Annons:
Läst 12745 ggr
[budewabo]
2009-05-15 00:03

Violett vatten och Bach Rescue Remedy

Hej!

Nu har jag nya funderingar. Är det någon här som kommit i kontakt med Violett vatten? För något år sedan fick jag ett litet rör med Violett vatten av en gammal kollega som bor i en helt annan del av landet. Jag tänkte att det här är något lokalt Malmöitiskt fenomen och så glömde jag mest bort alltihop. Tills nu när hon påminde mig.

Och vad tänker ni som finns här om Bausch Rescue Remedy (stavas?)

Kort info som jag fått om det Violetta vattnet:

http://www.jacobastrolog.se/Bibis%20Vattenprojekt.html

Violett vatten är vanligt vatten som är programmerat rned en violett frekvens. Den violetta frekvensen har en vibration av 549 400 Hz. Den violetta frekvensen är starkt renande och bakteriedödande. Vattnet har en ljus, glad och vacker energi.

Vattnet skyddar mot all sorts strålning: Mobiltelefoner, TV, Datorer, 3G master mm. Bär ditt lilla vattenror i fickan på din vanstra sida. OBS! viktigt eftersom all energi går in från vanster och ut till höger.

Drick vattnet för att rena din kropp på cellnivå och för att höja din egen frekvens. Skölj frukt och grönsaker for att f"a bort alla gifter och besprutningsrester. Vattna dina blommor med vattnet.

Släpp ut det i avloppet, ut i reningsverken. Fyll plastflaskor rned vattnet och lägg på alla ingående störande linjer ex. jordstrålning och strålnings linjer från master. Linjerna kan tas ut rned pekare, slagruta eller dylikt. Vattnet bryter linjerna.
Helgonet Saint Germain sade att: "Det violetta ljuset skall rena jorden." Vattnet är en gåva till mänskligheten. Ingen får ta betalt för det eller på något annat sätt tjäna pengar på vattnet.

Dela ut det till alla dina vänner. Sprid det i sjoar, vattendrag, egna brunnar etc. Låt det spridas med regnet över jorden.

Hur gör jag?

Med det lilla röret du fått kan du tillverka obegränsat med violett vatten. Hall upp en kanna rned kranvatten. Lagg i ditt lilla rör (OBS! utan att öppna det, frekvensen går igenom plasten), låt röret ligga kannan rned kranvatten några sekunder. Du har nu en he1 kanna Violett vatten. Häl1 över i en liten glasflaska som du har vid vattenkranen. Det är din kraftstation som du använder till att göra nytt vatten av.

Ror inte innehållet i din flaska eller i ditt lilla rör. Det blir starkare för varje dag. Sprid Vattnet och hjälp till att rena jorden.

  • Redigerat 2021-05-13 19:07 av FataMorgana
Annons:
Mysan59
2009-05-15 19:56
#1

Men hur får man tag i ett rör med violett vatten till att börja med då?

skrult
2009-05-16 01:32
#2

#1 Ja,det skulle ju kul att veta Glad

Mysan59
2009-05-16 01:48
#3

#2 Ja, för det förstod jag inte riktigt… Vill också ha sånt vatten ju Flört

Lotus07
2009-05-16 01:55
#4

Jag vill också ha litte violetvatten…

[budewabo]
2009-05-16 02:01
#5

Jag delar gärna med mig. Finns ni i Stockholm är det enkelt. Finns ni elsewhere kan jag iofs skicka en liten skvätt med vanlig snigelpost.

Lotus07
2009-05-16 02:14
#6

Åhh så snällt av dig…Försökte googla men hittar ingeting :(

Annons:
Mysan59
2009-05-17 02:07
#7

Åh så snällt! Vad ska vi göra? PM:a namn och adress? Men vi ska väl ändå betala för portot?

Lotus07
2009-05-17 02:10
#8

Klart att vi kan betala för portot…PM kan vara lösninig…ååhhh längtar att prova…ska prova ge till min sambo också…kanske han blir lite bättre…

[budewabo]
2009-05-17 13:40
#9

Jag kan stå för portot, det är bara ett fåtal som anmält intresse så det är inga problem. Jag skickar det i en liten plastflaska som rymmer en matsked. Mängden spelar ingen roll för frekvensen finns i vattnet. Sedan tillverkar man oändliga mängder själv hemma genom att bara stoppa ner flaskan i ett glas, tillbringare eller hink.

Jag är alltid intresserad av att 'kolla upp' saker jag får och har låtit min mediala healer känna på vattenampullen och det hon fick 'uppifrån' var att de sa "bra joner".

Jag bor rätt nära Den Gyllene Rörelsen här i Stockholm (en frisersalong med andliga inslag…) och där hålls med viss regelbundenhet olika andliga 'aftnar'. Där var jag deltagare på ett av Camilla Perssons (http://www.camillapersson.com)  arrangemang och då lät jag flera personer i kretsen runt henne eller om det var salongen känna på vattnet och alla var överens om att det var en bra och kraftfull frekvens. Dessa personer experimenterade själva med att ta in/ner frekvenser i vatten. Bland annat för att på ett miljövänligt sätt undvika växtlighet på båtskrov.

Eftersom jag själv inte ännu har förmåga att 'känna av' mer precist så tar jag gärna emot feedback från er som jag skickar vatten till. Min förmåga är grovt tillyxad på nivån bra/dåligt - lite svart/vitt sådär så det enda jag kände själv var 'good for me, good for body'.

Mysan59
2009-05-17 13:57
#10

Jättestort tack till dig! Det ska bli spännande att testa detta vatten. Glad

Lotus07
2009-05-17 16:58
#11

Tusen tusen tack…JAg skickar min adress på PM

Kramar och ljuset från Norrköping

skrult
2009-05-17 17:17
#12

Åh,jättesnällt! Spännande…kontaktar dig via PM.

Kramar

skogsfrun
2009-05-17 22:35
#13

Vilken vänlig själ du är. Vill gärna ha en skvätt jag med .tackar

Annons:
[budewabo]
2009-05-18 01:24
#14

Jag har nu kuverterat fyra små plastflaskor med violett vatten till er i tråden som PMat. Jag har tre små portovänliga flaskor kvar om det är ytterligare någon som vill ha en skvätt.

Själv fick jag mitt vatten som i ett 14 ml plaströr med röd kork från en tillverkare som heter SARSTEDT (som tillverkar platsrör - inte violett vatten). Min väninna hade inte koll på var hon fått tag i röret men om någon här i forumet vet får ni gärna tipsa. Jag skulle hellre förpacka vattnet i ett sådant rör eftersom det är mer 'lättanvänt' då. Bara att ploppa ner i sitt vattenglas på jobbet en stund osv.

De små plastflaskorna som jag nu skickar ut kommer från en sushirestaurang i Karlstad där man tidigare fick sin soja i dessa när man hämtade take away Glad

nillanb
2009-05-18 10:48
#15

Jag tar mycket gärna emot det violetta vattnet om du  har så det räcker.

 

Lotus07
2009-05-18 13:28
#16

Jag glädjer mig jätte mycket till att prova…Tusen tusen tack…

Kramar

Mysan59
2009-05-18 14:18
#17

#14 Åh vad spännande det ska bli att få prova detta! *väntar och längtar* Glad

Magi-cat
2009-05-19 11:43
#18

jätteintressant tråd! Har pm-at dig, budewabo.

Intressant nog har Bach ett blomstermedel från den lilla växten - Water violet, en växt som jag alltid har känt mig dragen till i denna form….undrar om den kan ha något energisamband med detta violetta vatten? hmmm….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Mysan59
2009-05-19 17:40
#19

Nu har jag vattnat alla mina blommor med detta vatten, doppar i den lilla platsflaskan i blomvattnet några sekunder och sen vattnar jag.

Idag när jag ska tvätta håret, tänker jag skölja håret med violett vatten, så nu är jag i full gång här. Glad

Har även gjort iordning en tillbringare med violett vatten, lite äppelcidervinäger och citron som står i kylen.

Tack igen budewabo Skrattande

[budewabo]
2009-05-19 17:52
#20

Och nu är de tre sista portovänliga flaskorna tingade.

Skall bli spännande att höra om någon får någon vibb när de håller i flaskan. En del har känt pirr i fingrarna. Själv är jag rätt omedial och okänslig Glad men tron kan försätta berg sägs det ju.

Annons:
Mysan59
2009-05-19 18:05
#21

Förresten budewabo, var hittar du dom där små platsflaskorna?

[budewabo]
2009-05-19 18:23
#22

Citerar mig själv tidigare i tråden

De små plastflaskorna som jag nu skickar ut kommer från en sushirestaurang i Karlstad där man tidigare fick sin soja i dessa när man hämtade take away Glad

Jag kommer från Värmland från början och har ibland hämtat mat där på genomresa och i söndags tvingade jag min kusin som passerat där ännu oftare än jag att ta med sig sina sista tomflaskor när hon kom hit till Sthlm. Men tyvärr har de nu slutat ha soja i sådana så vi får inte tag i fler. Visst är de söta!? Och praktiska att ha med balsamvinäger och salt och sådant i när man är på pick-nick.

Mysan59
2009-05-19 18:36
#23

Jaaaa just det! Jag är ju så glömsk och virrig…Glad

Men jag är ju aldrig på nån sushirestaurang, bor på vischan och har inget körkort.

Sambon har, men…..

Får söka runt lite, fast dom där var ju både söta och praktiska! Skrattande

skogsfrun
2009-05-19 19:10
#24

Idag fick jag det efterlängtade violetta vatten, tackar. Det "svänger häftigt" från flaskan, det är verkligen hög frekvens i vattnet.

Mysan59
2009-05-19 19:12
#25

Tyvärr känner jag ingenting från flaskan, kan ju bero på att jag inte är tillräckligt medial.

[budewabo]
2009-05-19 19:21
#26

Vi kommer alla från bushen från början (nästan) - som 15-åring åkte jag och dåvarande pojkvännen A-traktor 6 mil till Shalom i Arvika för att äta hämtpizza direkt ur kartongen sittandes i hytten.  Vilken fest! Kyss

Sedan tio år tillbaka finns det två pizzerior i lilla samhället jag kommer ifrån…changes

[budewabo]
2009-05-19 20:05
#27

#24 Coolt att du fick in en vibb - jag har hört liknande från de jag låtit hålla mitt 'provrör'.

#25 Man kan vara medial på olika vis tror jag. En del är riktiga antenner som fångar allt möjligt. Ibland när vi åkt fel med bilen har vi skojat med den mediala healern att 'du kan väl koppla upp dig och få en vägbeskrivning…' men det funkar ju inte på det viset riktigt. Telefonnummer däremot kan hon ibland plocka via den kanalen Glad

Själv har jag en rasande vass intuition på något vis och är ganska inkännande på vissa plan samtidigt som jag mest fokuserat på att hitta min egen inre kraft genom andlig utveckling. Det har varit viktigt för mig och jag tror att det är den kraften som t ex gör att vissa här på iFokus uppfattar det som att jag 'rör om i grytan' när jag i själva verket bara är nyfiket frågvis kring olika saker och däremellan råkar skriva det jag tycker.

Jag får inte en endaste vibb från varken tarot-korten (tolkar dem bokstavligt för egen räkning) eller det violetta vattnet. Ser heller inte en endaste orb någonsin osv. Kanske är det nästa steg i min utveckling…

Annons:
Mysan59
2009-05-19 20:15
#28

Samma här, känner inget (än så länge) när jag håller i flaskan, ser heller inga orber, men men, det kanske kommer som sagt var…

Jag håller nu på att dricka detta vatten, gör det nåt om man har i äppelcidervinäger och citron i vattnet?

Mysan59
2009-05-19 20:16
#29

Alltså det vattnet jag har hällt upp i tillbringare…

[budewabo]
2009-05-19 21:11
#30

Jag har lite taskig logistik i mitt kök så jag häller i skvättar av violett vatten från mitt dricksglas ner i kaffevattnet, i juicen etc

Tror man kan hantera det lite hursom. Koka potatis i, som pastavatten…? Jag vet inte mer än ni här. Har mailat min väninna i Malmö för att kolla om tanten hon i sin tur fick det från kan berätta mer.

Mysan59
2009-05-20 00:26
#31

Nu undrar jag en sak till: Räcker det verkligen att lägga i den lilla flaskan i nytt kranvatten i bara några sekunder?

[budewabo]
2009-05-20 07:55
#32

#31 Skulle önska jag kunde svara dig. Finns det någon här som har koll på dessa bitar? Det är frustrerande när ens 'vet' inte räcker till på ett vis. Det står sekunder i den .pdf som jag kopierade in i det första meddelandet i den här tråden.

För mig som jobbat med högfrekvent teknik är en frekvens något som klingar av när källan för frekvensen slutar sända. T ex när mikron slår av sig är maten varm men frekvensen (ca 2.45 GHz) slutar stråla därinne för vi kan ju öppna luckan och ta ut maten utan risk för strålning. Man skickar på en hög frekvens och får molekylerna att börja vibrera och den rörelseenergin eller friktionen mellan dem blir värme. Typ.

Gamla GSM-nätet (9oo MHz) för mobiltelefoner låg skrämmande nära frekvenser man använde vid vissa behandlingar inom sjukvården. Och det mobilnät som kanske aldrig kallades 2G men som kom därefter låg på frekvenser runt 1.8 MHz och då börjar vi krypa upp mot frekvenser som är duktiga på att få vattenmolekyler att börja vibrera och bli varma och goa. Vi trycker ofta dessa höga frekvenser mot våra kroppar som till 70 % består av vatten när vi pratar i mobilen eller har den i fickan. Behöver jag säga att min i alla år legat minst 10-20 cm från kroppen i ryggsäck eller handväska. Det finns ett matematiskt förhållande mellan strålningen och avståndet som gör att strålningen avtar kvadratiskt mot avståndet. Så varje cm från kroppen sänker exponeringen massor gällande mobiltelefonen.

På den tiden det begav sig var det spännande att se hur luften kryllade av kurvor i vissa frekvensområden. På den tiden hade t ex de flesta markbunden TV och då låg ljudkurvan på ett ställe och bilden på ett annat frekvensmässigt.

Någonstans här tar min tekniska kunskap stopp plus att jag vet för lite om frekvensen 549 400 Hz bevaras i det violetta vattnet (snäll fin ganska låg frekvens i ett område där det inte finns så mycket annat runt om oss om jag minns mina mätkurvor rätt)

Å andra sidan har jag haft några upplevelser de senaste åren som övertygat mig om att jag inte behöver förstå allt. Det mesta som har kommit i min väg har visat sig 'funka' ändå.

Mediala healern som suttit mitt emot mig ett antal gånger och snackat i en och en halv timme utan att jag själv behövt säga flaska och sedan har jag gått hem och utveckling har skett långt bortom mitt intellekt, på cellnivå, på andlig nivå etc. Visst har det varit jobbigt att processa - men på ett helt annat vis än traditionell terapi som ofta begränsas av alltför starka intellekt.

Sorry att jag gick off topic. Det blev en lång utläggning istället för ett 'jag vet inte'…

[budewabo]
2009-05-20 10:23
#33

Min väninna fick det violetta vattnet just från denna Bibi som omnämns i länken jag skickat och det innebär att 'bruksanvisningen' också kommer från henne.

http://www.jacobastrolog.se/Bibis%20Vattenprojekt.html   Hon heter alltså:

bibiarud@hotmail.com Bibi Arud Hagvägen 20 59077 Vreta kloster

dalamormor
2009-05-20 18:12
#34

TUSEN TACK,MIN BEHÅLLARE KOM I DAG.HÖR AV MIG OM RESULTAT.KRAM ANN MARIE

Annons:
Mysan59
2009-05-20 18:29
#35

#33 Ja men där var jag också inne och läste och vad jag såg så stod det inget annat.

Du får ursäkta alla mina frågor, men det blir så allt eftersom jag provar, då ploppar det upp en massa frågor bara… Oskyldig

Är lite nyfiken av mig…Glad

[budewabo]
2009-05-20 18:55
#36

Jag hade cirka 7-8 små portovänliga flaskor som gick åt redan efter någon dag. Det har dock kommit ytterligare intresseanmälningar. Jag avser dock inte att själv skicka ut fler leveranser av violett vatten nu.

Några av er som fått en leverans från mig har frågat vad ni kan ge istället och jag vill inte ha något för egen räkning vilket jag också skrivit till er.

Däremot om någon av er kan tänka sig att i sin tur skicka en leverans till någon av dem som jag i min inbox skulle det kunna vara en bra grej tänkte jag. Givetvis inget tvång. Bara för den som vill. Hojta om ni kan tänka er att skänka ett porto och en liten plastflaska (det funkar typ med liten hotellschampoflaska osv)

I så fall ber jag den person som ligger i inboxen att kontakta de/dem av er som är villiga att 'skicka vidare'. Detta för att man själv måste få välja om man vill röja sitt alias för fler personer osv.

Trevlig långhelg på er nu alla goda fina AU-människor här på iFokus. Kyss

Mysan59
2009-05-20 19:05
#37

Ahhh jag har inga bra små flaskor! Letade på nätet igår, men hittade inga.

Bor också på vischan och har svårt att komma till t.ex. H&M som jag tror har såna ganska billigt.

Magi-cat
2009-05-21 18:11
#38

Åh så intressant!!

Tusen tack, jag har fått min flaska nu, har inte hunnit börja ta den i bruk ännu…..kände som ett pirrande i höger hand. Min dotter kände i vänster hand. Detta ska utforskas närmare, det känns härligt med detta violetta vatten!

Kram!!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

linneru
2009-05-22 21:16
#39

Låt jätte spännande med violett vatten =)

linneru
2009-05-22 21:17
#40

Någon som skulle kunna tänka sig att skicka en liten flaska någon gång? Hade uppskattas rejält. =)

Mysan59
2009-05-22 21:44
#41

Hmmm jag skulle kunna göra det, men jag har ju ingen bra liten plats-flaska. Svårt att få tag på nåt här i skogen också.

Om jag ska hitta såna, typ på H&M så måste jag åka 6-7 mil…

Hoppas nån annan vill och kan skicka till dig.

Annons:
linneru
2009-05-22 22:23
#42

7 mil är lite väl långt för en flaska, så förstår dig. Men om jag hittar en liten flaska nån gång. Kanske jag kan skicka den till dig & du skickar tillbaks den?

Mysan59
2009-05-22 22:25
#43

#42 Det kan jag absolut göra! PM:a mig i såna fall bara, så fixar vi det.

linneru
2009-05-22 23:10
#44

Vad snällt av dig! :) Jag skickar pm när ja fått tag på en flaska då!

Mysan59
2009-05-22 23:40
#45

Japp, gör det! Glad

dalamormor
2009-05-22 23:56
#46

skulle det fungera med,provrör man brukar ta urinprov i.iså fall skulle jag nog kunna få tag på några.dricker mitt vatten varje dag,akvariet har även fått en dos.i morgon blir det blommormnas tur.soliga violetta hälsningar.

Mysan59
2009-05-23 00:20
#47

Fast jag vet inte hur det är att skicka dom, om dom är i glas, eller finns det såna i plast?

Annars är ju risken att dom går sönder i posthanteringen.

skogsfrun
2009-05-23 00:28
#48

Jag kan skicka ett par rör el flaskor.

Annons:
Mysan59
2009-05-23 00:33
#49

Till mig? Flört

Mysan59
2009-05-23 00:34
#50

Alltså, jag menade, ska du göra som linneru? Ja, gör det du.

skogsfrun
2009-05-25 00:12
#51

ja tänkte om nån vill ha lite violett vatten, så kan jag också skicka.

Mysan59
2009-05-25 00:34
#52

skogsfrun: Har du hittat små plastflaskor eller hade du såna hemma? Bara lite nyfiken…

Neta01
2009-05-27 21:50
#53

Hej!

Hur får man tag på sånt vatten?

Var kommer det ifrån från början?

Lotus07
2009-05-27 22:43
#54

Hej på er!

Nu har jag "lekt och tillverkat" vatten och delat naturligtvis…Jag gjorde en experiment med en blomma som jag har nästan kastat…Vatnade med violett vatten var annan dag…och JA jag fick min blomma tillbaka…Själv kände jag otroligt positiva vibbar…när jag har det lite lågt med energii då tar jag flaska i händerna och fixar ett glas violett vatten så blir jag mycket piggare.

Nu åker jag till min älskade sambo i Köpenhamn och ska experimentera på honom med.

Jag tror faktiskt på den här!

Skulle vara roligt att höra flera experiment.

Ljus och kärlek till er!

[budewabo]
2009-05-28 23:21
#55

Gott att höra att leveranserna verkar ha gått bra. Det är två stycken som ännu inte fått leverans som jag har lovat. Så sent som igår fick jag lite extra flaskor från min kusin. Jag jobbar cirkus 50-60 timmar i veckan för närvarande så jag skickar så snart jag hinner/orkar.

Jag råder alla er som är ytterligare nyfikna att kontakta Bibi som är ursprunget till det violetta vattnet. Jag tror själv att det är bra/fungerar på det sätt hon beskriver i 'bruksanvisningen'.

http://www.jacobastrolog.se/Bibis%20Vattenprojekt.html   Hon heter alltså:

bibiarud@hotmail.com Bibi Arud Hagvägen 20 59077 Vreta kloster

Återkoppla gärna den som vill om ni haft kontakt med Bibi och om hon i så fall hade något ytterligare att dela med sig av informationsmässigt.

Annons:
Russlena
2013-04-08 18:53
#56

 Jag har tejpat fast ett rör på inkommande vatten så jag får violett vatten i kranen till mat och dusch/bad , har  du egen brunn så kan du stoppa i ett rör däri så får du vattnet hela tiden till mat, skölja frukt och grönt och framförallt att dricka vattnet är jättebra, jag är medial så jag känner hur kraftfull energin är och hur den påverkar. Ska jag visa någon annan så använder jag en pendel och visar hur stark energin blir efter man doppat röret i glaset några sekunder, innan är vattnet nästan dött efteråt så får jag då 5-6 meter från glaset för att visa var energin börjar och det blir kraftfullare hela tiden. Det är verkligen positivt, doppar i sonens mjölk så inte ska vara död för det blir ingen reaktion på pendeln när jag mäter energin på mjölken innan .

Gaiatri
2013-04-11 19:28
#57

Det skulle vara intressant att pröva Violett vatten och se eller känna vad det har för energi. Bach blomsterdroppar gillar jag och använder ibland.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Helin_
2013-04-17 14:55
#58

Finns de någon i stockholms trakten som har lite violettvatten över?

[Starman]
2013-04-18 16:48
#59

Att diväteoxid skulle bli något annat än diväteoxid bara för att man riktar en lampa mot det är ju befängt. Allvarligt, någon måtta får det vara.

Christina_46
2013-04-20 23:26
#60

Hej Gaiatri

Jag har ett rör med violett vatten över, som jag skulle kunna skicka till dig. Det kostar naturligtvis ingenting. Skickar även med en liten beskrivning på vad man kan göra med det violetta vattnet.

Skriv gärna ett pm till mig med ditt namn och adress, så skickar jag ett rör med snigelposten till dig. Du kanske kan känna in energierna i vattnet. I så fall vore det kul att få höra vad du känner
Med vänlig hälsning Christina 😃

Gaiatri
2013-04-22 07:32
#61

Tack, du får gärna skicka ett rör med violett vatten till mig. 🙂

Sajtvärd på Andlig utveckling

KakaN_95
2013-05-15 04:14
#62

Hej!
Om det är någon här som har ett rör violett vatten så skulle jag var oerhört tacksam om någon skulle kunna skicka det till mig!

Tack!
Kram

Annons:
Helin_
2013-05-15 06:51
#63

#62 tråden verkar ganska död. Jag har redan stäkkt din fråga utan resultat. Du får gärna höra av dig om du får tag i någon som har violett vatten.

[Starman]
2013-05-15 17:18
#64

Violett vatten är vatten.
Ta kranvatten istället. Det är precis samma sak.

KakaN_95
2013-05-16 00:12
#65

#64 Jag vill se om det är något speciellt med violett vatten, det är väl inte så farligt att testa?:)

[Starman]
2013-05-16 00:48
#66

#65

Nej, det är det såklart inte med tanke på att vatten inte får andra egenskaper än de som vatten vanligtvis har om man inte tillsätter något i det (säg fläderblomsdekokt för en smaskig saft), och de egenskaperna är ju bra i sig. :) Att lysa på vatten med ett ljus ändrar däremot inte vattnets sammansättning på ett sådant sätt att vattnet får andra egenskaper.

KakaN_95
2013-05-16 01:16
#67

#66 Som jag såg i någon tidigare kommentar, du är för inriktad på det vetenskapliga, tyvärr. Jag vill inte börja diskutera detta, med tanke på att jag ännu inte vet om det violetta vattnet fungerar eller ej, men varför inte låta oss tro på det vi vill och om vi känner att vi mår bättre av det, låt oss göra det då! 

Det skadar ju inte dig att vi mår bra, eller?🙂

[Starman]
2013-05-16 02:01
#68

#67

Men jag tänker, att om vi använder oss av vanlig enkel logik. Så kan vi dra slutsatsen redan nu. Att violett vatten, rent kemiskt, inte är annat än vatten. Och således inte kan ha andra egenskaper än de egenskaper som vatten har. Törstsläckande, livgivande. Men inte magiskt.

Internettan
2013-05-16 06:17
#69

#68:

Äger du alla mätinstrument som finns i världen och alla som någonsin kommer att uppfinnas så att du själv har mätt upp och fått bevisat att vatten INTE innehåller något annat än det du känner till? Eller menar du att vetenskapen idag nått sin slutpunkt och att vi nu vet precis allt?

I så fall får du redovisa källor. Eller så kan du äta upp det du sagt i tråden.

"Every point of view is a view from a point."

Annons:
[Starman]
2013-05-16 13:55
#70

Haha, Internettan. Dig vill jag inte gå i polemik med eftersom du visat prov gång på annan att du aldrig tar till dig vettiga argument och begrundar dem.

Men.

"Äger du alla mätinstrument som finns i världen och alla som någonsin kommer att uppfinnas så att du själv har mätt upp och fått bevisat att vatten INTE innehåller något annat än det du känner till?"

Självklart inte. Du kan inte bevisa att saker inte existerar. Lär dig detta någon gång, och sluta använda "Kan du bevisa att X INTE finns?" som något sorts argument.

H2O kan inte bli annat än H2O om inget tillsätts.
Och att rikta en lampa mot H2O är inte att tillsätta något till H2O, det är att rikta en lampa på det. Hela idén är befängd, rent av löjlig.

KakaN_95
2013-05-16 15:36
#71

#70 Om du nu är "Andligt skeptisk" får jag då fråga vad du gör här? Vi tror på detta och låt oss göra det! Inte fan går jag och säger att din tro är fel, eller? Låt oss tro på det vi vill!

Visst det kanske inte finns vetenskaplig fakta på att det är något speciellt med violett vatten, men det finns väl ingen vetenskaplig fakta på att det inte stämmer heller?

Det handlar om vad vi tror på eller ej!

[Starman]
2013-05-16 16:28
#72

#71

Du får tro vad du vill. Ingen har sagt att du inte får det. :)

Det behövs inte utföras några tester egentligen. Vatten är vatten, varken mer eller mindre. Oavsett om man har belyst det med ett blått ljus eller inte, produkten H2O är ändå bara vanligt vatten.

KakaN_95
2013-05-16 16:41
#73

#72 Som sagt, du får tro vad du vill. Vi tror att det har andra energier än vanligt vatten, låt oss tro det då! :)

[Starman]
2013-05-16 16:48
#74

#73

Den enda energi som man kan "lagra" i vatten är värmeenergi.

Du har tydligen bestämt dig redan för att violett vatten fungerar på ett annat sätt än vanligt vatten. Vad var det som övertygade dig?

Internettan
2013-05-17 04:59
#75

#70:

Självklart inte. Du kan inte bevisa att saker inte existerar. Lär dig detta någon gång, och sluta använda "Kan du bevisa att X INTE finns?" som något sorts argument.

Det har jag lärt mig för länge sedan och det ÄR ett argument. Om man inte kan bevisa att något inte finns så är det ju möjligt att det finns. Inte ens du kan förneka det. 

Dina argument är sprungna ur okunskap om fenomenet violett vatten. På vilket sätt är dina argument bättre? Jag kallar inte ens dina argument för argument, bara enkla påståenden och aversion.

H2O kan inte bli annat än H2O om inget tillsätts.

Inget annat nej. Men det kan bli H2O med en viss "andlig laddning". Det kan du ju inte förneka om du inte ens har kunskap om fenomenet utan bara känner till vatten kopplat till kemi-ämnet. Vad vet du om andliga energier som gör att du kan bedöma ens de enklaste påståendena om detta?

"Every point of view is a view from a point."

[Starman]
2013-05-17 05:07
#76

#75

"Om man inte kan bevisa att något inte finns så är det ju möjligt att det finns."

Ja, det är möjligt att Gud, spindelmannen, rymdtomtar, älvor, troll och osynliga enhörningar finns. Absolut! Bara för att du inte kan bevisa att de inte finns, så betyder det ju inte att de inte finns.

Ska vi då anta att de finns på givna anledning? Nej. Självklart kan man inte förhålla sig till verkligheten på det sättet.

Om du måste förpassa en sak till en omätbar dimension, så finns förmodligen inte den saken till att börja med.

Annons:
[Lynx1]
2013-05-17 09:39
#77

"Ska vi då anta att de finns på givna anledning? Nej."

Nehe, vad bra att du talade om för mig vad jag ska göra ;-)

Tips, låt folk vara ifred. Ägna dig åt dig själv.

[Starman]
2013-05-17 16:06
#78

#77

Haha, att säga det på ett diskussionsforum. Humor! 😃

Gaiatri
2013-05-17 16:52
#79

Det här är ett intresseforum. Du vet människor som har samma intresse. Att utvecklas andligt, ge tips om olika saker som t. ex. violett vatten, prova och testa olika saker. Prata av sig och fråga om någon haft liknande upplevelser och om de då har upplevt liknande så kanske de kan ge tips utifrån sina erfarenheter.

Sajtvärd på Andlig utveckling

[Starman]
2013-05-17 16:54
#80

#77

Du ser inte ironin i att säga åt någon över huvud taget att "Ägna sig åt sitt eget"? :) Det är ju i sig själv att hävda att alla ska sköta sitt eget, utan att själv göra det eftersom man säger åt andra vad de ska göra. :D

[Lynx1]
2013-05-17 17:11
#81

Förlåt, jag uttryckte mig inte tydligt nog. Ägna dig åt sådant som intresserar dig. Och om det nu mot förmodan skulle vara att just försöka övertyga andra om att det andliga inte finns så finns det perfekta forum för just det. Tror du fått ett och annat tips om forum du kan hänga på redan.

Hoppas du finner vad du söker!

Internettan
2013-05-18 19:17
#82

#76:

Ska vi då anta att de finns på givna anledning? Nej. Självklart kan man inte förhålla sig till verkligheten på det sättet.

Vilka "vi" och "man" talar du om? Måste vi alla tro på samma sätt som om vi ägde bara en gemensam hjärna?

När man inte vet så är det väl upp till var och en att välja vad man vill tro? När man inte vet ska väl inte den ene säga till den andre att den gör ett felaktigt val? Det blir ju lika fel om jag säger till dig att du bör tro att de finns som när du säger till mig att jag bör tro att de inte finns. Ser du inte att här är det du som gör felet eftersom det är du som läxar upp andra utifrån något vi inte vet och som du själv erkänner är möjligt. (Sen att du inte tror att det i praktiken är möjligt hör förstås inte hit.)

Om du måste förpassa en sak till en omätbar dimension, så finns förmodligen inte den saken till att börja med. 

Enligt vilken kunskap då? Din? Hur har du i så fall mätt och fått fram denna din sanning?

"Every point of view is a view from a point."

[thebengts]
2013-10-01 23:22
#83

Vet att detta är en gammal tråd men chansar ändå, någon som har lite violett vatten att skänka? tack! <3

Annons:
[Starman]
2013-10-02 14:13
#84

#83

Du behöver det inte. Ta lite kranvatten istället. Samma sak.

Internettan
2013-10-04 23:36
#85

#84:

Nähä du, kranvatten har en annan färg. Det vet jag bestämt!

"Every point of view is a view from a point."

[Starman]
2013-10-04 23:48
#86

#85

Om jag tar en serie kort med två glas, varav ett glas innehåller violett vatten och ett innehåller vanligt vatten, kommer du då kunna urskilja vattnet? Hur hög "hit rate" tror du att du kommer ha?

Internettan
2013-10-05 00:03
#87

#86:

Antingen finns violett vatten eller så finns det inte. Om det finns så är det en skillnad mellan det och vanligt kranvatten, oavsett om jag kan skilja dem åt eller inte. Om det inte finns, å andra sidan, så finns det inget att jämföra. Vad är det för poäng med att jämföra kranvatten med kranvatten? Du säger i ditt tidigare inlägg att det är samma som kranvatten och alltså att det inte finns. Nu säger du plötsligt att det ena glaset innehåller violett vatten. Då finns det plötsligt och i och med kan det inte vara samma som kranvatten.

Hur vet du att det ena glaset innehåller violett vatten?

"Every point of view is a view from a point."

[Starman]
2013-10-05 00:38
#88

#87

Du påstod att du kan se skillnad på vanligt kranvatten och violett vatten, därför gör jag även antagandet att du kan göra detta utifrån fotografier. Jag gör antagandet eftersom du gör påståendet.

Jag vet inte om violett vatten innehåller något annat än vanligt vatten, men jag har flera sätt att få tag på violett vatten om vi säger så.

Om jag ställer upp med en serie numrerade fotografier där jag slumpvis ordnat om platsen på glasen med violett vatten respektive kranvatten, tror du att du kan se skillnad på dem? Om vi skickar vattenprover till ett labb, tror du att testresultaten kommer visa att proverna skiljer sig åt på någon punkt? Om vi antar att båda proverna kommer från samma kran med undantaget att ena har "laddats" med "549 400 Hz".

Klass
2013-10-05 01:06
#89

#88 Starman

Nja. Internettan påstår inte att just hon kan se skillnad. Däremot påstår hon att hon med bestämdhet vet att det är skillnad. 

Du vet, det är lite som det där med att veta att den där Gud finns …

Klass
2013-10-05 01:09
#90

#87 Internettan

Om ingen människa i hela världen kan se skillnad på violett vatten och vanligt kranvatten - anser du fortfarande att det finns violett vatten?

Annons:
Internettan
2013-10-05 10:13
#91

#88:

Du påstod att du kan se skillnad på vanligt kranvatten och violett vatten

Nej, det påstod jag inte. Jag pratade om färger.

Om jag ställer upp med en serie numrerade fotografier där jag slumpvis ordnat om platsen på glasen med violett vatten respektive kranvatten, tror du att du kan se skillnad på dem? 

Nej, det tror jag inte. Det är inte heller intressant eller relevant.

Om vi skickar vattenprover till ett labb, tror du att testresultaten kommer visa att proverna skiljer sig åt på någon punkt?

Det har jag ingen aning om. Det finns tre alternativ:

1. Labbet finner ingen skillnad eftersom det inte klarar av att mäta det.

2. Labbet finner ingen skillnad eftersom det inte finns någon skillnad.

3. Labbet finner en skillnad.

Allt handlar om vad som är möjligt. Min inställning är att det kan vara möjligt. Inte att det är så.

Din inställning verkar vara att det är omöjligt. Och den inställningen är låst och visar sig inte sällan vara fel.

#87:

Ja, alltså… för det första anser jag ingenting. Har ingen aning om det finns violett vatten. (Jag skojade bara om färgen.) 

Jag är t ex 100 % övertygad om att Gud kan hela sjuka människor och göra dem friska. Kan man se själva kraften och mäta upp den? Det tror jag inte, men ändå upplever människor den. Jag kan tänka mig att man på samma sätt kan ladda ämnen med "andlig kraft" utan att det går att se i ett labb. Men jag vet inte, jag bara ser det som en möjlighet. Förresten kanske man kan mäta "Guds kraft" om man hade rätt instrument.

Vad tror du?

"Every point of view is a view from a point."

[Starman]
2013-10-05 10:18
#92

Klass

Internettan skriver "kranvatten har en annan färg". Ur denna information kan man extrapolera att Internettan påstår att hen kan se skillnad på kranvatten och violett vatten, eftersom färg är något som förnimms med hjälp av synorganen.

Lasse-healer
2020-06-16 00:57
#93

Hej Alla.
Intressant det här med violett vatten. Jag fick av en vän som fick av någon annan. Jag har testat att känna på den och känner av kraften. Dricker också då och då, känner mig friskare. Utan att tala om innehållet i en liten behållare så lät jag en vän känna på den. Vännen fick upp i sitt inre violett färg och kände ren energi. 
Min tanke angående Internettans påstående är att hon ser typ auran/ energin runt vattnet, där av kunna se skillnaden.

Upp till toppen
Annons: