Annons:
Läst 6405 ggr
[skymningsaga]
2009-04-23 13:44

Att vara stjärna eller Ängel?

Oh vet inte vad jag är? Hur kan man komma till jorden och inte veta vad man är. Jag tänker rabbla upp vissa delar av mig ni kanske kan komma med förklaring.

* Började prata när jag var 2-2,8 år. Mamma förstod mig endå.

* Sjöng för himlen när jag var liten. Solen och stjärnorna och alla tyckte det var så gulligt, kommer ihåg när jag läsrde mig blinka lilla stjärna av mormor och älskade att sjunga den. På luciafesten var det bestämt att jag skulle sjunga den. Jag var 6 år gammal.

* När jag var 4 flyttade vi till en gammal sjukstuga där saker hände dagligen. Sen blev det tyst, vi flyttade till ett annat hus. Men där blev det värre. Jag började höra saker. Ljud till röster. Ibland vaknade jag av att en man eller kvinna skrek i mitt öra. fast gör jag idag också.

* Härmed började jag forska i ämnet. Hittade en bok om stjärnmänniskor men jag kunde inte läsa böckerna. var som om det inte var rättan tid för mig att se.

* Mobbad och retad hela livet. Visst jag var stor men jag blev aldrig retad för det om jag tänker efter fast jag ofta tänkt att så var det. Kommer mer ihåg att jag blev retad för att jag var jag.

* Har varit ensam hela livet i gymnasiet fick jag vänner. Annars tidigare har vännerna bara funnits där någon månad och liknande.

* Som sagt sjöng jag för solen och stjärnorna länge. Kan göra det nu också själv ibland. Vet inte men himlen är så fascinerande. Om man kollar i min mobil finns flera dussintals bilder på himlen med alla dess färger. Och kallar solen min fader och har gjort sen jag var liten.

* Jag har alltid kommit till ställen som jag tror jag kommit till för att se vad som inte är rätt. Jag har alltid varit den tysta som sett och lyssnat. idag kanske jag inte är lika tyst men lyssnar alltid till alla och lyckas alltid hitta lösningar på problem.

* Har bott i fosterhem och jourfamiljer. Alla dessa jag kommit till har lärt mig saker. Hur man inte skall vara eller göra? Jag har sett hur de gett ut en falsk bild för omvärlden. Men konstigt nog så verkar inte omvärlden se. Och det gör mig så himla förvånad. Det är ju så tydligt. Jag kallar dessa röda människor. För deras karaktär är så röda så kraftfulla men i det hela så svaga.

*ser allt som levande liv. Jag håller nog på¨att bli vegitarian. mest för djurens skull. Jag blir inte vegitarian för min egen skull för jag älskar korv och kött och kyckling. Älskar träd och växter men har dock problem att plantera egna.

* Har som yngre trott att mamma och pappa inte var mina riktiga föräldrar. vet inte varför. Kan tänka så om pappa ibland än idag.

*^Jag kollar på barntv och samlar på barbie filmer. Finns det några bättre ställen att vara på?

* Blev kontaltat rakt när jag var 13 år. Av andliga världen. Idag kan jag få som ett skifter för ögonen ibland och då kan jag se vissa vita ljusskifter som en krälande ljustråle eller något som hoppar fram bakom saker eller saker eller skuggor som rör sig. Alltid svarta eller vita sådana.

* I en meditation. Som var stark så stötte jag på en svartkramad man som attakerade mig. Jag förflyttades från sängen och kunde se mig ovan med mannen. Men jag sköt tillbaka och jag kom åter till sängen med stängda ögon lock men endå seende. Där stod han nu vit så komd det guldiga neonänglar och satte en ring på mitt huvud men när de satte ringen så blev den och dom regnbågsfärgade. Sen såg jag ett ljusken och ur ljuskenet kom en jesusängel iform av ett stelt bokmärke i lika storlek som mig. Han gav mig en guld spira men när jag höäll i den blev den regnbågsfärgad, Och han sa fast med en kvinnoröst att den var min nu.

Har använt den en gång när jag hade ångest jag rensade ur allt svart i mig och var helt lugn när jag öppnade ögonen.

* Folk kan väl prata om saker och anförtror sig saker till mig som de inte skulle göra för någon annan och blir själva förvånade och förklarar till och med att de är förvånade. men jag är van.

Så vad tror ni ohh förlåt men har så ont i ryggen. Skriv gärna och klura lite. aj

Annons:
[Mariann]
2009-04-23 14:11
#1

Jag kopierar in mit tidigare svar i annat inlägg även härGlad:

Veta vad man är i sitt inre är inte alla förunnat och kanske det egentligen inte är viktigt överhuvudtaget att veta. Man lär ju få en inre vetskap när tiden är inne och när nödvändigheten finns av kunskapen.

Om du vill läsa lite om saken så kan jag rekommendera dessa artiklar.

Änglamänniskor

Änglamänniskor/Stjärnmänniskor

Människor från deva /ängla världarna

[Mariann]
2009-04-23 14:12
#2

Även inlägg no två i det andra inlägget lägger jag in här:

Förordet till en bok om stjärnmänniskor och änglamänniskor. Boken kan köpas här.

Förord

Vi är många som har tittat upp mot stjärnorna och känt att vi hör till en värld som inte finns här på jorden. För några blir känslan eller upplevelsen en start till ett långvarigt identitetsbyte till en stjärnmänniska eller en änglamänniska och för andra blir det början till en långvarig identitetskris och olycklighet. I den situationen är det inte mycket hjälp att hämta i formen hos den andliga litteraturen som skulle lära oss grunderna i den andliga livsförståelsen. Tiden har nu kommit, när den dolda ihågkommelsen om vår andliga identitet från andra universum skall väckas till liv. Därför skrivs nu bok efter bok som bekräftar känslorna och upplevelserna. Var och en av dessa böcker har sin infallsvinkel och sin styrka. Den här boken är byggd på egna upplevelser, terapeutiska erfarenheter om inkarnationer före vår ankomst till planeten jorden, samt i min frus clairvoyanta beskrivningar av ljusarbetares identitet och utvecklingsbana. Båda erfarenheterna bekräftar att de som nu intresserar sig för andlig utveckling, kommer från andra planeter och universum, och de bekräftar att dessa andliga hem är vitt skilda. Således avslöjas en väldig mångfaldighet i vår djupare identitet, våra djupare möjligheter och vår utvecklingsbana på jorden. Denna bild kommer igen i de kurser som vi har hållit om ljusarbetarnas andliga identitet, i det att otaliga människor har fått upplevelser av att komma från en annan planet eller från en ljusvärld, som de längtar tillbaka till.

Bokens första infallsvinkel är, att den är ett försök till att skapa balans i vår förståelse av den mångfald av människor, som kommer utifrån. Därför beskriver den många olika grupper och två olika utvecklingslinjer, och därför balanserar dem mellan de beskrivningar av stjärnmänniskor som inspireras från extra-planetära källor, och den andliga litteratur som är inspirerat från jordens Stora Vita Broderskap. En förståelse av mångfalden ger tolerans och acceptans, och den ger förståelse för den enskildes utvecklingsbana, särskilda identitet och uppgift på jorden. Mångfalden kan dock också bli oöverskådlig och ge förvirring och efterlämna frågor om den exakta identiteten. Läsaren uppfordras därför till att inte rubricera sig själv eller andra mer än vad den inre upplevelsen eller känslan stöder. Avsikten med att beskriva många olika grupper från andra planeter och universum är att stärka hågkomsten om, och den inre upplevelsen av den speciella identitet, som den enskilde har, och att öppna för en mångfaldig förståelse av våra medmänniskor.

Boken ska således bidra till, att det skapas en öppning mot det stora universum som ligger utanför jorden, och en igenkänning av de många förbindelser av ljus, vetenskap och förståelse som fanns i forntiden och som alltid har existerat i det inre. Boken ska hjälpa till att väcka förståelsen av att vi inte tillhör jorden. Vi tillhör universum, men vi är på jorden för att hjälpa denna del av universum med att vända tillbaka till en högre vibration.

Uppvaknandet av ljusarbetarnas andliga identitet är ett uppvaknande av den dolda föraningen om, vart vi kommer från, vem vi är och vad vårt mål med resan till jorden är. Föraningen kan innebära ett igenkännande av den särskilda träning och vibration, som vi hade före vi kom till jorden, och den speciella erfarenhetsväg som var och en av oss har gått igenom på jorden. Efterhand som den förståelsen väcks, kan vi återuppta uppgiften, känna igen de som delar samma uppgift, och samarbeta med de grupper som har kommit till jorden med andra uppgifter i det stora projektet att jorden ska lysa (bli upplyst?).
Väckelsen är således en väckelse av den naturliga förmågan att vara med och skapa ett samfund eller ett universum med en universell livssyn, med broder-/systerskap och med enhet, samhörighet och glädje.

Bidraget boken ger är inte den slutliga sanningen. Framtida forskning och inspiration kan ge nya vetenskaper, som ändrar på några av de modeller som presenteras här. Det är universum och inte böckerna som är våra lärare, och när universum avslöjar med av sina vetenskaper, kommer många av de slutsatser, som nu skrivs i boken, bara anses som försök att förstå vad som först kan överskådas fullt ut när alla slöjor på jorden fallit bort. När universum har avslöjat fler hemligheter kan hela den stora planen för jorden och mänskligheten ses från både höga interplanetariska medvetenhetscentrum och jordens eget inre styre. Först när de två kompletterar varandra, får den fullkomliga bilden av ljusarbetarnas andliga identitet före, under och efter vistelsen på jorden.

Teosofin och de extraplanetära inspirationskällorna ska således komplettera varandra och lyftas upp till en högra nivå, före den slutliga förståelsen av stjärnmänniskorna och änglamänniskorna och därmed jorden kan nås. Att bidra till denna balans är en av bokens viktigaste mål. Boken ska ses i sammanhang med de andra böckerna i serien Jorden ska lysa (se längst bak i boken), som beskriver mänsklighetens framtid, ljusförmedlingsuppgiften och ljusarbetarnas andliga psykologi.

Asger Lorentsen Januari 1996

evaekroth
2009-08-17 23:24
#3

Detta är mycket intressant…

[Mariann]
2009-08-18 08:33
#4

Javisst är det!  Skrattande

Tride
2009-09-23 19:23
#5

Den som vill kolla mina vykort från yttre rymden kan gå in på Utomjordiskt > Resebilder.Tungan ute

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[rose-m]
2011-12-13 23:17
#6

Hej Du verkar rätt ung och haft en  del stress i uppväxten. Jag hade en krånglig uppväxt också, och när jag blev äldre och friare kunde jag arbeta på det. Blev vegetarian tidigt, för att klara  mig. Drack inte och var desto mer ensam. Jag gillar att kolla in i andra länder, man kan hitta en del nycklar i det. Det verkar som om man inte ska vara rädd för att vara ensam en hel del, och kanske hitta bättre  istället. Att hitta rätt är väl en stor ledstjärna.

Annons:
[skymningsaga]
2011-12-13 23:24
#7

Nämen gud fanns det innläget kvar? Hmmm undra när jag skrev det. Inte en period jag mådde bra. Haha

[skymningsaga]
2011-12-13 23:27
#8

Men allt stämmer och idag är jag ljusarbetare och försöker fortfarande finna ut varför jag är som jag är haha

Upp till toppen
Annons: