Läst 2734 ggr
Sötvatten
2013-06-08, 23:48

Rädd för att ta hjälp av ärkeänglar!

Hejsan på er allihopa!

Här om dagen besökte jag en sierska. Hon spådde fram en hel del intressanta saker. Men! det finns en hake. Jag står inför en utveckling. Och för att jag ska komma framåt måste jag kapa ett visst band, ett andligt/själsligt och/eller energiband med några personer från mitt förflutna. Gör jag inte detta kommer jag att sitta fast, inte att utvecklas, om man ska beskriva det lite väl hårt… Nu är det så att jag inte visste exakt HUR jag skulle göra detta, så jag googlade lite. Och kom fram till att jag ska ta hjälp av ärkeänglarna. Att jag skulle göra som en ritual, vilket sierskan också nämde.

Summan av kardemumman!
Jag är livrädd. Jag vet att ärkeänglarna inte vill annat än väl och att dom aldrig skulle riskera att göra något som får mig att bli rädd etc. Men jag är ändå skraj. Tänk om det är någon som utger sig för att vara "god"? Hur kommer jag att kunna veta skillnaden?

Och har ni tips på ritualer? Egna upplevelser?

Kram!

Ljuskristallen
2013-06-09, 10:58

Min första tanke när jag läser ditt inlägg är vad är det du verkligen är rädd för ? änglar och guider vill oss bara väl så kan det vara som så att rädslan bottnar i att bryta vissa band ?

En fundering som kom till mig bara när jag läste.

Du behöver inte ha nån speciell ritual utan det räcker med att bara be om hjälpen dom hör oss med eller utan ritual.Vill du kan du tända ett ljus och sitta avslappnat och bara prata med dom 🙂

Knorran
2013-06-09, 11:12

hej jag är precis som du, hur vet man? tänk om det är är en elaking som låssas vara snäll men inte är det.. jag vet hur du känner dig. Som jag har förstått det så känner du, jag lovar dig du kommer känna om det känns bra eller dåligt. känns det dåligt ja då är det ju faktiskt ganska lätt avsluta be den närvarande att gå och aldrig komma tillbaka. Men nu är det ju faktiskt såhär att ärkeänglar har en sån stark och kärleksfull närvaro så du kommer veta om det dom eller inte. Ett litet tips är att du ber om ljusets beskydd, du ber om guds änglars beskydd och beskydd från din egen ängel. Du ber dem att skydda dig ifrån allt ont. skydda dig från sånt som inte hör hemma hos dig. Du ber din guide att finnas vid din sida och hjälpa dig han/hon ska agera som portvakt och bara släppa in den ärke ängeln du vill ha hjälp ifrån. Men innan du gör detta be om beskydd från dessa i några dagar känn dig skyddad. LITA på att du är skyddad. inga negativa tankar. gör detta tills du känner dig redo. kasta dig inte in i detta utan låt det ta tid. för när du verkligen känner dig skyddad och du känner att här får inge ont plats då blir det så också. allt börjar vid tanken. lycka till!

Knorran
2013-06-09, 11:14

hej jag är precis som du, hur vet man? tänk om det är är en elaking som låssas vara snäll men inte är det.. jag vet hur du känner dig. Som jag har förstått det så känner du, jag lovar dig du kommer känna om det känns bra eller dåligt. känns det dåligt ja då är det ju faktiskt ganska lätt avsluta be den närvarande att gå och aldrig komma tillbaka. Men nu är det ju faktiskt såhär att ärkeänglar har en sån stark och kärleksfull närvaro så du kommer veta om det dom eller inte. Ett litet tips är att du ber om ljusets beskydd, du ber om guds änglars beskydd och beskydd från din egen ängel. Du ber dem att skydda dig ifrån allt ont. skydda dig från sånt som inte hör hemma hos dig. Du ber din guide att finnas vid din sida och hjälpa dig han/hon ska agera som portvakt och bara släppa in den ärke ängeln du vill ha hjälp ifrån. Men innan du gör detta be om beskydd från dessa i några dagar känn dig skyddad. LITA på att du är skyddad. inga negativa tankar. gör detta tills du känner dig redo. kasta dig inte in i detta utan låt det ta tid. för när du verkligen känner dig skyddad och du känner att här får inge ont plats då blir det så också. allt börjar vid tanken. lycka till!

Sötvatten
2013-06-09, 13:37

Jo, det har du rätt i. Jag är nog lite rädd för att släppa den "tryggheten" :/ Men jag har knådat huvudet lite och har analyserat fram att jag är rädd för vad jag kan få se. Jag har varit med om mycket genom åren och sätt en hel del, men aldrig (med undantag för ett par år sedan) sätt någonting med mina mänskliga ögon… Jag menar, vad borde jag vara beredd på?

Men hur ska jag göra detta då, Via meditation? Och hur mediterar man på bästa sätt… eller ja det är väl individuellt :P men det finns ju så mycket liksom.

Knorran
2013-06-09, 14:55

som ljuskristallen sa, dom hör dig :-) meditation är ett bra sett men du kan ju be sen efter du bett så kan du alltid visalusera dig hur du ser respektive ärke ängels färg som strömmar runt dig och igenom dig. sen ber du honom henne komma och hjälpa dig med det du behöver hjälp med :-) meditaton är väldigt bra då du blir lugn och känner ro innan sen som ljuskristallen så tänd ett ljus och bara be :-)

retep
2013-06-09, 16:38

Sötvatten! En sierska siar och förutspår…något som inte nödvändigtvis är sant eller skall ske på det sätt du föreställer dig! En ärkeängel arbetar efter en kosmisk plan och följer specifika regler vilka förutsätter att du är öppen och mottaglig, på flera plan. Meditation är inte något man tar till utan något man gör regelbundet! Att utvecklas handlar främst om egen vilja och om eget åtagande. Det finns egentligen inga band till personer i ditt förflutna som kan hindra dig. Det handlar bara om dig och om vad du gör åt din situation och dina rädslor!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Älvan
2013-06-11, 12:31

Jag tror inte du ska hålla på med några ritualer eller be ärkeänglar om hjälp om du är rädd. Rädslan kan vara helt logisk och bero på att du inte är redo än. Varför måste du ha så bråttom? Allt kommer falla på plats och jag tror att man inte ska forcera fram utveckling. Det kan ju leda till att du backar istället!

Du kan kapa dina band helt utan att tillbe några som helst ärkeänglar! Du har innuti dig själv förmågan till det! Lyssna på dig själv. Detta kan ske genom att få stillhet i själen. När du är rädd har du inte någon stillhet i själen. Vistas i naturen, meditera, träna, lukta på blommor, ta ett varmt bad eller dusch vadsomhelst som kan få dig trygg och lugn. SEDAN kommer automatiskt svaren! Om du vill kan du inom dig be om hjälp att finna ditt svar, men det är faktiskt inte heller ett måste!

Glöm således ärkeänglar och ritualer för åtminstonde ett tag.

Det finns inget rätt eller fel. Slappna av. Allt kommer att ordna sig!❤️

Sänder kärlek och ljus!❤️

Upp till toppen