla bil och en kedja av händelser ledde till att det nu står en Saab 9-5 på uppfarten. Detta utan att jag aktivt LETADE efter en 9-5:a. Det var liksom inget som påverkade min själs utveckling eller min livsplan så då kom det till mig…

Mads
2009-01-30 13:54
#8

Beror det inte lite på vad man önskar sig ?

Amor Vincit Omnia

luckyboy
2009-01-30 15:29
#9

Abraham Hicks säger att universum inte ser någon skillnad på en "stor" önskan eller en "liten" önskan utan kan lika lätt uppf ylla båda två. Problemet är att VI har svårare att tro på att en "stor" önskan skulle uppfyllas och tror vi inte så kan den heller inte uppfyllas.

MariahMagdalena
2009-01-30 16:47
#10

#9 Precis så säger de.

Jag älskar Abraham, just för att de är så måna om att ge oss tillbaka vår kraft, att få oss att förstå att det är VI som skapar vår verklighet och att vi kan bli, få, göra vad vi vill.

De säger också att överflöd på livets alla områden är sann andlighet. Det finns ingen vits med att gå omkring och lida och kämpa. Det håller jag helt och hållet med om.

Jag vet inte hur det är i andra yrken, men inom skådespelarbranschen är det ofta prat om att det finns så lite jobb - att man inte kan få jobb - att folk är utan jobb för att det finns så många skådespelare och för få jobb - att det är fel på systemet - att regeringen borde göra någonting - att det är alla andras fel att just jag inte får jobb… I det oändliga.

Jag trodde bara inte på det där, i mitt hjärta visste jag att det inte var sant, statistiken till trots. Och nu ser jag ju att jag hade rätt - för jag har massor med jobb.

Kram!

MariahMagdalena
2009-01-30 16:53
#11

# 2

Det är sant, att om jag verkligen skulle varit tydlig i inläggets rubrik, så skulle det ju ha stått: "Alla våra önskningar hittills har gått i uppfyllelse".

Det är det jag menar.

Stille
2009-01-30 18:20
#12

Hejsan Glad

Jag höll på mycket med dessa tekniker speciellt (Roman).

Fick två lägenheter efter min önskan attraktivt läge, högt belägen utsikt mot naturen et.c.

Så attraktionslagen förefaller stämma i mitt fall.

  Men jag kände att jag lätt fastnade i mina begärssystem  och blev rastlös  som följd,  tappade mitt fokus på det inre Självet och var inte speciellt lycklig på grund av detta.

Detta gjorde att jag pendlade mellan att visualisera, manifestera en period och var samtidigt olycklig… för att sen släppa allt detta och meditera på Atman istället och var då nöjd och glad…

Svårt men viktigt att hitta balans..

Farwuq
2009-01-30 20:00
#13

Detta påminner mig om filmen "The Secret" som jag så i höstas.

Jag försöker praktisera det i den lilla skalan nu, i första hand håller jag mig på gott humör och är allmänt tillfreds, det funkar och jag mår bättre nu som människa än tidigare. Det ena ger det andra, tänker man "jag är på gott humör" så blir man det.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Jonnis
2009-01-30 22:09
#14

är det viktigt att bara välja en önskan annars blir man splittrad? Jag skulle gärna ge det en chans men jag vill ju så mycket…

Mads
2009-01-30 22:16
#15

Men det måste väl ändå finnas nån slags balans ? Folk kan väl inte siitta och önska sig stora hus och fina bilar tex i oänadlighet…eller ?

Amor Vincit Omnia

Mads
2009-01-30 22:17
#16

Jag kanske skulle önska att lära mig stava ser jag…Flört

Amor Vincit Omnia

Farwuq
2009-01-30 22:18
#17

Man kan nog önska mycket på en och samma gång, men…

Det viktiga är att tänka "jag har det redan", säg att du vill ha pengar -då ska du tänka "jag är rik" och redan betrakta dig som om du hade pengarna.
Man tänker aldrig, jag vill bli rik eller så. Man ska redan ha uppnått målet i sina tankar, inte vara på väg emot det.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mads
2009-01-30 22:23
#18

# 17 Ahhh, då förstår jag lite bättre. Tack för förklaringen..satt här och krafsade mig i huvudet och fick inte riktigt ihop det Glad

Amor Vincit Omnia

szirius
2009-01-30 23:44
#19

#10 De säger också att överflöd på livets alla områden är sann andlighet.

Säger de också vad man ska GÖRA med sitt överflöd för att det ska vara sann andlighet?

Ens begär har en förmåga att aldrig ta slut.Man tänker att "sen" ska jag använda dessa instrument för andra,naturen, jorden, freden osv, men "först behöver jag själv bara…"Jag tror att man till slut når en punkt där man känner att yttre framgångar inte kan ge någon behållande tillfredsställelse.#12 Kanske var det dit du kom?Den brukar kännas som en rastlöshet, en onöjdhet trots att man har allt man önskat sig.

Jag menar inte att det är fel att gå den här vägen, kanske är det tom en nödvändighet att vi blir så mättade av det som ses som inre och yttre framgång, innan vi kan känna vad vi egentligen längtar efter?

Det är inte alltid situationen man behöver förändra, utan snarare ens inställning till det man redan har. 

#17 Jag ser en annan aspekt av affirmationstekniken att man ska tänka att man redan har det man vill ha.Jag tänker att det kan föra en till ett tillstånd då man inser att man redan har det man vill ha.Och att det då inte längre handlar om pengar,jobb, en partner eller vad det nu rör sig om.Utan att man inuti redan har allt man behöver.Förmågan att vara nöjd med nuet.

MariahMagdalena
2009-02-01 14:36
#20

#10 Jag skulle rekommendera att du lyssnar på Abraham själva, eftersom de är i stånd att kommunicera sin lära djupare och mer träffande än jag kan göra på några få rader.

# Jag tror att något av det absolut viktigaste är att inte döma andra, utan låta dem göra som de själva vill. Lita på att de vet hur man gör när man följer själens röst.

Har man kontakt med sitt innersta väsen, kommer man inte att önska göra andra eller sig själv illa och man kommer naturligtvis inte heller att önska sig prylar för resten av livet. Vilken närvarande människa som helst känner instinktivt att det inte är ett överflöd av grejer som kommer att tillföra livet lycka.

Men bara vetskapen om att DU SJÄLV kan styra din erfarenhet det är ju fantastiskt! Det är en sann gudagåva till människan. Vem vill känna sig som ett offer för omständigheterna, en lealös vante kastandes omkring på livets våg?

Det Abraham förmedlar är för mig den yttersta kärlekstanken. Den ger tillbaka kraften till alla och envar.

En del av min livsväg är att glädja och inspirera andra genom mitt skådespeleri. Att jag då önskar mig en filmroll och får den - det är helt uppenbart i enlighet med både min och universums vilja för mig.

#14

Nej, allting är upp till er i gruppen. Om ni har flera önskningar vid ett tillfälle, kan man tex ta en tio minuters paus efter att allas första önskan har magentiserats. Och sedan kan man förstås fortsätta träffas flera gånger i månaden. =)

Någonting annat som Orin och Sanaya säger återkommande vid sådana här övningar, är att den ackumulerade energin man skapat, efteråt bör sändas till andra. Tex till djurens rike, till växternas rike, till Moder jord osv. Det är det sista vi gör innan vi avslutar vår ceremoni.

Kram!

Annons:
szirius
2009-02-01 21:35
#21

Jag tror att alla är kapabla att följa själens röst, om jag uttryckt något som kan tolkas annorlunda så är det inte så jag menat.Det blir lätt missförstånd när meningar är uttagna ur sitt sammanhang , därför förstod jag inte helheten av vad du menade med överflöd.Men nu när du förklarat mer hur ni arbetar och tänker så ser jag ert helhetstänkande mkt tydligare!Och det låter som en vacker ceremoni.

Men vart kommer karmat in?#10 skriver att Abraham säger  vi kan bli, få, göra vad vi vill! Såna uttalanden kan bli grovt missförstådda.Om det handlar om en svår kronisk sjukdom el liknande.Då kan man ju ha valt att arbeta av sitt karma detta liv.Det behöver inte betyda att man pga negativa tankar i detta liv skapat det.Eller att man med positiva tankar i detta liv kan frigöra sig från det heller.Inte enligt esoterisk lära, så som jag förstått det.

Jag har inte läst Abraham själv, men Mkt av Louise L Hay, som utgår från Abraham.Och denna aspekt finns inte riktigt med där.Aspekten att vissa saker har sitt syfte, att det är utmaningar man behöver för att växa, i perspektivet att man lever många liv.

Jag kommer att tänka på artiklarna om stjärnmänniskor/inkarnerade änglar här.Man kan helt enkelt vara i helt olika inkarnationer,där lagarna om attraktion fungerar olika, beroende på vad man bestämde sig för innan man kom till jorden.

[Mariann]
2009-02-02 08:07
#22

Så ser jag det med szirius, att man dvs själen och solänglen har valt ett viss öde och det kommer man få ha tills dess att själen o solängeln finner att det gjort sitt.

Dessa saker är oerhört mycket mer komplicerade än vad vi kan förstå.

MariahMagdalena
2009-02-02 14:42
#23

#21

Jag tror precis som #22 att det här är saker som är rymmer mycket mer än jag som människa kan förstå just nu.

Jag tycker att det är bra och stimulerande att tro olika. Huvudsaken för mig är att det man gör är i linje med alltings högsta goda. Eftersom vi alla är en (det är min personliga tro, alltså), kan vi inte göra någon annan illa utan att skada också oss själva.

På samma sätt gör vi oss själva gott varje gång vi får någon annans hjärta att sjunga samt gör alla andra gott varje gång vårt eget hjärta sjunger.

Karma talar Abraham inte mycket om. Deras fokus ligger nästan uteslutande på vad du kan göra här och nu för att må bättre - "Reaching better feeling thoughts."

Apropå att vissa uttalanden kan bli grovt missförstådda - ja, det får jag räkna med. Jag skulle tro att det är mer eller mindre omöjligt (och inte heller önskvärt) att uppnå konsensus om egentligen någonting.

Vissa kommer att missförstå oavsett vad jag säger, andra försöker ta reda på vad det innebär för dem och ytterligare några kanske inte bryr sig överhuvudtaget.

Om jag inte vill bli missförstådd måste jag sluta prata. Och även som tyst kommer någon att missförstå det också.

Ja, det är faktiskt en vacker ceremoni, det tycker jag. Det är så roligt att kunna hjälpa varandra. En otrolig kick! Jag vet inte om det är min fantasi eller inte, men när vi magnetiserar tillsammans, för varandra, så händer saker snabbare för samtliga än de någonsin gjort när vi önskat var och en för sig.

På kuppen har vår vänskap djupnat och gruppen växer hela tiden.

#

Jag kan meddela att ytterligare en önskning som en av mina vänner gjorde gått i uppfyllelse. Hon önskade sig för två månader sedan att få uppleva mer kärlek i sitt liv. Hon är en väldigt fin person, på alla sätt, verkligen kärleksfull och lätt att älska, men hon har haft det svårt med sina förhållanden.

För bara ett par veckor sedan träffade hon en man som hon blev vettlöst kär i och han i henne. Hon har aldrig tidigare känt så här, säger hon. Och inte han heller. Nu talar de om barn och giftermål.

Man vet ju inte om de skulle träffats i alla fall just nu. Men det är lite väl mycket "slump" omkring oss för tillfället.Glad

Kram!

szirius
2009-02-02 16:25
#24

visst är det speciellt när man arbetar i grupp!Jag var med i en fullmånegrupp där kvinnor träffades under fullmånen och dansade, pratade,visualiserade,bad och var ute i naturen för att tillbe Moder Jord.Jag var oerhört skeptiskt i början, tyckte det var så "flummigt" men när jag väl lyckades släppa mina spärrar så kändes det som att vi delade något fantastiskt tillsammans.Jag har flyttat nu, men hoppas på att åter finna likasinnade att göra såna saker med.

Jag hoppas att du inte tar illa upp av något jag skriver, men det är många som läser här, och det skadar aldrig att förtydliga saker.Jag är själv alltid tacksam om någon frågar mig om jag uttrycker mig på ett sätt som lätt kan missförstås.All lyckaGlad

MariahMagdalena
2009-02-02 17:13
#25
#24 Glad

Jag tar absolut inte illa upp av någonting du skriver. Även om jag gjorde det, skulle det i alla fall inte vara ditt fel, utan mitt eget.

Ha det så fint!

Kram!

stjernblomman77
2010-12-01 20:47
#26

Blir nyfiken och intresserad jag vill också uppfylla min önskan så jag vill också göra den övningen om nån kan ge mig?

Upp till toppen
Annons: