Annons:
Läst 2384 ggr
Frida90
2013-06-05 21:31

Påverkan utifrån..

Igår kväll fick jag min första kommentar på min blogg där jag skriver om mina upplevelser. Kvinnan gick under namnet Lena och skrev en relativt lång kommentar och varnade mig för andevärlden. Hon skrev om hur hennes guide gjort henne illa och nämnde till och med psyksjukhus och psykos. Kvinnan använde sig av falskt namn och förde också blogg. Jag är som sagt under utveckling inom det mediala då det är så pass nytt, och naturligtvis fick jag en oroskänsla av det den här kvinnan skrev. Men sakerna hon skrev om stämmer absolut inte. Din vägledare finns vid din sida för att hjälpa dig genom ditt liv. Det är dennes uppgift. Att guiden på något sätt skulle skada dig eller leda dig in på fel väg är otänkbart. Jag har valt att offentliggöra vem jag är och att jag är medial, dock vet jag att det pågår mer eller mindre ett krig där ute. Det finns och kommer alltid finnas skeptiker på detta området. Men om jag kan hjälpa människor omkring mig, varför ska jag gömma mig? Vi som är mediala är mediala av en anledning. Och som jag har nämnt i tidigare inlägg är jag fortfarande under utveckling, och jag kommer inte ha en sittning med någon för betalning. Jag hjälper gärna människor och jag lär mig också bara ännu mer genom att göra det. Jag vet att jag kommer få många fler liknande kommentarer, men det är något jag är beredd att få. Jag vet vem jag är och vad jag kan göra. Sedan är det upp till er alla andra där ute att ha en fri tro. 

Lyckoönskningar 

Frida

Annons:
[Melodica]
2013-06-05 22:08
#1

Oj, låter lite obehagligt med sånna kommentarer…det har inget att göra med "din sanning" och din väg. Det som hon skrev får stå för henne och har inget med dig att göra. Fortsätt följ ditt hjärta och ha tillit. Jag är också under utbildning och känner i mitt hjärta att det är rätt väg att gå. Man kan inte hjälpa alla och framförallt inte övertyga alla. Jag tänker att det heller inte är meningen. Vi har alla vår sanning och hur vi väljer att förhålla oss i detta liv. Allt gott!

Frida90
2013-06-05 22:30
#2

Jag säger precis som du att man ska följa sitt hjärta, och jag känner att jag absolut är på rätt väg. Jag är lycklig över att jag är medial och har chansen att kunna hjälpa dem som vill och behöver ha hjälp. Du har så rätt i dina ord. Tack! All lycka önskar jag dig.

Ljuskristallen
2013-06-08 13:57
#3

Först av allt ,kloka ord och råd från Melodica följ dit hjärta bättre än så kan vi inte göra och på så vis känner vi inifrån vad som för oss känns rätt och med andra ord lyssnar vi inåt så kommer vi också rätt med allt vi företar oss.

Tänk jag tycker mig känna igen dom ord kvinnan skrivit i din blogg,läste för några år sedan om en kvinna som beskrev sina guider just så här att dom helt enkelt förvandlats till rena demoner enligt henne.

Den kvinnann hade sysslat med medialitet  men konverterat till Kristendom och där accepteras inget av det vi håller på med,jag studerade teologin i många år och mötte enormt mycket motstånd för min egen andlighet och ansågs vara en väldigt besvärlig elev som var medial och ifrågasatte mycket.

Guiderna har ingen som helst anledning att luras och jag har levt tätt intill min egen guide sen jag var barn och så långt ner i min barndom jag kan minnas och skulle nu guider lura oss hade min gjort det för länge länge sedan,jag är 47 idag och han är  en naturlig del av min vardag.Han är den som alltid finns med,alltid stöttande och redan som liten hade jag en ren klar kommunikation men vi började under tidigt 90-tal att på allvar jobba med den andliga biten inom olika områden.

Idag tycks det ha blivit en modefluga att prata om onda andar och en massa elaka väsen hit och dit,jag får känslan av att man medvetet vill skrämma upp så andra ska tro och vandra den väg man själv anser vara rätt.En form av jag vet bäst gör som mig annars får du onda andar med dig.Rena vansinnet.

Bara i morse skrev jag en artikel inne på ett dolt forum om att jag själv trott på onda andar och en massa annat skräp som demoner men faktum är jag fick insikten i hur mycket vi själva påverkar tanken på att detta ska existera.

Jag gick genom utbrändhetens alla stadier och var fullt övertygad om att nu har jag mörker med mig men när jag började se på mig själv och rannsaka min egen andlighet då såg jag också att min egen tanke var destruktiv,min egen tanke skapade en demonisk känsla men det fanns absolut inget ont och väl jag vände tanken då kom också ljuset in och allt det mörka som jag själv skapat i tanken försvann,alla demoner som inte ens funnits och känslan av dom försvann.

Jag har gjort många husreningar genom åren och visst möter man jordbundehet där man av misstag tolkar anden som ond men där finns frustration över att dom inte vågar släppa greppet av många olika anledningar.En vanlig anledning är deras egen tro om straff för sina synders skull att dom helt enkelt skulle hamna i helvetet och inte i ljus.Helvetet är ingen plats det skapar vi själva i vår fysiska form men en plats med brinnande skärseldar det är enbart människans egen uppfinning i en hård värld där vi är vana att straffas om vi gjort något fel.

Att vara exempelvis jordbunden betyder inte att anden är ond för anden den är alltid ren men den bär med sig cellminnen ur både tidigare och sin senaste inkarnation och där kan mycket rädsla finnas lagrat och på så vis räds dom ett straff och där kommer vi in att försöka hjälpa och förklara att ljuset står öppet för alla och dom själar som är sargad dom får hjälp av kunniga healers på andra sidan så dom får tillbaka sin naturliga rena balans.

Samma med guider och Kristendomm,Kristendomen är väldigt påtaglig i sin syn på andlighet och där får man endast erkänna treeningheten Fadern,Sonen och den Helige ande men tala med andar då är du i genast i jävulens grepp och har med onda makter att göra enligt deras sätt att se på det.

Skulle nu en guide luras eller vilja oss något ont skulle dom aldrig någonsin ställa upp som dom gör och nu går jag till min egen guide som finns vid min sida dygnets alla timmar och som han har ställt upp kära min värld säger jag och hade han då inte vart god hade han aldrig gjort allt vackert eller funnits för mig när helst jag behöver.Han hade istället satt käppar i hjulen för mig han hade sett till att allt jag företar mig skulle gå åt skogen men istället har han stöttat och hjälpt i alla situationer och finns där varje liten sekund.

Så du kan andas ut för guider är ren kärlek,ren visdom och dom kan vi alltid lita på i alla situationer oavsett vi gör fel eller rätt dom dömer oss aldrig,dom bara älskar och ger oss kunskap,glädje och visdom.Dom ställer upp dygnets alla timmar för oss när helst vi behöver och vill oss allt väl och att det vi tar oss för med ska få gå bra.Ren härlig kärlek med andra ord ingenting annat ❤️

[Kattuggla]
2013-06-08 21:58
#4

#3 Vilket fint inlägg! Tack för att du ville dela med dig, också på den öppna sajten. ❤️

Frida90
2013-06-09 00:23
#5

#3. Du har så rätt! Jag tycker själv att bemärkelsen ond känns fel att kalla en ande. Jag har hjälpt ganska många nu under dem senaste dagarna att gå in i ljuset och bli fri. Jag hade en mindre bra ande efter mig förut som heter Jonathan, jag och en vän till mig hjälpte honom att gå in i ljuset. Han finns nu vid min sida ständigt, och han har själv valt att vara en av mina Guider. Jag älskar honom och han mig. Det är ren och skär kärlek precis som du sa. Tack för ett alldeles underbart inlägg! All lycka önskar jag er! ❤️

Ps, Om ni är intresserade av att veta mer om mina upplevelser finner ni min blogg på min presentation. Uppdaterar mer där än här. :)

Upp till toppen
Annons: