Läst 2650 ggr
kwl05
2013-04-05, 11:52

Jag vill inte vara rädd längre.

Hej!

Jag undrar från er som har erfarenhet av andlighet och att gräva sig djupare i det.

Jag känner ibland att jag ryser kraftigt i hela kroppen huvudet armarna osv. Oftast när jag är själv. Jag får även ett brus i öronen. Händer oftast på natten.

Jag funderar om jag inbillar mig det här, att jag håller på att bli psykiskt sjuk eller om det är någon ande som säger tjena.

Men jag hör ju ingen eller ser ingen. Det jag då tänker är som man hört att dom ska kommunicera i bilder eller känslor. Men jag känner mig ju bara rädd och osäker vad det är så då får jag ju svårt att skilja på om dom försöker säga mig något eller om det dom vill säga är typ fuck you eller om jag själv inbillar mig allt och håller på att bli knäpp.

Hur ska man veta skillnaden på sin kropps känslor av rädsla och vad som andevärlden vill säga mig? Och vem som kommer till en? om det är någon uråldrig riddare eller en snubbe som dog för 1 år sedan. eller om det bara är en energi av skit som snurrar runt på en plats för att någon har hatat sin toffla i ett hörn av rummet.

Jag tycker det är intressant med andlighet men jag blir så jävla förvirrad av allt. ( är en person som upptäckt det andliga dom senaste 2 åren ofrivilligt och är väldigt analyserande och vill gärna veta för att jag ska bli lugn) Men kanske att jag måste våga kasta mig in i det andliga? Men kan man ta skada av att göra det? bara säga typ okej jag är inte rädd kom till mig ungefär. Att öppna sig för det som är i rummet.

Pampamesayoq
2013-04-06, 17:08

Hej kwl05

När jag läste ditt inlägg så kände jag igen en del. Då speciellt, ibland, när jag plötsligt får full närvaro och kontakt med Nuet, utan man själv 'sökt det' som i meditation m.m. Det kan ske när man slutat spontant att vara i sitt tänkande, då kan Nuet plötsligt bli alldeles uppenbarat 'naket'. Då kan det komma kalla kårar och man känner sig nästan helt utlämnad till en 'osynlig betraktare' som är där bakom det alldeles klara Nuet, 'bakom den direkta närvaron', som det klara Nuet's ofrivilliga påträngdhet ibland ger.

Och, jag tror att det är bara för att 'självet' inte 'bestämt sig själv' att vara i Nuet, utan det skett helt spontant och 'självet' blir överrumplat. 

Då jag har känt att någon medveten energi/ande kommit, så för mig i.v.f, funnits mer en slags värme och känt mer av kommunikation. Inte lika klart naken tomhet(av klar fullhet) som det blir när man plötsligt kommer igenom ytan av 'förespeglingar' upp i det totala Nuet. Det är spännande.

☀️

Illusion
2013-04-07, 00:39

Du kan vara lugn, var inte rädd det finns inget att frukta alls. Vill du utveckla dig medialt? För du ska ju inte göra det om du inte vill. Men jag lovar dig ju mer du lär dig om det och ju mer du pluggar och övar så kommer det inte kännas läskigt alls, i början var jag livrädd när jag kände av andar och trodde jag var galen men nu vet jag att dom bara vill dyka in och säga hej eller nått annat. Och du verkar ju ha gåvan så öva upp dig vettja! Om jag vore du skulle jag bli medlem på spiritualism och övernaturligt iFokus.. Här inne pratas det mer om Gud och sånt tycker jag personligen.. Och sånt orkar iaf inte jag med. Men ja vi är ju alla olika och går våra egna vägar. När jag känner av andekontakt så får jag med rysningar, lock för örat, tjut i örat och jag känner en närvaro, som att nån står och stirrar på mig, jag får inte heller fram vad dom vill men jag börjar sakta lära mig och det kommer du med. Lycka till

☮ and ❤ among each other ✿

kwl05
2013-04-07, 18:49

Tack för svaren. Jag tycker allt det här är intressant. Nuet kan ju vara lite läskigt ibland med den känslan av att jaget inte existerar och allt är evigt. Jag tror jag fått kontakt med en del andar men vet inte om det har varit positivt eller negativt. Hörde röster en gång när jag vaknade på natten och drömmde väldigt mycket i en period då. Vet inte om det var en psykos jag gick igenom eller om det var andar. Ett medium sa jag var "ute i rymden" typ att jag var väldigt öppen och att det inte var så bra för jag kunde bli knäpp om jag funderade över allt som hände mig.Ta

Russlena
2013-04-08, 19:18

Jag har den tron och erfarenheten att man får det man klarar av, när du är redo så kommer det mer i din andliga utveckling som du får möta för att bli av med dina rädslor. Rädslor är motsatsen till kärlek och det är kärlek vi ska bli. Rädslan är ett hinder för att vi ska kunna leva fullt ut och bli de människor vi ska vara. Är du ute och flyger mycket så är det viktigt att du grundar dig.  Var ute mycket i naturen ,du kan också tänka att du sänder ner rötter från dina fötter i jorden ända ner till mitten av Jorden och upp igen genom fötterna och upp till huvudet och tänk att du sprider det i hela kroppen, tänk så flera ggr. Det är inte farligt med andligutveckling men ibland behöver man någon att bolla sina upplevelser med så ta kontakt med likasinnade där du bor, det finns kanske meditationskurser eller dyligt där du kan träffa andra sökande.

Gaiatri
2013-04-09, 21:18

#0 Man kan känna rysningar från sitt eget energisystem. Det kan kännas bra eller lite obehagligt. Det händer också oftast på natten när man slappnar av och det kan också vara ens egna själ som aktiverar någon energi eller hjälper till i någon rensning av energisystemet. 

Skillnaden mellan det som pågår i en själ och om man är i kontakt med någon annan energi lär man sig efter ett tag. Det är något man själv måste upptäcka och lära sig vad som är vad. Man kan också träffa andra och jämföra upplevelser för att få en fingervisning mot vad det är man upplever. Då kan man jämföra på plats och det är en hjälp. Man kan också självklart jämföra upplevelser även fast man inte är på samma plats men det underlättar i början att träffa andra.

Jag tycker att man behöver vara den som styr mötet med andevärlden. Det är på dina villkor och när du vill och om du vill. Allt som finns i den astrala världen är inte av den trevliga sorten. Nu är ju som sagt vad denna sajten (andligutveckling) inte "rätt" sajt om du vill utforska andevärlden. Jag tycker att det är bättre att lära sig att komma i kontakt med sin egen själ samtidigt som man inte håller sig öppen för det mediala förutom det man behöver för att förstå den världen om man är påverkad av den. 

Här är några artiklar som beskriver astralvärlden (andevärlden) ur ett esoteriskt perspektiv: Känslokroppen/astralkroppen, och De sju astrala underplanen, och Astralplanets invånare  

Sajter som är fokuserade på det mediala: Övernaturligt och Spiritualism

Sajtvärd på Andlig utveckling

stillness
2013-04-10, 13:06

Bashar om vad Rädsla är

Upp till toppen