Annons:
Läst 10098 ggr
Laboliina
1/26/10, 12:12 PM

DNA-aktivering?!

Nu har jag läst runt om detta på nätet så länge att jag inte kan låta bli att fråga även er:

Detta med DNA-aktivering, att vi genom aktivt arbete eller yttre aktivering ska kunna använda oss av 12 eller rentav 24 DNA-strängar istället för de ynka två fysiska som används idag. En aktivering ska enligt ryktet ge oss möjlighet att leva ut vår fulla potential, läka oss från ev. obalanser och sjukdomstillstånd samt öppna för starkare andlighet. DNA-behandlingen kan man i Sverige få t.ex. via www.treeoflight.se, och där finns närmare info att läsa för den som vill. (Själva processen påminner starkt om Eric Pearls Reconnection, noterar jag också, och ser ärligt talat inte riktigt skillnaden, förutom i priset.)

Ett starkt argument då man läser internationella sajter är att en aktivering av fler DNA-strängar ska underlätta den annalkande ascension vi alla ska gå igenom inom de närmaste två åren, och att det för mänsklighetens skull vore av stort värde att så många som möjligt genomgår aktiveringen snarast.

Har någon här kunskap om det här? Har någon rentav genomgått en aktivering, och hur upplevde du den isåfall? Är det verkligt? Alla tankar läses mer än tacksamt!

(Jag har postat här samt på healing.ifokus, för säkerhets skull.:))

Live to love. www.spiritinmind.se

 

Annons:
Volito
1/27/10, 6:54 PM
#1

Hittade inte var det ljusträd finns och hur mycket det kostar….

Har märkt att med alla saker som är viktiga för människans utväckling syslar många "vetskapsbärare" i välden: de pratar och gör samma sak bara med lite annorlunda förklarning….

Laboliina
1/27/10, 9:37 PM
#2

Volito: Ja, jo så är det nog. Jag mailade och frågade om priset, och det kostar 800;-. Själv funderar jag mest på om det verkligen är "rätt" att göra sådana här grejer. Är det inte meningen att vi ska nå våra egna insikter och följa processen vi som individer går igenom? Jag menar hur man kan påskynda ett högre medvetande, starkare andlighet etc - är det verkligen bra för oss på lång sikt? 

Jag är alltså nyfiken, men inte helt klar över vad jag känner.

Live to love. www.spiritinmind.se

 

Volito
1/27/10, 10:34 PM
#3

Varje ju borde döra som känns rätt för sig själv.

Jag sprang på Reconnection (och det är dyrt för mig) nästan 1 år sedan. Har inte upplevt sådana wow grejer som kan berätta på olika fårum och hemsidor som reklama men: om det inte alls allt har blitt perfeckt och årdnat i livet det kommer viss hjälp. Ingen kan inte dra en människa utt ur en nivå och sätta i en annat. Efter återuppkoplingen det hela tiden kommer rätta människor och med rätt information (samt i rätta tidpunkter) som hjälper precis det - växa och utväcklas. Kanske kan säga så att om tidigare gick runt i mörkret och försökte hitta rikning - nu det blir ljusstråle som visar vägen…

Laboliina
1/28/10, 8:45 AM
#4

Det låter ju fantastiskt trevligt! jag har varit på vippen att göra en reconnection också, ska jga säga, och står nu i valet och kvalet kring om jag ska gå pearls seminarium nu då han kommer till Sthlm i vår.. Sen får jag råd att använda den healingförmåga jag redan har, och inte låta "förstöra" den med en massa idéer om hur det ska gå till etc. Jag är rådvill och vet inte hur jag ska göra..

Men vad glad jag blri av att läsa om dina upplevelser! Att en ljusstråle visar dig vägen är ju underbart. Jag har också en, men ibland får jag ta med mig en egen ficklampa för att se den.;)

Live to love. www.spiritinmind.se

 

[Juel70]
11/8/13, 2:45 PM
#5

Bara att köra denna istället. Gratis.  Nytt DNA.

http://sidroth.org/jump-line

retep
11/8/13, 3:18 PM
#6

#5!

Vill man undvika att håna Gud och Guds storhet? Då skall man inte delta i en sådan konstlad, forcerad, högmodig, intellektuell aktivitet.

Den är så långt ifrån bön som man kan komma, enligt min mening!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
retep
11/8/13, 3:34 PM
#7

#0

Vad är det du tycker låter trevligt med det Volito säger i #3?

Som jag fattar det och i min erfarenhet så är det vi själva som öppnar oss för en ljusstråle som visar vägen…

Jag skulle aldrig ge mig in i att exprimentera med verken DNA-aktivering eller reconnection!

Andlig utveckling och högre medvetande skall ske på betryggande sätt, genom väldokumenterade meditationstekniker och Yoga, m.m.

På så vis höjs automatiskt och spontant vår energi och vibration som harmoniskt och balanserat aktiverar högre funktioner i vårt DNA och nervsystem.

Du säger det så klokt själv

 "Är det inte meningen att vi ska nå våra egna insikter och följa processen vi som individer går igenom? Jag menar hur man kan påskynda ett högre medvetande, starkare andlighet etc - är det verkligen bra för oss på lång sikt?"

och vet då också vilken väg att gå…eller?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

mogfarm
11/8/13, 4:35 PM
#8

Jag ska gå och lyssna på Eric Pearl när han kommer till Malmö nästa vecka. Det ska bli intressant att höra vad han säger själv. Jag ska alltså bara gå på föreläsningen. Det med DNA har jag inte hört talas om. Känner mig skeptisk till att det skulle gå att förändra sitt DNA på det sättet. /Monica.

Malviana
2/2/17, 12:10 PM
#9

En bra bok som behandlar ämnet är gryningens budbärare.

setfree
2/7/17, 10:28 AM
#10

#0 Ett starkt argument då man läser internationella sajter är att en aktivering av fler DNA-strängar ska underlätta den annalkande ascension vi alla ska gå igenom inom de närmaste två åren, och att det för mänsklighetens skull vore av stort värde att så många som möjligt genomgår aktiveringen snarast.

Vem påstår detta? Hur funkar det och varför? Menar du att alla ska genomgå det?

Inte visste jag att vi har fler DNA-strängar. Men jag har ju inte heller läst biologi på mer än gymnasienivå. Det ska alltså finnas slumrande DNA-strängar som bara väntar på att aktiveras? Eller förstår jag fel?

tarantass
2/7/17, 6:39 PM
#11

#10: vi har inte fler än två påvisade. Och här tror jag det finns mycket humbug och stjärnögd troskyldighet. Håll i era pengar!

Ett vad jag vet seriöst medium berättar. Jag lämnar dock inga garantier för vad hon säger heller, detta handlar om spekulationer, och inga vetenskapliga sådana, och man kan ju tycka annorlunda än även seriösa personer:

http://www.anna-lena.se/filer-healingformer/kundalini-reiki/vad-ar-dna-aktivering/

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

FataMorgana
2/9/17, 2:41 PM
#12

Jag kan bara hålla med Tarantass gällande humbug.

DNA är en nukleinsyra som är uppbyggd av två långa kedjor av neukleotider. Det är så att säga något fysiskt och inget eteriskt. Energikroppen är egentligen bara elektromagnetisk strålning och det är inte sannolikt att en fysisk syra skulle befinna sig där och bilda strängar. Mediumet som Tarantass länkar till skriver "vad man egentligen grundar teorin på att det skulle finnas 10 andra DNA strängar vet jag inte".

Jag skulle också gärna vilja veta vilken teori som det grundar sig på.

tarantass
2/9/17, 2:52 PM
#13

Jag misstänker att det är samma fenomen som vi ser runt kvantmekaniken: hederliga men vetenskapligt okunniga personer snappar upp vad naturvetenskapen har på tapeten utan att förstå det, spekulerar runt det utan att först ta reda på vad de vetenskapliga rönen verkligen består i och utan att skilja mellan dem och sin egen spekulation – och mindre hederliga personer ser en chans att tjäna pengar på detta.

Och "New age" har än en gång bidragit till sitt eget dåliga rykte. I stället för att satsa på det som andliga traditioner faktiskt innehåller och inte försöka klä det i några andra kläder.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Annons:
retep
2/9/17, 4:20 PM
#14

"DNA är en nukleinsyra som är uppbyggd av två långa kedjor av neukleotider. Det är så att säga något fysiskt och inget eteriskt"

Eteriskt! Vad syftar du då på i det här sammanhanget?

Något flyktigt eller något som mer har att göra med något andligt?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

FataMorgana
2/9/17, 4:41 PM
#15

#14

Enligt sidan som Tarantass länkade till ska de tio DNA strängarna vara eteriska strängar och befinna sig i energikroppen.

retep
2/9/17, 6:54 PM
#16

Jag skulle tro att DNA strängar, eller DNA strukturen har fler funktioner och möjligheter än vi kan tro. Kanske är de inte bara fysiska? Vad vet vi egentligen om energikroppen och dess funktioner och vad betyder eterisk i sammanhanget? Föreställer vi oss DNA som en förlängning, en i grunden intelligent medvetsndestruktur. Då framstår frågan ur ett djupare perspektiv. Men kanske är det inte eterisk som är det riktiga och relevanta då…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

tarantass
2/9/17, 7:18 PM
#17

#16: om energikroppen har sin egen DNA-liknande ritning, varför då kalla den "DNA"?

"DNA" står för "Deoxyribonucleic acid" eller deoxyribonukleinsyra. Så om vi inte vet eller kan göra troligt att energikroppen är ritad med det "bläcket" finns det ingen anledning att kalla det så. Och var skulle syran finnas? I särskilda strängar i den fysiska kroppen? Då borde man väl ha hittat dem? I energikroppen? Då borde energikroppen vara materiell.

Vad jag vet vet vi inte ens om energikroppen är byggd på något sådant sätt att det finns några mikroskopiska ritningssträngar enligt den modell vi har från den fysiska kroppen. Inte ens energikroppens existens är ju vetenskapligt påvisad, och som väntat i sådana fall har metafysiskt intresserade olika delvis motstridiga uppfattningar om den.

Nej, spekulera kan man. Så länge inte allt DNA är klarlagt till sin funktion kan man också spekulera om den (gäller en del av DNA:et energikroppen? osv.), och sedan kan man förstås spekulera om en "bibelkod", strängarnas aura och sådant.

Men just det här med "DNA-strängar" och fixeringen vid "DNA" är nog det jag skisserade i #13. Och hade inte just genforskning varit på tapeten just nu hade inte de naiva och bedragarna kapat och (omedvetet) missbrukat en term från genetiken. Då hade de gått i spinn på den vetenskapliga idé som var på modet.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

setfree
2/9/17, 7:31 PM
#18

#11 Ett vad jag vet seriöst medium berättar.

Bara av nyfikenhet. Vad vet du om henne, är det andra som har besökte henne eller du själv? Vad tänker du om resten av hennes hemsida?

distanskurs om änglar kanske?

tarantass
2/9/17, 8:45 PM
#19

#18: jag kan väl säga såhär, att en del jag känner som tänkande, rimligt förutsättningslösa och kritiskt bildade, med egna andliga erfarenheter och inte rädda för hårt arbete på det området, har (vad jag vet) oberoende av varandra vitsordat henne som jordnära, hantverkskunnig, intresserad av att göra ett bra jobb, medveten om att man inte alltid gör det och så. I sammanhang där det inte har gällt just att vitsorda eller rekommendera. (Om det någorlunda tillfredsställer din nyfikenhet? Så mycket annat duger det ju inte till. Och det var inte så att jag plöjde igenom alla Googlesidorna, hon råkade finnas på den första.)

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

greenseng
2/10/17, 12:43 AM
#20

  Jag tänker så här:

   Blanda aldrig ihop det materiella och det andliga. Alltså… blanda aldrig ihop något vetenskapligt med det som ligger utanför vetenskapens område.

Följer man ovanstående regel så minskar man risken för onödig vidskepelse.
Dessutom så ökar man chansen för ett någorlunda sunt tänkande.
Och till sist så försöker man att hålla sig till verkligheten som den faktiskt är.

Alltså… det där med dna-strängar som är eteriska eller icke-vetenskapliga är för mig inget annat än trams och tjafs. 😃

Men… vi lever väl trots allt i ett fritt land och har rätt att tänka hur vi vill.
Och det är något som kan användas sunt eller osunt. Vilket det nu än är kan väl oftast uppfattas som en subjektiv åsikt.

Och det gäller naturligtvis mig också. 😎

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
tarantass
2/10/17, 3:16 AM
#21

#20: tja, det där med subjektivitet tål också att diskuteras. Själv vill jag gärna uttrycka det litet hårdhudat och skulle, till exempel, inte säga att en anns åsikt är så god som en anns på ett område där man kan förkovra sig.

Vilket naturligtvis också kan diskuteras vad det är. Och så vidare. Men ska vi in i den totala relativiteten, då ska vi nog också helst in i en värld där den funkar. Och det är inte den materiella världen. Även om inte heller den tillhandahåller någon överdomare.

Här handlar det bland annat om att vissa element, som inte har andras bästa för ögonen (antingen de inte förstår vad andras bästa är, eller sitt eget heller på just det här området, eller inte bryr sig om det), vill stjäla legitimitet från vetenskapen.

Som inte ska blandas ihop med det som ligger utanför dess område, där är jag fullständigt enig med dig.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

setfree
2/10/17, 7:10 AM
#22

#19 Jag var bara allmänt nyfiken. Jag tänkte inte ifrågasätta.

Och att hon är professionell och ärlig tror jag säkert. Jag bara frågade eftersom du skrev att du verkade veta en del.

greenseng
2/10/17, 11:06 AM
#23

#21

  Det som jag ser som negativt här är att pengar är inblandat. Annars skulle jag bara se det som en typ av tidens underhållning. 😃

Människan hatar att ha tråkigt. Då ser de flesta det som att det är bättre att ha lite tveksamt hålligång än att sitta och ha det tråkigt. Åtminstone bland kvinnor så har jag sett att det är det absolut värsta som kan hända. 😎 Då är det mycket bättre med lite "hittepå"!! 😇

😃

--------

För några år sedan så träffade jag på den verkliga eliten bland kvinnor som är någon märklig typ av UFO-fantaster. Och här handlade det minsann inte om små barn-grejor inte! Nä, nä, nä. Har var det en extrem form av telepati inblandat också.

Och allteftersom diskussionen växte så blev fenomenen bara större, verkligare och betydligt mer påtagliga. Ett tag blev jag nästan lite rädd att någon ufo-snubbe skulle komma in genom dörren med strålpistol och allt.

Men så gjorde jag bort mig (som vanligt). Jag sade att om allt detta var sant så var det ju helt fantastiskt. Med sådana proffs som ni så skulle man ju till och med kunna stämma träff med någon ufo-snubbe och allt hade varit hur bra som helst.

(Lite romantik och även ytterst avancerad erotik ingick naturligtvis självklart också i den kosmiska kärlekens nyanserade spel. Det får man ju alltid räkna med. Eller hur?)  😇

"Alltså… ", fortsatte jag. "Då är det ju bara att ni tar kontakt med era UFO-favoritsnubbar och bestämmer träff i natt klockan 02:00 vid de exakta koordinaterna typ longitud och latitud och så går vi dit. Det är ju mitt i natten och just där i skogen finns det ju inga folk vid den tidpunkten. Då kan vi ju möta dem och ha hur roligt som helst. Party, party, party!!  Och de har säkert med sig någon liten donna till stackars mig också. Så… Vad väntar vi på?? Sätt igång och kontakta nu!!!"

Den öronbedövande tystnaden höll på att göra mig döv! Helt plötsligt så hade jag förvandlats till den förmodligen mest impopulära maskulina individen i  hela denna värld. Och jag förstod ingenting. Jag hade ju bara försökt använda mig av spelets regler?

😃 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

FataMorgana
2/10/17, 1:06 PM
#24

#16

Som Tarantass redan skrev, är DNA något fysiskt eftersom det handlar om en syra som vi har i kroppen. Om det finns en intelligent medvetandestruktur bakom som befinner sig i energikroppen ska man inte kalla det för DNA utan för något annat och inte tala om strängar som också är rent fysiska. Man kan ju heller inte säga att vi har tolv njurar men att de tio andra är eteriska och befinner sig i energikroppen.

Vad vi vet om energikroppen är det som kommer från de österländska lärorna och en del människor har sett delar av den och kanske det även finns människor som har sett mer än bara delar? Den som beskriver våra olika energikroppar mest utförligast tycker jag att är Barbara Ann Brennan. Det är henne som nästan alla skriver av ifrån, men grunden för det som hon skriver kommer också från de österländska lärorna. I dessa läror finns det också skillnader, t.ex har de inga chakror i daoism, men de har något motsvarande som kallas dantian.

Den eteriska energikroppen är enligt läran den energikropp som är närmast den fysiska kroppen och som befinner sig både i den fysiska kroppen och en liten bit utanför. Det är den tätaste av alla "otäta" kroppar. Jag vet inte om jag beskrev det bra, men jag vet inget bättre ord för det som jag kallar täta och otäta kroppar.

Det sker ett informationsutbyte både uppifrån från den översta kroppen ända ner till den fysiska kroppen och även åt andra hållet från den fysiska kroppen till den översta kroppen. Men alla de övre energikropparna genomtränger de nedre kropparna. Om det alltså finns en i grunden intelligent medvetandestruktur angående det som gör oss till en individuell människa, så måste denna intelligens  komma från den allra översta kroppen och den informationen har ett gudomligt ursprung.  I såfall är alla kroppar bara ett resultat av den högre medvetandestrukturen som har skapat oss som människor.

Här kan du läsa om Barbara Ann Brennan

https://en.wikipedia.org/wiki/Barbara_Brennan

tarantass
2/10/17, 2:33 PM
#25

#22: jag blev inte sur. Däremot frustrerad över nätets begränsningar (även om just det här fallet inte var så viktigt i diskussionen). Den sortens frågor är mycket relevanta, bara de ställs i syfte att undersöka och inte att få bränsle för fördomar. Jag uppfattar inte dig som den som ställer frågor i det senare syftet.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

retep
2/10/17, 7:47 PM
#26

#24 Tack för infon och länken, skall gå in och läsa. Anledningen till det jag kort skrev om medvetandestruktur som grund för RNA och DNA aktivitet o.s.v. Det hänger samman med att jag redan har en del kunskap och erfarenhet kring detta.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Hukanson]
2/10/17, 8:27 PM
#27

Människans biosoma  är styrd av ett antal andekroppar där den finaste är bestämmande för hur kroppen fungerar. Den går ju att förändra av den som har behörighet till det…dvs Källan…Skaparen. Om denna storhet bestämmer att förändring ska ske I EN PROCESS styrd av förmåga till uppstigande i ljuset…högre frekvenser så kan vi ju hjälpa till själva. Vi kan hjälpa varandra att gå före andra. Tona in på källans högre frekvenser och göra ett avsiktligt arbete.

Men om det borde ske "naturligen" eller ej får var och en avgöra.

Annons:
retep
2/14/17, 9:56 PM
#28

Scientific Experiments Show That DNA Begins as a Quantum Wave and Not as a Molecule February 4, 2017 by Edward Morgan By Lance Schuttler, contributor for TheMindUnleashed.com One strand of DNA from one single cell contains enough information to clone an entire organism. Obviously, understanding DNA allows us to understand much about life and the universe around us. A deeper understanding of the new science tell us that DNA beings not as a molecule, but as a wave form. Even more interestingly, this wave form exists as a pattern within time and space and is coded throughout the entire universe. We are surrounded by pulsating waves of invisible genetic information, whose waves create microscopic gravitational forces that pull in atoms and molecules from their surrounding environment to construct DNA. One scientist who caught these microgravitational forces in their action is Dr. Sergey Leikin. In 2008, Leikin put different types of DNA in regular salt water and marked each type with a different fluorescent color and the DNA molecules were then scattered throughout the water. In the experiment’s major surprise, matching DNA molecules were found pairing together. After a short time, entire clusters of the same colored DNA molecules had formed. Leikin believes some sort of electromagnetic charge allowed the same colored molecules to cluster. However, other experiments show that this is not the case. That it is most likely to be gravity. Let us explain. In 2011, Nobel Prize winner Dr. Luc Montagnier demonstrated that DNA can be spontaneously formed out of merely hydrogen and oxygen. He started out with a hermetically sealed tube of pure sterilized water and then placed another sealed tube next to it, which had small amounts of DNA floating in water. Montagnier then electrified both tubes with a weak, 7 hertz electromagnetic field and waited. 18 hours later, little pieces of DNA had grown in the original tube, which consisted of only pure sterilized water. This new science tells us that the universe is constantly conspiring to make biological life, whenever and wherever it can. In any given area of the universe, these hidden microgravitational waves will begin gathering atoms and molecules together to create DNA, and thus, life. Another phenomenal discovery was made when Dr. Fritz-Albert Popp caught DNA in the act of pulling in photons (tiny packets of energy that make up visible light). The new science reveals that photons are essential to the basic health and function of DNA and are apparently used to send and receive information throughout the body. He found that each DNA molecule stores up to 1,000 photons within itself, similar to that of a tiny fiber-optic cable. The photons shoot back and forth at the speed of light inside the molecule and are stored until they need to be used. 1441978_orig In 1984, Russian scientist Dr. Peter Gariaev discovered that when a DNA molecule was placed inside a small quartz container, it naturally absorbed every photon in the room. A stunning analogy of this would be that of a single person standing in a large sports stadium and having every photon in the stadium somehow bending directly to that person, leaving that person’s body literally glowing with light, while the rest of the stadium goes completely dark. In conventional science, the only force that can bend light is gravity and it is done only around a black hole. Thus, it appears DNA is generating a microgravitational effect that attracts and captures light. Looking back to the first experiment mentioned in this article by Dr. Leikin, we see that it is indeed likely not an electrical charge that forced or allowed the same DNA molecules to attract to one other, but is likely due to gravity, as electrical charges have never been able to bend light as it moves through space. The most incredible part of Dr. Gariaev’s experiment came when he thought it was over. He had pulled out the DNA from the quartz container and looked back into the container only to find that photons were still spiraling in the exact same place where the DNA had been. Apparently, some sort of gravitational influence was holding photons right where the DNA had been. This later became called the “DNA phantom effect. Thus, DNA is creating an energetic force that absorbs photons and pulls them right into the molecule, but the DNA itself isn’t even needed. It is some invisible force, or some wave, that attracts and holds the light (photons) there all by itself. Dr. Gariaev found that he could “blast” the phantom with supercold liquid nitrogen gas and the photons would all escape from the force field. Within 5 to 8 minutes though, new photons would be captured and the entire phantom would reappear. He could keep doing this as much as he wanted, but new photons would keep appearing. In fact, it was only after doing this for 30 days straight that the photons finally did not reappear. Certainly, this last experiment was done over 30 years ago, and yet, the significance of it has yet to be truly felt. The first two experiments are still relatively young and have also yet to be fully appreciated. Clearly though, our view of the universe and life itself is changing as these concepts are understood by more people each day. Much of the information in this article came from The Synchronicity Key: The Hidden Intelligence Guiding The Universe and You, by New York Times Best Selling author David Wilcock Image 1, 2 [About the Author] Lance Schuttler Lance Schuttler graduated from the University of Iowa with a degree in Health Science and is Director of Creative Health Non-Profits for Personable Media. He is passionate about holistic and naturopathic medicine as well as helping to bring awareness to an efficient, sustainable and health-promoting transition that our world’s current socio-economic model is rapidly undergoing. This article was originally titled “New Science: DNA Begins As a Quantum Wave”. It was found on TheMindUnleashed.com and republished on this website for educational purposes. Source: http://omnithought.org/scientific-experiments-show-dna-begins-as-quantum-wave-not-as-molecule/5279 Read in: Português Share this: Click to Press This! (Opens in new window)6K+Click to share on Facebook (Opens in new window)6K+Click to share on Pocket (Opens in new window)Click to share on Twitter (Opens in new window)Click to share on Google+ (Opens in new window)Click to share on Reddit (Opens in new window)Click to share on Tumblr (Opens in new window)4Click to share on Pinterest (Opens in new window)4More Like this: Post navigation Stunning scientific breakthrough allows DNA “rebirth” of animals from long-dead, partially decomposed tissue samples February Eclipse Meditations – Make this Viral!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

tarantass
2/14/17, 10:23 PM
#29

#28: för min del kan jag omöjligt gå in i detalj när någon postar en hel detaljerad artikel (utan egna ord, så att man kan undra om hen själv heller har läst eller begriper) om jag inte får betalt för det.

Men jag är rädd att ingen annan här kommer att säga att en bidragsgivare till TheMindUnleashed kanske inte är trovärdig. Den sidan kokar soppor på spikar och en hänvisning till den är rena önskedrömmen för "skeptiker". Av goda skäl.

Och Omnithought verkar ännu flummigare.

Ligger det något i vad de säger om "vetenskap" så finns det akademisk litteratur om det.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

[Hukanson]
2/15/17, 12:24 AM
#30

En av de stora trätorna numera är alltså huruvida det är gravitation eller elektromagnetism som för atomer och molekyler samman att bilda DNA.

Samma frågeställning gäller i princip ochså för förståelsen av Big Bang och universums expansion.

[Mirco]
2/15/17, 3:09 AM
#31
retep
2/15/17, 8:52 AM
#32

#29

Det är väl just det att vi inte kan gå in i detalj kring de här frågorna, helt enkelt för att vi saknar kunskapen och säkert också erfarenheten av intelligensen bakom RNA och DNA

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

tarantass
2/15/17, 5:04 PM
#33

#32: det håller jag med om. Om man låter "detalj" betyda just det vi inte kan gå in på.

Men i #28 framfördes diverse spekulation om i princip mätbara saker som fotoner, hänvisningar till enstaka gamla experiment som man inte får veta om de har replikerats eller överspelats osv., och så den vanliga hänvisningen till kvantmekanik, som om alltsammans vore fastställda rön. Och utan kommentar, vilket ger intryck av att man presenterar det som något trovärdigt.

Inget fel på spekulationer, men de ska presenteras som sådana. Om inte annat så därför att risken är så stor att de tar fel.

Därav #29.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Upp till toppen
Annons: