Annons:
Läst 4044 ggr
[Mariann]
2010-01-04 15:43

AJNA CHAKRAT

(Sanskrit). Ajna är yoga-lärarns beteckning för det 6. chakrat (den 96-bladiga lotusen), vars center befinner sig mellan ögonbrynen, mitt i huvudet. Ajna är centrum för medvetandets tattva.

hämtat från  visdomsnettet

Annons:
goat11_maya13
2010-08-03 21:23
#1

När detta chakra aktiveras kan vi som väsen se både exoterisk och esoteriskt. Med väsen menar jag vi oss själva som själar. När detta chakra aktiveras får vi en känlsa av att till höra en grupp därav upphör egoism och vi får en känsla av att tillhöra en grupp med ett tilltagande av tjänande för gruppens bästa. Tilläggas bör att detta ckakra kan inte aktiveras utan en integration av hjärt chakrat. Hjärt chakrats funktion kan beskrivas som en balansering av känslor. Ett måste är att balansera hjärt chakarat för dess integration med ajna chakrat. När denna samman smältning skett och kan praktiseras till fullo då är vi upplysta till en viss grad. Nästa steg är att sammansmälta eller integrera kron, ajna och hjärt centra till en enhet. När detta skett och praktiserats upphör gruppmedvetenhet. Medvetenheten som upplevs efter detta mina vänner är etthet. Detta är en högre nivå av upplysthet. Detta var vad både Jesus och Buddha plus många andra upplysta väsen åstadkom som avatarer till vår mänsklighet.  Hade gott Jontte.

himlen
2010-08-13 00:16
#2

Hej!

När man aktiverar chakra bör man gå lugnt tillväga, en del leker med detta och far illa psykiskt, det finns vissa meditationer som hjälper till och utveckla chakra, dom bör öppnas långsamt man måste var fullt medveten om vad man gör / Himlen

yogflame
2010-08-16 00:44
#3

Jonte du glömmer kundalini .

först behöver man aktivera kundalini innan man ens kan bli upplyst.

ajna använder inre ljuset för att kunna se saker , eftersom det annars är mörkt(svart) då man stänger ögonen.  om jag ej minns fel tar den ljus av kundalini också eller om det var av kundalini ..men låter det vara osagt för jag har bara ett vagt minne av något jag läst och kommer ej ihåg så bra så vill inte förvilla folk.

Så det räcker ej med hjärta o tredje ögat.

Upp till toppen
Annons: