Annons:
Läst 22128 ggr
Gaiatri
12/4/10, 11:42 AM

Nya medlemmar!

Varmt välkommen till AU.

Här kan du skriva något om dig själv om du vill.

Sajtvärd på Andlig utveckling

  • Redigerat 5/12/21, 5:42 PM av Niklas
Annons:
Maggan71
1/7/11, 9:56 PM
#1

Hej!

Frånskild 4-barnsmamma, snart 40 år.

De senaste åren har jag aktivt jobbat på min andliga/mediala utveckling på olika sätt.

Tidigare har jag haft fokus på kost och vikt (är gbp-opererad OCH äter enligt lchf *skrattar*) och på (fysisk) träning, men nu har jag hittat hit! Upptäckte att det finns massor av spännande sajter på iFokus!

Glad att vara här! *ler varmt*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Gaiatri
1/7/11, 11:11 PM
#2

Välkommen hit Maggan71!

Sajtvärd på Andlig utveckling

nyfikenienstrut
2/22/11, 5:40 PM
#3

Heej govänner!

Är alltid nyfiken lärjunge..Oskyldig

med ljus & lykta

Gaiatri
2/22/11, 8:17 PM
#4

Välkommen!

Sajtvärd på Andlig utveckling

helenahi
2/23/11, 7:09 AM
#5

hittade den här sidan av en slump, och den är kul och intressant.Glad

tro hopp och kärlek…

tro hopp och kärlek...

Gaiatri
2/23/11, 7:21 PM
#6

Kul att du hittade hit!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Annons:
Inna74
3/9/11, 12:27 PM
#7

Tjej med mååånga funderingar. Gift, 37 år, tre barn, katter och hund.

Jag befinner mig i en livssituation där andlig utveckling är nödvändig…

Make things happen

Gaiatri
3/9/11, 6:52 PM
#8

Välkommen hit!

Sajtvärd på Andlig utveckling

szirius
3/31/11, 10:58 AM
#9

Jag önskar alla välkomna hit! Var gärna med i trådarna om ni vill, eller öppna egna - inga frågor eller funderingar är för små eller banala - vi lär oss av varandra! Glad

-Anakin-
4/1/11, 9:33 PM
#10

Hej!

Har aldrig trott på sådant här förut, utan tyckt det varit lite av humbug. 

Men så för drygt 1.5 år sedan dog min fru…

…och nu har jag upptäckt att det mitt i vår egen lilla värld finns ännu en, och utan att anstränga mig det minsta har jag nu fullt med "folk" omkring mig dygnet runt… och dom nöjer sig inte bara med att hälsa på…  :)

Så det kan bli…

AnnMarDan
4/4/11, 9:18 AM
#11

Hej!

Jag är 41 år och för drygt ett och ett halvt år sedan började saker hända i mitt liv. Jag jobbade på distans och veckopendlade. Då upptäckte jag att det finns saker som händer och som påverkar mig på ett annat plan.

Jag har fått starka känslor på vad jag ska göra och började på Yoga i höstas. Då tog det skruv. Jag bröt ihop men kom igen. Nu sitter jag här igen och bara gråter och känner mig ensam. Jag vet att jag inte är det och att universum tar hand om mig men i denna svåra tid (för mig) vet jag varken ut eller in, inte vad som händer eller ska hända. Allt är så nytt och jag är rädd, nyfiken och helt vilse…

Tänkte äatt ni kanske kan hjlälpa mig att förstå och hitta tillbaka.

 

//Maria

Gaiatri
4/4/11, 6:18 PM
#12

Hej igen Anakin! Kul att se dig här.

Välkommen AnnMarDan! Hoppas att du kan få lite värme och hjälp att förstå vad som sker.

Sajtvärd på Andlig utveckling

ringnos
4/10/11, 2:56 PM
#13

Hej på er!

Jag är en studentska på 22 år. I hela mitt liv har jag varit intresserad av "det andliga". Jag har ständigt återkommit till temat och utforskat många olika andliga idéer utan att finna något som "passar". Nu har jag däremot bestämt mig för att jag inte behöver någon kategori till mina tankar då många religiösa och andliga rörelser delar många viktiga idéer. Symbolism är "bara" ett verktyg.

Jag är här rätt ofta, i alla fall just nu. Det är som att det räcker med att titta på vad ni skriver för att få igång egna viktiga tankeprocesser.

Egentligen är jag medveten om att det är mina många rädslor som hindrar mig från att skriva i den utsträckning jag skulle vilja skriva, men jag vågar inte alltid/har inte energin att utmana mina rädslor. Ibland, eller snarare oftast, så vet jag inte hur jag ska formulera mina tankar och frågor. Vad är jag ens intresserad av att veta? Fast, jag behöver å andra sidan inte alltid formulera mina frågor, eftersom ni här på AU ofta tar upp sådant jag funderar över.

Hur som helst, jag är glad att jag har möjlighet att bara sitta här och läsa era tankar och upplevelser, tack för att ni vågar dela med er när jag inte vågar.

Annons:
AnnMarDan
4/11/11, 9:11 PM
#14

Rignos!

Jag kan bara säga till dig att jag känner igen mig! Jag är rädd för det som händer och sker samtidigt som de bra dagarna ger mig lust och vilja att fortsätta. Riktigt bra dagar kan jag känna en glädje och stolthet att JAG får vara med om detta.

Det finns så många fantastiska personer här som stöttar och ger underbara peppningskommentarer. Jag hoppas du en dag kommer våga hoppa och känna tillit till det som händer.

Jag har med hjälp av detta forum vågat känna mer tillit och tänker på att det är resan som är viktig. Jag hoppas de inte tröttnar på mig för jag har ett starkt driv att verkligen berätta om hur mina dagar ser ut. Både bra och mindre bra.

Sköt om dig!

Kram!

 

//Maria

Gaiatri
4/12/11, 1:00 PM
#15

Välkommen Ringnos! Kul att se att du är här och läser… Glad

Sajtvärd på Andlig utveckling

ringnos
4/12/11, 2:58 PM
#16

Tack för ert varma välkomnande!

Jag har lagt märke till den mycket goda stämningen här på forumet, det är nog därför jag återvänder. Men jag kommer nog att "lurka" ett tag till innan jag deltar i större utsträckning. :)

corabauer
4/23/11, 1:14 AM
#17

Hallå,

fick ett tips av en vän att kolla upp den här sidan, och så fick det bli.
Är en 30-åring som jobbar som massör, med starka andliga intressen. Sysslar mycket med olika sorters meditationer, och befinner mig (precis som ni) på en resa i personlig utveckling.

Sysslar också en hel del med musik och har egen studio som jag ska försöka bli bättre på att ta mig tid till att jobba i. Har en meditationsskiva som nästa projekt, men den tar tid på sig.

Passar på att önska glad påsk,
Andreas.

Gaiatri
4/24/11, 8:17 AM
#18

Välkommen Andreas!

Sajtvärd på Andlig utveckling

iiamia
5/11/11, 1:54 PM
#19

Hej! Jag är också här o kollar, sidan är helt ny för mig! Fick upp "iFokus" på min FB-sida, på LCHF-recepten som ploppar upp då o då :)

Har varit intresserad av den här världen sedan en bekant introducerade mig…-93. Det har varit till o från, men jag dras till den…hela tiden!

MVH

Maria

Gaiatri
5/11/11, 9:01 PM
#20

Välkommen iiamia/Maria!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Annons:
Angellove
5/12/11, 9:28 AM
#21

Hej, jag kan inte tänka mig ett liv utan andlighet. Är jätteglad och tacksam att jag leddes till denna sida. Jag har en stark tro på universum och allt vad det står för i min egen tolkning. Känner hur jag hela tiden leds in på nya spår och tror mig nu har funnit mitt livsändål. Både spännande och jobbigt. Jag har kontakt med både änglar och guider som alltid finns där för mig och jag är djupt tacksam för det. Det innebär ju inte att jag aldrig har problem men jag har en trygghet i att alltid ha dem där för mig. Min intuition utvecklas hela tiden, ibland kan jag känna att jag får saker till mig som jag inte kan handskas med. Jag är inne i en sådan fas nu att jag känner att nåt stort är på gång. Trots att jag har en grundtrygghet kan ändå tvivel och rädsla ställa till bekymmer för mig. Oftast hittar jag snabbt en väg ur det men ibland fastnar jag. Jag mår som allra bäst när jag kan vistas på platser där villkorslös kärlek råder och det tycker jag säger mycket för vart jag vill sträva. Kärlek till Er alla!

Gaiatri
5/12/11, 4:59 PM
#22

Välkommen Angellove!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Yndria
6/12/11, 11:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Alldeles ny här på Andlig utveckling i Fokus. Verksam som konstnär. Klarseende och healer.

Skall bli intressant att ta del av denna sida.

Ljus och Kraft

szirius
6/15/11, 10:02 AM
#24

Välkomna hit alla nya medlemmar! Hoppas att ni ska trivas och hitta mkt spännade att läsa, och även ingå i trådarna. Det finns inga dumma frågor som det heter, och ingen är världsvetande, så här inne handlar det mer om att man utbyter erfarenheter med varandra - och det känns för många som en tröst och fin gemenskap, särskilt om man inte funnit likasinnande i sin vardag.

Kram

Gaiatri
6/15/11, 11:52 AM
#25

Välkommen Yndria! Härlig bild Glad

Sajtvärd på Andlig utveckling

xanona
6/19/11, 2:32 PM
#26

Hej, ny här och jag är glad att jag hittade denna sidan :) Jag är väldigt intresserad av allt om det andliga och håller på att utvecklas vilket känns spännande! :)

Kram Karin

Mårran
6/19/11, 7:44 PM
#27

Hej!

Jag är en sökande själ som hoppas att jag kan hitta någon pusselbit som saknats i mitt liv här… Har inte haft så mycket kontakt med det andliga tidigare men har alltid känt en dragning till det.

Kärlek!

"Ibland när jag säger det jag tänker så märker jag att jag inte alltid tycker så"

- Nalle Puh

 

Annons:
Gaiatri
6/19/11, 8:27 PM
#28

Välkomna Xanona och Mårran!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Lill-Mari
6/29/11, 5:57 PM
#29

Hej,Jag är också en sökande själ och har alltid haft intresse för det andliga,men av olika själ så har jag inte kommit så lång ännu…men nu är det dags vid 62 års ålder…kan inte vänta längre.Någon som har tips på hur man börjar sin andliga utveckling?

Törs inte säga så mycket till mina barn och vänner de tycker att det är humbug

Gaiatri
7/1/11, 9:28 PM
#30

Välkommen hit Lill-Mari!

Ja, det är inte alltid de närmaste förstår vad man håller på med i början.

Det finns flera trådar med liknande frågeställning om hur man börjar. Jag ser att du redan har ställt frågan på forumet. Det finns också en sökfunktion som är bra att använda om man vill få lite översikt om vad som diskuterats förut i ämnet. Jag använder den ganska ofta. Glad

Sajtvärd på Andlig utveckling

Piffy
7/9/11, 12:48 AM
#31

Hej Hej!!

Piffy kallas jag och är 24 år.

Jag har vetat så länge jag kan minnas att det finns närvaro runt om oss, men som inte alla kan se, och vissa har inte en arning om deras närvaro överhuvudtaget.

Som på pekat har jag kännt "närvaro" sedan jag varit liten, (också sätt lite ibland) och lärt mig att hålla det på den nivån. Men du känner jag att det är dax att öppna sig och lära sig mer för att ta reda på vad dom vill. Och förstå det lite mer!

Hoppas att jag kan finna svar här på eventuella frågor och lära mig växa här. Kanske med lite hjälp av er? Glad

Gaiatri
7/19/11, 9:04 PM
#32

Hej Piffy och välkommen till AU.

Sajtvärd på Andlig utveckling

sirsandra
7/21/11, 6:05 PM
#33

Hej hej!

Sandra 17 år.

Jag är lite almänt intresserad av det vi inte vet så mycket om. Myter, andar, häxkonster och själslig utväckling kan jag studera utan stopp!

Gaiatri
7/28/11, 4:42 PM
#34

Hej och välkommen sirsandra!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Annons:
Manaia
8/2/11, 10:33 AM
#35

Ärade medmänniska!
Registrerade precis ett konto, Min nuvarande sysselsättning är dels att sprida lite ljus på våra medfödda rättigheter, även kallat mänskliga rättigheter. Jag anser att dom får man i och med att man blir andlig, igen. När man behandlar sina medmänniskor, (bröder och systrar) som man själv vill bli behandlad har man kommit en bit på vägen. Att vara andlig för mig är det samma som att vara hjärtlig.

Tills vidare, frid

Live är en skola, lärdomen är kärlek.

Gaiatri
8/2/11, 7:21 PM
#36

Välkommen Manaia!

Sajtvärd på Andlig utveckling

zuz
8/5/11, 4:47 PM
#37

Men Hej vad intressant! Har en dragning åt det andliga och har gått på healingkurser fast det var nu ett tag sedan. Ibland rusar livet och själen sätts åt sidan. Har just nu ett stort behov av likasinnade, känner mig faktiskt ensam i denna världen..undrar vad som är meningen. Upplever stor tomhet och VILL verkligen något mer meningsfullt. Förstår inte alltid det som händer..Hoppas denna sajt leder mig på rätt väg.

Hoppfull!

tryggvelund
8/7/11, 12:17 PM
#38

Tryggve heter jag, blev medlem för att göra reklam för kursen i Kunlun Nei Gung jag arrangerar (men inte är lärare i). Jag har verkligen förlorat intresset i att prata om saker, eller att läsa böker, nu är det handling handling handling som gäller ;-)

Så jag är nog inte helt personen att delta aktivt här… Vissa människor vet väldigt mycket och och kan prata vida och brett om det, men jag har upptäckt att jag dras till de människor som pratar lite men som kan desto mer. Lite som The High Priestess i tarotkortleken… http://www.learntarot.com/bigjpgs/maj02.jpg

Anledningen till att jag gick med här för att göra reklam och inte några av de andra nyandliga grupperna på iFokus är just för att jag tycker det är utvecklingen som ska vara i fokus. Ofta har jag upplevt att många människor som blir för insnöade på en inriktning slutar se heltheten och försöker anpassa sig sin lära istället för att anpassa läran till sina egna behov…

Ok slutsnackat, ha det fint!! :-)

Oderljunga
8/8/11, 8:56 AM
#39

Hejsan!

Nu har även jag hittat hit. 30 årig mamma till två flickor och gift med mannen i mitt liv vill jag utveckla min andliga sida och se vart livet för mig vidare.

väl mött <3

// Elin

Gaiatri
8/8/11, 8:17 PM
#40

Välkomna hit. Glad Delta gärna i diskussionerna på sajten och starta nya trådar om det som intresserar er.

Sajtvärd på Andlig utveckling

patronsaint
8/10/11, 2:19 PM
#41

Hejsan alla :)

Är helt ny här!

Är 20 år och extremt nyfiken på det mesta. Suger åt mig som en svamp av viljan till att lära mig mer.

Har haft många olika upplevelser och närvaro hos mig under hela min uppväxt.

Jag började med healing för ett årsedan efter det känns det som om hjulen har satts i rullning.

Ljus och kärlek

Mia

I want to be like the patronsaint of reality.

Annons:
Gaiatri
8/11/11, 8:50 PM
#42

Välkommen patronsaint!

Sajtvärd på Andlig utveckling

anna_maria
8/15/11, 7:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

42 år bor i stockholm, född i lejonets tecken och lever tillsammans med min man, 3 barn 17 ,16 och 11 år. Hoss oss bor även 2 hundar och jag rider på ridskola 1 gg/v. Går nu grundkursen i Nattskogstemplet Häx och Magi samt en kurs i tarot på tarotakademin, och mitt själskort är Översteprästinnan. Älskar att skratta och njuter av naturen.
/Mvh anna-maria

Gaiatri
8/15/11, 12:02 PM
#44

Välkommen hit anna_maria.

Sajtvärd på Andlig utveckling

fri
8/21/11, 12:37 AM
#45

Hej ! Jag hamnade här av en slump och blev nyfiken……bestämde mig för att bli medlem efter att ha sett några inlägg.
Jag har varit öppen och mottaglig så länge jag kan minnas men har aldrig gjort någon stor affär av det.
Jag är nog mest ute efter att få diskutera det här ämnet och ta del av andras erfarenheter, det finns alltid mer att lära.
Jag har gått igenom många faser, men föredrar när människor är jordade och tycker att det vi har omkring oss här på jorden är viktigt.
 Det ena utesluter ju inte det andra men balansen är viktig, tycker jag.
Jag är en healer som inte gillar för mycket "flum", det låter det..haha !Glad Kram från fri

Gaiatri
8/21/11, 9:46 AM
#46

Hej och välkommen fri!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Miiiz
8/31/11, 5:23 PM
#47

Hejssan

Jag är en ensamma försörjande mamma till en son på nu 1 och halvt år. Bor särbo med Sonens pappa.

Har ett kompliserat förhållande med min familj.

Men ändå ett tryggt nätverk omkring mig av släkt och vänner.

Kan dock inte med alla dem prata om dessa saker så när jag hittade denna sida var det som att vinna på lott :)

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Gaiatri
8/31/11, 6:18 PM
#48

Hej Miiiz och välkommen in!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Annons:
wolfen
9/11/11, 9:02 PM
#49

hej vet ej om det e rätt jag har kommit men , men min mor dog snart för ett år sedanb blir ett år nu på tisdag den 13 septermber o jag undrar om det finns så man kan få kontakt med henne saknar henne just nu så man e ledsen just nu ?

mvh Torbjörn

Gaiatri
9/13/11, 12:03 PM
#50

Hej och välkommen wolfen.

För frågor som rör det mediala och att ta kontakt med andevärlden så finns det några andra ifokussajter; övernaturligt.ifokus och medialt.ifokus.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Rhonda_old
10/12/11, 11:37 AM
#51

Hej,

Jag är 47 år, kvinna, nyskild och nykär.

Jag känner en enorm kraft och glädje, som jag inte gjort på många år. Jag vill dela med mig och ta del av likasinnade andliga sökares tankar. Här hamnade jag av en slump alldeles nyss. Känns fantastiskt roligt och inspirerande. En kraftkälla. Det behövs.

Stort tack!

Gaiatri
10/12/11, 11:58 AM
#52

Välkommen Rhonda!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Zeverin
10/24/11, 12:50 AM
#53

Hej. Jag brukar titta in här ibland och läsa då andlighet och mystik är intressant. Ja så efter några års i fokusläsande så var det likabra att gå med i några sajter.Glad

Gaiatri
10/24/11, 7:05 PM
#54

Välkommen Zeverin!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Vicuna
11/5/11, 5:28 PM
#55

Hej! Jag har länge varit intresserad av andlighet och personlig utveckling och när jag såg denna sida ville jag vara med :)

Jag har två härliga katter som verkligen är mina lärare i livet. Djur är underbara!

Jag undrar hur man gör om man vill lägga upp en blid i sin profil, istället för och ha den vita gubben med grå bakgrund???

Trevlig helg till alla!

Kram

Annons:
Gaiatri
11/5/11, 8:59 PM
#56

Hej och välkommen in Vicuna.

Vill du lägga upp en bild så går du till Mina Inställningar som ligger i rutan längs upp till höger under logga ut och under meddelanden. När du kommer in på Mina Inställningar så finns det kontoinställningar och därunder ligger Avatar. Det är Avataren som är din profilbild. Där finns det information om hur du går tillväga för att lägga upp en bild.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Vicuna
11/5/11, 10:03 PM
#57

 # 56 Tack! Nu fick jag upp en blid Skrattande

Gaiatri
11/6/11, 8:06 AM
#58

Skrattande

Sajtvärd på Andlig utveckling

suddis
11/10/11, 4:28 PM
#59

Skriver in mig,en intressant sajt med många ämnen.Glad

Gaiatri
11/10/11, 4:58 PM
#60

Välkommen suddis Glad roligt att du gillar sajten.

Sajtvärd på Andlig utveckling

sofia47
11/13/11, 10:44 AM
#61

jag vill också läramig del av andligheten bra sajt här inne..Glad

Gaiatri
11/14/11, 6:55 AM
#62

Välkommen in sofia47.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Annons:
Sol-i-sinne
11/22/11, 8:43 AM
#63

Lämnar  några fotspår här inne,,

ny på sajten ,,

kram från Sol-i-sinne

Glad

Gaiatri
11/23/11, 6:47 AM
#64

Välkommen hit Sol-i sinne!

Sajtvärd på Andlig utveckling

julklappen
12/14/11, 12:02 AM
#65

GladHejsan, jag är född__58,Vågen,s stjärntecken,gift,5vuxna barn,5barnbarn,jag tycker om bl.a. att läsa och skriva,vandra i skog och natur.Är glad att jag får va med här./monika.

Gaiatri
12/14/11, 6:16 AM
#66

Välkommen in på sajten monika!

Sajtvärd på Andlig utveckling

webbsmurfen
1/2/12, 12:30 PM
#67

Hej!

Namnet är Svenne.

Hittade hit när jag sökte vägledning och har väl mer eller mindre fastnat här. Är en vilsen själ som har nyligen förstått att han är medial och har "någon" form av gåva. Jag vet ännu inte vad denna gåva är, och söker en andlig coach..

Bor tre mil utanför Kristianstad i skåne.. Är gift och har en liten pojk på 1år

Gaiatri
1/3/12, 7:21 PM
#68

Hej och välkommen webbsmurfen.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[skadad]
1/15/12, 11:35 PM
#70

Hej!

Jag är en 18 årig mamma till en 3½ år gammal flicka. Jag är ensamstående, men jag har en särbo. Studerar just nu, och har 1½ år kvar innan jag tar studenten. Kämpar på, även om "jag" kanske gör det svårare än nödvändigt för mig själv då jag mår så otroligt dåligt hela tiden (jag har nyss skapat ett inlägg där jag ber om distanshealing). Jag hoppas finna guidning här om hur jag ska göra för att må bättre, jobba på bättre, och framförallt, orka vara den bästa möjliga mamman!

Gaiatri
1/16/12, 6:52 AM
#71

Välkommen in på sajten.

Sajtvärd på Andlig utveckling

jhnajnsn94
1/20/12, 7:52 PM
#72

Hej! :)

Jag är en 17, snart 18 årig tjej som är glad, omtänksam, och ärlig.

Jag har så länge jag kan minnas varit väldigt "öppen" för andevärlden eller vad man ska kalla det, har hört, sätt, drömt om och känt av andar. Vet dock inte riktigt hur jag ska hantera det, så att säga, då det blir lite för mycket ibland.

Ska bli spännande att kika runt ännu mer här!:)

kram

Gaiatri
1/20/12, 7:59 PM
#73

Hej och välkommen hit.

Sajtvärd på Andlig utveckling

[zodiak94]
2/17/12, 10:23 AM
#74

Tjenare

Jag är 18år och har många olika förmågor

jag gilllar att utveckla mina förmågor,  jag söker mig till det andliga

Ska börja spå med tarot idag, tidigare spåde utan.

jag är öppen för det allt Glad

Lionadh
2/17/12, 1:10 PM
#75

Nygammal medlem. Kikar in efter två års paus. Kul att se er, alla nya intresserade! Hej Gaiatri! Hej från mig. Trevlig helg!

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Gaiatri
2/17/12, 4:21 PM
#76

Välkommen till AU zodiak

… och välkommen tillbaka Lionadh. Kul att se dig igen.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Annons:
goldcamilla
2/27/12, 12:39 PM
#77

Hej! Jag har varit intresserad av andlighet och healing i säkert 12-15 år speciellt när jag tog tag i en livskris som jag haft under större delen av mitt liv. Gick på helhetsterapi och fick reda på att jag hade en stor healingkraft, vilket jag inte känner något av och inte heller vet riktigt hur jag skall utnyttja. Använde mig av den en gång och blev uppskrämd, troligtvis för att jag inte visste hur jag skulle göra. Efter detta blev jag mycket försiktig och jag har knappt velat läsa eller prata om det. Idag hittade jag hit och jag får se vad som händer i fortsättningen.

Gaiatri
2/27/12, 3:01 PM
#78

Välkommen till AU goldcamilla.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Maria Katarina
3/24/12, 6:42 PM
#79

Hej på er, jag är ny här! Är finlandssvensk men bor utomlands, har i hela mitt liv varit mottaglig men nu känns det att det är dags att ta tag i det och se hur jag kan utvecklas och kanske vara till nån nytta. I främsta hand känner jag av närvaron (har också sett) och guider, ser saker som ska hända i drömmar, får påhälsningar av bortgångna i drömmar när de vill mig nåt, och så nån ofrivillig/delvis omedveten astralresa ibland på nätterna (hälsar tydligen på min mamma som bor så långt borta, hon gillar mina besök :) ) och lite sånt. Inget märkvärdigt, men vore roligt att kunna styra allt lite mera, fördjupa mig och känna mig bekväm med det. Här till exempel känns det bra och tryggt, och som att man inte är helkonstig! :) En stor kram till er alla!

Gaiatri
3/24/12, 7:46 PM
#80

Hej och välkommen Maria Katarina!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Maria Katarina
3/24/12, 8:17 PM
#81

Tack så mycket Gaiatri! :)

z12
3/26/12, 11:06 PM
#82

Varit i problem med min kropp  i fem år, och försöker komma ur de problemen. Mediterat tidigare, är vege, har varit grönavågare, röker inte e dricker, har allmänna nordiska problem som att det är svårare att umgås här än söderöver.

Gaiatri
3/27/12, 6:38 AM
#83

Välkommen z12!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Annons:
z12
3/27/12, 9:48 PM
#84

Fick just 5000kr i restskatt, står på fas 3, är på ingång till ev operation, är vegetarian, har lånat ut pengar till pluggande son, semestern gick just åt skogen, träffar sällan folk-men när jag kommer utomlands brukar det ändra sig-har bara inte haft råd de senaste åren att åka. Folklivet?

[C Stark]
4/8/12, 10:28 AM
#85

Hej alla!

Har nu varit här och frossat bland alla fantastiska trådar utan att vara medlem en längre tid så nu känner jag att det är dags att ansluta till skaran av likasinnade.
Har nog precis som många andra gått igenom en hel del som lett till en kris som lett till att man ifrågasätter den sk verkligheten ch slutligen börjar söka svaren inom sig själv.
Har haft en del mediala förmågor sen barnsben, men det är nu när jag börjat mitt inre sökande som det verkar öppnas upp för mig.
Och även därför jag hamnat här. =)

Gaiatri
4/8/12, 8:54 PM
#86

Välkommen hit C Stark!

Sajtvärd på Andlig utveckling

sadhero87
4/16/12, 7:40 PM
#87

Hejsan allihopa,

Jag är en gammal själ i en ung kropp som försöker att utveckla mig själv andligt så mycket som möjligt. Jag har sedan jag varit liten stått ut ifrån mängden och känt av saker ingen annan runt omkring har kunnat och det har haft sina positiva och negativa stunder. Jag tänkte att jag hoppar in här för att lära mig mera och förhoppningsvis utvecklas ännumera. :P

Gaiatri
4/16/12, 7:42 PM
#88

Välkommen hit sadhero!

Sajtvärd på Andlig utveckling

sadhero87
4/16/12, 7:46 PM
#89

Tack Gaiatri! :P

BeInTheVortex
4/21/12, 1:46 PM
#90

Hej!

Jag gjorde min inre resa för ca: 7 år sedan. Min mor jobbar som medium men jag hade ändå svårt att ta till mig det hon hade upplevt. Man måste helt enkelt uppleva sin egen inre resa.

I nuläget är jag 100 % säker på att vi är energier fokuserade i en kropp här på jorden för att samarbeta mot att tillsammans utvecklas och även på så sätt hjälpa andra civilisationer i andra dimensioner i universum, ja det finns många dimensioner, om ca 30 år kommer vi veta att de finns och existerar. Om det är möjligt för oss att utvecklas som människor här på jorden så är det möjligt för alla.

Kontrasten och olikheten mellan oss människor är det viktigaste vi har för att en sådan utveckling skall kunna ske. Vi ska således hylla den! De homosexuelle och "hen" människorna är här nu för att visa att vi är alla en och samma. Varken han eller hon utan båda energierna finns i oss. De är oerhört starka för att komma ned på jorden nu med det motstånd som finns.Skrattande

Jag känner att jag vill ha kontakt med människor som har öppnat sig för de vi är i grund och botten: KÄRLEK! "We are all ONE" och varandras speglar och detta året kommer bli ett av de största inom människans utveckling mot att vi i december (för de som är intresserade av Mayakalendern) tippar över vågskålen mot att det positiva blir lite mer starkare än det negativa på jorden för första gången i vår tid. Eftersom det positiva är integrerande och det negativa jobbar ensamt så är den kraften så oerhört mycket starkare och kommer växa sig allt starkare därefter och jag tror att vi är på gång mot en otroligt snabb inre utveckling in i den 5e dimensionen. And I like it!

Jag har en egen kanal på youtube : BeInTheVotex där jag lagt upp många klipp och träffat liksinnade från andra delar av världen, dock ej så många från Sverige. Gå gärna in och besök min sida. Desssa klipp har utvecklat mig oerhört mycket.

Jag har så mycket mer att skriva om vid tillfälle, saker jag upplevt sedan jag höjt mina vibrationer. Mitt mål är att arbeta som medium i framtiden. Men just nu måste jag ut i naturen, människans bästa läkare. Namaste mina vänner! Cool

Annons:
sten4608
4/23/12, 12:04 AM
#91

Hej

Jag har varit medlem en tid men rätt så passiv,bara läst inlägg som andra gjort och även läst mycket om medialt har även gått en kurs, mest för att få bekräftat att det inte var fel på mina glasögon när jag sett rörelser och skuggfigurer,men övertygelsen kom när en nära vän visade sig lika tydligt som när han var i livet, han förmedlade hur  plågsam hans sista minuter i liver var. Efter att ha upplevt strypning med den paniken det innebar övertygade mej fullständigt. Att veta vem som kommer på besök, eller vem det är som ringer, förutse händelser har jag tagit tidigare som bra gissningar, men vet nu att det är sant, likaså att jag alltid har någon eller några vid min sida hela tiden, vilket gör att jag känner en enorm trygghet, ibland när jag löser korsord så händer det att jag bara skriver i de mest svåra ord, som jag vet att jag aldrig lärt mej, då svenska språket inte var något favoritämne i skolan utan det vat matten som intrsserade mej. Jag är övertygad om att det är  min svärmor eller min mor som hjälper mej, för de båda var fenomenala på korsord. Hundar dras till mej, även de som folk säger är aggresiva, men de är hur fogliga som helst och jag tränar hundar oftas sådana som har blivit illa behandlade och inte kan lita på människor, men det tar tid att bygga upp deras självförtroende igen ca 3 år. Den belöningen man får när de rör sej stolt och är trygga i sej själva är nästan obeskrivlig, för man har fått en vän för livet, an sann sådan.

Återkommer vid senare tillfälle och berättar mer. Varghund  Flört

sten4608
4/23/12, 12:08 AM
#92

Jag kallar mej varghund i insändare och övriga inlägg i stället för sten 4608

Gaiatri
4/23/12, 6:38 AM
#93

Välkomna BeInTheVortx och Varghund!

Sajtvärd på Andlig utveckling

~Linda~
4/27/12, 3:06 PM
#94

Hejsan alla,

Jag är också helt ny medlem här.

Gaiatri
4/27/12, 4:21 PM
#95

Välkommen Linda!

Sajtvärd på Andlig utveckling

~Linda~
4/27/12, 5:01 PM
#96

Tackar

[magiska_mim]
4/29/12, 12:46 PM
#97

Hej Alla!

Gun heter jag,finns i Skåne,född 1954,skild och har två vuxna söner. Jag har haft ett tufft liv med många "nyttiga" lärdomar och det andliga har jag alltid haft med mig,väl dolt för de flesta.

2002 fick jag ,under tre nätter,en "dröm" som fortsatte natten efter..jag såg exakt hur en ung kvinna blev skjuten. På fjärde dagens morgon läste jag att Fadime skjutits. Sedan har det s.k rullat på. Har genomgått en stor livskris från 2003 tills för några år sedan,under denna tiden har det kommit mer och mer varsel,syner mm. Har dock aldrig gått några kurser.

Jag hoppas kunna få ta del av andras kunskaper och gåvor här inne.

Med Vänlig Hälsning, Gun /

Annons:
Gaiatri
4/29/12, 12:49 PM
#98

Välkommen Gun/magiska mim!

Sajtvärd på Andlig utveckling

[magiska_mim]
4/29/12, 1:22 PM
#99

Tack så mycket !! Glad

e_j
6/18/12, 4:25 PM
#100

Hej!

Jag har under de senaste åren fördjupat mig i andlig utveckling och känner att jag blivit en ännu gladare och öppnare människa. Hittade den här sidan av en slump, och det ska bli intressant att få ta del av era tankar och även lägga till egna.

Har precis börjat lite smått med healing på mig själv, och för övrigt är det musik och fotografi som är stora intressen.

Många varma hälsningar / Elina

Gaiatri
6/18/12, 5:39 PM
#101

Välkommen Elina!

Sajtvärd på Andlig utveckling

sinnligkunskap
8/20/12, 2:39 PM
#102

TAckOskyldig

Universum ger oss en dröm när vi föds, sedan är det upp till oss att göra den verklig.

www.sinnligkunskap.se

RochelleA
9/7/12, 2:36 PM
#103

Hej!

Jag är ny här. Är intresserad av andlighet. Är en gammal själ i en medelålders kropp.

Gaiatri
9/7/12, 4:27 PM
#104

Hej, och välkommen RochellA

Sajtvärd på Andlig utveckling

Annons:
zechariah
9/11/12, 10:09 PM
#105

Hejhej!

Jag är ny här jag med, vilket är ganska uppenbart eftersom jag skriver här hehe ^^ Jag känner mig också som en äldre kvinna i en ungs kropp. Jag vill gärna tro det iallafall. Tungan ute Bli gärna vän med mig! Och på min profil så finns en bättre presentation men har ni några frågor eller bara vill prata så släng iväg ett medelande! Skrattande

Gaiatri
9/12/12, 5:57 AM
#106

Välkommen zechariah!

Sajtvärd på Andlig utveckling

ForestSpirit
9/22/12, 2:13 PM
#107

Hej alla!

Jag heter Sandra, 21 år.

Har under en lång tid känt mig dragen till "det okända" och känner närvaro runt omkring mig som ingen annan känner. Jag skulle vilja utveckla detta och kunna ta kunskap av det för att hjälpa andra och även mig själv i livs situationer.
Jag har sedan ett år tillbaka haft kontakt med en av mina andliga guider som jag kallar Kastanj. Genom en sorts intuition pratar jag med honom varje dag.

Jag har varit in på denna sajt väldigt mycket och läst men har inte blivit medlem förrän nu, och jag måste säga att jag älskar denna mötesplats där man kan prata om diverse saker på en givmild nivå.

Kärlek till er alla!

Gaiatri
9/22/12, 2:20 PM
#108

Välkommen hit ForestSpirit

Sajtvärd på Andlig utveckling

Woodalchi
10/22/12, 7:43 PM
#109

Hej :)

Mitt namn är Sara, är 21 år och redo att utveckla min gåva.
Har snokat runt här på sidan bland olika inlägg och artiklar länge men blev tillslut medlem idag för att kunna delta och lära mig mer av andra ^^

Gaiatri
10/22/12, 7:49 PM
#110

Hej och välkommen Woodalchi.

Sajtvärd på Andlig utveckling

camasufri
10/24/12, 3:58 PM
#111

Ooops

Tror inte jag presenterat mig………. Skäms

Jag är också ny här, men har blivit så förvirrad avv allt intressant och klokt här att jag helt glömt bort mig …

Jag är en kvinna som ända sedan jag var barn haft vetskap om att nåt mer utöver oss själva existerat.

Nu mitt i livet har jag gått igenom omvälvande händelser och jag har bestämt mig för att jag vill utveckla min andlighet som jag känner den idag. Dvs följa den smala vägen genom mitt inre för att finna högre visdom.

Carina

/ Carina

Annons:
Gaiatri
10/24/12, 8:11 PM
#112

Välkommen camasufri!

Sajtvärd på Andlig utveckling

[valkyriaofvikings]
10/31/12, 1:34 AM
#113

Kanske man ska med och ge en liten presentation om sig själv också. Vilket ju alltid är svårast. Men jag är väl en liten natt varelser som lyser upp i mörkret och vet det mästa om allt andligt utan att egentligen veta bara känna i hjärtat och i bland bara bli sådär super medial och veta exakt vad som ska göras. Hoppas på att se och lära mig hur andra människr ser på skare och ting

/ Valkyria

Gaiatri
11/1/12, 6:44 AM
#114

Välkommen Valkyria!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Felix1
11/7/12, 4:55 PM
#115

Hej!

Roligt att jag hittade den här sidan! Jag har alltid varit intresserad och fascinerad av det andliga trots att jag själv inte är det minsta medial (men skulle vilja …). Jag är gift, har två barn, två barnbarn och två katter. Ser fram emot att lära mig mer!

Hälsningar
Lena

Gaiatri
11/10/12, 6:54 PM
#116

Välkommen till sajten Felix1!

Sajtvärd på Andlig utveckling

lunarcat
1/16/13, 11:52 AM
#117

Hejhej!

Jag är en 22årig tjej (snart 23) som alltid varit en "sökare"…
Har sedan ganska ung ålder varit intresserad av det spirituella/andliga osv… Men gjort mitt bästa för att leva det "normala" livet, utan att riktigt känna att jag passar in, trots goda vänner och "bra" studieresultat etc.

Än idag försöker jag passa in i systemet men har hittat min själsfrände som en spådam sa att jag skulle, och har aldrig varit lyckligare med någon. Vi vill samma saker, vilket är att komma ur "systemet". Helst hade vi nog velat bo i ett varmt land, odla vår egen föda (frukt & grönt, vi är rawfoodister), och meditera tillsammans samt bidra till det goda i världen på något mer sätt.

Menmen. Det kanske kommer. Genomgår just nu en liten kris, som har varit väldigt njutsam och jobbig på samma gång. Tror att det är en större "awakening" på gång i mig helt enkelt då jag börjat jobba på detta på senaste.

Kom hit i hopp om att få vänner att prata med om detta. Min dröm hade varit att hitta fler i nära trakter (Stockholm) att träffas och umgås med, med samma tankar och viljor - att utvecklas spirituellt och bidra till det goda i världen.

Långt inlägg där… Ursäkta! Hoppas på att få nya insikter och vänner här. Tack för mig :)

Gaiatri
1/17/13, 7:18 AM
#118

Välkommen lunarcat!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Annons:
SkyeMind
1/29/13, 11:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

Hej Alla!

Har alltid varit en "sökofinnare" och spenderat mitt liv med det andliga alltid närvarande. De första teckningarna och intuitionsförklaringarna kom när jag var runt 6 år och sen har det rullat på.

Sen jag var 13 har jag utvecklats inom olika grupper av "andligt" som idag hamnar under naturbaserade religioner. Initierad i Wicca grupper, Shamanistiska grupper, Druidorden Scania och vidare. Rest runt i världen och träffat många otroliga människor från otroliga platser.

Idag 39 år gammal är livet VÄLDIGT öppet och intressant :)

Kallas "medium" men gillar det inte riktigt eftersom det finns så många negativa, manipulerande lurendrejare runt om i samhället. Har valt att observera och öppna när jag vill och kan, då en gåva finns för att ge andra och hjälpa andra snarare än att vidare lura eller stjälpa. Har inte mycket för storseanser - one-on-one är nog mer min väg att gå :) Intuitionen är min största gåva <3

Trevligt att se så många här - hoppas de som inte presenterat sig även gör det :) Finns en hel del gåvor i detta hörnet av iFokus! Underbart!

Önskar er en Givande dag! <3

Skye

***

Love.

Skye

(¯`v´¯)
`*.¸.*´  Si vis amari, ama
¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`•.. Quos amor verus tenuit, tenebit

Gaiatri
1/29/13, 7:19 PM
#120

Välkommen till AU SkyeMind!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Lisa345
2/16/13, 8:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

Hej!

Hittade hit av en slump och gillade sidan

just det att alla är mer eller mindre likasinnade

för det okända. Man ska ju välja vem man pratar om det med,

så man inte betraktas som koko.Trevligt att va här.

Gaiatri
2/16/13, 9:16 AM
#122

Välkommen hit Lisa345!

Sajtvärd på Andlig utveckling

J-Artur-K
3/14/13, 11:46 PM
#123

Hejsan 🙂 Mitt namn är Joakim och jag har varit medial sedan jag föddes tror jag. Men visste om det själv när jag förlora min far när jag var slutet på 9:års åldern fick varsel om hans billolycka och hörde ambulans ljud 1.5 timme innan olyckan.  Och bara visste  att det gällde familjen. Jag har efter det utvecklat mig mer , o mer. Jag är mycket öppen och kan få kontakt med andar från ett annat boende genom att känna av eneriger av personen som bor där och får kontakt på det viset. Jag kan förmedla som ett medium och hjälpa till om man känner obehag av anden/andar. Jag kopplar upp mig genom att jag chatar med personen som vill ha hjälp och jag känner av personens energier genom texten. Jag har väldigt bra Intuitions förmåga och folk bruka ofta bli som öppna böker och jag kan säga väldigt detaljerat om dom oftast. 

Jag håller på med Tarotläggning och Healing också. Healing är det jag börja med. Inom healing har jag hjälpt väldigt många mäniskor med goda resultat. Som ett exempel hjälpte jag min syster i måndags som hade kraftig Infuensa och hon berätta att hon inte varit så sjuk under sitt liv. Jag gav en healing på kvällen och dagen efter på eftermiddagen var hon frisk. 🙂

Det var info om mig så ni får en liten bild av mig 🙂

Ny dag nya möjligheter

Gaiatri
3/15/13, 5:46 PM
#124

Välkommen milky88!

Sajtvärd på Andlig utveckling

[vykke]
3/23/13, 10:15 PM
#125

Hej, Detta blir något av mina första inlägg. Viktor heter jag och är 23 år gammal, och jag tyckte ämnet verkade intressant, så här landade jag :D

Annons:
Gaiatri
3/23/13, 11:30 PM
#126

Välkommen vykke!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Pampamesayoq
3/31/13, 10:39 AM
#127

Hej Alla

Jag är en kille som vandrat här på planeten i 5 decennier (i detta liv). Förutom en del övernaturliga händelser och drömmar när jag var liten kom det egentliga andliga genombrottet när jag förstod Ingenting. Det kan låta kanske lustigt men för mig innebar det att jag också insåg dynamiken av det oändliga.

Vi måste Alltid uppleva Något. Vad vill vi uppleva, det är frågan? Detta gör, genom våra handlingar i oändligheten till vad vi är nu. Vi är många nära varandra, med liknande 'slutsiffra'. Kalla det karmalagen, eller orsak och verkan…men vi måste Alltid förnimma en förnimmelse av Något. Det är något evigt och oändligt…eftersom det 'Totala Ingentinget' eller Icke-existensen, utan rum-tid-situation, inte kan existera med att icke-existera. Allt som finns/existerar måste ha existensens modus. Och detta blir då oändligt utbrett och evigt fylld med otal begränsningar under ständig förändring av otal relationer. Nivåer, bestående av nivåer där skillnader ständigt 'överkommer' i situationerna. Vågor sprids likt ringarna på vattnet. 

Detta är Vi ständigt. Evigt tillsammans. Vad vi gör det får vi sedan uppleva. Bra (som Jesus sa) att börja i tanken att vårda hjärtat, och vidga våra vingar…till en bättre framtid. Det är Vägen. En första gnista till ett mer medvetet liv.

Kramar / Pampamesayoq

Gaiatri
4/2/13, 8:06 PM
#128

Välkommen Pampamesayoq!

Sajtvärd på Andlig utveckling

idapttersson
4/17/13, 11:01 PM
#129

Jag heter Ida är 14 år från Stockholm. Vet egentligen nästan ingenting om det här ämnet och det var väl därför jag landade här haha 😉

Kram Ida Hjärta

http://idapttersson.devote.se

Gaiatri
4/18/13, 6:01 AM
#130

Välkommen Ida!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Ammijo
5/7/13, 8:18 AM
#131

Hej alla! Är en kvinna som alltid varit intresserad av det man kallar det "övernaturliga" (fast jag tycket det är helt naturligt) Andra sidan, andar, änglar,NDU, tidigare liv, healing, ja allt inom liknande ämnen. Tycker om att diskutera, har däremot ingen som helst lust att lägga energi på att överbevisa alla skeptiker. Med andra ord var och en väljer att tro eller inte tro. Jag kan även själv vara skeptisk och tror verkligen inte på allt rakt av då jag vet att det inom precis allting förekommer ruffel och båg tyvärr. Ja så kan jag nämna att jag är utbildad i Reiki 1 och Reiki 2. Även om jag legat lågt med reikibiten så tror jag det är något jag kommer att ta upp mer och mer i framtiden. Just nu har jag snöat in på Änglar och änglakontakt. Härligt! Jo en sak till. Jag lever så gott jag kan enligt Lagen om attraktion. Läst både The Secret och Abraham Hicks böcker och många, andra. Ja nu blev jag lite långrandig kanske men här har ni lite info om mig iallafall. Har även en blogg där jag skriver igen efter ett längre uppehåll. Kram http://silvertradenloa.blogg.se/

Gaiatri
5/7/13, 9:04 PM
#132

Hej Ammijo och välkommen till AU!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Annons:
Yon
7/25/13, 11:13 PM
#133

Hej, jag är ny här. Glädje till er alla :)

iniss
7/26/13, 11:49 PM
#134

Hallå!

20 år är jag och bor i sthlm. Snubblade in här efter lite googlande på diverse grejer och ja… Kommer försöka hänga här så mycket jag kan för att kanske förstå lite mer om livet.

Kram

Gaiatri
7/27/13, 8:26 AM
#135

Hej och välkommen Yon och iniss!

Sajtvärd på Andlig utveckling

brorsdotter94
8/7/13, 10:16 AM
#136

Hej :-) Ny här min andliga kom i kontakt med mig när jag gick genom en mycket svår kris. Innan det trodde jag inte på något. Det som hände efter kontakten med det andliga går inte att beskriva med ord. Helt fantastisk.

Kram till er alla :-)

Gaiatri
8/7/13, 5:09 PM
#137

Välkommen till AU brorsdotter94!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Ramona Mathilda-rose
9/11/13, 7:22 AM
#138

Hejsan jag heter Ramona o är snart 43!år har alltid känt att jag har något som är lite okänt o skrämmande i mig IOM att jag träffat min halv bror som jag aldrig vuxit upp med , för tre år sen så har jag fått saker att falla på plats , nu vet jag att han o jag levt samma liv o de är vårt karma Vi har något mäktigt andligt själsligt som jag inte kan förklara . Har varit på hypnos för att hitta något som gör att jag ska förstå vad som gjort min black out på 17 år .. Jag fick då bekräftat av mig själv att det är han ,, har svårt att öppna upp pga av depression o en stor sorg över att inte fått leva med mina biologiska föräldrar behöver mer hjälp o verktyg för att öppna upp , älskar dig tills the end Kari / ramona

mindbender
9/24/13, 9:35 AM
#139

Hej,

är 36 år gammal efterlevande make med två barn som befinner sig i en period av sorgbearbetning och existentiell kris.

Famlar efter en andlig "röd tråd", hoppas hitta stöd och inspiration här på vägen dit.

/M

Annons:
Gaiatri
9/26/13, 6:47 AM
#140

Välkomna Ramona och mindbender!

Sajtvärd på Andlig utveckling

rosen.johansson
11/4/13, 7:52 PM
#141

Hej!
Rose-Marie heter jag och är 35år ung! ;) Bor i Varberg.

Har nog haft bra kontakt med mitt inre sen ja va liten men växte upp i en sträng religiös familj. Tog mig ur det fängelset under tonåren och har aldrig känt nåt behov av o söka efter några svar..
Jag har nog alltid vetat att det finns inom mig. Svaren alltså. Har haft ett ganska tufft liv och har varit väldigt sjuk väldigt länge. På nåt sätt har jag ändå alltid vetat att för att kunna känna o förstå på riktigt måste jag gå igenom en del. Jag är nu inne i en ganska spännande förändring och har sen jag lärde mig äta mig frisk en fantastisk kontakt med alltet o en stor förståelse o känsla för hur allt hänger ihop.

Den kosmiska kärleken är fantastisk. Jag har inte läst mig till så mycket utan fått mycket fantastisk  information via meditation. 

Kram på er alla

Gaiatri
11/4/13, 7:55 PM
#142

Välkommen till AU Rose-Marie!

Sajtvärd på Andlig utveckling

lustofagring
11/12/13, 12:02 AM
#143

Hej på er.

Får en grunnare till plats här? *ler brett och nyfiket glad*

/Mvh

Lust o fagring.

/mvh Lust O Fagring Glad

Gaiatri
11/12/13, 6:18 AM
#144

Välkommen hit lustofagring!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Mandra
11/18/13, 8:35 AM
#145

Säger hej bara. Tror inte jag varit på detta forum förut. 😉

Gaiatri
11/18/13, 4:09 PM
#146

Hej och välkommen Mandra!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Annons:
[Cytisus]1
12/21/13, 6:37 PM
#147

Hej hej!

Varit på forumet några gånger, men kände att bli medlem här idag.

Kram Kram

Yon
12/22/13, 3:07 PM
#148

Välkommen! :)

Gaiatri
12/26/13, 5:35 PM
#149

Välkommen Cytisus!

Sajtvärd på Andlig utveckling

idailsk
1/11/14, 3:33 PM
#150

Hej 42 år, mycket andligt och spirituellt intresserad. Använder ligger av Doreen Virtues änglakort och böcker, hon är en fantastisk människa och inspiratör :-) Mamma till en alldeles underbar vuxen ung man, lever med fibromyalgi och har en stark tro på att allt kan läkas då vi skapar våra sjukdomar i våra kroppar, bokmal, filmtokig och är mån om min ensamhet. ♡

Kram Mila Kär

idailsk
1/11/14, 3:35 PM
#151

Använder mig av ska det ju stå såklart ;-)

Kram Mila Kär

Gaiatri
1/12/14, 11:14 AM
#152

Hej och välkommen idailsk!

Sajtvärd på Andlig utveckling

idailsk
1/30/14, 9:58 AM
#153

#152

Sent svar! Men tack så mycket! 😍

Kram Mila Kär

Annons:
WinZent
2/18/14, 11:48 AM
#154

Hej på er alla!

WinZent heter jag, då Vincent var upptaget, så jag lekte lite med ordet (inte så ovanligt mig) och låt säga att jag känner en viss dragning till Zen/Ch’an och sitter på en Windows-burk. ;-) Jag är en man på 38 år från Västerbottens kustland. Andligheten har väl funnits med som ett litet intresse sedan slutet av tonåren iaf men sedan en livskris 2005 har det nog suttit i främsta sätet i mitt liv, och också gett mig ett mycket mer rikt och magiskt liv.

Det har väl varit en till största del ensam vandring men det har även funnits vänner och bekanta som jag kunnat bolla med och tagit lärdom av längs vägen.

Den största anledningen till att jag nu registrerar mig på detta forum är för att komma i kontakt med ”likasinnade”, då jag funnit att det inte är alldeles lätt att hitta andligt intresserade i ens vardag. Jag kommer nog att ta del i en del diskussioner och komma med råd också, men mitt främsta mål är att lära känna andra och helst lära känna dem så småningom IRL.

Jag ska inte sticka under stol med att jag också lever singel just nu och det blir alltmer tydligt för mig att det känns som att nästa stora steg i ”evolutionen” som människa och själslig varelse är att hitta kvinnan med stort K. Det blir alltmer tydligt att jag får betala ett allt högre pris för allt mindre landvinning i min egen utveckling så jag tror att det här med att leva i en Kärleksrelation med en annan människa där man möts och utvecklas tillsammans på alla plan vore… Ja, en nåd att stilla bedja om. Samtidigt har jag ju ”allt inom mig” men det verkar vara likt det klassiska uttrycket ”emptiness is form” vara så att man vill kanalisera och uttrycka sig i den manifesta världen också. Det är… liksom så mycket Kärlek som vill ut! As within, so without. Det blir liksom allt svårare att dra några gränser mellan ”andligt” och… Ja, det blir liksom så ”vanligt” alltihop till slut. Andlighet, psykologi, hälsa, samhället och maktpyramiden och programmeringen vi växer upp i och med till någon grad… Allt smälter samman alltmer.

Sedan vore det nog inte dumt att komma i kontakt med någon form av lärare/guru också känner jag alltmer. Men det känns ju som att de inte växer på träd direkt i ens omedelbara närvaro iaf. Visst kunde man åka iväg på nåt retreat men jag skulle vilja ha en mer kontinuerlig och djupgående relation där också. Vi får se…

Jag tackar för mig och ser fram emot att ta del av detta forum och er alla! :-)
Med kärlek och värme,
Winnie the Zent

Gaiatri
2/19/14, 7:17 PM
#155

Välkommen till AU WinZent

Sajtvärd på Andlig utveckling

WinZent
2/22/14, 8:36 PM
#156

Tack så mycket Gaiatri! 🙂

Alternative
3/6/14, 4:17 PM
#157

Hej

Är den jag är och söker på egna stigar.
Anses vara medial.
Skrämt skiten ur ex antal psykologer genom åren.

Är här för att försöka återuppta mitt sökande i mig själv.
Har varit på semester ifrån det i ex antal år.

Nu är jag singel, nu är jag själv och kan således inte skrämma andra med mina lekar.
Förhoppningsvis finner jag vägen dit jag en gång var, och förhoppningsvis kan jag fortsätta min resa.

Gaiatri
3/7/14, 6:11 AM
#158

Välkommen Alternative

Sajtvärd på Andlig utveckling

linaripsta
3/13/14, 10:22 AM
#159

Hej,

ung tjej som söker likasinnade människor och inspiration..

[Svartkajan]
3/17/14, 3:53 PM
#160

Hej!

Jag lever ett liv där en stor del är andlig utveckling. Jag blev sjuk för ett par år sedan och tyckte inte att mina mediciner var fullgott för mig, så jag gjorde en radikal inre städtur i mitt psyke och har sedan dess arbetat med att behålla glädjen och få kontroll på vart mitt liv riktar sig. Det går rätt bra.

I helgen knåpade jag ihop en blogg som heter Kajans viste där jag ska försöka samla mina tankar, andlig utveckling och mystik. I övrigt hoppas jag få en trevlig tid här i ert forum.

Kramar till alla

Annons:
Gaiatri
3/18/14, 8:32 PM
#161

Välkommen linaripsta och Svartkajan!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Gaula
3/26/14, 3:19 PM
#162

Hej,

Laxflugfisketok som på senare tid fått en spark i baken att ta tag i min andliga utveckling. Frånskild 43 år med en alldeles underbar son. Kul att vara här! :-)

Gaiatri
3/29/14, 4:11 PM
#163

Välkommen Gaula

Sajtvärd på Andlig utveckling

Soul1973
4/4/14, 1:05 AM
#164

Välkomna alla nya medlemmar

Låt ljuset och den positiva Energin vara en del av Er närvaro här :-)

Tiwajaz
7/8/14, 9:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#165

Är på andliga vägen sedan ett par årtionden, fått gå genom själens mörka natt fyra gånger sju år i sträck, så har mycket empati att dela med i healing och förlåtelse. Är Esoteriker och har studerat Mirakelkursen i 20 år. Har nyligen funnit Ho'oponopono vara den mest kraftfulla metoden, både i denna och i den andra världen.  Använder även attraktionslagen som en levande kraft att ösa ur. Söker likasinnade att samskapa med i tillåtande, förlåtelse och glädje.

Gaiatri
7/21/14, 11:01 AM
#166

Välkommen till sajten Tiwajaz

Sajtvärd på Andlig utveckling

[Maytida]
10/4/14, 2:40 AM
#167

Hej alla:) Sitter lite fast, vet inte va jag gör här men här är jag. Behöver nog lite andliga kompisar kanske. Förmodligen haha. Känner mig väldigt ung med samtidigt väldigt gammal. Skriv gärna till mig någon:)

Annons:
sweetgum
10/5/14, 2:36 PM
#168

Hej hej!

 jag har varit deprimerad i två år och har på senaste tiden läst mycket om personlig och andlig utveckling.  Jag har alltid varit dragen till det okända (speciellt häxkonst) men har växt upp i en mycket logisk miljö där sådant ses ned på. Det är först nu i vuxen ålder jag förstått att jag kan vara andlig och naturvetare.

trevligt att råkas!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

dreadedfairy
10/10/14, 7:50 AM
#169

Hej! Lijah heter jag :) 

Jag har alltid varit andligt lagd & haft många speciella upplevelser genom mitt, fortfarande unga jordliv, & har nyligen fått reda på att jag är stjärnfödd & har många frågor besvarade! 

min mamma sa alltid att jag var hennes gåva från himlen då hon & pappa aldrig var tillsammans (kallar mig själv ett bohemian lovechild lite skojsigt sådär), & hon säger även att min pappa troligen inte vore i livet idag om jag inte föddes.

jag har växt upp i ute på landet i hemsökta hus & fick besök på nätterna från något min mamma inte heller kan förklara mer än att jag runt 5-års ålder började skrika rätt ut som om någon satte en kniv i mig, när de kom in i mitt rum gjorde jag konstiga rörelser med fingrarna mot väggen som om någon var där. det gick inte att väcka mig ur detta. 

Nu blev det lite längre än jag tänkte skriva & lite mer om upplevelser än o mig själv men det spelar väl inte så stor roll! :D

jag är ett höstbarn från stockholm med rötter från norr, sjunger, yoga, älskar mina djur, försöker alltid att hjälpa

Gaiatri
10/14/14, 6:27 AM
#170

Välkomna till AU Maytida, sweetgum, och dreadedfairy.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Alltidnyfiken
12/4/14, 5:49 PM
#171

Mitt namn är Emmi, jag har hittat hit till AU ganska nyligen efter att ha försökt googla mig fram till en sida som hjälpa mig att utveckla mig medialt. Jag bor i Smålands norra skogar tillsammans med min familj och vi har en eller ah två gårdar med mjölkdjur samt ett gäng katter och en hund. 
Det är först nu på senare år som jag har försökt att verkligen utveckla min mediala förmåga/förmågor och jag håller just nu på att främst jobba med änglakort men även försöka se tillbaka på mina tidigare liv som jag tror skulle kunna hjälpa mig mycket med just min mediala utveckling. Så är det någon som har ett tips så jag jag tacksam! 

Be blessed!

Gaiatri
12/20/14, 11:33 AM
#172

Hej Emmi och välkommen. 

Prova också att gå in på sajterna spiritualism iFokus och övernaturligt iFokus. De sajterna fokuserar mer på medial utveckling.

Sajtvärd på Andlig utveckling

[Crystal93]
9/22/15, 12:23 PM
#173

❤️_Hej!
Jag har haft en känsla av att jag borde bli medlem här på iFokus
& nu har jag äntligen tagit det steget!

(Biografi nedan)
Jag har blivit uppfostrad i en icke troende familj, där jag tvingades tiga om min personlighet, mina känslor, funderingar & önskningar. Min mor & far är ifrån en arbetarklass, så dem tvingades kämpa för att vi skulle få middag, vilket vi inte fick varje dag. Jag, liksom andra, kände mig deprimerad då vi inte kunde spendera våra pengar på saker som vi ville ha & framförallt behövde, som medicin. Jag va oftast sjuk som barn, flera utav mina organ fungerade inte som dem skulle & doktorn sa att det va ett mirakel att jag ens kunde leva & med så hög nivå av smärta, som då inte kunde synas med blotta ögat. Jag kan minnas att jag grät mycket som ung & hade inte styrkan att studera, då jag varken fick hjälp hemifrån eller utav lärare. Skolan fick därför för sig att jag va förståndshandikapppad tills flera år senare, under mina sista år i skolan. Då jag fick tre lärare som tod sig tid åt att lära känna mig, vilket ingen någonsin tidigare hade gjort. Dem tillät mig sitta enskild i ett rum, där dem kom underfund med att jag va en naturbegåvning, trots det korta/svaga minnet som jag än har idag. När dagen kom, då jag skulle sluta, grät dem & sa till mig att jag hade en "personlighet av guld" & att jag va en av dem få eleverna som kunde komma långt i livet.
Bara några veckor senare kände jag av en man, som också kände av mig. Han rörde sig inte alls i samma kretsar som mig, därför chokades jag av hans ord, då han sa att "någonting" drog honom till mig. Han är en Druid, högt utvecklad inom den andliga världen, det va han som sa att även jag va andlig & att min aura va vit. Vi träffades först som barn & han va min allra första kyss, men eftersom jag va så rädd för kärlek.. rymde jag ifrån honom. Sen när våra ögon möttes återigen, så blev vi förälskade om igen. Han förändrade hela min värld & jag älskar honom nu, precis lika mycket som jag älskar mig själv & min kära familj.

Hihi! Blev tydligen en hel berättelse..😊
Men min neutrala personlighet kan vara komplicerad att beskriva.
Jag är fortfarande i min utvecklingsfas! & jag önskar en dag att jag kommer finna min andliga vän/väninna, som följer samma heliga stig.

🌺Kärlek till er alla & önskar er en alldeles underbar morgon/dag/kväll/natt!!_

Gaiatri
9/24/15, 2:54 PM
#174

Välkommen Crystal93!

Sajtvärd på Andlig utveckling

Annons:
[Crystal93]
11/4/15, 12:12 PM
#175

Tackar så mycket Gaiatri!

K.R.J.T
12/12/15, 4:11 PM
#176

Hej pa er 🙂
 (OBS engelskt tangentbord, sa kan inte skriva pa svenska riktigt)

Efter lite googlande efter ett andligt forum, sa hittade jag hit i jakten pa lite mera andligt oppna manniskor, sa hoppas jag har hittat ratt 🙂

Ar en man i 25 ars aldern, som ses som ganska smart och vis, men har sedan tidig alder kannt mig ensam, trotts att det alltid varit manniskor runt omkring mig.

Har for ett par ar sedan oppnat upp min andliga sida som legat stangd lange, och det har varit en resa kan man saga, men med fa manniskor runt  mig som  man har kunnat prata med detta om, sa kom tankte pa att soka sig till ett forum dar likasinnade befann sig.

Sa har ar jag, hoppas jag kan ge er lika mycket insikter i livet som ni kan ge mig,

Love  K.R.J.T

sailorjupiter
1/20/16, 12:11 AM
#177

Jag hoppas det finns likasinnade på detta forum som man kan utbyta tankar med! Ska bli spännande :)

[Crystal93]
1/24/16, 8:25 PM
#178

Välkommen K.R.J.T och sailorjupiter!👍

K.R.J.T
1/29/16, 8:19 PM
#179

tackar :)

[niklaeri02]
1/30/16, 12:26 PM
#180

Är inte särskilt ny här på forumet men tror jag aldrig presenterat mig här!

Min andliga resa började i gymnasiet då jag började meditera och fick starka insikter om hur världen och universum fungerar och kunde för första gången förstå vad tankar kommer ifrån, och att alla mina tankar strömmade fram ur och genom medvetandet! Jag kunde på avstånd bevittna alla tankar, hur de kom och försvann, och finna stillheten mellan dem, och på så sätt förnimma Gud och Skapelsens under.

Jag kan nu efter år av psykiska sjukdommar finna sinnefrid, och en klarhet i sinnet som aldrig tidigare. Och det hela började med att komma bortom tankar, och förstå dess innebörd och ursprung genom meditation.

Har funnit en frid och Kärlek som är obeskrivbar, och om det håller i sig kan bara tiden visa, men den känns som den alltid har funnits där i bakgrunden och jag är andligt förälskad i allt Universum har att erbjuda, det Goda och det Onda, och det vackra i dess växlingar, från ljuset till mörkret!

"My sun rises on both good and evil".

Jag ser gärna och lär mig av andliga lärare, och en av mina största förebilder är Jesus i hans sätt att vara, och i hans Kärlek till allt och alla.

Namaste (min Själ hälsar din Själ)
❤️

Linnslusa
3/21/16, 7:10 PM
#181

Hejhej! Hittade denna sida av en slump. Är dagligen inne och läser om drömtydningar, jag är väldigt öppen i mina drömmar så när jag var inne och sökte kom denna sida upp. :) Roligt att få läsa och lära sig! Jag vill gärna tro att allt har en mening, så kanske är det något jag ska lära mig här. :) Kram Linn

Annons:
Flowerpower67
3/30/16, 8:31 AM
#182

Hej, äntligen ett forum för likasinnade medmänniskor! Vill utveckla min spiritualitet och hjälper gärna andra hitta råd och stöd på livsvägen, samtidigt som jag lär mig själv hela tiden!   Kärlek och ljus till er alla!<3

Helena

sailorjupiter
4/7/16, 10:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#183

Jag är 21 år, tjej, har känt mig ganska förvirrad ett tag nu. Jag gick nyligen igenom en väldigt förvirrande period i mitt liv där hela min verklighetsuppfattning vändes upp och ned och jag insåg saker jag aldrig tidigare kunde föreställa mig. Ni känner säkert igen er, några iaf.

För mig var denna period väldigt jobbig. Allting kändes väldigt mörkt och jag hade mycket ångest och rädsla hela tiden. Allt det nya jag upptäckt skrämde mig och jag hade svårt att relatera till andra människor. De kändes som zombies. 

Jag har dock börjat förstå det fina med det hela och jobbar på att må så bra som möjligt då jag tidigare haft och fortfarande kämpar med destruktivt beteende mot mig själv. Jag har stort intresse för det andliga eller spirituella eller vad man nu vill kalla det. Astrologi är ett stort intresse och var bl.a. ett verktyg som hjälpte mig att förstå det kosmiska dramat omkring oss.

Gaiatri
4/18/16, 5:52 PM
#184

Välkomna till sajten!

Sajtvärd på Andlig utveckling

[YogiFredd]
6/5/16, 10:39 AM
#185

Hej! Här är jag. 33 år. Göteborg. Intresserad av hinduism, buddhism och new age. :)

Freijah
3/10/17, 8:53 AM
#186

Hej!

Är ny här, 29 år. Blev medlem för att försöka få hjälp med något som jag var med om förra året och som omformat hela mig.

Ser det som astral utnyttjning, och de jag tror ligger bakom detta verkar förneka allt och vill inte förklara någonting så känner mig väldigt utelämnad och ensam.

Är det någon som känner att de vill ta mig under sina vingar och kanske hjälpa mig att förstå vad som hänt, och kanske läka efter detta faktiskt svåra trauma, så skulle jag bli djupt tacksam!

Mvh Freijah

S
12/16/20, 12:04 PM
#187

Hej!

Själ som bor i Varberg 32år, min andliga resa blev jag medveten om efter seperation för ca 4år sedan. Vet att den började mycket tidigare, men det var då jag blev medveten om den i vardagen.

Upp till toppen
Annons: