Annons:
Läst 15357 ggr
Sagolika
7/28/10, 4:42 PM

Vita fjädrar

På mina promenader idag upptäckte jag med jämna mellanrum en kritvit fjäder på marken (en i taget och med kortare eller längre bits avstånd) och detta på ställen där jag inte sett några sådana tidigare. Att man ser en sådan är ju kanske inte så konstigt, men om och om igen även på rejält avstånd från varandra. Det var lite märkligt.

Kan det vara någon som vill "säga mig något"/någon sorts tecken jag bett om?

Annons:
Amon
7/28/10, 8:37 PM
#1

Kanske katten har tagit en vit fågel?

Skämt åsido, när jag slår i böcker och på internet om fjädrar så står där att de står för "inkonsekvens, oförutsägbarhet och feghet" från den person som man antingen drömmer om eller går och tänker på - när man får se dessa fjädrar.

Olika fåglar står för olika saker: tex örnen anses vara något högt och nobelt, och har fått stå som symbol för bla. Romerska Riket och Tredje Riket.

En vit duva däremot symboliserar: fred, ömsinthet och kärlek. Alla har väl sett den vita fredsduvan med en olivkvist i näbben.

Bland urspungsfolk har fjäderskrudar använts som symbol för makt och ställning - som hos tex indianhövdingen.

I allmänhet tyder dock en fjäder på en tanke, en strävan eller ideal. Eller ostraffbarhet, vit fjäder. Ibland är det en symbol för prestation som en fjäder i hatten, eller för att representera en modig handling eller hjälp som ges till stammen.

Eller kanske du har en ängel med dej - som vill börja visa sin närvaro på ett tydligt sätt…

[GunillaR]
7/31/10, 1:41 AM
#2

Det är mycket vanligt att ens andliga guide lägger ut små tecken, oftas fjädrar för att visa att han/hon finns.

Kanske också en ängel som ovanstående skrev.

Fåglarna är ju våra budbärare och kan också vara våra kraftdjur/totem.

Eftersom detta upprepar sig så tycker jag att du en kväll ska försöka att meditera och "prata" med din andliga guide. Kom överens vid en speciell plats och en speciell tidpunkt då där ska ligga en fjäder.

Lycka till :-)

Sagolika
7/31/10, 1:56 AM
#3

Tack! :)

Upp till toppen
Annons: